Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn. "Remont i przebudowa budynku ratusza w ramach rewitalizacji przestrzeni społecznej Starego Miasta w Górowie Iławeckim, Pl. Ratuszowy 18, 11-220 Górowo Iławeckie, dz. nr 215, 216, obręb 0002, jednostka ewidencyjna 280102_1"

Gmina Miejska Górowo Iławeckie ogłasza przetarg

  • Adres: 11220 Górowo Iławeckie, Plac Ratuszowy
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 627 020 , fax. 897 627 044
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Górowo Iławeckie
    Plac Ratuszowy 18
    11220 Górowo Iławeckie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 627 020, fax. 897 627 044
    REGON: 52926100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://gorowoil-um.bip-wm.pl/public/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn. "Remont i przebudowa budynku ratusza w ramach rewitalizacji przestrzeni społecznej Starego Miasta w Górowie Iławeckim, Pl. Ratuszowy 18, 11-220 Górowo Iławeckie, dz. nr 215, 216, obręb 0002, jednostka ewidencyjna 280102_1"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu pn."Remont i przebudowa budynku ratusza w ramach rewitalizacji przestrzeni społecznej Starego Miasta w Górowie Iławeckim, Pl. Ratuszowy 18, 11-220 Górowo Iławeckie, dz. nr 215, 216, obręb 0002, jednostka ewidencyjna 280102_1" obejmujących remont i przebudowę istniejącego budynku ratusza w Górowie Iławeckim na potrzeby utworzenia Klubu Integracji Społecznej w poziomie piwnic, dostosowania parteru dla osób starszych i niepełnosprawnych oraz przystosowania obiektu do standardów zabezpieczeń przeciwpożarowych. Zakres prac obejmuje przebudowę kondygnacji piwnicy i parteru, remont piętra i poddasza oraz renowację elewacji i elementy małej architektury na przyległym terenie do budynku. Na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 12 czerwca 1961 roku w/w budynek wpisany jest do rejestru zabytków nieruchomych woj. warmińsko - mazurskiego. 2. PARAMETRY DZIAŁKI I BUDYYNKU Powierzchnia działki 459,0 m2 Powierzchnia zabudowy budynku 265,0 m2 Powierzchnia użytkowa budynku 628,5 m2 -piwnica 126,4 m2 - parter 164,9 m2 -piętro 183,3 m2 -poddasze 153,9 m2 Kubatura 3 161,0 m3 Wysokość budynku ok.13,2 m Wysokość wieży ok.20,0 m 3. ZAKRES RZECZOWY: ZAGOSPODAROWANIE TERNU - wymiana zdewastowanych elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci) - przygotowanie terenu na letnią kawiarnię wraz z wyposażeniem. - wykonanie donic na kwiaty na terenie placu ratuszowego - renowacja murków wokół budynku - wykonanie monitoringu bezprzewodowego - wymiana przyłącza wody - wykonanie platformy schodowej zewnętrznej przy wejściu głównym do budynku, z poziomu terenu na poziom piętra budynku ELEWACJE - czyszczenie elewacji - naprawa gzymsów podokapowych i uzupełnienie o tynków - odtworzenie oryginalnej kolorystyki - wymiana obróbek blacharskich dachu oraz rur spustowych i rynien - wykonanie balustrady przy schodach zewnętrznych Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji fotograficznej stanu zachowania elewacji przed, w trakcie i po pracach konserwatorskich. Prace konserwatorskie elewacji wykonać wg programu prac konserwatorskich. PARTER - wymiana nawierzchni posadzki, - przystosowanie przestrzeni parteru dla osób niepełnosprawnych poprzez wykonanie pochylni dla niepełnosprawnych w miejscu różnicy poziomów posadzki, - remont łazienki ogólnodostępnej z dostosowaniem w możliwym zakresie do korzystania przez osoby niepełnosprawne (pochwyty, specjalistyczne miska ustępowa i umywalka). - wykonanie kiosku informacyjnego w holu głównym z lokalny system informacji multimedialnej dostosowanym dla osób z upośledzonym wiedzeniem oraz głuchoniemych, - wykonanie dwóch stanowisk multimedialnych z dostępem do internetu. PIWNICE W poziomie piwnic przewiduje się utworzenie Klubu Integracji Społecznej. W celu uzyskania nowej funkcji przewiduje się: - obniżenie poziomu posadzki do poziomu -2,90m wraz z podbiciem fundamentów - wykonanie niezbędnych wyburzeń i zamurowań dostosowując do nowego układu pomieszczeń - wykonanie instalacji elektrycznych, sanitarnych i wentylacji mechanicznej - wykończenie pomieszczeń ścian, posadzek i stropów kolebkowych Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach robót (element pomocniczy), która stanowi załącznik nr 4, 5, 6 do niniejszej SIWZ. W skład dokumentacji projektowej, wchodzą: - Projekty budowlane i wykonawcze, - Specyfikacje techniczne wykonywania i odbioru robót budowlanych, - Przedmiar robót (załącznik będący elementem pomocniczym, nie stanowi podstawy przygotowania oferty cenowej,. - Pozwolenie na budowę - Decyzja Nr Gm-27/2018 z dnia 10.02.2018r. - Pozwolenie Nr 103/2018 z dnia 31.01.2018r. WMWKZ. 4. Zamawiający ustala, że obowiązującym rodzajem wynagrodzenia za zamówienie tj. roboty budowlane, będzie wynagrodzenie ryczałtowe. Załączony projekt budowlany i wykonawczy oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowią podstawę przygotowania oferty cenowej. Załączone przedmiary robót są jedynie elementem pomocniczym do sporządzenia kalkulacji cenowej. 5. Zatrudnienie pracowników na umowę o pracę – klauzule społeczne. 1. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy. Wykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji umowy osoby wykonujące czynności opisane w dokumentacji projektowej których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108) tj. osoby wykonujące ręcznie prace fizyczne przy realizacji niniejszego zamówienia i inne niezbędne czynności opisane w dokumentacji projektowej. Powyższy obowiązek dotyczy także podwykonawców, nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót, geodety i osób prowadzących działalność gospodarczą. 2. Zamawiający wymaga udokumentowania zatrudnienia w/w osób poprzez złożenie: 1) oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub odpowiednio podwykonawcy, 2)Wykonawca lub podwykonawcy zatrudniający osoby na podstawie umowy o pracę zobowiązani są do wypełnienia obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskają w celu realizacji zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu. 3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca powinien udokumentować zatrudnienie ww. osób poprzez złożenie, w terminie 3 dni roboczych od wezwania, wymienionych w pkt. 2) oświadczeń. 4. W przypadku niezgodności stanu faktycznego ze złożonymi dokumentami, Zamawiający zastosuje kary umowne określone we wzorze umowy. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy zobowiązuje się: 6.1). zatrudnić do realizacji przedmiotu zamówienia, osoby będące członkami grup społecznie marginalizowanych (grupy społecznie marginalizowane zostały określone w opisie społecznego kryterium oceny oferty, zamieszczonym w siwz). Wskazane osoby muszą zostać zatrudnione, na podstawie umowy o pracę w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy, gdzie niepełny wymiar czasu pracy nie może być niższy niż 1/2 etatu, przy czym suma wymiaru czasu pracy w przeliczeniu na etat nie może być mniejsza niż ...... etatów (ilość zostanie wpisana zgodnie z oświadczeniem wykonawcy złożonym w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ), przyjmując, że pełny wymiar czasu pracy pracownika stanowi jeden etat. 6.2). zatrudnić nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od dnia podpisania niniejszej umowy, na podstawie umowy o pracę osoby, o których mowa w pkt 6.1), i przekazać ich wykaz Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zatrudnienia tych osób. 6.3). składać, do dnia 10 każdego miesiąca, pisemne oświadczenie o spełnieniu wymogu, o którym mowa w pkt 6.1.. 6.4). W terminie o którym mowa w pkt 6.2) Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy o rodzaju i zakresie prac, które będą wykonywały osoby wymienione w pkt. 6.1, a także umożliwić Zamawiającemu w trakcie realizacji zamówienia podjęcie czynności kontrolnych, o których mowa w pkt 3 i przedstawić na każde żądanie Zamawiającego dowody zawarcia z osobami, o których mowa w pkt .6.1. umowy o pracę, w szczególności: a) zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoby o których mowa w pkt 6.1. w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadały status osoby bezrobotnej; b) zaświadczenia z powiatowego urzędu pracy potwierdzające, że osoby o których mowa w pkt 6.1. w dacie zawarcia umowy z Wykonawcą posiadały status osoby poszukującej pracy; c) orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o ustaleniu stopnia niepełnosprawności lub orzeczenie o długotrwałej niezdolności do pracy lub dokument potwierdzający niepełnosprawność tej osoby w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Obszaru Gospodarczego o długotrwałej niezdolności do pracy. W/w dokumenty powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. 6.5. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania stałej liczby etatów, o których mowa w pkt 6.1. do dokonania odbioru końcowego. 6.6. W przypadku rozwiązania umowy o pracę z osobami o których mowa w pkt 6.1. Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od rozwiązania umowy innej osoby spełniającej kryteria, o których mowa w pkt 6.1. Wymagania określone w Rozdziale III ust. 12 pkt 6 SIWZ dotyczące zatrudnienia osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, będą podlegały ocenie przez Zamawiającego jako jedno z kryteriów oceny ofert, które zostało szczegółowo określone w rozdz. XIII SIWZ. 7. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości robót budowlanych i rękojmi za wady wykonanych robót w wymiarze co najmniej 5 lat, licząc od dnia ich odbioru, co będzie podlegało ocenie przez Zamawiającego jako jedno z kryteriów oceny ofert, które zostało szczegółowo określone w rozdz. XIII SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy BS Bartoszyce O/Górowo Iławeckie NR 26 8855 0004 2003 0011 0815 0001 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę postępowania i swój NIP), 2) poręczeniach bankowych, lub 3) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych, 4) gwarancjach bankowych, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014r. poz. 1804). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Dokument ten powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać w swej treści: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (GM Górowo Ilaweckie), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (dokładne określenie nazwy zamówienia)), 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub c) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dowód wniesienia wadium może być dołączony do oferty. 5. Wadium wnoszone w innej dopuszczalnej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w ofercie lub poza ofertą w terminie przewidzianym na składanie ofert. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a ustawy, 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. W ofercie należy wpisać nr konta, na które Zamawiający będzie mógł zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony formularz ofertowy i Zestawienie elementów robót, sporządzone z wykorzystaniem wzorów stanowiących Załączniki do SIWZ, 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 i nr 2 do SIWZ. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz złożenia oświadczenia, o którym jest mowa w ust. 4 dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 3. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. O informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 poz. 570 tj.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 4. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów wymienionych w ust. 1do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo (a). 5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 i ust. 1b ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ oraz złożenia oświadczenia, o którym jest mowa w ust. 4 dotyczącego tego podmiotu. 6. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy, Zamawiający żąda oświadczeń o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 poz. 229 t.j.). Wraz ze złożeniem w/w oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Oświadczenie należy przekazać w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 7. Informację, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy oraz propozycję treści oświadczenia, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Zamawiający zamieści niezwłocznie po otwarciu ofert na stronie internetowej pod adresem: http://gorowoil-um.bip-wm.pl/public/

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach