Przetargi.pl
Wykonanie rozbiórki budynków przemysłowych po byłych zakładach bawełnianych oraz wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej oraz wykonanie kompleksowego uzbrojenia terenu Moszczenickich Terenów Inwestycyjnych (MTI) przy ul. Dworcowej w Moszczenicy

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2018-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie rozbiórki budynków przemysłowych po byłych zakładach bawełnianych oraz wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj dokumentacji projektowej oraz wykonanie kompleksowego uzbrojenia terenu Moszczenickich Terenów Inwestycyjnych (MTI) przy ul. Dworcowej w Moszczenicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. Opis przedmiotu zamówienia IV.1. Kod wspólnego słownika zamówień (CPV) 71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych, 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu, 45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu, 45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu, 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków, 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, 45231600-1 Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych, 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli, IV.2. Przedmiot i zakres zamówienia 1. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części, w ramach których wyodrębniono poszczególne zadania. Zamawiający dopuszcza jedynie składanie ofert obejmujących wykonanie poszczególnych części, które stanowią integralną część zamówienia. 2. Szczegółowy zakres prac do wykonania części I zamówienia został określony w dokumentacji projektowej – projekt budowlany rozbiórki budynków przemysłowych po byłych zakładach bawełnianych oraz przedmiar robót, a w przypadku części II – Program funkcjonalno – użytkowy, stanowiący załącznik nr 11 do niniejszego SIWZ z tym, że pkt 3.3.12 Zadanie 12. Część aktywna sieci nie ma zastosowania w niniejszym postępowaniu. 3. Dokumentacja techniczna jest załącznikiem do SIWZ i jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku, gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu do Internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja będzie udostępniana Wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 4. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu harmonogram prac zmierzających do wykonania zamówienia, w terminie do 7 dni od daty podpisania kontraktu. 5. Wykonawca ma prawo do inspekcji i oceny terenu przyszłych robót i otoczenia przed złożeniem oferty. W celu umówienia terminu wizji lokalnej należy skontaktować się pod nr tel. (44) 616 96 25. 6. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Jeżeli przedmiot (produkt) będzie opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, to Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym i że do tego opisu dołącza się określenie „lub równoważne”. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. CZĘŚĆ I: WYKONANIE ROZBIÓRKI BUDYNKÓW PO BYŁYCH ZAKŁADACH BAWEŁNIANYCH I UPORZĄDKOWANIE TERENU PRZY UL. DWORCOWEJ W MOSZCZENICY 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbiórce budynków przemysłowych po byłych zakładach bawełnianych przy ul. Dworcowej w Moszczenicy znajdujących się na działkach oznaczonych nr ewidencyjnym 640/25, 640/38, 640/11 i 640/41 wraz z uporządkowaniem terenu, zgodnie z projektem budowlanym, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ oraz przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. 1) Na rozbiórkę budynków przemysłowych po byłych zakładach bawełnianych w Moszczenicy zostało wydane przez Starostę Piotrkowskiego pozwolenie na rozbiórkę nr 92/IN/2015 (znak: AB-I.6741.29.2015.ZK) z dnia 27 maja 2015 r. 2) Do rozbiórki przeznaczone są budynki opuszczone i niezdatne do dalszego użytkowania oraz pozostałości po budynkach w postaci murów z fragmentami dachów. Budynki przeznaczone do rozbiórki stanowią głównie zabudowę jednokondygnacyjną z podpiwniczeniami w części północnej i wschodniej o powierzchni ok. 3 000 m2. Cześć budynków to obiekty niezależne, pozostałe stanowią zwartą zabudowę. Łączna powierzchnia zabudowy budynków przeznaczonych do rozbiórki to ok. 17 312 m2. 3) Budynki nie pełnią żadnej funkcji użytkowej, budynki nie posiadają żadnych przyłączonych i działających instalacji. Na nieruchomości znajdują się nieczynne instalacje podziemne – kanalizacja, wodociąg oraz nadziemna sieć energetyczna, Obiekt budowlany przeznaczony do rozbiórki to kompleks hal przemysłowych byłych zakładów bawełnianych, nieużytkowanych oraz w przeważającej części zawalonych. 4) Zakres robót rozbiórkowych i uporządkowania terenu obejmuje m.in. a) opracowanie dokumentacji technologii robót rozbiórkowych uwzględniającej specyfikę usytuowania obiektu przeznaczonego do rozbiórki, b) ustanowienie kierownika budowy, c) wykonanie rozbiórki na podstawie opracowanej i zaakceptowanej przez Zamawiającego technologii robót rozbiórkowych, d) uporządkowanie terenu po pracach rozbiórkowych oraz wyrównanie terenu rozbiórki do poziomu terenu otaczającego, tzw. poziomu „0” e) usunięcie samosiewek krzaków i drzew, uprzątnięcie i niwelacja terenu, f) inne prace i roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym między innymi:  oznakowanie oraz zabezpieczenie przejętego terenu budowy na czas robót,  organizację zaplecza budowy oraz ubezpieczenie budowy na czas realizacji robót,  transport i utylizacja pozostałości konstrukcji drewnianych, papy oraz innych odpadów nieużytecznych z terenu budowy,  wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej rozebranych budynków oraz zmiany użytków wraz z potwierdzeniem przyjęcia do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, 5) Rozbiórka nie obejmuje budynku wieży położonej w części południowo-zachodniej budynków oraz części południowo-wschodniego narożnika ściany o wymiarach ok. 14m x 24m., który pozostaje do remontu i dalszych prac restauracyjnych kompleksu pofabrycznego. 6) Inwestycja nie wymaga prowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko. Zgodnie z wymogami ochrony środowiska przy robotach rozbiórkowych nie będą naruszane zakazy zakłócania stosunków wodnych, degradacji gleb i szaty roślinnej, zanieczyszczania powietrza, zakłócania harmonii w krajobrazie oraz zakazy wprowadzania ścieków nieoczyszczonych do wód powierzchniowych i do ziemi. 7) Projektowana rozbiórka nie powoduje: a) utrudnienia w dostępie do drogi publicznej – istniejący układ komunikacyjny nie został naruszony; b) nie pozbawia możliwości korzystania z: wody, kanalizacji, energii elektrycznej, cieplnej oraz ze środków łączności: planowana rozbiórka nie koliduje z istniejącymi i projektowanymi sieciami uzbrojenia wod.-kan. 8) Obszar oddziaływania inwestycji obejmie działki 640/25, 640/38, 640/11 i 640/41 położone w Moszczenicy. 2. Uporządkowanie terenu i zagospodarowanie materiałów z rozbiórki. 1) Uporządkowanie terenu i zagospodarowanie materiałów z rozbiórki obejmuje m.in. segregację i wywóz odpadów z rozbiórki, przekazanie Zamawiającemu placu po rozebraniu obiektów i elementów otoczenia, wykonanie pomiaru geodezyjnego powykonawczego. 2) Powstałe po rozbiórce wykopy oraz podpiwniczenia należy zasypać, a całość terenu wyrównać do poziomu terenu otaczającego. 3) Materiały z rozbiórki podlegają segregacji w miejscu ich demontażu i magazynowane selektywnie do czasu ich wywozu w co najmniej następujących grupach: a) gruz - elementy betonowe (tzw. odpady użytkowe), które mogą podlegać ponownemu wbudowaniu lub dalszej obróbce; b) gruz - elementy ceglane; c) odpady zmieszane z rozbiórki – papa, elementy drewniane oraz pozostałe odpady z demontażu inne niż wymienione. 4) Wykonawca zobowiązany jest do odzyskania z rozbiórki ok. 10 000 szt. cegły, którą należy oczyścić i przygotować do ponownego wbudowania oraz złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na działce nr 640/38. 5) Elementy betonowe oraz ceglane należy rozkruszyć na gruz do frakcji 0 – 63. Gruz po skruszeniu zostanie złożony na wydzielonym placu na działce 640/38. 6) Posegregowany gruz ceglany i betonowy podlega złożeniu na działce nr 640/38 na dwóch oddzielnych hałdach. 7) Pozostałe odpady Wykonawca zobowiązany jest zutylizować i przedstawić Zamawiającemu dowód ich utylizacji. 8) Wykonawca powinien postępować z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami oraz wymogami ochrony środowiska. Odpady powstałe z rozbiórki obiektów są obojętne i nie powodują zanieczyszczenia środowiska lub zagrożenia dla zdrowia ludzi. 7. Warunki techniczne: 1) Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z projektem budowlanym lub opisem technicznym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, sztuką budowlaną, przy zachowaniu optymalizacji wykonania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania STWIOR. 2) Plac rozbiórki winien być oznakowany tablicą informacyjną zgodnie z wymogami Prawa budowlanego. 3) Teren rozbiórki należy zabezpieczyć przed dostępem osób postronnych. Prace niebezpieczne właściwie oznakować zgodnie z przepisami bhp. 4) Za wypadki i szkody powstałe na placu rozbiórki odpowiada Wykonawca. Wykonawca przyjmuje na siebie odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich jak i z tytułu zdarzeń losowych. 5) Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać przepisy wynikających z Prawa budowlanego. 6) W czasie realizacji robót Wykonawca nie będzie utrudniał mieszkańcom i instytucjom dojazdu, będzie usuwał wszelkie zbędne materiały, odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne. 7) Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej terenu i jego otoczenia, a także zdobyć na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą posłużyć do przygotowania oferty, zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu ponosi Wykonawca. 8) Ilości podane w przedmiarach należy traktować pomocniczo. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej i sprawdzenie ilości robót do wykonania ze stanem faktycznym. Za przyjęte ilości z przedmiarów pełną odpowiedzialność ponosi wykonawca. CZĘŚĆ II: WYKONANIE W FORMULE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ ORAZ WYKONANIE KOMPLEKSOWEGO UZBROJENIA TERENU MOSZCZENICKICH TERENÓW INWESTYCYJNYCH (MTI) PRZY UL. DWORCOWEJ W MOSZCZENICY Przedmiotem części II zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj kompleksowego uzbrojenia Moszczenickich Terenów Inwestycyjnych (MTI) w Moszczenicy 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: 1.1. Prace przedprojektowe; Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, w tym projektu budowlanego. W szczególności Wykonawca pozyska:  mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania;  badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;  inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe. 1.2. Prace projektowe; 1) Prace projektowe obejmują wykonanie co najmniej: a) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni, od daty podpisania kontraktu, koncepcji architektoniczno-budowlanej budowanego budynku oraz zagospodarowania uzbrajanego terenu inwestycyjnego. Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia poprawek i sugestii Zamawiającego w terminie do 7 dni od daty ich otrzymania; b) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 miesięcy, od daty podpisania kontraktu, projektów budowlanych dotyczących budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, kanalizacji deszczowej, sieci ciepłowniczej, sieci energetycznej, sieci światłowodowej, oświetlenia ulicznego, dróg wewnętrznych, chodników i parkingów oraz budowanego budynku w zakresie uzbrajanego terenu inwestycyjnego. Zamawiający przekaże uwagi i sugestie do projektów budowlanych w terminie 7 dni od daty otrzymania dokumentacji. Niezatwierdzenie przez Zamawiającego projektów budowlanych w terminie 3 miesięcy, od daty podpisania kontraktu może stanowić podstawę do rozwiązania kontraktu z winy Wykonawcy; c) dokumentacji budowlanej wykonawczej dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również wytycznych Zamawiającego oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego uzgodnień i pozwoleń. Projekty wykonawcze należy sporządzić oddzielnie dla każdej branży; d) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, pozwolenia na budowę na wykonanie robót budowlanych, o których mowa w ppkt ii); e) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiORB); f) opracowanie kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, o których mowa w ppkt ii) oraz projektu organizacji ruchu; g) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe; h) dokumentacji niezbędnej do uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i pozwoleń na eksploatację obiektu oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; i) dokumentacji powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji; 2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), niezbędne inwentaryzacje uzupełniające dla prawidłowego wykonania dokumentacji. 3. Założenia projektowe w fazie opracowania należy na bieżąco konsultować z Zamawiającym oraz właściwymi organami. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. 5. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. 6. Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania oraz przekazania do użytkowania obiektu. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z zamówienia. 7. Koncepcja architektoniczna, dokumentacja projektowa, STWiORB, kosztorysy inwestorskie stanowiące przedmiot zamówienia mają zostać wykonane w 4 egzemplarzach, projekt organizacji ruchu w 3 egzemplarzach. Do kompletu dokumentacji należy dołączyć płytę CD zawierającą opisy techniczne, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w pdf. 8. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich majątkowych do wykonanej dokumentacji projektowej w zakresie objętym kontraktem. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełen zakres robót, który konieczny jest z punktu widzenia: dokumentacji projektowej, STWiORB, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej – dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot niniejszego zamówienia. W przypadku braku wymienienia powyżej jakieś czynności, która jest konieczna o prawidłowego wykonania zadania podstawą do odbioru będą stosowane przepisy oraz obowiązująca technologia robót w danym systemie. 2. Sieć wodociągowa i kanalizacyjna Zakres niniejszego zadania inwestycyjnego obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji i pozwoleń oraz wybudowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Moszczenica w następującym zakresie:  sieci wodociągowej wg PFU ok. 500 mb.,  sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej wg PFU ok. 350 mb.,  kanalizacji tłocznej wraz z przepompownią ścieków oraz jej zasilaniem energetycznym, jeżeli z obliczeń technicznych wyjdzie konieczność przetłoczenia ścieków. Sieć wodociągowa powinna zostać zaprojektowana i wykonana z rur PE o średnicy 160-250mm z uwzględnieniem warunków wydanych przez gestora sieci tj. Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Moszczenicy, a także zgodnie z zasadami ochrony przeciwpożarowej. Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z.o.o. należy: - wykonać odwiert i uruchomić nową studnię głębinową o wydajności nie mniejszej niż 120 m3/h w ramach zatwierdzonych zasobów eksploatacyjnych, - dokonać adaptacji układu automatyki sterująco – pomiarowej SUW. Włączenie wodociągu do sieci należy wykonać bezpośrednio na ujęciu wody przy ul Dworcowej w Moszczenicy. Należy doprowadzić wodę w odpowiedniej ilości i jednocześnie pod odpowiednim ciśnieniem tak aby spełniała wymogi dla hydrantowej sieci ppoż. Ułożenie sieci winno nastąpić na głębokości ok. 1,5 m od powierzchni terenu do dna przewodu. Przed rozpoczęciem robót należy trasę wodociągu wytyczyć i oznaczyć palikami. Wykopy wykonać zgodnie z przepisami zawartymi w odpowiednich normach szczególnie w zakresie zachowania warunków BHP. Wykopy wykonać na głębokość 1,6-1,7m pod powierzchnią terenu. W celu zabezpieczenia przewodu przed zamarzaniem minimalne przykrycie ziemią winno wynosić l,4 m ponad wierzch rurociągu. Wykopy o szerokości 0,80 m należy wykonać o ścianach pionowych zabezpieczonych i wzmocnionych przez deskowanie ażurowe. Dla przejścia pieszych należy wykonać przenośne pomosty z bali drewnianych 14xl4cm z barierką o wys. 1,0 m. Przy skrzyżowaniach z istniejącym uzbrojeniem wykopy prowadzić ręcznie pod nadzorem gestora sieci z którą krzyżuje się wodociąg. W przypadku się ich ewentualnego pojawienia należy odpompować je pompami spalinowymi bezpośrednio z dna wykopu lub jeżeli zajdzie taka konieczność igłfiltrami. Rurociąg PE należy układać na podsypce piaskowej o grubości 15cm a po ułożeniu obsypać warstwą piasku 20cm i szerokości 0,60m. Podsypkę oraz obsypkę należy zagęszczać ręcznie drewnianymi ubijakami. Przejście pod drogami o nawierzchni asfaltowej należy wykonać poprzez wykonanie przecisku w rurze ochronnej stalowej. Do remontowanego budynku wykonać przyłącze PE 63 mm do pomieszczenia technicznego. Na przyłączu zastosować wodomierz i zawór antyskażeniowy oraz zestaw odpowiednich zaworów. Sieć wyposażyć w hydranty nadziemne zgodnie z obowiązującymi przepisami, odcinane zasuwami. Przy zasuwach żeliwnych, hydrantach żeliwnych króćcach oraz trójnikach kołnierzowych żeliwnych stosować bloki podporowe. Wymiary bloków podano w normie. Hydrauliczne próby szczelności ułożonego przewodu wodociągowego przeprowadzić należy zgodnie z wymaganiami odpowiednich dotyczących przeprowadzenia prób szczelności rurociągów PCV i PE. Na projektowanej sieci przeprowadzić próby szczelności na ciśnienie próbne minimum 1,0 MPa. Po zakończeniu budowy i pozytywnych próbach szczelności należy przepłukać sieć czystą wodą a następnie poddać ją dezynfekcji wodnym podchlorynem sodu. Dopuszcza się rezygnacji z dezynfekcji przewodów, jeżeli wyniki badań bakteriologicznych wykażą, że woda spełnia wymogi wody do picia. Po zakończeniu montażu przewodów wodociągowych, sprawdzeniu ich szczelności, wykonaniu bloków oporowych oraz zabezpieczeniu armatury przed korozją a także oznakowaniu trasy, sieć wodociągową należy zgłosić do odbioru przez gestora sieci, oraz dokonać inwentaryzacji geodezyjnej. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej należy zaprojektować i wykonać z rur Ø200 -315 PVC-U klasy S (SN8)/lite w miejscach poza jezdnią. Podejścia przyłączowe do budynków wykonać z rur Ø160 PVC-U klasy S (SN4)/lite, w miejscach przejść poprzecznych pod drogami wykonać z rur PVC SDR17). Sieć tłoczną wykonać z rur Ø110 PE SDR17. W pasach drogowych kanalizację należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi przez odpowiednie organy administracji samorządowej w decyzjach drogowych. Sieć należy uzbroić w studnie rewizyjne Ø 425 oraz Ø 1000. Studnie rozprężne wykonać jako E Ø 1000. Włączenie sieci wykonać do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w działce drogowej ul Dworcowa w Moszczenica. Przepompownia ścieków – przejezdna Ø 1500mm w działce należącej do Gminy Moszczenica. Ułożenie przewodu kanalizacyjnego, niezależnie od sprawdzenia jego wytrzymałości na zdolność do przeniesienia obciążeń zewnętrznych, należy każdorazowo uzgodnić z Zamawiającym. W stosunku do materiału użytego na zasypkę główną: - powinien umożliwiać dobre jego zagęszczenie, - nie może zawierać materiałów organicznych, śmieci, korzeni drzew itp., - wbudowywany materiał nie może być zamarznięty lub zbrylony, Kanały wykonywane będą w wykopach szalowanych o szerokości w dnie b= 1,20 m i nachyleniu skarp n = 0. Urobek z wykopów stanowiący wypór należy wywieźć w miejsce wskazane przez inwestora. Przewody lokalizowane będą w wykopach z pełną wymianą gruntu. Podsypkę i obsypkę należy układać równomiernie z obu stron przewodu i zagęścić niezwłocznie po wbudowaniu w taki sposób, aby nie spowodować odkształcenia rur zarówno w planie jak i w ich przekroju poprzecznym. Projektowane kanały należy ułożyć na 20 cm warstwie piasku, a w wypadku gruntów nawodnionych na warstwie pospółki grubości 20 cm, o stopniu zagęszczenia Id=0,98. Nadsypkę wykonać na wysokość 20 cm, o stopniu zagęszczenia Id=0,98. Następnie uzupełnić wykop piaskiem i zgęścić do Id=0,98. Kanały sanitarne będą biegły w pasie drogi wewnętrznej oraz drogi gminnej. W przypadku uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, muszą one zostać odtworzone przez specjalistyczną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego. Przed przystąpieniem do robót ziemnych, należy wykonać wykopy kontrolne celem dokładniejszego zlokalizowania istniejącego uzbrojenia. Wykopy w pobliżu istniejącego czynnego uzbrojenia należy prowadzić ręcznie ze szczególną ostrożnością i w obecności administratora danej sieci. W miejscach skrzyżowań kanalizacji sanitarnej z istniejącym uzbrojeniem: kable telekomunikacyjne i energii elektrycznej - założyć rury dwudzielne. Kanalizację wykonać wykopem otwartym. Po wykonaniu kanalizacji, teren należy odtworzyć do stanu pierwotnego, w miejscach przekopów otwartych drogi należy odtworzyć zgodnie z uzgodnieniami z właścicielami ternu Wykopy zasypywać warstwami gr. 25 cm z zagęszczeniem gruntu do wskaźnika zagęszczenia 0,98-1,0 dla dróg. Na opracowywanym terenie ze względu na ukształtowanie terenu, może wystąpić konieczność wybudowania przepompowni ścieków. 3. Kanalizacja deszczowa Zakres niniejszego zadania inwestycyjnego obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji i pozwoleń oraz wybudowanie sieci kanalizacji deszczowej w miejscowości Moszczenica, wg PFU, o długości ok. 350 mb. Sieć kanalizacji deszczowej pozwoli na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych szczelnym systemem kanalizacji do istniejącego kanalizacji deszczowej w ulicy Dworcowej za pośrednictwem separatora olejowego, jeżeli jest wymagany na podstawie przepisów prawa lub warunków technicznych, 100 dm3/s z piaskownikiem. Kolektory deszczowe winny być zaprojektowane i wykonane z rur PVC-u klasy S SN8 średnicy 160- 315, oraz z rur betonowych 400 i 500. Dopuszcza się stosowanie rur PP SN8 dwuściennych karbowanych. Kanały należy układać na podbudowie z piasku gruboziarnistego zapewniając minimalną warstwę 15 cm od spodu rury, 15 cm od wierzchu rury. Zasypkę wykonywać warstwami 20-30 cm dobrze zagęszczając mechanicznie od warstwy 30 cm nad wierzchem rury. Stopień zagęszczenia osypki powinien wynosić ID=0,7 lub wskaźnik zagęszczenia Is≥0,98. Pozostała warstwę położną nad kolektorem wykonać z piasku lub materiału z wykopu nie zawierającego grud i kamieni. Sieć należy wyposażyć w studnie rewizyjne średnicy 1000 mm betonowe szczelne z dnem wykonane z betonu B45 ustawione na warstwie mieszanki żwirowo-piaskowej 0/31,5 mm grubości 15 cm. Należy wykonać włazy żeliwne typ ciężki 40 t o średnicy 600 mm. Studzienki ściekowe betonowe B-45 średnicy 450 mm z wpustem uliczny 40 t oraz osadnikami minimum 80 cm poniżej dna przykanalika z rur PCV-u klasy S SN8 średnicy 200x5,9 [mm] lub z rur PP SN8 dwuściennych karbowanych średnicy 200 mm. W celu obniżenia wód gruntowych w rejonie projektowanego kolektora, studnie rewizyjne należy wyposażyć w króćce drenażowe średnicy 150 mm, długości 0,4 m zakończone z klapą zwrotną zapobiegającą cofaniu się wody ze studni. Obsypkę króćca drenażowego wykonać ze żwiru płukanego 8/32 mm, warstwa grubości 0,2m powyżej oraz poniżej rury. Przykanaliki należy układać na podbudowie z piasku gruboziarnistego zapewniając minimalną warstwę 15 cm od spodu rury, 15 cm od wierzchu rury. Zasypkę wykonywać warstwami 20-30 cm dobrze zagęszczając mechanicznie od warstwy 30 cm nad wierzchem rury. Przed przystąpieniem do robót ziemnych sieć należy wytyczyć w terenie. Roboty prowadzić w wykopach wąsko przestrzennych, szalowanych. W czasie wykonywania robót mogą pojawić się instalacje nie wykazane na planie. Wszystkie odsłonięte podczas wykonywania wykopów i prac budowlano-montażowych urządzenia podziemne należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. Prace zabezpieczające wykonać pod nadzorem właścicieli uzbrojenia. Odwodnienia wykopów za pomocą igłofiltrów. Na czas wykonywania robót montażowych, betonowych i izolacyjnych wykopy należy utrzymać w stanie suchym za pomocą pomp będących w dyspozycji Wykonawcy. W celu podczyszczenia ścieków pochodzących z wód opadowych i roztopowych, przewiduje się montaż separatora zintegrowanego z piaskownikiem o parametrach: maksymalnej przepustowości hydraulicznej 100 l/s. Piaskownik studnia z kręgów betonowych B-45, szczelna z dnem średnicy 1400 mm. Urządzenia podczyszczające zapewnią redukcję zanieczyszczeń: zawiesina ogólna < 100 mg/l; substancje ropopochodne < 15 mg/l. Zastosowany separator oleju jest zbudowany z monolitycznego zbiornika walcowego wykonanego z żelbetu pełniącego rolę osadnika, wewnątrz którego zamontowany jest hydrocyklon stożkowy stanowiący separator koalescencyjny. Efekt koalescencji osiągany jest dzięki spiralnej kierownicy przepływu umieszczonej wewnątrz separatora. Ścieki do separatora dopływają kanałem wlotowym stycznym do jego wewnętrznej ściany. Kanał wlotowy jest dwudzielny. Przy małym natężeniu przepływu wszystkie ścieki wpływają do hydrocyklonu, gdzie następuje oddzielenie substancji olejowych. Gdy natężenie przepływu przekroczy przepustowość kanału zasilającego hydrocyklon, nadmiar ścieków wpływa do zbiornika, gdzie jest ukierunkowany w ruch wirowy wokół hydrocyklonu. W zbiorniku separatora jest zamontowana przegroda wydzielająca komorę odpływu, która przedłuża krawędź przelewu (zapobiega turbulencjom), także uniemożliwia odpływ wyflotowanych substancji olejowych. Oddzielony olej pozostaje na powierzchni lustra wody. Po zakończeniu prac instalację wypłukać i poddać kamerowaniu w celu sprawdzenia jakości wykonanych robót. 4. Sieć ciepłownicza Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wykonać system ciepłowniczy budowanego budynku w postaci kotłowni. System ciepłowniczy należy zlokalizować w pomieszczeniu technicznym projektowanego budynku. Zadaniem źródła ciepła będzie wytwarzanie wody grzewczej dla potrzeb c.o. o parametrach 80/600C oraz ciepłej wody użytkowej. Należy przewidzieć źródło ciepła w postaci automatycznego kotła typu olejowego - piec grzewczy o przewidywanej mocy 200 kW (podana moc jest maksymalną, należy dobrać piec do rzeczywiswtych potrzeb planowanego budynku) z możliwością wymiany palnika na gazowy. Do przygotowywania c.w.u. będzie służył biwalentny podgrzewacz o poj. 500 l. zlokalizowany w węźle cieplnym budynku. Przewiduje się również alternatywny system cwu poprzez zamontowanie kolektorów słonecznych na dachu budynku. Przewiduje się dwa obiegi grzewcze dla budynków znajdujących się na uzbrajanym terenie inwestycyjnym. Regulacja temperatury czynnika grzewczego, oraz podawania paliwa będzie następowała uniwersalnym sterownikiem automatyki kotłowej, który stanowi standardowe wyposażenie kotła. Regulator ten może pracować w funkcji pogodowej z czujnikiem zewnętrznym. Sterownik w pełni obsługuje produkcję c.w.u. Do sterowania obiegu grzewczego należy zaprojektować regulator pogodowy. Umożliwi on automatyczne dostosowanie temperatury pomieszczeń według nastaw użytkownika oraz wg temperatury zewnętrznej oraz posiada możliwość samoczynnego przejścia w stan pracy z obniżoną temperaturą. Regulator będzie sterował obiegiem grzewczym poprzez 4-drogowy zawór mieszający. Instalacja powinna pracować w układzie zamkniętym, odprowadzanie spalin odbywać się będzie do komina systemowego dwupłaszowego o wym. 50x50 cm, wys. ok 15 m. poprzez stalowy czopach o śr 200 mm wykonany z blachy kwasoodpornej. Gromadzony opał – olej opałowy zabezpieczony będzie szczelną wanną chroniącą przed skażeniem środowiska w przypadku rozlania oleju. Magazyn zlokalizowany będzie w odrębnej strefie pożarowej. System ciepłowniczy należy zaprojektować i wyposażyć we wszystkie niezbędne instalacje techniczne tak aby spełniały wymagania stawiane tego typu instalacjom. Nawiew do kotłowni należy zaprojektować i wykonać z blachy stalowej ocynkowanej w postaci kanału „Z”. Do wywiewu będą służyć kanały grawitacyjne. Do wentylacji pomieszczenia składu opału należy zaprojektować i wykonać otwory 30x30 cm umieszczone nad posadzką oraz pod sufitem. 5. Sieć energetyczna W ramach zadania zaprojektować i wykonać budowę kabli średniego napięcia 15 kV wyprowadzonych z stacji rozdzielczej SN 15kV Zakładu Energetycznego zlokalizowanej na działce 640/39 do projektowanego budynku biurowego, w którym zlokalizowana będzie stacja transformatorowa 15/0,4kV o mocy około 200kVA (podana moc jest maksymalną, należy dobrać transformator do rzeczywistych potrzeb planowanego obiektu, natomiast elementy stałe w postaci pól, mostów szynowych na moc nominalna czyli 200kVA). Długość sieci energetycznej wg koncepcji około 250 mb. Kable zakończyć odpowiednio w Rozdzielni Głównej. Wraz z kablami układać trzy w kierunku budynku biurowego zapasowe rury osłonowe o średnicy 160 mm, które umożliwią w następnych etapach wciągnięcie kabli SN tak aby występowały jak najniższe spadki napięcia. Na załamaniach trasy kablowej zastosować studnie kablowe SK1. Kable zasilające i rury osłonowe należy układać w wspólnym wykopie na głębokości 70 cm, z zachowaniem odległości 5 cm w świetle pomiędzy kablami. Kable należy ułożyć na głębokości 70 cm, na 10 cm warstwie podsypki z piasku. Na ułożony kabel nasypać 10 cm warstwę piasku, 25 cm warstwę gruntu rodzimego, a następnie przykryć taśmą w kolorze czerwonym i uzupełnić gruntem rodzimym. W trakcie zasypywania rowu kablowego należy zagęszczać warstwy gruntu co ok. 0,2m. Przejścia pod drogami kablem energetycznym wykonać bez naruszania konstrukcji nawierzchni przeciskiem lub przewiertem w rurze osłonowej. Przecisk należy wykonać na całej szerokości jezdni na głębokości min. 1,0m. W miejscach skrzyżowań linii kablowej z innymi istniejącymi bądź projektowanymi mediami kabel układać w rurach osłonowych. Przy układaniu kabli stosować normę N SEP-E-004 „Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe Projektowanie i budowa” lub równoważną. 6. Drogi, chodniki i parkingi W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać nową drogę wewnętrzną o długości około 250m i szerokości 6 m w technologii asfaltobetonowej o odpowiednich spadki poprzeczne i wzdłużne tak, aby odprowadzić wody opadowe do kanalizacji deszczowej. Droga musi spełniać parametry drogi przeznaczonej do ruchu pojazdów ciężkich, z uwagi na charakter inwestycyjny terenu. Jezdnie należy zbudować na odpowiedniej podbudowie dla dróg o kategorii ruchu, co najmniej KR 3. Przewiduje się wykonanie obustronnego okrawężnikowania. Planowane drogi wyposażyć w odpowiednią organizację ruchu za pomocą znaków poziomych i pionowych i wszelkie niezbędne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pieszych przewiduje się wykonanie około 200 mb chodników o szerokości od 1,5 do 2m. Konstrukcja chodników: - kostka betonowa grub. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa grub. 3 cm - stabilizacja gruntu cementem Rm= 2,5 MPa grub. 15 cm Chodniki i wjazdy okrawężnikowane od zewnętrznej strony obrzeżem betonowym 8x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej. grub.5cm.natomiast od strony jezdni krawężnikiem drogowym posadowionym na ławie fundamentowej z oporem wykonanej z betonu. Plan uzbrojenia MTI przewiduje utworzenie parkingu dla pracowników wynajmowanych lokali, oraz personelu obsługi i interesantów. Planowana powierzchnia parkingu około 750m2, co pozwoli stworzyć około 60 miejsc parkingowych dostępnych bezpośrednio z drogi wewnętrznej. Przewiduje się parking z kostki betonowej wraz z niezbędnym okrawężnikowaniem. Obsługa komunikacyjna parkingu odbywać się będzie poprzez bezpośredni dostęp do drogi wewnętrznej. Przewidywane wymiary miejsc parkingowych: - miejsce normalne: 2,50 x 5,00 mb - miejsce dla osób niepełnosprawnych: 3,60 x 5,00 mb - szerokość drogi manewrowej 6,00 mb Konstrukcja miejsc parkingowych parkingu przedstawia się następująco: 1) Warstwa ścieralna z kostki betonowej grub. 8 cm 2) Podsypka cem. piaskowa grub. w-wy 5 cm 3) Podbudowa z kruszywa łamanego (0/31,5) grub. w-wy 20 cm Parking okrawężnikowany krawężnikiem betonowym 15x30x100 na ławie z betonu C 12/15. Odwodnienie parkingu do systemu kanalizacji deszczowej przewidzianej do zaprojektowania i wykonania. 7. Oświetlenie uliczne Wzdłuż dróg wewnętrznych, parkingów, chodników i na elewacjach budynku biurowego oraz kotłowni należy zaprojektować i wykonać instalację oświetlenia ulicznego. Obwód należy wykonać kablem YAKXS-ŻO 4 x 35 mm2 o długości trasowej ok 280 m. Na całej długości kabla wykonać uziom z bednarki stalowej FeZN 30x4. Należy wykonać rurociąg rezerwowy z rur DVR  50 wraz z okablowaniem, na całej długości z wejściami do słupów, w taki sposób aby możliwe było zaciągnięcie dodatkowych obwodów elektrycznych i światłowodowych. Do oświetlenia terenu należy przewidzieć lampy oświetlenia ulicznego wykonane w technologii LED. Lampy należy montować na słupach stalowych ocynkowanych sześciokątnych o wysokości 10m za pomocą wysięgników. Zasilanie projektowanego obwodu oświetlenia z listwy zaciskowej rozdzielnicy głównej zlokalizowanej w pomieszczeniu technicznym remontowanego budynku w wydzielonej szafce oświetlenia ulicznego. Oświetlenie będzie sterowane zegarem astronomicznym, który reaguje na zmiany zachodów i wschodów słońca. Kable oświetleniowe należy ułożyć na głębokości 70 cm, na 10 cm warstwie podsypki z piasku. Na ułożony kabel nasypać 10 cm warstwę piasku, 25 cm warstwę gruntu rodzimego, a następnie przykryć taśmą w kolorze niebieskim i uzupełnić gruntem rodzimym. W trakcie zasypywania rowu kablowego należy zagęszczać warstwy gruntu co ok. 0,2m. Przejścia pod drogami kablem energetycznym wykonać bez naruszania konstrukcji nawierzchni przeciskiem lub przewiertem w rurze osłonowej. Przecisk ma być wykonany na całej szerokości jezdni na głębokości min. 1,0m. W miejscach skrzyżowań linii kablowej z innymi istniejącymi bądź projektowanymi mediami kabel układać w rurach osłonowych. Zasilanie opraw w słupach wykonać przewodem YDY 3 x 2,5 mm2 wciągniętym w rurę wysięgnika i w otwór słupa. Podłączenie linii kablowej z przewodem zasilającym oprawy, wykonać przy pomocy złącza słupowego wyposażonego w wyłącznik nadmiarowy. Słupy stalowe należy instalować na fundamentach prefabrykowanymi. Fundamenty prefabrykowane słupów montowane w wykopie należy zabezpieczyć przed wilgocią z zewnątrz przez 2-krotne nałożenie warstwy izolacyjnej zgodnie z zaleceniami producentów. Na słupach oświetleniowych przewidzieć należy możliwość montażu kamer IP, które zakupi i zamontuje Zamawiający w ramach oddzielnego zamówienia. Wykonawca na wskazanych przez Zamawiającego słupach oświetleniowych przygotuje instalację elektryczną (wydzielony obwód 230V) umożliwiający zasilenie kamer w przyszłości. 8. Sieć światłowodowa Centralny Punkt Sieci Gminy Moszczenica został zlokalizowany w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Moszczenicy, który jest oddalony o około 300 metrów od MTI. W ramach tego zadania należy zaprojektować i wybudować ok. 300 mb. kanalizacji teletechnicznej i tym samym doprowadzić sieć Internet do miejsca planowanej Inwestycji. Wewnątrz budynku zostanie stworzona w jednym z pomieszczeń serwerownia, z której do każdego z miejsc zostanie rozprowadzona sieć LAN. Pasywne połączenie serwerownia MTI- GOKIS zostanie wybudowana zgodnie z poniższymi wytycznymi:  do budowy sieci wykorzystany będzie światłowód jednomodowy 48J umieszczony w specjalnie do tego celu zaprojektowanym i zbudowanym rurociągu podziemnym.  trasy kanalizacji światłowodowej powinny przebiegać zgodnie z mapą załączoną do niniejszego projektu.  materiały wykorzystane do budowy zobowiązany jest zakupić Wykonawca. Każdy zastosowany materiał powinien mieć odpowiednie dokumenty (np.: atest, certyfikat, deklarację zgodności, aprobatę techniczną, itp.) dopuszczające do stosowania na terenie Polski.  zakłada się, umieszczenie w kanalizacji telekomunikacyjnej światłowodów jednomodowych zewnętrznych spełniających normę europejską IEC 60794-5  kodowanie kolorystyczne włókien i sekwencji lub kabla powinno być zgodne z normą EN 187 105 lub równoważną. Wymaga się naniesienia trwałych znaczników identyfikujących włókna co 1 mb. Informacja ta powinna dodatkowo zawierać datę produkcji medium, nazwę producenta, ilość włókien i ich rodzaj, długość bieżącą  studnie kablowe. Studnie kablowe przelotowe powinny być umieszczone na prostej trasie kanalizacji oraz w miejscach zmian poziomu kanalizacji. Na załomach trasy należy stosować studnie narożne. W przypadku odgałęzień należy stosować studnie odgałęźne. Zaleca się stosowanie studni betonowych prefabrykowanych. Wszystkie studnie muszą być zabezpieczone zamknięciem przed dostępem osób niepowołanych  w celu umożliwienia lokalizacji projektowanego kabla światłowodowego (całkowicie dielektrycznego) należy łącznie z rurociągiem ułożyć kabel lokalizacyjny typu XzTKMXpw 2x2x0,8. Na obu końcach trasy żyły kabla lokalizacyjnego wprowadzić na zaciski w puszkach kablowych, w studniach kablowych oraz słupku oznaczeniowo-pomiarowym SOP. Miejsca zmiany kierunku trasy rurociągu oznakować dodatkowo znacznikami elektromagnetycznymi EMS,  cała infrastruktura ziemna musi być szczelna. Sposób wykonania oraz zastosowane materiały muszą gwarantować, że do jej wnętrza nie dostanie się woda, nieczystości płynne i stałe. Jej trwałość, szczelność, odporność pneumatyczna musi być zagwarantowana na co najmniej 30 lat użytkowania,  kable należy zakończyć poprzez rozszycie wszystkich włókien na dostarczonych przez Wykonawcę patchpanelach optycznych zarówno w MTI jak i serwerowni GOKiS. Prace ziemne: głębokość wykopu musi być zgodna z obowiązującymi normami. Zakłada się, że głębokość ułożenia kanalizacji powinna być taka, aby najmniejsze pokrycie liczone od poziomu terenu lub chodnika do górnej powierzchni kanalizacji wynosiło 0,7 m. Przy przejściach pod drogami głębokość ułożenia kanalizacji mierzona od nawierzchni nie powinna być mniejsza od 1 m. W sytuacjach trudnych technicznie po konsultacjach z zamawiającym i uzyskaniu jego zgody dopuszcza się zmniejszenie głębokości ułożenia kanalizacji do 0,4 m, o ile nie narusza to obowiązujących norm i przepisów. Przed ułożeniem kanalizacji dno wykopu powinno być wyrównane i ukształtowane ze spadkiem zgodnie z wymaganiami kpt. 3.6 normy BN-73/8984-05 lub równoważną. W gruntach mało spoistych na dno wykopu należy wylać ławę z betonu kl. B20 o grubości co najmniej 10 cm. Ostatnią, górną warstwę kanalizacji z rur RHDPE należy przysypać piaskiem lub przesianym gruntem do grubości przykrycia nie mniejszej od 5 cm, a następnie warstwą piasku lub przesianego gruntu grubości około 20 cm. Na tej warstwie nalży położyć folię oznacznikową. Następnie należy zasypać wykop gruntem warstwami co 20 cm i ubijać ubijakami mechanicznymi.  wykopy powstałe po budowie elementów linii powinny być zasypane zagęszczonym gruntem i wyrównane do poziomu terenu. Wskaźnik zagęszczenia powinien być równy 0,98,  Zarówno w budynku GOKIS jak i MTI włókna światłowodowe należy rozszyć na patchpanelach i następnie wykonać stosowne crossy przy pomocy kabli krosujących Kontrolę wykonanych prac przeprowadzić należy w celu weryfikacji czy zlecone prace zostały wykonane zgodnie z założoną jakością. Kontrola jakości robót telekomunikacyjnych powinna odbywać się w obecności przedstawicieli służb techniczno-eksploatacyjnych Inwestora, musi też uzyskać ich akceptację. Wykonawca powinien zostać uprzednio powiadomiony o planowanych badaniach, Inwestor jest także zobowiązany do przedstawienia w formie pisemnej wyników kontroli. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia inwestora o zakończeniu każdego etapu robót zanikających. Po uzyskaniu akceptacji inwestora wykonawca może przystąpić do wykonywania kolejnych robót. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. W szczególności należy zbadać: a. Zgodność tras światłowodów z założonymi w projekcie b. Głębokość ułożenia instalacji. c. Jakość użytych materiałów. d. Szczelność i drożność kanalizacji teletechnicznej e. Jakość kabla światłowodowego i wykonanych spawów. W tym celu dla każdego toru optycznego włączonego do pracy należy wykonać pełny zakres pomiarów. Wszelkie badania należy przeprowadzić zgodnie ze STWiORB. 9. Budynek biurowy. 9.1. Ogólne informacje Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę czterokondygnacyjnego budynku wieży z końca XIX w. z przeznaczeniem na budynek biurowy, zwany dalej: „budową budynku biurowego”. Czterokondygnacyjny budynek wieży jest w złym stanie technicznym. Obiekt wieży nie jest objęty ochroną konserwatorską. Konstrukcja dachu drewniana, kryta częściowo papą i blachą cynkową. Budynek biurowy należy zaprojektować i wykonać w konstrukcji mieszanej, w taki sposób aby remontowana wieża wraz z projektowanym budynkiem stanowiły jedność architektoniczną i gospodarczą oraz nawiązywały do przemysłowego charakteru terenu. Budowa budynku biurowego wraz z modernizacją wieży obejmuje m.in.: i. sporządzenie dokumentacji projektowej, obejmującej zakres planowanych robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem zamiaru wykonywania robót budowlanych; ii. wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w projekcie budowlanym, przy zastosowaniu takich rozwiązań, które zapewnią uzyskanie odstępstw od obowiązujących warunków technicznych, w przypadku kiedy nie będzie możliwości ich spełnienia, iii. uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku biurowego, iv. przekazania zamawiającemu kompletu dokumentacji budynku biurowego niezbędnej dla jego eksploatacji. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej współpracy w zakresie opracowania koncepcji architektoniczno–budowlanej projektowanego budynku wraz z remontem (modernizacją) wieży, która stanowić będzie materiał wyjściowy do sporządzenia projektu budowlanego. Opracowana koncepcja budynku powinna oddawać pofabryczny charakter terenu w taki sposób, aby wraz z modernizowaną XIX wieczną wieżą stanowiły jedność architektoniczną. Opracowana koncepcja budynku powinna przewidywać możliwość wejścia i zagospodarowania ostatniej kondygnacji wieży na pomieszczenia serwerowni. Remont budynku wieży wymaga m.in.  wymiany stropów budynku wieży wraz instalacjami,  wymiany tynków wewnętrznych lub zastosowania innych rozwiązań,  wymiany stolarki okiennej i drzwiowej nawiązującej stylistyką do „starej”,  wymiany elementów konstrukcji dachowej oraz pokrycia,  renowację ceglanej elewacji frontowej budynku wieży. Charakterystyczne parametry budynku biurowego (wraz z remontowaną wieżą):  powierzchnia całkowita – ok. 1 000 m2,  powierzchnia użytkowa - ok. 800 m2,  wysokość pomieszczeń – min. 3 m. W projektowanym budynku należy przewidzieć salę konferencyjną o pow. użytkowej ok. 150 m2 z możliwością jej podzielenia na dwie oddzielne części. W budynku nie przewiduje się pomieszczenia przewidzianego na pobyt powyżej 50 osób jednocześnie. Budynek powinien uwzględniać zasady uniwersalnego projektowania, zapewniając dostęp dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku należy przewidzieć węzeł ciepłowniczy, kotłownię. Pomieszczenia budynku biurowego należy wyposażyć w instalacje wentylacji i klimatyzacji o parametrach umożliwiających jego całoroczną eksploatację. Ponadto w całym budynku należy przewidzieć chłodzenie z wykorzystaniem agregatu wody lodowej. Budynek biurowy należy zaprojektować w taki sposób, aby w przyszłości możliwa była bezkolizyjna jego nadbudowa oraz połączenie z innymi budynkami poprzez przewidzenie miejsca na wykonanie łącznika łączącego projektowanego budynku z przyszłymi budynkami. Budynek biurowy należy wyposażyć w instalacje wewnętrzne: - wodną i kanalizacyjną, - elektryczną i słaboprądową, - centralnego ogrzewania i cwu, - wentylacji mechanicznej i wentylacji grawitacyjnej, - przeciwpożarową dostosowaną do gaszenia urządzeń i sieci informatycznych i elektrycznych, - klimatyzacyjną. W budynku biurowym należy wydzielić bloki funkcjonalne, na które składać się będą: 1) Komunikacja, 2) Zespół wejścia głównego i pomieszczeń ochrony i recepcji, 3) Zespoły zaplecza sanitarno-higienicznego, 4) Zaplecze socjalne dla pracowników z wydzielonym pomieszczeniem kuchennym z jadalnią, 5) Zespół zaplecza technicznego MTI z pomieszczeniami rozdzielni głównej, wymiennikowni ciepła, central wentylacyjnych i innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu, 6) Niezależnych zespołów biurowych dla podmiotów wynajmujących powierzchnię oraz dla zarządzającego obiektami MTI. 7) Pomieszczeń serwerowni i centrum przetwarzania danych. W zespole zaplecza sanitarno-higienicznego należy wykonać węzły sanitarne wyposażone w odpowiednią ilość przyborów toaletowych dostosowaną do liczby użytkowników (natrysk, wc, umywalka), z wydzielonymi toaletami dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia biurowe wentylowane będą mechanicznie, sanitariaty i pomieszczenia gospodarcze grawitacyjnie z wspomaganiem. W budynku należy wykonać zaplecze kuchenne wraz z jadalnią dla pracowników obiektu. Podłogi we wszystkich pomieszczeniach sanitarno-higienicznych (łazienki, umywalnie, sanitariaty, schowki porządkowe, kuchnia, itp.) oraz w korytarzach i klatce schodowej należy wykonać z ceramiki antypoślizgowej, z fugami wodoodpornymi, odpornymi na pleśń, wykonanymi równo z powierzchnią płytki. Ściany tych pomieszczeń wykończone na wysokość co najmniej 2,2m okładziną ceramiczną z fugami pełnymi, odpornymi na wilgoć i pleśnie, wykonanymi równo z powierzchnią płytek. W zespole kuchennym połączenia ścian z podłogą i sufitem wykonać w sposób umożliwiający ich łatwe umycie. Drzwi do pomieszczeń higieniczno-sanitarnych należy wyposażyć w kratki kompensacyjne o pow. minimum 0,022 m2. Dopuszcza się zastosowanie tulejek lub szczelin przypodłogowych. Blaty kuchenne wykonać z materiałów odpornych na działanie wilgoci, z materiałów posiadających atesty do kontaktu z żywnością, w przypadku łączeń uszczelnione w sposób eliminujący możliwość przedostania się wilgoci i powstania pleśni oraz grzybów. Na styku blatu i ściany zastosować rozwiązania eliminujące gromadzenie się w szczelinach resztek żywności, przedostawania się wilgoci oraz umożliwiające łatwe utrzymanie w czystości. W schowkach porządkowych zamontować zlewy jednokomorowe na wysokości 50 cm nad podłogą, z wylewkami zamontowanymi na wysokości 90-100 cm nad podłogą. W łazienkach natryski wykonać poprzez montaż brodzików i kabin natryskowych. Wszystkie pomieszczenia sanitarno-higieniczne przystosowane dla osób niepełnosprawnych należy wyposażyć w urządzenia umożliwiające korzystanie z tych pomieszczeń osobom na wózkach. W sanitariatach należy zamontować po jednym uchwycie mocowanym na stałe i po jednym składanym, pod natryskami po jednym krzesełku składanym i po jednym uchwycie składanym. Należy zapewnić dostępność budynku dla osób niepełnosprawnych - dostęp bezpośrednio z poziomu terenu. Klatkę schodową należy wyposażyć w platformę schodową naporęczową, umożliwiającą dostęp osobom na wózku inwalidzkim na wszystkie kondygnacje lub należy przewidzieć montaż windy jeżeli pozwolą na to warunki konstrukcyjne obiektu. Pomieszczenia biurowe należy przystosować dla osób na wózkach. Należy przewidzieć ogólnodostępny wc dla osób niepełnosprawnych. 9.2. Wentylacja budynku biurowego:  w pomieszczeniu przetwarzania danych, pomieszczeniach biurowych wentylacyjna mechaniczna z rekuperacją,  w pomieszczeniach zaplecza sanitarnego wentylacja grawitacyjna wspomagana wentylatorami kanałowymi,  w pozostałych pomieszczeniach wentylacja grawitacyjna lub wspomagana wentylatorami kanałowymi. W pomieszczeniu kuchni wentylator grawitacyjny. 9.3. Ogólne wytyczne dotyczące wykończenia pomieszczeń:  pomieszczenia biurowe oraz techniczne należy pomalować farbami emulsyjnymi,  korytarze do wys. 1,5 m wykończone tynkiem mozaikowym, powyżej malowane farbami emulsyjnymi,  pomieszczenia higieniczno- sanitarne i kuchnia wykończone glazurą, zgodnie z wytycznymi zawartymi w części dotyczącej wymagań sanitarnohigienicznych i bhp Ogrzewanie: z lokalnej kotłowni z tradycyjnymi grzejnikami i ogrzewaniem podłogowym. W toaletach i korytarzach ogrzewanie podłogowe. Parapety wewnętrzne: z płyty z aglomarmuru gr. 3cm Parapety zewnętrzne: z blachy powlekanej 0,55mm Rynny i rury spustowe: blaszane powlekane 0,55 mm Podłogi:  centrum przetwarzania danych : podniesiona systemowa podłoga techniczna.  umywalnie, łazienki, wc, kuchnia, zaplecza techniczne, korytarze klatka schodowa- ceramika (gres, glazura), wg zasad opisanych w punkcie : wymagania sanitarno-higieniczne i bhp  pozostałe- wykładzina pcv klejona spawana, lub wykładzina dywanowa Stolarka okienna: okna pcv aluminiowe, U=1,1 W/m2K. Stolarka drzwiowa: drzwi zewnętrzne aluminiowe i stalowe. Drzwi wewnętrzne płycinowe, w ościeżnicach regulowanych. U drzwi zewnętrznych 1,6 W/m2K Kolorystykę wykładzin podłogowych, kolorystykę ścian w pomieszczeniach oraz kolorystykę zewnętrzną budynku należy uzgodnić z Zamawiającym. Obiekt przewidziano jako jedną strefę pożarową. Klatka schodowa zamknięta obustronnie drzwiami EIC30 na parterze, oraz drzwiami EIC30 na ewentualnych wyższych kondygnacjach. Klatka powinna być oddymiana za pomocą klapy dymowej uruchamianej automatycznie poprzez czujkę wykrywania pożaru (czujka dymu). Dopuszczalna powierzchnia strefy pożarowej ZL III do 8.000 m2- w obiekcie nie została przekroczona. Klasa odporności pożarowej budynku oraz klasa odporności ogniowej i stopień rozprzestrzeniania ognia elementów budowlanych: Klasa odporności ogniowej -„C” Odporność ogniowa poszczególnych elementów budowlanych w klasie „C”: - konstrukcja nośna R 60 - konstrukcja dachu R 15 - strop REI 60 - ściana zew. EI 30 (dotyczy pasa międzykondygnacyjnego) - ściana wew. EI 15 - przekrycie dachu RE 15 - schody R 60 Wszystkie elementy budynku NRO (nie rozprzestrzeniające ognia). Warunki ewakuacji, oświetlenie awaryjne:  długość przejścia w pomieszczeniach do 40m  długość dojścia do 10 m przy jednym dojściu i 40 m przy dwóch dojściach. Ze względu na przekroczenie długości dojścia klatka ewakuacyjna z piętra wydzielona drzwiami EI 30 i wyposażona w wentylację pożarową grawitacyjną,  z pomieszczeń przeznaczonych na ponad 50 osób dwa wyjścia ewakuacyjne oddalone od siebie na odległość min. 5 m i otwierane na zewnątrz zgodnie z kierunkiem ewakuacji,  szerokość drzwi min. 0,9m w świetle (szerokość dostosowana do liczby osób, przyjmując 0,6m na 100 osób),  dla drzwi dwuskrzydłowych jedno ze skrzydeł min. 0,9m  szerokość drzwi ewakuacyjnych z klatek schodowych taka jak minimalna szerokość biegów schodów tj. 1,2 m,  szerokość biegów schodów ewakuacyjnych min. 1,2m, szerokość spocznika min. 1,5m, wysokość stopnia max. 0,17m,  wyjście z wydzielonej pożarowo klatki schodowej prowadzi na zewnątrz poziomymi drogami komunikacji ogólnej, których obudowa odpowiada wymaganiom odporności ogniowej REI 60, a otwory w obudowie mają zamknięcia o klasie odporności ogniowej co najmniej E I 30,  oświetlenie ewakuacyjne na drogach ewakuacyjnych (korytarze i klatki schodowe). Zabezpieczenia przeciwpożarowe instalacji użytkowych:  instalacja elektryczna zabezpieczona przeciwpożarowym wyłącznikiem prądu,  przepusty instalacyjne o średnicy powyżej 4 cm w ścianach i stropach o klasie odporności ogniowej minimum EI 60 lub REI 60 powinny mieć klasę odporności ogniowej EI tych elementów(wymóg ten nie dotyczy pojedynczych rur instalacji wodnych, kanalizacyjnych i ogrzewczych, wprowadzanych przez ściany i stropy do pomieszczeń higienicznosanitarnych),  przewody wentylacyjne powinny być wykonane z materiałów niepalnych, a palne izolacje cieplne i akustyczne oraz inne palne okładziny przewodów wentylacyjnych mogą być stosowane tylko na zewnętrznej ich powierzchni w sposób zapewniający nierozprzestrzenianie ognia,  przewody wentylacyjne i klimatyzacyjne w miejscu przejścia przez elementy o odporności ogniowej co najmniej EI 60 powinny być wyposażone w przeciwpożarowe klapy odcinające o klasie odporności ogniowej (E I), równej klasie odporności ogniowej elementu przez, który przechodzą,  przewody wentylacyjne i klimatyzacyjne prowadzone przez strefę pożarową, której nie obsługują, powinny być obudowane elementami o klasie odporności ogniowej (E I), wymaganej dla elementów oddzielenia przeciwpożarowego tych stref pożarowych, bądź też być wyposażone w przeciwpożarowe klapy odcinające. Instalacja odgromowa musi spełniać warunki zgodności z Polskimi Normami, Uwaga: Przewody i kable wraz z zamocowaniami stosowane w systemach zasilania i sterowania urządzeniami służącymi ochronie przeciwpożarowej powinny zapewniać ciągłość dostawy energii elektrycznej w warunkach pożaru przez 90 minut (dla przewodów i kabli do zasilania i sterowania urządzeniami klap oddymiających 30 min). Urządzenia przeciwpożarowe w obiekcie:  instalacja grawitacyjna oddymiająca klatkę schodową o czynnej powierzchni oddymienia równej 5 % rzutu klatki schodowej, nie mniej niż 1 m2, uruchamiana przez instalacje do wykrywania dymu i ręcznie przez przyciski zlokalizowane przy wejściu do budynku, na najwyższej kondygnacji,  hydranty wewnętrzne 25 z wężem półsztywnym umieszczony w korytarzach,  ewentualnie klapy przeciwpożarowe w przewodach wentylacyjnych,  oświetlenie ewakuacyjne na drogach ewakuacyjnych oświetlanych wyłącznie światłem sztucznym. Z uwagi na planowane przygotowanie pomieszczeń o funkcji centrum przetwarzania danych, pomieszczenia te należy wyposażyć w instalacje automatycznego gaszenia pożarów wyposażoną w środki chemiczne do gaszenia urządzeń informatycznych i elektrycznych. W wszystkich pomieszczeniach przewidzieć system alarmu pożaru z centralą alarmową z automatycznym powiadamianie jednostek Państwowej straży pożarnej i służb ochrony. Wymagania przeciwpożarowe dla elementów wykończenia wnętrz i wyposażenia stałego  w strefach pożarowych ZL stosowanie do wykończenia wnętrz materiałów łatwo zapalnych, których produkty rozkładu termicznego są bardzo toksyczne lub intensywnie dymiące, jest zabronione,  na drogach komunikacji ogólnej, służących celom ewakuacji, stosowanie materiałów i wyrobów budowlanych łatwo zapalnych jest zabronione,  okładziny sufitów oraz sufity podwieszone należy wykonywać z materiałów niepalnych lub niezapalnych, niekapiących i nieodpadających pod wpływem ognia,  w pomieszczeniach, przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osób stosowanie łatwo zapalnych przegród, stałych elementów wyposażenia i wystroju wnętrz oraz wykładzin podłogowych jest zabronione. Wyposażenie w gaśnice: jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 2 dm3) zawartego w gaśnicach na 100 m2 powierzchni strefy pożarowej ZL III Zaopatrzenie w wodę do zewnętrznego gaszenia pożaru: Wymagana ilość wody 10l/s. Wydajność taką zapewnia hydrant o średnicy 80 mm na sieci wodociągowej w odległości min. 5 i max. 75 m od ściany budynku Przygotowanie budynku do odbioru przeciwpożarowego: Przed przystąpieniem do użytkowania zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane należy obiekt zgłosić do odbioru do Komendy Państwowej Straży Pożarnej. Przed zgłoszeniem należy: - Opracować „Instrukcję bezpieczeństwa pożarowego” - Oznakować obiekt znakami ewakuacji i ochrony ppoż. - Wywiesić w obiekcie instrukcje postępowania na wypadek powstania pożaru - Wyposażyć budynek w odpowiedni rodzaj i ilość gaśnic - Wykonać pomiary parametrów technicznych hydrantów wewnętrznych 9.4. Wyposażenie budynku biurowego w instalację wodną. Źródłem wody dla budynku biurowego będzie sieć wodociągowa budowana od gminnego ujęcia wody w Moszczenicy ul. Dworcowa poprzez nowe przyłącze wodociągowe. Dostarczana z sieci wodociągowej woda winna posiadać normatywne właściwości wody pitnej. Woda dostarczana będzie za pomocą wewnętrznej instalacji przesyłowej wykonanej z rur stalowych na której będą zmontowane hydranty wewnętrzne w celu spełnienia wymogów ochrony ppoż. w instalacji zastosowane zostaną zawory pierwszeństwa dla wody pożarowej. Instalacja wody zimnej przewidziana do wykonania we wszystkich pomieszczeniach sanitarnych, socjalnych, i technicznych. Instalacje wykonać z rur polipropylenowych zgrzewanych polifuzyjnie, lub w innym systemie dopuszczonym do stosowania w rurociągach wody zimnej i ciepłej (do 120 oC), mającego dopuszczenie do stosowania w instalacjach wody pitnej. Przewody wodne prowadzić w bruzdach w ścianach i podłogach (docelowo kryte) mocowanymi za pomocą haków i uchwytów systemowych ze spadkiem minimum 0,5% w kierunku przyborów. Rurociągi wody zimnej i ciepłej zaizolować docelowo izolacją z pianki poliuretanowej grubości odpowiednio 10 i 20 mm. Rurociągi prowadzone w bruzdach zabezpieczyć dodatkowo rurą ochronną typu „peschel”. Przejścia przewodów przez przegrody budowlane należy wykonać w tulejach ochronnych z materiałów nie powodujących uszkodzenia rurociągów uszczelnionych odpowiednimi piankami poliuretanowymi. Instalację przed montażem przyborów przepłukać wodą wodociągową i poddać próbie szczelności, a hydranty wewnętrzne próbom wydajności. Wykonane próby potwierdzić spisaniem stosownych protokołów z przeprowadzonych badań. Wszystkie przejścia prze przegrody oddzielenia pożarowego wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W instalacji zastosować następującą armaturę:  nad umywalkami zlewozmywakami stosować baterie jednouchwytowe z czytelnym oznaczeniem wody zimnej i ciepłej  zawory czerpalne ścienne chromowane ze złączką do węża  zawory odcinające przelotowe gwintowane, mosiężne, kulowe z zamknięciem typu motylek odpowiednio dla wody zimnej i ciepłej. W obiekcie przewidziano zapewnienie obiegu ciepłej wody użytkowej poprzez wykonanie instalacji wodnej cyrkulacyjnej łączącej wszystkie przybory, w których stosowana jest woda ciepła. Z uwagi na fakt zabudowy instalacji należy umożliwić dostęp do zaworów poprzez zastosowanie drzwiczek rewizyjnych systemowych. 9.5. Wyposażenie budynku biurowego w instalację elektryczną. W budynku przewidziano montaż rozdzielnicy głównej na potrzeby obiektu. RG wykonana zostanie z systemowych szaf elektrycznych wolnostojących, w których zainstalowana zostanie aparatura sterująco–kontrolno-pomiarowa na poszczególne lokale dla podnajemców. Zasilanie energetyczne odbywać się będzie za pomocą stacji rozdzielczej średniego napięcia 15 kV, znajdującej się na terenie MTI, należącej do Zakładu Energetycznego, a następnie kablami ŚN 15 kV do stacji transformatorowo-rozdzielczej należącej do Zamawiającego, dalej za pośredn
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: - dla części I zamówienia – w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); - dla części II zamówienia – w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100); 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Moszczenica, BS ZP O/Moszczenica nr rachunku 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005. 5. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty nie musi być dołączona kopia polecenia przelewu. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wpłaty wadium w postaci gotówki w kasie urzędu 8. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Kasie Urzędu Gminy w Moszczenicy, ul. Kosowska 1, pokój nr 3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 11). 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. - Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach