Przetargi.pl
Usługa utrzymania czystości w pomieszczeniach socjalnych i biurowych Instytutu Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy sygn. OZ/02/2017

Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica ogłasza przetarg

  • Adres: 59220 Legnica, ul. Złotoryjska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 505 500 , fax. 768 505 501
  • Data zamieszczenia: 2017-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
    ul. Złotoryjska 89
    59220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 768 505 500, fax. 768 505 501
    REGON: 2754200033
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny: JBR

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa utrzymania czystości w pomieszczeniach socjalnych i biurowych Instytutu Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy sygn. OZ/02/2017
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości w budynkach biurowych i socjalnych w Instytucie Metali Nieżelaznych w Gliwicach Oddział w Legnicy. Instytut wymaga aby umowa była realizowana z należytą starannością. Zamawiający będzie dokonywał cyklicznej kontroli czystości w pomieszczeniach przyjętych do sprzątania. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części: Część I zamówienia obejmuje: 1) budynek siedziby Dyrekcji Zamawiającego w Legnicy przy ul. Złotoryjskiej 89, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Część II zamówienia obejmuje: 1) budynki w Legnicy przy ulicy Złotoryjskiej 194 (teren KGHM Polska Miedź S.A. Oddział Huta Miedzi Legnica). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ze względu na warunki panujące przy ul. Złotoryjskiej 194 Zamawiający wprowadza zakaz zamiatania we wszystkich obiektach objętych przedmiotem zamówienia. W budynku wydziału Chemii na I piętrze wymagane jest każdorazowe odnotowanie wykonania zakresu obowiązków objętych harmonogramem prac przez pracowników Zamawiającego. Wymagana liczba osób świadczących usługi utrzymania czystości:  część I: przy wykonywaniu usługi w Legnicy przy ulicy Złotoryjskiej 89 – 1 osoba (na 640 m2),  część II: przy wykonywaniu usługi w Legnicy przy ul. Złotoryjskiej 194 – co najmniej 9 osób + koordynator (codzienne sprzątanie 2578 m2, sprzątanie w sobotę i niedziele 1268 m2 ) Ogólne warunki realizacji zamówienia dotyczące części I i części II Przed rozpoczęciem świadczenia usług Wykonawca przeszkoli wszystkich pracowników oddelegowanych do pracy na terenie zakładów Zamawiającego w zakresie przepisów BHP i Ppoż. oraz sporządzi instrukcję bezpiecznego wykonywania prac w zakresie wymienionym w SIWZ. Ze względu na występowanie czynników szkodliwych oraz terenu przemysłu ciężkiego, pracownicy Wykonawcy realizujący prace przy ul. Złotoryjskiej 194, muszą posiadać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej (Dz.U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 z późn.zm.) dopuszczenie do pracy przez lekarza badań profilaktycznych. Przed rozpoczęciem realizacji Umowy Wykonawca przedstawi do wglądu do działu BHP IMN o/Legnica, zaświadczenie lekarskie potwierdzające dopuszczenie pracownika do pracy oraz kartę szkolenia wstępnego BHP. W przypadku braku powyższych dokumentów pracownik Wykonawcy nie zostanie dopuszczony do pracy. Osoby myjące okna na wysokości co najmniej 1,0 m nad poziomem podłogi powinni posiadać aktualne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na wysokości oraz umiejętnie posługiwać się przydzielonymi im, przez Wykonawcę, środkami ochrony indywidualnej oraz urządzeniami zabezpieczającymi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej (Dz.U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 z późn.zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo opiniowania pracownika wykonującego przedmiot zamówienia, w przypadku opinii negatywnej, pracownik nie będzie dopuszczony do pracy. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Koordynatora, który będzie odpowiedzialny za sprawowanie nadzoru nad realizacją usługi sprzątania zgodnie z wymaganiami jakościowymi Zamawiającego. Numer kontaktowy do osoby nadzorującej prace porządkowe ze strony Wykonawcy, zostanie przekazany Kierownikom poszczególnych Zakładów Zamawiającego. Osoba koordynująca: a) nie może wykonywać na co dzień obowiązków będących przedmiotem zamówienia (zamawiający dopuszcza jedynie możliwość wykonywania pracy na czas zastępstwa), b) być dyspozycyjna (nadzór nad realizacją umowy również w miarę potrzeby w sobotę, niedzielę, święta oraz godzinach wieczornych i nocnych), c) przybyć na miejsce świadczenia usług bezzwłocznie, nie później niż 1 godzina od wezwania, celem sporządzenia stosownego protokołu, w przypadku stwierdzenia przez IMN nienależytego realizowania umowy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie wykonania przedmiotu umowy, tj. • niewykonanie całości lub części prac przewidzianych umową, • nienależytego wywiązania się z obowiązków wynikających z umowy, • awarii maszyny czyszczącej, powodującej niezrealizowanie zakresu prac przewidzianych umową, • awarii odkurzacza przemysłowego powodującej niezrealizowanie zakresu prac przewidzianych umową, Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną. Podstawą naliczenia kary będzie protokół odbioru zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ. W celu sporządzenia protokołu Koordynator Wykonawcy jest zobowiązany, na telefoniczne wezwanie Zamawiającego (potwierdzone faksem lub e-mailem), przybyć na miejsce świadczenia usług bezzwłocznie, nie później niż 1 godzina od wezwania, celem sporządzenia stosownego protokołu. W przypadku nie przybycia Koordynatora Wykonawcy w wyznaczonym terminie, Zamawiający ma prawo sporządzić protokół jednostronnie. Protokół ten stanowić będzie podstawę do naliczania kary umownej za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy. Wykonawca ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom środki ochrony indywidualnej wymagane na danym stanowisku pracy. W przypadku wykonywania pracy bez wymaganych środków ochrony indywidualnej pracownik Wykonawcy zostanie odsunięty od pracy. Wykonawca odpowiada za przechowywane w porządkowanych pomieszczeniach biurowych dobra rzeczowe i informacje oraz nie ma prawa wchodzić w posiadanie żadnych ze zgromadzonych tam dóbr i informacji ani tym bardziej udostępniać ich osobom trzecim. W przypadku naruszenia tej instrukcji, Zamawiający ma prawo do rozwiązania umowy z Wykonawcą. Zatrudnieni do realizacji zamówienia pracownicy mają obowiązek zabezpieczyć sprzątane pomieszczenia przed dostępem osób trzecich zarówno podczas czynności sprzątania, jak i po ich zakończeniu. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia gospodarcze do przechowywania sprzętu oraz udostępni pracownikom Wykonawcy swoje pomieszczenia socjalne. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników ponosi Wykonawca. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga ze strony Wykonawcy zatrudnienia na podstawie Umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z Załącznikiem nr 1. W trakcie realizacji przedmiotu Zamówienia, Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie Umowy o prace osób wykonujących czynności zawarte w Załączniku nr 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania złożenia wyjaśnień w przypadku wystąpienia wątpliwości w zakresie spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, stanowiącego przedmiot zamówienia. Ponadto Zamawiający ma prawo żądać ze strony Wykonawcy: a) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie Umów o pracę za ostatni miesiąc rozliczeniowy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, w postaci zapewniającej ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Ustawy z dn. 28 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie Umowy o pracę osób wykonujących określone w Załączniku nr 1 czynności, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej, w wysokości określonej w Projekcie Umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie Umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie Umowy o pracę osób wykonujących czynności wymienionych w Załączniku nr 1. W dniu podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Wykaz osób (Załącznik nr 6 do SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Okres zatrudnienia przez Wykonawcę osób realizujących umowę na podstawie umowy o pracę winien obejmować cały okres realizacji zamówienia. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach