Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej na potrzeby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy Wyry w ramach projektu Słoneczna Gmina. Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Konkurs dla Poddziałania 4.1.1 Odnawialne Źródła Energii– ZIT Subregionu Centralnego w ramach IV Osi Priorytetowej Efektywność Energetyczna, Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Niskoemisyjna.

Gmina Wyry ogłasza przetarg

  • Adres: 43-175 Wyry, Główna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 325 68 00 , fax. 32 325 68 09
  • Data zamieszczenia: 2017-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wyry
    Główna 133
    43-175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 32 325 68 00, fax. 32 325 68 09
    REGON: 276257736
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wyry.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej na potrzeby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy Wyry w ramach projektu Słoneczna Gmina. Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Konkurs dla Poddziałania 4.1.1 Odnawialne Źródła Energii– ZIT Subregionu Centralnego w ramach IV Osi Priorytetowej Efektywność Energetyczna, Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Niskoemisyjna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej na potrzeby budynków jednorodzinnych na terenie Gminy Wyry w ramach projektu Słoneczna Gmina Wyry. Przedmiotem zamówienia obejmował będzie budowę indywidualnych systemów mikroinstalacji: fotowoltaicznych (73 instalacje) oraz solarnych (12 instalacji) w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Łącznie zainstalowanych ma zostać 85 instalacji. Przy czym w trzech budynkach założono powstanie obu instalacji. Wykaz lokalizacji instalacji fotowoltaicznych oraz solarnych wraz z ich parametrami oraz miejscem posadowienia zawarto w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla instalacji fotowoltaicznych (załącznik nr 8 do SIWZ) oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla instalacji solarnych (załącznik nr 9 do SIWZ). Zamówienie obejmuje: a) W części dotyczącej instalacji fotowoltaicznych: - Opracowaniu, przez uprawnioną osobę, dla każdego budynku objętego zamówieniem, projektu kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy 3kW, 4kW lub 5kW, wraz ze wszystkimi niezbędnymi składnikami oraz włączeniem jej do instalacji budynku i sieci elektroenergetycznej, - Projekt kompletnej instalacji fotowoltaicznej powinien określać: wielkości gwarantowanego uzysku rocznego energii elektrycznej z instalacji, uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji administracyjnych, uzgodnień, opinii, zatwierdzeń i warunków technicznych - umożliwiających realizację inwestycji oraz sporządzenie przez Wykonawcę potwierdzenia dla każdej instalacji, że spełnia ona wymagania projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) (lista sprawdzająca projektu instalacji systemu fotowoltaicznego – jeśli będzie); - Opracowanie kosztorysu inwestorskiego oraz Harmonogramu robót stanowiącego Załącznik nr 2 do Umowy; - Dostarczenie urządzeń i materiałów budowlanych (kolektorów fotowoltaicznych, systemów sterowniczo-pomiarowych, instalacji zabezpieczeniowych oraz odgromowych i pozostałych elementów wg opracowanego przez Wykonawcę schematu technologicznego) na teren prowadzenia robót, niezbędnych dla wykonania instalacji fotowoltaicznej w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych; - Montaż 73 kompletnych instalacji kolektorów fotowoltaicznych w miejscach wskazanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla instalacji fotowoltaicznych (załącznik nr 8 do SIWZ), - Wypełnienie otworów oraz odtworzenie i naprawa części uszkodzonych wypraw (elementów wykończeniowych) podczas wykonywania robót budowalnych, - Dostosowanie instalacji do podłączenia do sieci energetycznej według wymagań stawianych przez miejscowego operatora sieci, - Uzyskanie stosownych zezwoleń pozwalających na podłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej, w tym m.in. opracowanie i złożenie wniosku do operatora sieci elektroenergetycznej na połącznie do sieci elektroenergetycznej, - Podpięcie instalacji do sieci elektroenergetycznej, - Przeprowadzenie prób całej instalacji oraz niezbędnych pomiarów, - Przeprowadzenie rozruchu instalacji fotowoltaicznej, - Opracowanie dokumentacji powykonawczej, - Opracowanie i przekazaniu użytkownikom instrukcji obsługi instalacji fotowoltaicznej w języku polskim nietechnicznym, - Poinformowaniu użytkowników instalacji fotowoltaicznej o zasadach jej bezpiecznego użytkowania, - Uporządkowanie terenu po realizacji montażu, - Świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym, - inne elementy ujęte we wzorze Umowy na Wykonanie Robót stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. b) W części dotyczącej instalacji kolektorów słonecznych: - Opracowaniu, przez uprawnioną osobę, dla każdego budynku objętego zamówieniem, projektu kompletnej instalacji solarnej składającej się z 2, 3 lub 4 kolektorów słonecznych, wraz ze wszystkimi niezbędnymi składnikami oraz włączeniem jej do instalacji budynku, - Opracowanie kosztorysu inwestorskiego oraz Harmonogramu robót stanowiącego Załącznik nr 2 do Umowy, - Dostarczenie urządzeń i materiałów budowalnych (instalacji solarnych, armatury, zespołów pompowych, naczyń przeponowych, układów sterujących i pozostałych elementów według opracowanego przez Wykonawcę schematu technologicznego) na teren prowadzenia robót, niezbędnych do wykonania instalacji kolektorów słonecznych w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych, - Montaż 12 kompletnych instalacji solarnych w miejscach wskazanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla instalacji solarnych (załącznik nr 9 do SIWZ), - Wykonanie przewodów instalacji centralnego ogrzewania oraz wody zimnej i ciepłej, niezbędnych do połączenia z projektowanym systemem solarnym, - Wbudowanie modemu internetowego (moduł LAN) na potrzeby wdrożenia inteligentnych systemów zarządzania energią w oparciu o technologię TIK (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne), - Podłączenie instalacji kolektorów słonecznych do istniejącej instalacji c.w.u., - Napełnienie instalacji czynnikiem solarnym, - Przeprowadzenie płukania instalacji kolektorów słonecznych, - Zaprogramowanie i uruchomieniu układu sterującego (automatyki), - Zapewnienie współpracy instalacji kolektorów słonecznych z instalacją istniejącą, - Wypełnienie otworów oraz odtworzenie i naprawa części uszkodzonych wypraw (elementów wykończeniowych) podczas wykonywania robót budowalnych, - Przeprowadzenie rozruchu instalacji solarnej, - Opracowanie i przekazaniu użytkownikom instrukcji obsługi instalacji kolektorów słonecznych w języku polskim nie technicznym, - Poinformowanie użytkowników instalacji kolektorów słonecznych o zasadach jej bezpiecznego użytkowania, - Świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym, - inne elementy ujęte we wzorze Umowy na Wykonanie Robót stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. c) W części dotyczącej zarówno instalacji fotowoltaicznych jak i instalacji kolektorów słonecznych: - Wykonanie zadań wymienionych w ppkt. a) oraz b) dla trzech wytypowanych budynków wymienionych w rozdz. III.A SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Harmonogramu robót w terminie 14 dni od daty ogłoszenia oficjalnego wyboru Wykonawcy. Harmonogram stanowić będzie Załącznik nr 2 do Umowy. Informacje dodatkowe: - Zadanie inwestycyjne będące przedmiotem zamówienia jest dofinansowane w ramach realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego). - Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: Ustawą z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2017 poz. 1332), Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2017 poz. 220), Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz.U. 2017 poz. 1593), Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017 poz. 1579) i innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. - Zamawiający żąda, by dostarczone materiały i urządzenia były nowe oraz posiadały wymagane deklaracje zgodności, aprobaty techniczne, certyfikaty. - Zamawiający wymaga, aby wykonanie instalacji fotowoltaicznych i solarnych w ramach jednego budynku jednorodzinnego nie trwało dużej niż 3 dni robocze następujące po sobie (3 dni dla każdej instalacji). Nie dopuszcza się, aby Wykonawca, bez uzasadnionej przyczyny przerywał rozpoczętą robotę w zakresie jednego budynku. W przypadku konieczności przedłużenia wskazanego terminu 3 dni ze względu na przyczynę niemożliwą wcześniej do przewidzenia oraz nie wynikającą z winy Wykonawcy, należy przedstawić Zamawiającemu odpowiednie uzasadnienie na piśmie do jego akceptacji. Jeżeli Wykonawca przewiduje, iż prace mogą trwać dużej niż 3 dni (np. z powodu opóźnień w dostawie instalacji), nie powinien rozpoczynać działań na terenie danej posesji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45300000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2014 poz. 1804). 3. Wadium musi być wniesione do dnia 04.01.2018r. do godz. 11.30. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tychy numer rachunku 69 8435 0004 0000 0000 6145 0023 Tytuł przelewu: „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.26.2017”. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które zostanie wniesione na rachunek bankowy Zamawiającego do dnia 04.01.2018r. do godz. 11.30. Zaleca się, aby do oferty dołączyć kopię polecenia przelewu. O skutecznym wniesieniu wadium decyduje data i godzina uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Pozostałe formy wadium (oryginały dokumentów, o których mowa w pkt. 2b-e) należy złożyć do depozytu w kasie Urzędu Gminy Wyry przed terminem składania ofert. Godziny otwarcia kasy: a) poniedziałek 8.00-16.30 przerwa 12.00-13.00, b) wtorek - czwartek 8.00-15.00 przerwa 12.00-13.00, c) piątek 8.00-13.00 bez przerwy. 6. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione, co skutkuje odrzuceniem oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki, o których mowa w art. 46 ust. 4a i ust 5 Pzp. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej nie może zawierać klauzuli identyfikującej, tzn. wprowadzającej wymóg, aby autentyczność osób podpisanych pod żądaniem wypłaty sumy gwarancyjnej została dodatkowo potwierdzona przez bank prowadzący rachunek bankowy Beneficjenta lub przez radcę prawnego, adwokata bądź notariusza. 8. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Wykonawca i Podwykonawca), wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 1 Pzp Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy tylko Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z Umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy uczestnictwa w postępowaniu akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Załącznik nr 1 – Formularz Oferty, b) Załącznik nr 2 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, c) Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy), d) Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, e) Potwierdzenie wniesienia wadium, f) Zobowiązanie w trybie art. 22a ust. 2 Pzp (jeśli dotyczy), g) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, h) wykaz prac powierzonych Podwykonawcy, Wykonawca ujmuje w załączniku nr 1 do SIWZ. Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VI pkt. 3 SIWZ Wykonawca złoży dokumenty w przypadku, gdy: Wykonawca samodzielnie bierze udział w postępowaniu i nie polega na zasobach innych podmiotów: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.9. SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie (konsorcjum): a) każdy konsorcjant składa: – dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.6.÷3.9. SIWZ b) konsorcjant, który wykazuje spełnianie warunków: – odpowiednio dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.5. SIWZ. Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.9. SIWZ – podmiot trzeci składa dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.5 SIWZ w zakresie w jakim udostępnia swoje zasoby. – dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.6.÷3.9. SIWZ. Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału, ale zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom: a) Wykonawca składa dokumenty jego dotyczące, wymienione w rozdz. VI pkt. 3.1.÷3.9. SIWZ b) Wykonawca składa dokumenty wymienione w rozdz. VI pkt. 3.6.÷3.9. SIWZ dla każdego z Podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach