Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy dróg gminnych w gminie Łysomice cz.I

Urząd Gminy Łysomice ogłasza przetarg

  • Adres: 87148 Łysomice, ul. Warszawska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (056) 678 32 22 , fax. (056) 678 32 22 w.23
  • Data zamieszczenia: 2018-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Łysomice
    ul. Warszawska 8
    87148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (056) 678 32 22, fax. (056) 678 32 22 w.23
    REGON: 54250500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lysomice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy dróg gminnych w gminie Łysomice cz.I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy dróg gminnych w gminie Łysomice cz.I. 1.1. Zestawienie dróg 1) drogi (o szerokości pasa drogowego 3,5 mb ) w Łysomicach (ul. Wiejska) o długości ca 790,0 mb i szer. jezdni 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków Nr 5/1 polegającej na zmianie nawierzchni żużlowo- pospółkowej na nawierzchnię z masy asfaltowej ( mapa nr 1 ) 2) drogi (o szerokości pasa drogowego ca 6,0 m )w Papowie Toruńskim-Osieki ( ul. Ogrodowa –od ul. Kopernika + ul. Modrzewiowa - część) o długości ca 380,0 mb i szer. jezdni 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków Nr 21 polegającej na zmianie nawierzchni żużlowo- pospółkowej na nawierzchnię z masy asfaltowej ( mapa nr 2 ). 3) drogi (o szerokości pasa drogowego ca 5,5 m ) w Zakrzewku (ul. Tęczowa III etap) o długości ca 835 ,0 mb i szer. jezdni 5,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków Zakrzewko dz. nr 37, 43, 42/5, Gostkowo dz. nr 1/1, 1/3, 2/1, 2/2, 5, Papowo Toruńskie dz. nr 180/10, 184, 185/10, 188/3, 189/2, 397/1, 398/1 polegającej na zmianie nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z masy asfaltowej (Numery działek w Zakrzewku i w Papowie Toruńskim pojawią się na geoportalu i w ewidencji gruntów do dnia 06.04.2018r.) ( mapa nr 3). 4) drogi (o szerokości pasa drogowego ca 5,5 m ) w Gostkowie (droga od Lacha II etap – w kierunku skrzyżowania na Kamionki Duże) o długości ca 440,0 mb i szer. jezdni 3,5 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków Nr 192 polegającej na zmianie nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z masy asfaltowej ( mapa nr 4). 5) drogi (o szerokości pasa drogowego ca 3,0 m ) w Łysomicach (ul. Kwiatowa: pieszo - jezdnia) o długości ca 185,0 mb i szer. jezdni 3,0 mb zlokalizowanej na działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków Nr 111, 112/12, 112/14, 113/3, 113/4 polegającej na zmianie nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z masy asfaltowej: pieszo - jezdnia ( mapa nr 5). 1.2 Pobocza zaprojektować i wykonać o szerokości minimum 0,75 m po każdej stronie. Jeżeli szerokość pasa drogowego to umożliwia, należy wykonać pobocza o szerokości 1,0 m. 1.3.Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, postanowieniami umowy, która zostanie zawarta, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. 1.4. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) roboty pomiarowe z wytyczeniem jezdni wraz z poboczami ; 2)badanie podłoża gruntu; 3) roboty przygotowawcze -zdjęcie nadmiaru poboczy(darnina, humus ) ich zagospodarowanie przez Wykonawcę 4) profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne; 5) wykonanie korytowania pod całą konstrukcją korony drogi ( głębokość kopania średnio 38cm winna być przybliżona do wjazdów na posesje z zachowaniem minimalnego spadku w celu odwodnienia); Koryto oraz warstwy podbudowy szersze od warstwy wiążącej nawierzchni o 15 cm po każdej stronie. Koryto wykonać w dwóch etapach: I etap: ukop materiału istniejącego drogi ( kruszywo łamane, pospółka, żużel itp.) należy poddać recyklingowi (kruszarka szczękowa oraz sortownik do frakcji 0-31mm i 31,5-63mm) złożyć w miejscu wskazanym przez Gminę w odległości do 10km. II etap: pozostały urobek nie nadający się do ponownego wbudowania Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie. Wykonać warstwę odsączającą z piasku gr. 10 cm. 6) wykonanie dolnej warstwy podbudowy z gruzu betonowego (bez zawartości elementów ceramiki i innych zanieczyszczeń) o frakcji od 0 do 63 mm gr. 20cm; 7) wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego twardego o frakcji od 0 do 31,5 mm gr.5cm; 8) skropienie podbudowy emulsja asfaltową; 9) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych z warstwą wiążącą o grubości warstwy 4cm. szerszej od w. ścieralnej po 5 cm z każdej strony. 10) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych bazaltowych z warstwą ścieralną o grubości warstwy 3 cm. 11) wykonanie poboczy utwardzonych z mieszanki gruzu betonowego i pospółki sortowanej 0 – 31 gr. 15 cm w proporcji 1:1; 12)zjazdy zaprojektować i wykonać tylko do posesji zabudowanych –zamieszkałych dostosowując do szerokości istniejących wjazdów Konstrukcja wjazdów: kruszywo łamane twarde o frakcji 0-63mm gr. 15cm. zaklinować miałem kamiennym i ułożyć warstwę ścieralną gr. 5 cm. 13) ustawienie oznakowania pionowego zgodnie z obowiązującymi przepisami. 1.5. Wykonawca zamówienia jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót budowlanych oraz za prawidłowość dokumentacji projektowej zatwierdzonej przez Zamawiającego. Prace budowlane należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym .Wykonawca zapewni na własny koszt (tj. w ramach wynagrodzenia umownego) pełną obsługę geodezyjną inwestycji.. 1.6. Szczegółowe warunki wykonania zamówienia na prace projektowe i roboty budowlane oraz zakres robót określają: umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ i niniejsza SIWZ. 1.7. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: 1) wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia; 2) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy w zakresie niezbędnym do prowadzenia robót objętych umową ; 3) obsługę geodezyjną polegającą na wytyczeniu trasy przebiegu drogi oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i złożenie materiałów w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej w Toruniu; 4) naprawienie urządzeń melioracyjnych zniszczonych w trakcie robót; 5) uporządkowanie pozostałej części terenu stanowiącego pas drogowy do granicy działek stanowiących drogę; 6) inne prace - związane z procesem budowy np. lokalizacja i regulacja wszelkich urządzeń znajdujących się w pasie drogowym ( zawory, hydranty, studzienki kanalizacyjne, telefoniczne, gazowe, itp.) 7) w robotach ziemnych (koryta) należy uwzględnić wszelkiego rodzaju podłączenia nowych konstrukcji drogowych do istniejących nawierzchni. 1.8. Wykonawca w celu prawidłowej oceny zakresu robót niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy przeprowadzi wizję lokalną miejsca robót. 1.9. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą "lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych)''. Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, które ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej / gwarancyjnej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne, właściwości przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.). 1.10. Cenę oferty należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, wizji lokalnej oraz innych kosztów koniecznych do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z terenem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego. 1. 11.Wymagany okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia wynosi: na wykonane roboty budowlane - co najmniej 36 miesięcy, a maksymalny 72 m-ce; liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem. 1. 12. Realizując obowiązek określony w art. 29 ust. 3a uPZP, Zamawiający wskazuje wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108 ), tj.: osób wykonujących roboty budowlane w ramach zamówienia oraz osób uprawnionych do kierowania robotami budowlanymi, na które powołuje się wykonawca celem wykazania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt VI.3.1 SIWZ, a następnie realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. Dokumentowanie zatrudnienia w/w osób w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odbywać się będzie w drodze oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w ofercie, następnie w umowie w sprawie zamówienia publicznego wskazującego ilość pracowników, a w toku realizacji zamówienia na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć oświadczenie wskazujące ilość osób zatrudnionych na umowę o pracę oraz zanonimizowane dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń. .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 30 000,00 zł, słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice , Nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 z adnotacją: "wadium – Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy dróg gminnych w gminie Łysomice cz. I.” 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP; Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 uPZP lub ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: 1) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Informacje dodatkowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. VI. 1 niniejszej SIWZ. Wypełniony Formularz Oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. Dowód wniesienia wadium. Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przetargu udzielone dla osoby/osób podpisującej ofertę i wymagane oświadczenia, o ile osoba/osoby składająca i podpisująca ofertę nie jest ujawniona w wypisie z Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu, sposobu, warunków zamówienia należy przedstawić w dodatkowym (-ych) załączniku (-lcach) do Formularza Oferty, o ile nie można ich wskazać w formularzu ofertowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach