Przetargi.pl
Wykonanie kładki turystycznej wraz z pomostem pływającym na rzece Biebrzy, w systemie zaprojektuj i wybuduj

Biebrzański Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 19110 Goniądz, Osowiec-Twierdza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 380 620 , fax. 85 738 30 21
  • Data zamieszczenia: 2018-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biebrzański Park Narodowy
    Osowiec-Twierdza 8
    19110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 857 380 620, fax. 85 738 30 21
    REGON: 20066798500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie kładki turystycznej wraz z pomostem pływającym na rzece Biebrzy, w systemie zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja w systemie „zaprojektuj i wybuduj” zadania polegającego na wykonaniu: dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień, opinii, postanowień, decyzji, pozwoleń, zgłoszeń itp. w celu zgłoszenia budowy lub uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania) oraz wybudowaniu kładki turystycznej wraz z pomostem pływającym na rzece Biebrzy w Basenie Górnym Biebrzańskiego Parku Narodowego. Szczegółowy zakres robót został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. 1) Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych do wykonania całego przedmiotu zamówienia, stawiane tym robotom wymagania jakościowo techniczne, rozmiar rzeczowy robót budowlanych określi dokumentacja projektowa wraz z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, stanowiąca przedmiot zamówienia. 2) Wszystkie materiały podlegające wbudowaniu muszą posiadać dopuszczenie do obrotu poświadczone odpowiednim dokumentem, między innymi takim jak certyfikatem lub deklaracją zgodności z PN lub aprobatę techniczną. 3) Zamawiający dopuszcza zastosowanie w dokumentacji projektowej rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane w treści PFU przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności rozwiązań. 4) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego całego zadania. 5) Zamawiający informuje, że prace i roboty budowlane prowadzone będą na terenie podmokłym - bagiennym, przystępujący do ich wykonania musi mieć świadomość bardzo trudnych warunków prowadzenia robót, w tym o zmienności położenia wód gruntowych okresowo uniemożliwiających ich prowadzenie. Prace budowlano montażowe dotyczące budowy pomostu pływającego wraz z transportem materiałów będą prowadzone z rzeki. 6) Złożenie oferty przez Wykonawcę, oznacza że zapoznał się z lokalnymi warunkami realizacji przedmiotu zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje niezbędne do właściwego przygotowania oferty i prawidłowego wykonania robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia z uwzględnieniem wszelkich utrudnień oraz kosztów mogących wpłynąć na cenę składanej oferty. 7) Wykonawca przyjmuje na siebie między innymi następujące obowiązki: a) Pełnienie funkcji koordynujących w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców, którym powierzył wykonanie części zamówienia; b) Prowadzenie przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie wpisów w Dzienniku budowy wymaganych ustawą Prawo Budowlane; c) Informowania inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu, oraz terminie odbioru robót zanikowych; jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru, zobowiązany będzie odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić stan poprzedni na własny koszt. Wykonawca będzie zwolniony od ponoszenia kosztów, jeżeli Zamawiający nie odbierze tych robót w terminie 3 dni roboczych od daty ich zgłoszenia; d) W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia już wykonanych elementów, ich części lub urządzeń w toku realizacji robót budowlanych - naprawiania ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego na własny koszt; e) Sposób wykonywania prac nie może niszczyć podłoża z warstwą roślinności zielnej i mszystej oraz warstwy glebowej. f) Wykonywania dokumentacji powykonawczej wraz z uzyskaniem odpowiednich uzgodnień z autorem projektu; g) Wykonania instrukcji obsługi i eksploatacji obiektów w zakresie wykonanych robót; h) Zakupu materiałów, transport elementów i materiałów budowlanych; i) Wywiezienia materiałów pochodzących z rozbiórki i ich utylizacji; j) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót i utrzymania terenu budowy w zakresie mu powierzonym, wykonania obiektów tymczasowego zaplecza budowy oraz ich rozbiórki po zakończeniu budowy w uzgodnieniu z zamawiającym; k) Wykonania projektu zagospodarowania placu budowy; l) Sporządzenia planu BIOZ; m) Wykonania projektu zabezpieczenia BHP; n) Wykonania projektu organizacji ruchu na czas budowy wraz z dokonaniem stosownych uzgodnień; o) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w należytym porządku dróg dojazdowych do placu budowy; p) Zapewnienia dozoru, warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż; q) Udzielania wszelkiej pomocy w przygotowaniu niezbędnych dokumentów wymaganych przez jednostki finansujące przy realizacji i rozliczeniu inwestycji; r) Wykonania dokumentacji fotograficznej z realizacji przedmiotu umowy. Dokumentację fotograficzną Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu wraz dokumentacją złożoną do odbioru końcowego. s) Doprowadzenia do należytego stanu i porządku terenu budowy po wykonaniu robót; t) Wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w naradach koordynacyjnych zwołanych przez Zamawiającego. u) Wykonania badań, prób, testów, odbiorów technicznych; 8) Biorąc pod uwagę, że inwestycja zlokalizowana jest na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz obszarach Natura 2000, szczególną uwagę należy zwrócić na aspekty związane z ochroną środowiska, w tym: a) Zamawiający wymaga by wszelkie prace i roboty budowlane prowadzone były poza okresem od 1 marca do 15 sierpnia, b) Zamawiający zakazuje palenia na miejscu wykoszonych traw i porostów; wykoszone i wygrabione trawy i porosty mają być wywiezione poza teren Biebrzańskiego PN w ramach określonej ceny ryczałtowej, c) Zamawiający wymaga wykorzystania istniejących szlaków komunikacyjnych jako dróg dojazdowych do terenu prowadzonych prac i robót budowlanych. d) W przypadku braku dróg dojazdowych do miejsc lokalizacji budowanych obiektów zamawiający nie przewiduje wykonywania dróg technologicznych, innych niż przewidziane w przedmiotowych Programach Funkcjonalno-Użytkowych. e) Zamawiający wymaga zastosowania technologii wykonania prac i robót budowlanych mającej na celu maksymalną ochronę istniejącego terenu. 2. Dokumentacja powinna spełniać wymagane obowiązującymi przepisami normy, warunki techniczne, posiadać niezbędne uzgodnienia i dokumenty z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Mapę do celów projektowych dostarczy Zamawiający. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać wszystkie przepisy obowiązujące na dzień jego przekazania Zamawiającemu. W przypadku zmian w przepisach, pociągających za sobą potrzebę uzyskania nowych decyzji bądź uzgodnień, Wykonawca ma obowiązek ich uzyskania. Dokumentacja winna być opracowaniem: - sprawdzonym; - kompletnym pod względem formalnoprawnym z punku widzenia celu, któremu ma służyć; -dostosowanym do obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i obowiązujących norm, a w szczególności spełniać wymagania ustaw i rozporządzeń. - nadającym się do realizacji; - posiadającym wymagane przepisami opinie i uzgodnienia z właściwymi jednostkami. 3. Prace odbywać się będą na terenie gminy Lipsk w dwóch obrębach ewidencyjnych; Jałowo oraz Lipsk, powiat augustowski. Mapa poglądowa załącznik nr 13 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) Prace przedprojektowe (wykonanie dokumentacji geologicznej wraz z jej zatwierdzeniem, przygotowanie zgłoszenia oraz ewentualnie raportu dla uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia), b) Prace projektowe (wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, wykonanie przedmiarów robót) wraz z uzyskaniem niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji, c) Pełnienie nadzoru autorskiego na placu budowy, d) Usługi towarzyszące pracom projektowym i robotom budowlanym, e) Wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz wydanych aktów administracyjnych kompletnego obiektu budowlanego spełniającego wymagania funkcjonalne opisane w programie funkcjonalno–użytkowym oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zakres robót budowlano-montażowych obejmuje: Budowa kładki turystycznej przewiduje podział na odcinki; załącznik graficzny nr 13 a) Odcinek 1 - w której znajduje się istniejąca drewniana kładka turystyczna zakończona platformą widokową, oznaczona na zał. graficznym A - B b) Odcinek 2 - projektowana kładka drewniana jako przedłużenie istniejącej, bezpośrednio na gruncie, z dostrzegalnią w centralnej części; oznaczona na zał. graficznym B - C - D - D1 c) Odcinek 3 - projektowana kładka drewniana wyniesiona na palach, oznaczona D1- E d) Odcinek 4 - projektowany pomost pływający E - F e) Odcinek 5 - projektowana kładka drewniana wyniesiona na palach; F- F1 f ) Odcinek 6 - projektowana kładka drewniana bezpośrednio na gruncie; F1 - G g) Odcinek 7 - istniejąca droga gruntowa, G - H h) Odcinek 8 - projektowana kładka drewniana bezpośrednio na gruncie, oznaczona H – I i ) Odcinek 9 - istniejąca droga gruntowa, I - J j ) Odcinek 10 - projektowana kładka drewniana bezpośrednio na gruncie; J - K Powierzchnia użytkowa kładki: Nr Odcinek kładki Oznaczenie graficzne odcinków Rodzaj Długość (mb) powierzchnia użytkowa (m2) 1 Nr 1 A – B Uzupełnienie istniejącej kładki drewnianej ułożonej bezpośrednio na gruncie, do szerokości ścieżki 1,20m 293,0mb 351,60m2 2 5 Utwardzenie powierzchnia żwirowa 6,0x25,0m 2 Nr 2 B – C projektowana kładka drewniana ułożona bezpośrednio na gruncie, 932,0mb 1118,40m2 3 Nr 2 D - D1 projektowana kładka drewniana ułożona bezpośrednio na gruncie, 501,0mb 601,20m2 4 Nr 2 2 Dostrzegalnia - platforma widokowa 5,14x6,40m 32,50m2 5 Nr 3 D1 – E projektowana kładka drewniana wyniesiona na palach 88,0mb 105,60m2 6 Nr 4 E – F projektowany pomost pływający wraz z blokami cumowniczymi 4,5x2,5m 11,25m2 7 Nr 5 F - F1 projektowana kładka drewniana wyniesiona na palach 100,0mb 120,00m2 8 Nr 6 F1 – G projektowana kładka drewniana ułożona bezpośrednio na gruncie, 107,0mb 128,40m2 9 Nr 7 J1 – K projektowana kładka drewniana ułożona bezpośrednio na gruncie, 99,0mb 118,80m2 Razem: 2 587,75m2 Długość kładki ( objęta inwestycją): a) długość kładki ułożonej na gruncie (A - B): 293,0 m.b. b) długość kładki ułożonej na gruncie (B - C; D - D1; F1 – G; J’ - K,) razem: 1639,0 m.b. b) długość kładki na palach (D1 - E; F - F1) razem: 188,0 m.b. c) długość pomostu pływającego wraz z elementami uzupełniającymi, bloki, liny cumownicze (E - F) około: 40,0 m.b. Całkowita długość kładki projektowanej drewnianej: 1827,0m w tym: kładka na balach drewnianych: 1639,0m i kładka na słupach drewnianych: 188,0m Powierzchnia utwardzona - nawierzchnia żwirowa – 150,0m2 Ogólny zakres a) Projektowaną kładkę należy połączyć z istniejącą kładką na działce (nr 1182) b) Istniejąca kładkę należy zwiększyć do szerokości 1,20m w świetle. Projektowana kładka drewniana przeznaczona do ruchu pieszego, ewentualnie rowerowego. Kładka ma za zadanie umożliwienie regulowanego dostępu do terenów parkowych, przystosowania do użytkowania turystycznego (poznawczego), edukacyjnego i wypoczynkowego. Wejście na ścieżkę edukacyjną z poziomu terenu. c) Komunikacja do kładki została przewidziana istniejącymi drogami gruntowymi. Należy wykonać dwa rodzaje kładki, a) Kładka 1: ułożona na dylach drewnianych ułożonych bezpośrednio na gruncie, co 2,0m. Kładka szerokości 1,20m b) Kładka 2: na konstrukcji pali drewnianych dębowych zabitych w gruncie. Pale drewniane jako konstrukcja nośna co 2,60m. Szerokość kładki 1,20m w świetle przejścia. Konstrukcja kładki z kłód drewnianych, okrągłych lub kwadratowych o wymiarach 12x20cm wg załącznika graficznego i struganych łączonych na zaciosy, śruby, opaski i klamry. (wymiary elementów konstrukcyjnych i łączących wg rysunków) Balustrady - z tarcicy iglastej czterostronnie struganej, wysokości 110cm Słupki balustrad krawędziaki o wymiarach – 10x5cm. Poręcze i boczne deski – 2 pasy z deski o szerokości 10cm gr 2,5cm. Droga gruntowa na działce nr 1320 Pomiędzy zakończeniem odcinka kładki oznaczonym na mapie C a początkiem kolejnego odcinka oznaczonego jako D biegnie droga gruntowa użytkowana jako dojazd do pól. W miejscu drogi zachować przejazd dla sprzętu rolniczego. Platforma widokowa, w konstrukcji drewnianej z okrąglaków lub kwadratowych o wymiarach zewnętrznych platformy 5,14x6,40m. Konstrukcja dachu drewniane krokwie, dach pokryty deską, dranicą. Platforma z niższym poziomem dostępnym dla osób niepełnosprawnych oraz część wyniesiona z przesłoną z otworami przystosowanymi do obserwacji ptaków. Przestrzeń platformy widokowej oraz podesty wykończona deską ryflowaną. Platforma widokowa wyposażona w tablicę informacyjną oraz małe pojedyncze siedziska. Posadowienie kładki oraz platformy na słupach drewnianych wbijanych w grunt na głębokość minimum 1,0m w gruncie rodzimym (nośnym). Średnia głębokość posadowienia słupów od około 3,0 do około 6,0m. Wszystkie elementy istniejącej kładki impregnowane ciśnieniowo i powierzchniowo. Pale konstrukcyjne - okrągłe o średnicy ø 36-40 cm z drewna klasy C24. Więźba dachowa z krokwi o przekroju prostokątnym 6x16cm rozstawione co 60cm. Płatwie o przekroju prostokątnym 6x16cm rozstawione co 150cm oparte na słupach z okrąglaków o średnicy ø 36cm z drewna klasy C24. Połączenie w węzłach na gwoździe okrągłe ocynkowane 4x110 mm, a w kalenicy na gwoździe 4,2x100 mm z blachami perforowanymi do połączeń ciesielskich. Wilgotność drewna nie może przekraczać 15%. Dach nad platformą o kącie nachylenia od 5º do 20º. Deskowanie jako pokrycie dachowe - 1 warstwa, deska gr.2cm, druga warstwa deska gr.2cm. Belki stropowe - sosnowe lub świerkowe: strop oparty na podciągach drewnianych o przekroju prostokątnym 16x30cm, na którym spoczywają belki stropowe 12x20cm w rozstawie 50cm, z drewna klasy C24. Pomost pływający Projektowane elementy cumownicze wylewane studnie z betonu C20/25 [B25] zbrojone stalą. Przewiduje się posadowienie bezpośrednie w gruncie rodzimym. Głębokość posadowienia ok. 2,5m a) Elementy cumownicze z konstrukcją do zamontowania lin - szt. 4 b) Liny cumownicze oraz lina do przeciągania c) Pomost pływający w konstrukcji stalowo drewnianej zamontowanej na pływakach d) Odbojnice gumowe z grubych pasów gumowych spiętych stalowymi klamrami. Odbojnice montowane na pomostach cumowniczych i pomoście pływającym z każdej ze stron. Transport materiałów oraz wszelkie prace budowlano montażowe, związane z budową pomostu pływającego obligatoryjnie przeprowadzone zostaną z rzeki. 4. Przedmiot zamówienia znajduje się na obszarach NATURA 2000 SOO „Dolina Biebrzy” (PLH 200008) i OSO „Ostoja Biebrzańska” (PLB 200006). 5. Okazanie terenu i wskazanie lokalizacji planowanych obiektów zainteresowanym Wykonawcom nastąpi w terminie na 4 dni przed terminem składania ofert., tj. w dniu 29.01.2018 r. Wykonawcy planujący przystąpić do przetargu zobowiązani są poinformować Zamawiającego, pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną na adres email: pawel.pawlowski@biebrza.org.pl, o potrzebie wizji terenowej nie później niż na 5 dni przed terminem składania ofert. Okazanie zostanie potwierdzone „Protokołem okazania”. 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy usług – zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamówienie, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych będzie dotyczyło przedmiotu zamówienia podstawowego i polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia podstawowego nie przekraczając łącznie 12,5 % wartości realizowanego zamówienia. 8. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, iż wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, tj. pracowników fizycznych i operatorów sprzętu. Wymóg ten nie dotyczy natomiast osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. Obowiązki Wykonawcy w tym zakresie zostały uregulowane w projekcie umowy (Załącznik nr 10 do SIWZ). W/w wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium wynosi: 20 000,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy: 37 1130 1059 0017 3397 2620 0005 z dopiskiem: „Wykonanie kładki turystycznej wraz z pomostem pływającym na rzece Biebrzy, w systemie zaprojektuj i wybuduj”. Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które znajdzie się na koncie bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach niepieniężnych stosowny dokument wadialny (oryginał) należy załączyć do oferty. Okres ważności dokumentów wadialnych nie może być krótszy niż okres związania ofertą. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych musi wyraźnie określać, iż wniesione w takiej formie wadium podlega zatrzymaniu na rzecz Zamawiającego w okolicznościach podanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 6. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie, jeżeli zostaną spełnione warunki określone w art. 46 ust. l i ust. 2 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem ust 4a. 7. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia, złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do SIWZ. 2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa: 1) w ust. 5 lit. a-c niniejszej specyfikacji składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) w ust. 5 lit. d składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 7. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w części VI ust. 6 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony w terminie, jak w Części VI ust. 6 SIWZ. 3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu oraz wykazujące brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp mogą być złożone w formie oryginału bądź kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Oferty wspólne: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego (należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub uwierzytelnionej przez notariusza kopii). 3) W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie, Zamawiający dopuszcza następujący sposób spełnienia warunków udziału w postępowaniu: a) w odniesieniu do wymogu dotyczącego zdolności technicznych lub zawodowych – łączny potencjał Wykonawców, b) w odniesieniu do wymogu dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej, zapewniającej wykonanie zamówienia - łączna sytuacja ekonomiczna Wykonawców, 4) Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o wykonanie zamówienia, w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielne oświadczenia wstępne, o których mowa w Części VI ust. 1 (wg Załącznika nr 2 i 3). 5) Przed podpisaniem umowy, Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą, co najmniej: - zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz solidarnej odpowiedzialności za realizację zamówienia, - określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, - czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia. 6. W przypadku przedstawienia w ofercie dokumentów sporządzonych w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona stosownego przeliczenia na PLN podczas badania złożonych ofert – według tabeli średnich kursów walut obcych NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach