Przetargi.pl
Zakup biletów miesięcznych dla uczniów oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Rawicz do placówek oświatowych w okresie od września do grudnia 2016 roku

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5465400 , fax. 065 5464167
  • Data zamieszczenia: 2016-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5465400, fax. 065 5464167
    REGON: 41105072900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rawicz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup biletów miesięcznych dla uczniów oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Rawicz do placówek oświatowych w okresie od września do grudnia 2016 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających z terenu gminy Rawicz do placówek oświatowych prowadzonych przez gminę Rawicz, w celu korzystania z usługi przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym w ramach linii regularnych obejmujących miejscowości, z których dojeżdżają uczniowie do gimnazjów w Rawiczu i Sierakowie, szkół podstawowych w Rawiczu i Zielonej Wsi oraz Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu (pakiet I i II) oraz świadczenie usług polegających na codziennym dowozie uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Rawicz do Zespołu Szkół Specjalnych przy ul. Grota Roweckiego 9f w Rawiczu oraz Przedszkola nr 5 Oddziały Specjalne przy ul. Sarnowskiej 9A w Rawiczu i odwiezieniu ich po zajęciach do miejsca zamieszkania wraz zapewnieniem im opieki podczas dowozu i odwozu, na podstawie ustalonego harmonogramu dowozu i odwozu (pakiet III). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 7 i 8 do SIWZ. 2. Postępowanie o udzielenie zamówienia w zakresie dowozu dzieci do placówek oświatowych na terenie miasta i gminy Rawicz w roku szkolnym 2016 / 2017 ze względu na planowane zmiany w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym będzie prowadzone w dwóch etapach - częściach. 3. Niniejsze zamówienie w ramach pierwszej części będzie realizowane w terminie od 01.09. 2016 roku do 31.12. 2016 roku ( z wykluczeniem dni wolnych od zajęć szkolnych ), we wszystkie dni nauki szkolnej tzn. usługa świadczona będzie w dni powszednie z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002 r., nr 46, poz. 432 ze zm.). 4. Ilość dni nauki w ramach niniejszego zamówienia w okresie od września 2016 roku do grudnia 2016 roku wynosi 79 dni. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Wobec tego dokonał podziału zamówienia na trzy pakiety (części): Pakiet I i II - dotyczy zakupu biletów miesięcznych ulgowych dla uczniów dojeżdżających z terenu gminy Rawicz do placówek oświatowych prowadzonych przez gminę Rawicz, w celu korzystania z usługi przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym w ramach linii regularnych; Pakiet III - dotyczy codziennego dowozu uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Rawicz do Zespołu Szkół Specjalnych przy ul. Grota Roweckiego 9f w Rawiczu oraz Przedszkola nr 5 Oddziały Specjalne przy ul. Sarnowskiej 9A w Rawiczu i odwiezieniu ich po zajęciach do miejsca zamieszkania wraz zapewnieniem im opieki podczas dowozu i odwozu, na podstawie ustalonego harmonogramu dowozu i odwozu (pakiet III). Zamawiający zastrzega możliwość zmiany adresu siedziby Przedszkola nr 5 Oddziału Specjalnego, o czym zostanie poinformowany wybrany Wykonawca. 6. Na dzień sporządzenia SIWZ w okresie realizacji zamówienia do korzystania z usług uprawnionych będzie: pakiet I - 339 uczniów, pakiet II - 443 uczniów, pakiet III - 7 uczniów niepełnosprawnych. Ogółem liczba dowożonych uczniów w ramach całego zamówienia będzie wynosić 789 osób. Liczbę uczniów podano wg stanu na m-c maj 2016 r. na podstawie złożonych informacji przez dyrektorów szkół. Wykaz szkół, miejscowości objętych dowozem oraz ilość dowożonych uczniów z poszczególnych miejscowości z podziałem na pakiety podano w załączniku nr 7. Ilości podane wyżej mogą ulec zmianie w zależności od decyzji rodziców dot. wyboru szkoły, w której dziecko będzie spełniać obowiązek szkolny lub nauki, jak również z innych mogących wystąpić przyczyn. Zamówienie mniejszej ilości usług nie jest traktowane jako odstąpienie od umowy przez Zamawiającego i nie daje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń, w szczególności o odszkodowanie. Ceny jednostkowe usług obowiązują przez cały okres realizacji zamówienia. 7. Dodatkowe informacje w zakresie zamówienia obejmują : 1) Usługi mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej i uczniów niepełnosprawnych spełniającymi wszystkie wymagania bezpieczeństwa, higieny i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. Wykonawca zamówienia musi dysponować autobusami z odpowiednią ilością miejsc w pojazdach i odpowiednią liczbą autobusów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach. 2) W przypadku awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zastępczego środka transportu, w taki sposób aby nie powodował opóźnień czasowych kursu. Wobec powyższego jest zobowiązany posiadać autobus rezerwowy. 3) Wykonawca usługi zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy ( na okres obowiązywania realizacji zamówienia). 4) Wszystkie dzieci muszą być przywiezione do szkół najpóźniej na 5 min przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych i nie wcześniej niż 15 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych. (patrz - uwaga w wykazie ). Godziny dowozu muszą umożliwiać dowożonym uczniom punktualne rozpoczęcie zajęć lekcyjnych. 5) Usługi będą świadczone do niżej podanych placówek oświatowych na terenie Gminy Rawicz zgodnie z ustalonym i zatwierdzonym wykazem tras i godzinami rozpoczęcia i zakończenia zajęć stanowiącym załącznik nr 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian wykazie w zakresie: tras, nazw miejscowości i przystanków, godzin oraz ilości uczniów. W przypadku potrzeby wprowadzenia takim zmian Zamawiający w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły poinformuje Wykonawcę o potrzebie wprowadzenia zmian. WYKAZ SZKÓŁ: PAKIET I : Szkoła Podstawowa nr 4 w Rawiczu ul. Broniewskiego 5, Gimnazjum nr 1 w Rawiczu ul. Szarych Szeregów nr 3, Szkoła Podstawowa Zielona Wieś nr 72, Zespół Szkół Specjalnych w Rawiczu ul. Grota Roweckiego nr 9F Szkoła Podstawowa w Słupi Kapitulnej nr 117 PAKIET II : Szkoła Podstawowa nr 5 w Rawiczu , ul. Szkolna nr 3, Gimnazjum w Sierakowie, ul. Przyjemskiego 35, 63-900 Rawicz, Zespół Szkół Specjalnych w Rawiczu ul. Grota Roweckiego nr 9F Gimnazjum nr 1 w Rawiczu ul. Szarych Szeregów nr 3 PAKIET III Zespół Szkół Specjalnych w Rawiczu ul. Grota Roweckiego nr 9F, Przedszkole nr 5 Oddziały Specjalne ul. Sarnowska 9A w Rawiczu 6) W ramach pakietu II będą dowożone dzieci z Masłowa do Gimnazjum nr 1 w Rawiczu oraz dzieci z Osiedla Sarnowa do Gimnazjum w Sierakowie a następnie do siedziby Gimnazjum nr 1 w Rawiczu. 7) Wykonawca przy realizacji usług zobowiązany będzie do: zapewnienia maksimum bezpieczeństwa przewożonych uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi i normami dotyczącymi transportu zbiorowego osób, stosowania odpowiedniego taboru do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej oraz uczniów niepełnosprawnych, oraz jego prawidłowe oznakowanie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, ubezpieczenie w zakresie OC, NNW przez cały okres wykonywania zamówienia oraz ponoszenie kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania usług jak również za odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny. 8) Wykonawca zobowiązuje się realizować przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zgodnie z ustawą z dnia 7 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U z 2013 roku poz. 1414 ze zmianami) ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 roku poz. 1137 ze zmianami) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 poz. 305 ze zmianami) oraz wymaganymi prawem w tym zakresie licencjami i zezwoleniami. Wobec tego Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia wszelkich wymaganych prawem dokumentów związanych z prawidłowym i pełnym wykonywaniem umowy jak również kontrolowania staranności w wykonywaniu przedmiotu umowy. 8. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: w zakresie PAKIETU I i II w ramach zakupu biletu miesięcznego 1) Przewóz uczniów (dowóz do szkół i odwóz do miejsca zamieszkania) na utworzonych przez Wykonawcę liniach, z pierwszeństwem przejazdu uczniów z biletem miesięcznym. Wykonawca musi posiadać zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na trasach, które przewidują zatrzymywanie się autobusów w poszczególnych miejscowościach na przystankach podanych przez Zamawiającego w załączniku nr 7 i 8 do SIWZ w określonym czasie, przedziale czasowym określonym przez Zamawiającego. Jeżeli w dniu składania oferty Wykonawca nie posiada w/w zezwoleń lub posiadane zezwolenia muszą zostać dostosowane do wymagań Zamawiającego (zmiany wcześniej zatwierdzonych rozkładów jazdy), Wykonawca z którym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia, zobowiązany będzie do uzyskania/zmiany takich zezwoleń przed rozpoczęciem roku szkolnego 2016/2017 tj. przed 01 września 2016 roku. Wobec tego Wykonawca w treści oferty złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. 2) Opieka nad dziećmi w czasie przewozu w środkach transportu będzie zapewniona przez ZAMAWIAJACEGO. Na każdej trasie, w każdym autobusie opiekę nad uczniami sprawować będzie opiekun zatrudniony w danej jednostce oświatowej w ramach umowy lub zatrudniony przez Zamawiającego. Dane osobowe opiekunów zostaną zgłoszone Wykonawcy. 3) Imienna lista uczniów, dla których mają być zakupione bilety na dany okres rozliczeniowy (z podziałem na poszczególne placówki oświatowe) będzie przekazywana wybranemu Wykonawcy przez Zamawiającego - przed rozpoczęciem każdego miesiąca. 4) Ilość ( zamówionych ) kupowanych biletów miesięcznych w okresie obowiązywania umowy może ulegać zmianie. Powyższe nie powoduje zmianą ceny biletu. 5) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć bilety miesięczne do dyrektora danej szkoły do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. 6) Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym na podstawie zestawienia zamówionych biletów miesięcznych. Rozliczenie usługi ( dowóz i odwóz dzieci na podstawie zakupionego biletu) dokonywane będzie po wykonaniu całości zamówienia w cyklu miesięcznym w oparciu o zestawienie biletów. 7) Podstawą miesięcznego rozliczenia należności za wykonane usługi stanowić będzie cena jednego biletu miesięcznego podana w ofercie oraz ilość uczniów dla których zostaną zamówione - zakupione bilety, z podziałem na poszczególne placówki oświatowe. w zakresie PAKIETU III dowóz uczniów niepełnosprawnych: 8) W ramach pakietu III Wykonawca będzie zobowiązany do dowozu uczniów/dzieci posiadających orzeczenie o niepełnosprawności do Zespołu Szkół Specjalnych w Rawiczu oraz do Przedszkola nr 5 Oddziały Specjalne w Rawiczu. Wobec powyższego Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odpowiedni pojazd umożliwiający transport dzieci niepełnosprawnych oraz zapewnił odpowiednią opiekę i niezbędną pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Pojazd którym będą dowożone dzieci powinien być przystosowany konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych. Stan techniczny pojazdu Wykonawcy winien być dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych i być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Ponadto pojazd musi być wyposażony w foteliki dziecięce. Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Na dzień sporządzania SIWZ do korzystania z dowozów uprawnionych jest 7 dzieci niepełnosprawnych. Godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć podano w załączniku nr 8. (ostateczny harmonogram dowozu zostanie ustalony pomiędzy Przewoźnikiem a Zamawiającym). Przyjmuje się ilość kilometrów dziennie do wykonania celem zrealizowania dowozu i odwozu w wysokości 54 km. Podczas transportu uczniów z domów do szkół i ze szkół do domów pełną odpowiedzialność za dzieci oraz prawidłową realizację ponosi Wykonawca. Dzieci będą odbierane spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia będą przekazane pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej do odbioru z analogiczną regułą przy odwożeniu dzieci po zajęciach. Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę muszą zachować szczególną dbałość o dobro dzieci w czasie jazdy oraz pomagać dzieciom przy wsiadaniu do pojazdu i wysiadaniu. Do obowiązków opiekuna należy również zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci podczas przejazdu oraz utrzymanie stałego kontaktu z rodzicami i dyrektorami poszczególnych placówek oświatowych m.in. sprawach dotyczących zmian w organizacji dowozu , choroby dziecka itp. 9) Opieka nad dziećmi w czasie przewozu w środkach transportu będzie zapewniona przez WYKONAWCĘ, który w ramach niniejszego zamówienia i zaoferowanej ceny jest zobowiązany do zapewnienia stałej i wykwalifikowanej opieki nad dziećmi. Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę muszą zachować szczególną dbałość o dobro dzieci w czasie jazdy oraz pomagać dzieciom przy wsiadaniu do pojazdu i wysiadaniu oraz ponoszą pełną odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo. Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu. Obowiązków opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. 10) Imienna lista uczniów wraz z adresem przewidzianych do dowozu i wskazaniem placówki oświatowej będzie przekazana wybranemu Wykonawcy przez Zamawiającego - przed rozpoczęciem każdego miesiąca. 11) Ilość uczniów niepełnosprawnych przewidzianych do dowozu w okresie obowiązywania umowy może uleć zmianie. Powyższe zmiany nie będą jednak wpływać na zmianę stawki za kilometr. 12) Rozliczenie usługi będzie dokonywane w cyklu miesięcznym. Podstawą do rozliczenia należności za wykonane usługi stanowić będzie cena jednego kilometra podana w ofercie przez Wykonawcę oraz ilość kilometrów podana w harmonogramie, chyba że zostanie zrealizowana mniejsza ilość kilometrów. 13) Zamawiający zastrzega możliwość odstępstw od ustalonego harmonogramu przewozu w szczególności z powodu zmiany: planu lekcji i zajęć, ilości dzieci ( w tym przerwy w nauce spowodowane chorobą), zmiany organizacji zajęć polegających na odpracowaniu zajęć itd.). O takich przypadkach Wykonawca zostanie powiadomiony przez wskazanego przez Zamawiającego przedstawiciela na dzień przed terminem zmian.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 601120006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy WYKONAWCA przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium wysokości ustalonej dla danego pakietu na który składa ofertę i tak: a) PAKIET I - 800,00 PLN b) PAKIET II - 1 000,00 PLN c) PAKIET III - 400,00 PLN 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu , poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego GETIN NOBLE BANK SA 82 1560 0013 2885 7118 4000 0005. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przez Zamawiającego. Zaleca się, aby kopia dowodu przelewu została potwierdzona za zgodność z oryginałem i dołączona do oferty. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego. 4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty w formie oryginału należy złożyć ( w terminie wskazanym w SIWZ ) poprzez dołączenie do oferty w taki sposób aby mogły one stanowić osobny dokument tzn. nie były trwale związane z ofertą i istniała możliwość bez naruszenia oferty odesłać ten dokument po jego wykorzystaniu. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych - art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 5. Pozostałe zapisy dotyczące wadium wynikają z rozdziału XII SIWZ oraz ustawy PZP

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rawicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach