Przetargi.pl
Wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn.: „Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Jelenin”

Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 68100 Żagań, ul. Chrobrego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 368 18 40 , fax. 68 377 39 75
  • Data zamieszczenia: 2018-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Żagańskie Wodociągi i Kanalizacje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    ul. Chrobrego 44
    68100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 68 368 18 40, fax. 68 377 39 75
    REGON: 97800179800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwik.zagan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: spółka prawa handlowego realizująca zadania jst

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania pn.: „Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Jelenin”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Jelenin” 3.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.3. Zadanie inwestycyjne obejmuje „zaprojektowanie i zrealizowanie” przebudowy stacji uzdatnia wody w miejscowości Jelenin 3.4. Opis zadań inwestycyjnych objętych przedmiotem zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ oraz dokument pn.: „Wyjaśnienia zamawiającego do Programu Funkcjonalno – Użytkowego przebudowy stacji uzdatniania wody w m. Jelenin” UWAGA:W razie rozbieżności pomiędzy parametrami i standardem wykonania danego elementu wykonawca ma zastosować materiał, element, rozwiązanie, urządzenie lub element wyposażenia o wyższym standardzie. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Rozdział II SIWZ. 3.6. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w Programie Funkcjonalno – Użytkowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów i urządzeń, wymienionych w dokumentacji z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych materiałów równoważnych. W przypadku przywołania w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.  3.7. Przedmiot zamówienia należy wykonać w dwóch etapach: a) ETAP I – wykonanie dokumentacji projektowej, b) ETAP II – realizacja zadania inwestycyjnego oraz nadzór autorski. 3.8. W ramach ETAPU I (wykonanie dokumentacji projektowej) do obowiązków wykonawcy należy: a) ETAP I.A – wykonanie i przekazanie koncepcji projektowej z uwzględnieniem wytycznych Zamawiającego, określonych w Programie Funkcjonalno – Użytkowym wraz z uzupełnieniami Zamawiającego do PFU. Koncepcja winna być przedłożona w wersji graficznej i opisowej. Koncepcja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zatwierdzona koncepcja stanowi podstawę do realizacji Etapu IB przedmiotu umowy. b) ETAP I.B – wykonanie dokumentacji projektowej, której zakres określono w Programie Funkcjonalno – użytkowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca opracuje i przedłoży do oceny projekt budowlany. Zamawiający zgłosi swoje uwagi do proponowanych rozwiązań i wyda zalecenia do uwzględnienia w projekcie. 3.9.W zakres zobowiązań wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia wchodzi opracowanie: a) projektu budowlanego oraz innych opracowań wymaganych do uzyskania pozwolenia na budowę, b) projektów wykonawczych oraz innych opracowań wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu; c) projekt wykonawczy powinien składać się z : 1) projektu części technologicznej, 2) projektu branży architektonicznej, 3) projektu zewnętrznych i wewnętrznych instalacji sanitarnych, 4) projektu elektrycznego z systemem sterowania (AKPiA). 3.10.Wykonawca powinien zapewnić wykonanie:  koncepcji projektowej – 3 egz.  projektu budowlanego – 3 egz.  projektów wykonawczych – 4 egz. 3.11.Na całość opracowania należy wykonać wersję elektroniczną w formatach ogólnodostępnych (np. pdf) na płycie CD. 3.12. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia spełniając wymagania ustawy Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017, poz. 1332t.j.) i innych ustaw oraz rozporządzeń, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Zamawiający informuje również, że jest zobowiązany stosować reguły wynikające z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U z 2017., poz. 1579 ze zm.). Projekt budowlany powinien być opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25.05.2012 roku (Dz.U. z 2012r., poz. 462). Rozwiązania materiałowe powinny spełniać wszystkie wymagania wynikające z przepisów (posiadać aprobaty, atesty, deklaracje zgodności, certyfikaty). Projekt budowlany poddany zostanie kontroli zamawiającego w aspekcie zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym i wyjaśnieniami zamawiającego stanowiącymi załączniki nr 10 i 11 do SIWZ. 3.13. W ramach ETAPU II (realizacja zadania inwestycyjnego oraz nadzór autorski) – projektuje się następujący zakres prac: -demontaż istniejącej technologii SUW wewnątrz budynku, -remont pomieszczeń SUW: wykonanie punktowych napraw tynków i posadzek, ułożenie płytek ceramicznych na ścianach murowanych na wysokość 2m w pomieszczeniu hali filtrów, chlorowni i wc, położenie płytek gresowych na posadzkach w całym budynku, wyszpachlowanie i pomalowanie pozostałych ścian, -montaż mieszacza wodno-powietrznego średnicy 1000 mm wraz z armaturą, -montaż trzech filtrów ciśnieniowych średnicy 1400 mm wraz z wypełnieniem nowym złożem filtracyjnym wraz z armaturą z napędem pneumatycznym, -montaż zestawu hydroforowego, -montaż pompy płuczącej filtry, -montaż dmuchawy powietrza, -montaż zestawu agregatów sprężarkowych wraz ze zbiornikiem sprężonego powietrza zasilającego mieszacz wodno-powietrzny oraz armaturę sterowniczą i napędy przepustnic, -montaż 2szt. osuszaczy kondensacyjnych powietrza, -wymiana istniejących urządzeń stacji dozowania podchlorynu sodu, -montaż wentylacji wywiewnej grawitacyjnej w pomieszczeniu wc, -przebudowanie instalacji technologicznej i sprężonego powietrza w zakresie orurowania ze stali kwasoodpornej 1.4301 i armatury dla potrzeb technologii SUW, -montaż czerpni powietrza i wentylacji mechanicznej wyciągowej w pomieszczeniu chlorowni, -wymiana grzejników elektrycznych w budynku, -wymiana instalacji kanalizacji sanitarnej (łącznie z podposadzkową), -przebudowa instalacji wodnej zasilającej pomieszczenie wc (wraz z montażem podumywalkowego podgrzewacza pojemnościowego cwu), -przebudowa wpustów podłogowych, umywalki wraz z armaturą, -przebudowa instalacji elektrycznej i AKPiA w zakresie okablowania, sterowania, monitorowania, raportowania i wizualizacji dla potrzeb wszystkich urządzeń SUW, Pozostałe obiekty technologiczne: -przeprowadzenie badań stanu technicznego studni. Ma to na celu ocenę stanu technicznego wnętrza orurowania, weryfikację konstrukcji orurowania, ocenę skorodowania ścianki orurowania osłonowego, ocenę warunków fizykochemicznych, analizę strefowej wydajności otworu, analizę ew. problematyki piaszczenia otworu. Wyniki badań należy przekazać Zamawiającemu. -demontaż istniejących obudów, orurowania oraz pomp głębinowych w dwóch studniach ujęciowych, -montaż obudów typu Lange, orurowania oraz pomp głębinowych dla dwóch studni ujęciowych, -remont istniejącego odstojnika popłuczyn wraz z armaturą, pokrywami, kominkami wentylacyjnymi, -remont istniejących dwóch zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej o pojemności 100m3 każdy wraz z armaturą, pokrywami, kominkami wentylacyjnymi, -budowa zbiornika bezodpływowego ścieków z chlorowni, -budowa zbiornika bezodpływowego ścieków sanitarnych, -wymiana istniejącego hydrantu nadziemnego DN80, -wymiana rurociągów technologicznych: -wody surowej, -wody uzdatnionej (oprócz rurociągu wody uzdatnionej na sieć), -popłuczyn (pomiędzy budynkiem SUW i odstojnikiem), -kanalizacji technologicznej (ścieki z chlorowni), -kanalizacji sanitarnej, -remont kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe z terenu SUW i popłuczyny z odstojnika popłuczyn do odbiornika (rowu), -zakup i montaż lamp UV służących do dezynfekcji wody. Zagospodarowanie terenu: -przebudowa istniejącego oświetlenia terenu, -przebudowa dróg wewnętrznych, -remont schodów terenowych zbiorników retencyjnych, -remont ogrodzenia terenu stacji, Pozostałe prace: -dokumentacja powykonawcza z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, -instrukcja eksploatacji SUW, -dokumentacja techniczno- rozruchowa projektowanych urządzeń, -instrukcje stanowiskowe oraz instrukcje BHP, p.poż., -protokół z rozruchu, w którym Wykonawca przedstawi wyniki w zakresie pozwalającym na sprawdzenie osiągnięcia przez niego parametrów wody po uzdatnieniu, -dokumenty ze szkolenia personelu w zakresie obsługi i konserwacji, -protokoły sprawdzeń i badań, -uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację obiektu. 3.14. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz zawartą z zamawiającym umową. 3.15. Zaleca się aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu gdzie mają być wykonywane roboty budowlane. 3.16. Pozostałe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera rozdział II SIWZ Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy. 3.17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.18. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. 3.19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. 3.20 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby, które będą wykonywać czynności polegające na pracach fizycznych, montażowych, instalacyjnych, operowaniu sprzętem przy realizacji robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108, t.j.). Wykonawca zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności, o których mowa wyżej, były zatrudnione do ich realizacji na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 roku poz. 108), co najmniej na okres wykonywania tych czynności w czasie realizacji niniejszego zamówienia. 3.21 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 3.20 SIWZ. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia. 3.22 W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie (nie krótszym niż 3 dni robocze od dnia przekazania wezwania), wykonawca jest zobowiązany przedłożyć zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności wskazane w pkt 3.20 SIWZ. Zamawiający może żądać następujących dokumentów: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopi umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopi dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.23. Niezłożenie przez wykonawcę lub podwykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiących rozdział II SIWZ. 3.24. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 9.3.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 9.4.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP. 9.5.Wadium w formie pieniężnej należy przelać na konto zamawiającego: Nr konta: 76 1240 6856 1111 0000 5402 7019 z dopiskiem na przelewie „wadium w postępowaniu „zaprojektuj i wybuduj” dot. przebudowa SUW Jelenin” 9.6.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin wpływu pieniędzy na konto zamawiającego, z uwzględnieniem terminu składania ofert. 9.7.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: -pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu został dołączony do oferty, -innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a koperta w ofercie, 9.8.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach w art. 46b ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9.9.Niezabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium spowoduje odrzucenie oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: -zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału, o których mowa w pkt 5.1 lit. b SIWZ polega na zasobach innych podmiotów dokument potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: -zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, -zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, -czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SIWZ – oświadczenie należy złożyć w oryginale. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, każdy wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych t.j. określającej firmy oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy złożyć w oryginale. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach