Przetargi.pl
Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Trojanów

Gmina Trojanów-Urząd Gminy Trojanów ogłasza przetarg

  • Adres: 08455 Trojanów, Trojanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-25 6827120 w. 34 , fax. 0-25 6827195
  • Data zamieszczenia: 2018-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trojanów-Urząd Gminy Trojanów
    Trojanów
    08455 Trojanów, woj. mazowieckie
    tel. 0-25 6827120 w. 34, fax. 0-25 6827195
    REGON: 54449600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trojanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Trojanów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Przebudowa oczyszczalni ścieków w Podebłociu – część I zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie istniejącej wyeksploatowanej oczyszczalni ścieków oraz budowa na jej terenie nowej mechaniczno-biologicznej linii technologicznej oczyszczania ścieków w technologii złoża zraszanego wraz z instalacjami miedzy obiektowymi (kanały technologiczne) oraz modernizacja istniejących wylotów do środowiska i odbiorników ścieków oczyszczonych (istniejące baseny infiltracyjne) na działce 1674/4 w miejscowości Podebłocie. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie robót budowlanych w zakresie: 1) Roboty ziemne dotyczące kolektorów zrzutowych ścieków oczyszczonych 2) Roboty montażowe 3) Wymiana powierzchniowej warstwy śr. 25 cm. kruszywa w basenach infiltracyjnych 4) Przyłącze elektryczne 5) Roboty ziemne dotyczące oczyszczalni ścieków - instalacje i obiekty technologiczne 6) Fundamenty, podłoża pod urządzenia technologiczne 7) Urządzenia technologiczne - dostawy i montaż wyposażenia technologicznego 8) Instalacje międzyobiektowe linia oczyszczania ścieków 9) Instalacje międzyobiektowe linia recylkulacji osadu 10) Kanalizacja ścieków surowych - zasilanie nowych obiektów oczyszczalni ścieków 11) Rozruch, Szkolenia, analizy 12) Oświetlenie zewnętrzne 13) Nawierzchnie utwardzone 14) Zieleń i prace porządkowe 2.W ramach wynagrodzenia Wykonawca wykona również: a)Przeprowadzi bezpłatne serwisowanie instalacji w okresie gwarancyjnym. Wymagane jest wykonanie minimum jednego serwisu w roku. Serwis należy wykonać zgodnie ze wskazówkami producenta przez profesjonalne autoryzowane przez producenta oczyszczalni ekipy serwisowe, b)W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia corocznie informacji o przeprowadzonych serwisach gwarancyjnych z potwierdzeniem wykonania serwisu przez użytkownika. c)Po zakończeniu zadnia, oferent zobowiązany jest do rozruchu technicznego i technologicznego oraz przedstawienia badania jakości oczyszczonych ścieków (potwierdzających zachowanie parametrów oczyszczania), wykonane przez podmiot posiadający akredytację dla wykonywania tych badań. Raport musi zawierać dokumenty potwierdzające, ze ściek oczyszczony uzyskał parametry określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014r. (Dz. U. z 2014r., poz. 1800) w sprawie warunków, jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szkodliwych dla środowiska wodnego; d)Ponadto dla każdego z elementów obiektu należy sporządzić dokumentację fotograficzną obrazującą poszczególne etapy montażu oczyszczalni ścieków, oraz po zakończeniu wszystkich prac przedłożyć ją zamawiającemu na nośniku elektronicznym. II. Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Trojanów - część II zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia jest budowa 39 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnych z normą PN EN 12566-3. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie oczyszczalni ścieków w następujących wariantach: a)Oczyszczalnie typ A, 1-4 RLM – 22 szt. 1)Roboty ziemne 2)Roboty instalacyjne 3)Roboty rozbiórkowe i odtworzeniowe 4)Układy rozsączające 5)Roboty elektryczne 6)Badania i rozruch b)Oczyszczalnie typ B, 5-6 RLM – 14 szt. 1)Roboty ziemne 2)Roboty instalacyjne 3)Układy rozsączające 4)Roboty elektryczne 5)Badania i rozruch c)Oczyszczalnie typ C, 7-8 RLM – 2 szt. 1)Roboty ziemne 2)Roboty instalacyjne 3)Układy rozsączające 4)Roboty elektryczne 5)Badania i rozruch d)Oczyszczalnie typ D, 9- 10 RLM – 1 szt. 1)Roboty ziemne 2)Roboty instalacyjne 3)Układy rozsączające 4)Roboty elektryczne 5)Badania i rozruch 2.W ramach wynagrodzenia Wykonawca wykona również: a)Przeprowadzi bezpłatne serwisowanie instalacji w okresie gwarancyjnym. Wymagane jest wykonanie minimum jednego serwisu w roku. Serwis należy wykonać zgodnie ze wskazówkami producenta przez profesjonalne autoryzowane przez producenta oczyszczalni ekipy serwisowe. b)Przed odbiorem przedmiotu zamówienia Wykonawca w ramach wynagrodzenia zobowiązany jest do przeprowadzenia indywidualnych szkoleń użytkowników wszystkich oczyszczalni wraz z przekazaniem instrukcji obsługi i konserwacji POŚ z potwierdzeniem odbioru przez użytkownika. Instrukcja obsługi i konserwacji POŚ powinna być na tyle szczegółowa, by poszczególni użytkownicy mogli prawidłowo i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa eksploatować POŚ, konserwować jej elementy i regulować prace urządzeń. e)Po zakończeniu zadnia, oferent zobowiązany jest do rozruchu technicznego i technologicznego oczyszczalni. f)Oferent po zakończeniu zadania zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie od każdego z odbiorców w zakresie prawidłowego funkcjonowania wykonanych oczyszczalni, przywrócenia do stanu pierwotnego terenu budowy (wywóz gruntu, niwelacja i uporządkowanie terenu) i przedstawić je Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego zadania. g)W celu udokumentowania realizacji poszczególnych etapów prowadzonych robót, oferent winien prowadzić dziennik robót. Dziennik robót powinien być uzupełniany na bieżąco zgodnie z postępem robót i weryfikowany wpisami przez inspektora nadzoru. Ponadto dla każdego z obiektów należy sporządzić dokumentację fotograficzną obrazującą poszczególne etapy montażu oczyszczalni ścieków, oraz po zakończeniu wszystkich prac przedłożyć ją zamawiającemu na nośniku elektronicznym. III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: 1) Dokumentacja projektowa 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) Przedmiar robót. IV.W każdym przypadku, gdy dokumentacja opisuje przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych (marek), patentów lub pochodzenia (producenta), to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne". 1.W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować inne materiały i urządzenia niż podane w dokumentacji projektowej (materiały i urządzenia równoważne) winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały i urządzenia zawarte w dokumentacji projektowej oraz podać ich równoważniki (nazwy materiałów i urządzeń zaproponowanych w ofercie). Do wykazu należy wówczas dołączyć stosowne dokumenty zawierające parametry techniczne zaproponowanych równoważnych materiałów i urządzeń. 2.Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. 1)Wymagania równoważności dla części I zamówienia: W przypadku zastosowania urządzeń równoważnych, należy zachować następujące istotne parametry techniczne; a)Technologia oczyszczania ścieków w oparciu o złoże zraszane niskoobciążone, b)Zastosowanie 2-stopniowego układu oczyszczania biologicznego na złożach oraz końcowego osadnika wtórnego (wspólnego dla obydwu ciągów oczyszczania); c)Zachowanie parametrów technicznych osadnika wstępnego (w tym konstrukcji, objętości przepływowej, osadowej, wytrzymałości na naziom) – zgodnie z zapisami projektu budowlanego; d)Zachowanie łącznej objętości materiału zastosowanych złóż (ZB1 i ZB2) oraz łącznej powierzchni czynnej materiału złoża – nie mniejszych niż wykazane w projekcie budowlanym; e)Dopuszczalne obciążenie hydrauliczne zastosowanych złóż ≤ 4,2m3 /h (ZB1 i ZB2); f)Zachowanie parametrów technicznych komory sedymentacyjnej (końcowego osadnika wtórnego) zgodnie z zapisami projektu budowlanego; g)Deklarowane właściwości użytkowe producenta w zakresie skuteczności oczyszczania cieków (gwarantujące zapewnienie wymaganego stopnia oczyszczenia cieków) ηBZT5 ≥96,25% h)Średnie zużycie energii przez urządzenia oczyszczające ścieki ≤25kWh/d. Urządzenia równoważne powinny spełniać obowiązujące wymagania prawne dla stosowania wyrobów budowlanych – w odniesieniu do małych, prefabrykowanych oczyszczalni cieków przeznaczonych dla obliczeniowej liczby mieszkańców ponad 50 (polska lub europejska aprobata techniczna lub ocena techniczna zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011.). Deklaracja właściwości użytkowych zastosowanych prefabrykowanych urządzeń ciągu technologicznego oczyszczalni cieków sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami (tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 305/2011 z 9.03.2011R) powinna potwierdzać uzyskanie efektu ekologicznego zastosowanych wyrobów – zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji technicznej. Nie dopuszcza się sporządzania deklaracji w oparciu o normę 12566-3, która obowiązuje wyłącznie oczyszczalnie dla obliczeniowej liczby mieszkańców do 50. Zastosowanie urządzeń równoważnych nie może naruszyć warunków zasilania i bezpieczeństwa energetycznego całego obiektu oczyszczalni określonych w projekcie. Rozdzielnica sterująca oczyszczalni powinna spełniać standardy materiałowe opisane w dokumentacji projektowej (w tym w zakresie umożliwienia pośredniego pomiaru przepływu ścieków) oraz posiadać dodatkową funkcjonalność umożliwiającą zasilenie systemu oświetlenia zewnętrznego . V. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy pzp: 1)Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności związane bezpośrednio z: •posadowieniem urządzeń technologicznych, oraz roboty dotyczące montażu studzienek kanalizacyjnych i studni rewizyjnych – część I •montażem zbiornika oczyszczalni, drenażu oraz studni– część II przez cały okres realizacji zamówienia zatrudnione były przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy 2)Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, że Zamawiający wymaga, aby każda zatrudniona osoba brała czynny udział przy realizacji przedmiotu zamówienia. 3)Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a)żądania oświadczenia i dokumentów w zakresie spełniania ww. wymogów b)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów c)przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4)W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1) czynności. 5)W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcą osób wykonujących wskazane w pkt. 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia; a)oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b)poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak; data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6)Dopuszcza się zmianę osób, o których mowa w pkt. 1) wykonujących przedmiot zamówienia, w przypadku wygaśnięcia/rozwiązania stosunku pracy z osobą biorącą udział przy realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany zatrudnić inną osobę/osoby nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 7)Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1) czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt.1). Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia min. 5 letniego okresu gwarancji oraz min. 5 letnich okresów rękojmi. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne będzie podlegać wydłużeniu zgodnie z oferowanym okresem gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w niniejszym postepowaniu. 2.Wymagane wadium określono w stosunku do wartości zamówienia i wynosi: Część I: 7 000,00 zł Część II: 10 000,00 zł 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu na konto Zamawiającego: 74 9210 0008 0052 3121 2000 0300 w Garwolinie, oddział w Trojanowie z dopiskiem na przelewie: „Wadium do przetargu nr ZP.271.1.2018 – „Uregulowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Trojanów – część ……….. 2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowych; 4) gwarancji ubezpieczeniowych; 5) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium w formie pieniężnej powinno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, Wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Oferty wykonawców, którzy nie wniosą wadium przed upływem terminu składania ofert lub wniosą wadium w sposób nieprawidłowy, podlegają odrzuceniu. 6.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna winno obowiązywać od dnia składania ofert (a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą, zgodnie z art. 85 ustawy Pzp. 7.W przypadku gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium zawierające oświadczenie, że zapłaci całą kwotę wadium w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)oferta przetargowa – Załącznik Nr 1 do SIWZ, oraz kosztorys ofertowy sporządzony w formie uproszczonej; 2)zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, 3)w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, 4)w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając Zamawiającemu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia oraz przedstawić Zamawiającemu dokumenty określające: 1)zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4)czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach