Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania "Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Myszyńcu"

Gmina Myszyniec ogłasza przetarg

  • Adres: 07430 Myszyniec, Plac Wolności
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 721 141 , fax. 297 721 141
  • Data zamieszczenia: 2018-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Myszyniec
    Plac Wolności 60
    07430 Myszyniec, woj. mazowieckie
    tel. 297 721 141, fax. 297 721 141
    REGON: 54660900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: myszyniec.nowoczesnagmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania "Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Myszyńcu"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Myszyńcu w ramach projektu RPMA.05.02.00-14-8790/17 zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Prace budowlane - budowa PSZOK, - zakup wyposażenia, prace budowlane obejmą następujące elementy budowy: plac gromadzenia odpadów, zadaszony boks na odpady, otwarte boksy magazynowe na odpady, wiata magazynowa, kontener na odpady niebezpieczne, kontener punktu napraw i przyjmowania używanych rzeczy, roboty przygotowawcze, drogi i place wewnętrzne, kontenerowe zaplecze biurowo-socjalne, zbiornik na ścieki bytowe, zbiornik retencyjny na wody opadowe i separator, ogrodzenie, sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna i deszczowa, instalacje elektryczne i monitoring. (Mapa poglądowa – zał. Nr 4 do SIWZ.) 2. Nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnice między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzanej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej. 3. Zamawiający przekaże wykonawcy mapę na cele projektowe. 4. Postępowanie środowiskowe na potrzeby niniejszej inwestycji zostało przeprowadzone – zamawiający posiada decyzję o umorzeniu w całości postepowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszej inwestycji z uwagi na niekwalifikowanie PSZOK do przedsięwzięć znacząco oddziałujących na środowisko. W załączeniu Karta Informacyjna Przedsięwzięcia – zał. Nr 6 do SIWZ oraz dokumentacja dotycząca prowadzonego przez RDOŚ postępowania – zał. Nr 12 do SIWZ. 5. Wykonanie przyłącza do sieci wodnej - niezbędne warunki techniczne w formie dokumentacji dla wykonania ww. przyłączeń do sieci – stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 6. Wykonanie przyłączy do sieci elektrycznej należy uzgodnić z gestorem sieci energetycznej.(Na działce nr 837/2 znajduje się skrzynka przyłączeniowa, od której należy pociągnąć sieć elektryczną). 7. Sporządzenie dokumentacji obejmującej kompleksowy projekt budowy Punktu Selektywnego Zbierania odpadów Komunalnych (PSZOK) w zakresie niezbędnym do poprawnego funkcjonowania obiektu oparty winien być na podstawie PFU, w której skład wchodzi: a) uzyskanie pozwolenia na budowę właściwego miejscowego organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego, b) uzyskanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych c) sporządzenie projektu budowlanego, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, ekspertyzami, badaniami i pomiarami koniecznymi do prawidłowej realizacji robót, umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i spełniającego wymagania rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr. 120, poz. 1133 ze zm.)- dalej zwany projektem budowlanym. d) sporządzenie projektu wykonawczego i przedmiarów zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U Nr 202, poz. 2027 ze zm.)- dalej zwany projektem wykonawczym, e) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego, f) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), Wykonawca opracuje plan BIOZ w części opisowej i rysunkowej – jeżeli dotyczy. 8. Uzyskanie wynikających z przepisów wymaganych opinii, zgód, uzgodnień, pozwoleń i odstępstw od obowiązujących przepisów wraz z pozwoleniem na budowę właściwego miejscowego organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego oraz uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych. 9. W celu osiągnięcia planowanego przedsięwzięcia tj. Budowy PSZOK należy wykonać wszystkie konieczne prace projektowe, budowlano-montażowe i instalacyjne pozwalające na prawidłowe wykonanie przedsięwzięcia zgodne z oczekiwaniami Zamawiającego. Zaprojektowany i wykonany PSZOK musi spełniać wszystkie wymogi przepisów prawa polskiego i Unii Europejskiej. 10. Wykonanie prac budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych. W zakres prac budowlanych wchodzą: a) Przygotowanie terenu budowy : 1) Wykonawca dokona niwelacji terenu przez wykopy i odpowiednie wyprofilowanie istniejącego terenu do projektowanego poziomu Punktu z wymaganym zagęszczeniem gruntu. 2) Teren budowy należy ogrodzić. 3) Wykonawca zaplanuje dostawę niezbędnych materiałów budowlanych oraz maszyn, urządzeń przez istniejącą drogę dojazdową. 4) Wykonawca zapewni zgodne z przepisami zaplecze budowy i jego ochronę b) W zakres zadań budowlanych będą wchodzić roboty budowlane, montażowe i wykończeniowe następujących elementów: Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych • Plac gromadzenia odpadów – miejsce ustawienia kontenerów • Boksy magazynowe otwarte na poszczególne rodzaje odpadów • Boks zadaszony na poszczególne rodzaje odpadów • Wiata magazynowa na sprzęt • Kontener na odpady niebezpieczne • Kontener punktu napraw i przyjmowania używanych rzeczy Infrastruktura towarzysząca • Drogi, place wewnętrzne, miejsca postojowe • Kontenerowe zaplecze socjalno-biurowe • Zbiornik retencyjny wód opadowych • Zbiornik bezodpływowy na ścieki bytowe Wszystkie zaplanowane prace związane są także z instalacją lub przebudową stosownych sieci technicznych. c) Nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót, a rozwiązaniami określonymi w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzanej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej. 11. W opisie przedmiotu zamówienia zawartym w szczególności w PFU i niniejszym dziale zostały określone wymagane cechy materiałów, produktów, usług odpowiadające przeznaczeniu zamierzonemu przez Zamawiającego, w szczególności dostosowano projekt do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewniono dostęp dla osób niepełnosprawnych. 12. Dla terenu planowanej Punktu Zamawiający nie posiada uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 13. Decyzja o warunkach zabudowy jest w trakcie procedury administracyjnej. 14. Do zadań Wykonawcy należy dopełnienie wszelkich formalności, związanych z wykonaniem przedmiotowej inwestycji, uzyskanie wszelkich niezbędnych dokumentów, wykonanie pomiarów i badań koniecznych do prawidłowej realizacji prac. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, utrzymania zaplecza budowy, organizacji placu budowy, wykonania wszelkich badań i prób, przywrócenia terenu i nawierzchni przyległych do obiektu do stanu poprzedniego oraz innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 15. Wykonawca zabezpieczy teren budowy zgodnie z przepisami i przed dostępem osób trzecich. 16. Harmonogram prac Wykonawca będzie ustalał z przedstawicielami Zamawiającego. 17. Wykonawca jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót i ich wyceny, niezbędnych do osiągnięcia rezultatu określonego w PFU. 18. Zasilanie w energię elektryczną oraz wodę dla potrzeb placu budowy, realizuje Wykonawca, a koszty uwzględnia w cenie ofertowej. 19. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych tylko w sytuacji, gdy w PFU określono nazwy producentów, firm, bądź konkretne produkty lub w jakikolwiek inny sposób określono konkretny towar/produkt. Oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych od wymaganych lub zbliżonych do tych, które zostały zamieszczone w PFU i SIWZ, przy czym stwierdzenie czy oferta równoważna spełnia wymagania SIWZ należy do uprawnień Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). 20. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych w zakresie wszystkich branż przewidzianych w dokumentacji - wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, w szczególności roboty: ziemne, ogólnobudowlane (pomoc budowlana), obsługa maszyn i pojazdów, monterskie w zakresie montażu rusztowań, elektromonterskie, monterskie w zakresie montażu instalacji sanitarnych i grzewczych, za wyjątkiem Kierownika budowy, Kierowników robót, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 roku poz. 1666 ze zmianami). 21. W przypadku wymagania przez Zamawiającego przedstawienia certyfikatów wydanych przez określoną jednostkę oceniającą zgodność, Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. 22. Zamawiający akceptuje odpowiednie środki dowodowe, inne niż te, o których mowa w art. 30 b ust. 1 i 3 ustawy Pzp, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa w art. 30b ust. 1 i 3 ustawy Pzp, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 23. W sytuacji, gdy w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający w niniejszej SIWZ i jej załącznikach odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, iż w takiej sytuacji dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 24. Wynagrodzenie wykonawcy będzie wynagrodzeniem ryczałtowym. 25. Wykonawca udzieli 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi na przedmiot niniejszego zamówienia, chyba że zaproponuje dłuższy okres gwarancji i rękojmi w Formularzu ofertowym. 26. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 27. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 28. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 29. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 30. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty. 31. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. 32. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp. 33. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 34. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (załącznik nr 2 do SIWZ). 35. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Wykonawca, odpowiedzialny jest za działania lub zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza, jak za własne zachowanie (art.474 ustawy z dnia K.c). 36. Wykonawca może powierzyć wykonanie części robót podwykonawcom, jeżeli wskazał w ofercie tę część robót jako część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Zawarcie umowy przez Wykonawcę z podwykonawcami części robót wskazanych w ofercie wymaga zgody Zamawiającego. 37. W razie powierzenia wykonania części przedmiotu umowy innym podmiotom Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sprawowania nadzoru autorskiego, w zakresie wynikającym z wykonanej na podstawie niniejszej umowy dokumentacji. 38. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ. 39. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 40. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia (art. 36b ust. 2 ustawy Pzp). 41. Przepisy pkt 40 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 42. Zamawiający nie stawia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 43. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 44. Wykonawca zobligowany jest do posiadania ubezpieczenia z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia co najmniej od dnia zwarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego w wysokości odpowiadającej wynagrodzeniu z tytułu tej umowy. W braku takiego ubezpieczenia Zamawiający ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1.1 nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 4; 1.2 spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie: 1.2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań. 1.2.2 zdolności technicznej i zawodowej: 1.2.2.1 Wykonawca, który wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: 1 roboty budowlanej o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto, polegającej na wykonaniu np. robót budowlano-remontowych, budowy dróg, dostarczania i posadowienia kontenerów wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; Jeżeli Wykonawca wykonał zamówienie w walutach obcych Zamawiający przeliczy ich wartość przyjmując średni kurs PLN od tej waluty podanej przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszym dziale pkt 3.3 lit a): 1) w zakresie pkt 3.3 lit a – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.1 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach