Przetargi.pl
„Udzielenie powiatowi białobrzeskiemu w 2018 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”

Powiat Białobrzeski ogłasza przetarg

  • Adres: 26800 Białobrzegi, Plac Zygmunta Starego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6133414 w. 56 , fax. 486 133 420
  • Data zamieszczenia: 2018-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Białobrzeski
    Plac Zygmunta Starego 9
    26800 Białobrzegi, woj. mazowieckie
    tel. 48 6133414 w. 56, fax. 486 133 420
    REGON: 67022313200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialobrzegipowiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie powiatowi białobrzeskiemu w 2018 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie powiatowi białobrzeskiemu w 2018 roku długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zaciąga się w 2018 roku kredyt długoterminowy do kwoty 1.378.225,92 zł (słownie: jeden milion trzysta siedemdziesiąt osiem tysięcy dwieście dwadzieścia pięć zł 92/100), w tym: 969.305 zł (słownie: dziewięćset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta pięć zł 00/100) na pokrycie planowanego deficytu budżetowego Powiatu Białobrzeskiego w związku z realizacją zadania inwestycyjnego, 408.920,92 zł (słownie: czterysta osiem tysięcy dziewięćset dwadzieścia zł 92/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 1) Okres kredytowania: od podpisania umowy kredytowej do 31 października 2031 2)Kwota kredytu: 1.378.225,92 PLN (słownie: jeden milion trzysta siedemdziesiąt osiem tysięcy dwieście dwadzieścia pięć zł 92/100) na: a)pokrycie planowanego deficytu budżetowego Powiatu Białobrzeskiego w związku z realizacją zadania inwestycyjnego „Kompleksowa modernizacja budynku ZOZ-ów w Białobrzegach przy ul. Spacerowej 10” – 969.305 zł (wkład własny)b) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań – 408.920,92 zł. 3)Uruchomienie kredytu: a) Wykonawca uruchomi kredyt w 2018 roku w dwóch transzach: do dnia 30.06.2018 r. kwotę 408.920,92 zł, do dnia 31.07.2018 r. kwotę 969.305 zł b) Uruchomienie transz kredytu przez bank następować będzie na podstawie dyspozycji Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty dyspozycji. 4)W okresie od dnia uruchomienia poszczególnych transz kredytu do 31.10.2019 r. przewiduje się karencję w spłacie kredytu.5)Harmonogram spłaty rat kapitałowych kredytu: • w dniu 31.10.2019 r. kwota 5.000 PLN, • w dniu 31.10.2020 r. kwota 5.000 PLN, • w dniu 31.10.2021 r. kwota 5.000 PLN, • w dniu 31.10.2022 r. kwota 5.000 PLN, • w dniu 31.10.2023 r. kwota 150.915 PLN, • w dniu 31.10.2024 r. kwota 150.915 PLN, • w dniu 31.10.2025 r. kwota 150.915 PLN, • w dniu 31.10.2026 r. kwota 150.915 PLN, • w dniu 31.10.2027 r. kwota 150.915 PLN. • w dniu 31.10.2028 r. kwota 150.915 PLN. • w dniu 31.10.2029 r. kwota 150.915 PLN. • w dniu 31.10.2030 r. kwota 150.915 PLN. • w dniu 31.10.2031 r. kwota 150.905,92 PLN. 6)Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego wykorzystania kredytu. Bank nie będzie pobierał opłat i prowizji od zaangażowania kredytu, tj. kwoty niewykorzystanej części kredytu.7) Spłata odsetek nastąpi w terminach miesięcznych, do ostatniego dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, za który odsetki zostały naliczone. 8)Oprocentowanie od wykorzystanego kredytu: suma stopy bazowej WIBOR dla terminu 1 miesięcznego wyliczony jako średnia wszystkich notowań z miesiąca poprzedzającego spłatę i obowiązującego w okresie, za który odsetki będą naliczane oraz marży Banku.9)Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz kredytu, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu.10)Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.11) Źródłem pokrycia spłaty kredytu, prowizji i odsetek będą dochody własne powiatu w latach 2018 – 2031. 12) Zabezpieczenia spłaty kredytu stanowić będzie wyłącznie weksel in blanco z deklaracją wekslową.13)Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. rok 365/366, miesiąc rzeczywista ilość dni. 14) Zamawiający w okresie kredytowania będzie miał możliwość zmiany terminów spłaty rat, wysokości rat kapitałowych w poszczególnych latach spłaty kredytu bez dodatkowych opłat.Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców o ile jest to wiadome.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 zł) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Okres ważności wadium powinien obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Pekao S.A. Oddział w Radomiu Nr rachunku: 48 1240 5703 1111 0000 4906 8977 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie rachunku zamawiającego. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. Uwaga: Wyklucza się dokonywanie wpłat gotówkowych na rachunek zamawiającego niezależnie od tego, czy wpłata taka dokonywana byłaby w kasie banku prowadzącego rachunek zamawiającego, czy też innego banku. Zamawiający postuluje załączenie do oferty potwierdzonej kopii dokumentu stwierdzającego dokonanie przelewu na rachunek bankowy zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie wykonawca załącza do oferty kopię dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium i załącza oryginał tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie Art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: posiada zezwolenie do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2016r. poz 1988 ze zm.) lub inny odpowiedni dokument uprawniający do prowadzenia działalności bankowej w zakresie udzielania kredytów zgodnie z obowiązującym prawem. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców – dokument ten składa wykonawca, który będzie realizował usługę wymagającą zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)Wypełniony formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), b)W przypadku, gdy wykonawcę w przetargu reprezentuje pełnomocnik oryginał pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy lub notarialnie potwierdzony odpis takiego pełnomocnictwa, c)Dowód wpłaty wadium, d)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa powinien być dołączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę ustanowionego jako Pełnomocnika przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze danego Wykonawcy. e)załącznik nr 3 do formularza oferty – Oświadczenie Wykonawcy, czy wybór Jego oferty prowadził będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, f) załącznik nr 4 do formularza oferty - zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (składane przez Wykonawców, których ono dotyczy) g)oświadczenie przekazywane Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – załącznik nr 2 do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach