Przetargi.pl
Wykorzystanie potencjału przyrodniczego i kulturowego Gminy Babice poprzez uzupełnienie brakujących tras turystycznych

Urząd Gminy w Babicach ogłasza przetarg

  • Adres: 32551 Babice, ul. Krakowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 326 134 002 , fax. 326 134 013
  • Data zamieszczenia: 2018-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Babicach
    ul. Krakowska 56
    32551 Babice, woj. małopolskie
    tel. 326 134 002, fax. 326 134 013
    REGON: 53496000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykorzystanie potencjału przyrodniczego i kulturowego Gminy Babice poprzez uzupełnienie brakujących tras turystycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) Opracowanie dokumentacji projektowej. Dokumentacja projektowa obejmować będzie wszystkie branże wchodzące w skład inwestycji oraz urządzenia wchodzące w skład inwestycji, a na jej podstawie uzyskana zostanie zgoda właściwego organu na prowadzenie robót. Projekty budowlane i projekty wykonawcze uwzględniać będą wszystkie elementy planowanej inwestycji oraz stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. Projekty budowlane i projekty wykonawcze zostaną opracowane w oparciu o: -przygotowany Program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik Nr 1do SIWZ, -pozyskane przez Wykonawcę lub przekazane przez Zamawiającego warunki, opinie i decyzje wymagane przez obowiązujące przepisy. Projekty zostaną opracowane na podstawie: -aktualnych map sytuacyjno-wysokościowych i ewidencyjnych do celów projektowych, -własnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych stanowiących podstawę do opracowania elementów dokumentacji. PROJEKT BUDOWLANY (w zakresie wszystkich niezbędnych branż) będzie zawierać: I. Projekt zagospodarowania terenu. II. Projekt architektoniczno-budowlany. III. Informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. IV. Załączniki: -wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych (zgodnie z obowiązującymi przepisami). PROJEKT WYKONAWCZY będzie zawierać: I. Branża drogowa: Część opisową: - opis techniczny, - wyniki obliczeń konstrukcyjnych. Część rysunkową: - orientację w skali 1:10000, - sytuację w skali minimum 1:1000 na mapach do celów projektowych, - profil podłużny w skali minimum 1:1000/100, - przekroje typowe w skali 1:50, - przekroje poprzeczne w skali 1:100, (dla zaprojektowania trasy drogi, niwelety jezdni i do wykonania obliczeń przedmiarowych dotyczących nawierzchni przekroje poprzeczne należy wykonać: - minimum co 100 m, - inne niezbędne szczegóły rozwiązań). II.Projekty branżowe uwzględniające konieczność przebudowy i zabezpieczenia infrastruktury technicznej kolidującej z przedmiotową inwestycją (zakres i forma umożliwiająca uzyskanie stosownych decyzji, uzgodnień oraz realizację i kontrolę prowadzonych robót budowlanych). III.Projekt zastępczej organizacji ruchu na czas prowadzonych robót. IV.Projekt stałej organizacji ruchu z uwzględnieniem tablic informacyjnych i oznakowania ścieżki pieszo - rekreacyjnej. V.Przedmiar robót z wyliczeniem ilości (w formie tabel i zestawień). VI.Szczegółowe specyfikacje techniczne - opracowane w układzie obejmującym wszystkie występujące w przedmiocie zamówienia roboty, w oparciu o wydane przez GDDKiA Ogólne Specyfikacje Techniczne i Specyfikacje Techniczne DM.00.00.00 oraz Szczegółowe Specyfikacje Techniczne do projektów stałej organizacji ruchu dla Dróg Wojewódzkich (opracowane przez Wydział Inżynierii Ruchu). Specyfikacje zostaną sporządzone w oparciu o aktualne normy (nie dopuszcza się przytaczania norm wycofanych) – dla wszystkich branż. b) Trasa rowerowa w lesie - nawierzchnia z betonu asfaltowego Trasa rowerowa poprowadzona zostanie po istniejącej drodze o nawierzchni z kruszywa łamanego. Przewiduje się wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego oraz wykonanie oznakowania pionowego. Kilometraż: 1+223,60 ÷ 1+400,30. Długość trasy: 0,1767 km. Szerokość trasy: 3 m, pobocze 2x0,5 m. Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na istniejących drogach o nawierzchni z kruszywa: - zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi, - roboty przygotowawcze, porządkowe i rozbiórkowe, - geodezyjne wytyczenie elementów przedsięwzięcia, -zabezpieczenie elementów otaczającej infrastruktury (skrzyżowania z drogami) oraz przejść i przejazdów dla mieszkańców, - profilowanie i zagęszczanie istniejącej nawierzchni, - wykonanie warstwy wyrównawczej, - wykonanie nawierzchni drogi rowerowej z betonu asfaltowego oraz poboczy z kruszywa, - roboty wykończeniowe, - wykonanie oznakowania, - ewentualne wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, - uporządkowanie terenu budowy, - inwentaryzacja powykonawcza. c) Trasa rowerowa w lesie - nawierzchnia z kruszywa Trasa rowerowa poprowadzona zostanie po istniejącej drodze leśnej o nawierzchni z kruszywa łamanego. Przewiduje się wykonanie wzmocnienia nawierzchni warstwą z kruszywa łamanego oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego w rejonie przejazdu przez DW 780. Kilometraż: 1+400,30 ÷ 3+674,80. Długość trasy: 2,2745 km. Szerokość trasy: 3 m, pobocze 2x0,5 m. Budowa drogi rowerowej o nawierzchni z kruszywa: - zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi, - roboty przygotowawcze, porządkowe i rozbiórkowe, - wycinka zieleni, - geodezyjne wytyczenie elementów przedsięwzięcia, -zabezpieczenie elementów otaczającej infrastruktury (skrzyżowania z drogami, sieci infrastruktury technicznej itp.) oraz przejść i przejazdów dla mieszkańców, - profilowanie i zagęszczanie istniejącej nawierzchni, - ewentualna przebudowa/zabezpieczenie sieci infrastruktury technicznej, - wykonanie nawierzchni z kruszywa drogi rowerowej wraz z poboczami, - roboty wykończeniowe, - wykonanie oznakowania, - ewentualne wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, - uporządkowanie terenu budowy, - inwentaryzacja powykonawcza. d) Trasa rowerowa wzdłuż parkingu Trasa rowerowa poprowadzona zostanie wzdłuż istniejącego parkingu. Przewiduje się wykonanie korytowania, nawierzchni z kruszywa łamanego oraz elementów BRD zabezpieczających trasę rowerową. Kilometraż: 7+321,10 ÷ 7+411,10. Długość trasy: 0,09 km. Szerokość trasy: 2,5 m, pobocze 1x0,5 m. Budowa drogi rowerowej o nawierzchni z kruszywa: - zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi, - roboty przygotowawcze, porządkowe i rozbiórkowe, - wycinka zieleni, - geodezyjne wytyczenie elementów przedsięwzięcia, - zabezpieczenie elementów otaczającej infrastruktury (skrzyżowania z drogami, sieci infrastruktury technicznej itp.) oraz przejść i przejazdów dla mieszkańców, - profilowanie i zagęszczanie istniejącej nawierzchni, - ewentualna przebudowa/zabezpieczenie sieci infrastruktury technicznej, - wykonanie nawierzchni z kruszywa drogi rowerowej wraz z poboczami, - roboty wykończeniowe, - wykonanie oznakowania, - ewentualne wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, - uporządkowanie terenu budowy, - inwentaryzacja powykonawcza. e) Trasa rowerowa na wale od Rozkochowa Trasa rowerowa poprowadzona zostanie po istniejącym wale przeciwpowodziowym. Przewiduje się wykonanie oznakowania pionowego. Długość trasy: 0,7637 km. Trasa zostanie zlokalizowana na lewym wale potoku Rutka w kilometrażu 0+000 - 0+763,70. f) Ścieżka pieszo- rekreacyjna na Grodzisku Ścieżka prowadzona zostanie istniejącymi ścieżkami leśnymi. Przewiduje się wykonanie oznakowania szlaków, elementów małej architektury (siłownie leśne, ławki, tablice informacyjne). Długość ścieżki: 2,296 km. Wyznaczenie ścieżki pieszo - rekreacyjnej na Grodzisku (w porozumieniu z Nadleśnictwem i Zamawiającym): - zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi, - wykonanie oznakowania szlaku, -wykonanie tablic kierunkowych - 5 szt., geograficznych - 1 szt., historycznych - 2 szt., rekreacyjnych - 2 szt., interaktywnych - 2 szt., - wykonanie elementów małej architektury: stoliki - 3 szt., ławki - 5 szt., stojaki na rowery - 1 szt., belki i pnie do ćwiczeń w ramach siłowni leśnej - 10 szt., - wykonanie narzutu kamiennego na zaprawie betonowej w rejonie źródełka - 2 m3., - uporządkowanie terenu, - inwentaryzacja powykonawcza. g) Oznakowanie pionowe i poziome Oznakowanie poziome zostanie wykonane mechanicznie jako oznakowanie cienkowarstwowe, z materiałów wolnych od rozpuszczalników aromatycznych. Na wałach przeciwpowodziowych w miejscach krzyżowania się trasy rowerowej z przejazdami przez wały, rampami, innymi ciągami komunikacyjnymi itp. Zostanie zaprojektowana i wykonana organizacja ruchu tak, aby nie dopuścić do poruszania się po projektowanej trasie rowerowej pojazdów nieupoważnionych. W ramach niniejszego działania oznakowane zostaną następujące fragmenty trasy: - kilometraż: 0+000,00 ÷ 1+223,60, długość: 1,2236 km, - kilometraż: 3+674,80 ÷ 7+411,10, długość: 3,7363 km, - kilometraż: 7+411,10 ÷ 8+738,80, długość: 1,3277 - kilometraż 0+763,70 ÷ 8+641,20, długość: 7,8775 km. Łączna długość oznakowanych fragmentów trasy: 14,165 km. Szczegółowe informacje dotyczące oznakowania pionowego i poziomego: - na czas prowadzonych robót wykonany zostanie projekt organizacji ruchu, - opracowany zostanie projekt docelowej organizacji ruchu, - na czas robót wykonane zostanie oznakowanie pionowe, obejmujące montaż oznakowania zgodnie z projektem, utrzymanie oznakowania w czasie wykonania robót oraz jego demontaż po zakończeniu budowy, -wykonanie docelowego oznakowania pionowego obejmuje montaż nowego oznakowania pionowego wg zatwierdzonego projektu oraz Specyfikacji technicznych wykonania oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, - znaki drogowe będą spełniały warunki określone w/w Specyfikacjach; wymogi dla słupków do znaków są następujące: • słupki do znaków z rur stalowych ocynkowanych Ø 60,3 mm lub Ø 76,1 mm z kotwą uniemożliwiającą jego obrócenie, grubość ścianki min. 3,2 mm, • słupki przeszkodowe stalowe, ocynkowane oklejone czerwoną folią odblaskową typu II, • w przypadku dużych tablic konstrukcja wsporcza zostanie dobrana indywidualnie; Każdy element wsporczy (słupki do znaków pionowych, słupki blokujące, słupki przeszkodowe U-5a+C-9 na projektowanych wyspach, oraz pozostałe brd) mające zostać posadowione w azylach, szykanach będą zamocowane w gniazdach do szybkiego montażu i demontażu z żeliwa sferoidalnego, -oznakowanie pionowe wykonane zostanie zgodnie ze „Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach" Załącznik do nr Dz.U.220, poz. 2181z dnia 23 grudnia 2003 r. z pózn. zm., - oznakowanie poziome – wykonane zostanie zgodnie z wymogami zawartymi w Załączniku do Dz.U. nr 220 poz.2181 z dnia 23.12.2003 r. Szacuje się, że w ramach oznakowania pionowego i poziomego wykonane zostaną: - pionowe znaki drogowe - 164 szt., - oznakowanie poziome jezdni - 382,50 m2, -tablice informujące o połączeniu projektowanych tras rowerowych z Wiślaną Trasą Rowerową – 2 szt. Wykonawca przed przystąpieniem do robót przedłoży do zatwierdzenia projekt zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Koszty związane z wprowadzeniem zmiany organizacji ruchu na czas trwania robót ponosi Wykonawca. 2.Warunki realizacji robót: Wykonawca wykona wszystkie roboty zgodnie z przedmiarem robót i dokumentacją techniczną. Wykonawca winien dokonać oględzin przedmiotu zamówienia, na którym będą wykonywane roboty, sprawdzić zakres robót i rodzaj robót objętych dokumentacją projektową i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie. Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane, zabezpieczy plac budowy i wykona oznakowanie miejsca robót. Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP i przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Od dnia protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza oraz ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone zamawiającemu i osobom trzecim. Wszelkie materiały, urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 3.Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy Pzp wymagania dotyczące dostępności osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników przedstawiają się następująco: Projekt jest zgodny z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020. Wszystkie produkty projektu będą dostępne dla wszystkich osób, w tym również dostosowane do zidentyfikowanych potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Oznacza to, że projekt jest zgodny z koncepcją uniwersalnego projektowania opartą na ośmiu regułach: 1. Użyteczność dla osób o różnej sprawności. 2. Elastyczność w użytkowaniu. 3. Proste i intuicyjne użytkowanie. 4. Czytelna informacja. 5. Tolerancja na błędy. 6. Wygodne użytkowanie bez wysiłku. 7. Wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania. 8. Percepcja równości. Równość szans będzie zapewniona ze względu na wiek, gdyż osoby w każdym wieku będą mogły korzystać z produktów oraz rezultatów projektu. Nikt nie będzie dyskryminowany ze względu na niepełnosprawność czy orientację seksualną. W ramach realizacji projektu planowane są następujące działania mające na celu zapewnienie dostępności produktów projektu dla osób z niepełnosprawnościami różnego rodzaju: -odpowiednie zaprojektowanie oraz rozmieszczenie tablic informacyjnych i edukacyjnych: komunikaty na tablicach podawane będą w formie piktogramów oraz tekstu; -wszystkie informacje prezentowane będą w sposób jednoznaczny, czytelny i logiczny; tablice będą rozmieszczone w łatwo dostępnych miejscach oraz na odpowiedniej wysokości, aby umożliwić, np. osobom słabowidzącym zapoznanie się z ich treścią, -usuwanie przeszkód (np. zarośli) ograniczających widoczność, znajdujących się w obrębie parkingów oraz miejsc postoju i odpoczynku, -dublowanie sygnałów informacyjnych: wzrokowe - w postaci tablic informacyjnych, piktogramów, oznaczeń graficznych; dotykowe - w postaci, np. wypukłych map; werbalne – w postaci punktu informacyjnego utworzonego w istniejącym już punkcie znajdującym się przy Muzeum - Nadwiślańskim Parku Etnograficznym w Wygiełzowie (rozszerzonym o informacje o powstałych w wyniku realizacji projektu trasach rowerowych i elementach małej architektury). Produkty projektu będą dostępne dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością ruchową. Po projektowanych. trasach rowerowych będą mogły poruszać się (oprócz standardowych rowerów) także rowery dla osób niepełnosprawnych oraz wózki inwalidzkie. Z punktu informacyjnego korzystać będą mogły wszystkie osoby niepełnosprawne, jednak służył on będzie w znacznym stopniu osobom słabowidzącym lub niedowidzącym ze względu na jego widoczność oraz dobre oznakowanie, a także możliwość uzyskania informacji w formie komunikatów ustnych. Osoby słabosłyszące lub niesłyszące będą mogły z kolei skorzystać z informacji w postaci różnego rodzaju tablic (kierunkowych, geograficznych, historycznych, rekreacyjnych, interaktywnych). Ponadto, w pobliżu projektowanych tras rowerowych znajdują się parkingi z miejscami przeznaczonymi dla niepełnosprawnych, a autobusy oraz pobliskie pętle autobusowe i przystanki komunikacji publicznej przystosowane są do potrzeb tego typu osób. Jedna z największych atrakcji gminy - Muzeum - Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w postaci m.in. toalet przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo oraz podjazdu dla wózków inwalidzkich przy bocznym wejściu do dworu, a także planowanego ogrodu sensorycznego głównie dla osób niedowidzących. Informacje o trasie rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą zamieszczone będą m.in. na stronie internetowej Gminy Babice (www.babice.pl), która jest dostosowana do osób niepełnosprawnych. Z uwagi na fakt, że Gmina Babice leży w bliskim sąsiedztwie woj. śląskiego na jej terenie przenikają się wzajemnie pewne odmienności kulturowe. W związku z tym projekt zapewni równość szans ze względu na rasę, pochodzenie etniczne, światopogląd czy religię. Projekt będzie miał wpływ na równość obszarów miejskich i wiejskich, ponieważ zmniejszy dysproporcję w dostępie do miejsc wypoczynku, rekreacji i aktywności fizycznej, jaka występuje pomiędzy tymi obszarami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45. ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2018.110). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Chrzanowie o. Babice Nr 53 8444 0008 0010 0100 2017 0022 oraz w formularzu oferty wskazać numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium. Skuteczne wniesienie wadium w takiej formie uznaje się za wniesione z chwilą uznania rachunku Zamawiającego (zaleca się dołączenie do oferty kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu) 4.Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: -być wystawione na Gminę Babice, ul. Krakowska 56, 32-551 BABICE -zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 pzp -okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 5.W przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w pok.119 Urzędu Gminy w Babicach, a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty, w przypadku przesłania oferty pocztą lub kurierem oryginał należy złożyć w oddzielnym opakowaniu, aby można go było złożyć w pok.119 Urzędu Gminy w Babicach, a do oferty wpiąć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie sprecyzował wymagań dla tego warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, wykonawca składa wraz z ofertą na formularzu jak w załączniku Nr 4 do SIWZ aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Do oferty wykonawca załącza: formularz ofertowy pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego na formularzu jak w załączniku Nr 5 do SIWZ albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy PZP pełnomocnictwo do podpisania oferty jeżeli upoważnienie do jej podpisania nie wynika z dokumentów rejestrowych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach