Przetargi.pl
Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Moszczenica na rok 2018

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2018-05-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczenica.bipst.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Moszczenica na rok 2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Moszczenica na rok 2018”. Kredyt zostaje zaciągnięty na: - finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Moszczenica w kwocie 7 000 000,-zł (słownie: siedem milionów złotych) z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne: • 2 500 000,00 zł Rozbudowa drogi gminnej Nr 1532E/1 Rękoraj-Moszczenica - (etap III), • 1 750 000,00 zł Rozbudowa ul. Kosowskiej w Moszczenicy, • 700 000,00 zł Budowa drogi w Kosowie w ul. Polnej i w ul. Południowej, • 550 000,00 zł Przebudowa dróg na drogach Gminy Moszczenica, • 400 000,00 zł Budowa drogi w Woli Moszczenickiej w ul. Dębowej i ul. Klonowej, • 550 000,00 zł Budowa drogi w Woli Moszczenickiej w ul. Dworskiej i ul. Brzozowej, • 550 000, 00 zł Budowa drogi w Michałowie ul. Zacisze, Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach: 2019 r.: 25.01.2019r. = 38 000,00 zł; 25.02.2019r. = 38 000,00 zł; 25.03.2019r. = 38 000,00 zł; 25.04.2019r. = 38 000,00 zł; 25.05.2019r. = 38 000,00 zł; 25.06.2019r. = 38 000,00 zł; 25.07.2019r. = 38 000,00 zł; 25.08.2019r. = 38 000,00 zł; 25.09.2019r. = 38 000,00 zł; 25.10.2019r. = 38 000,00 zł; 25.11.2019r. = 40 000,00 zł; 25.12.2019r. = 40 000,00 zł; 2020 r.: 25.01.2020r. = 38 000,00 zł; 25.02.2020r. = 38 000,00 zł; 25.03.2020r. = 38 000,00 zł; 25.04.2020r. = 38 000,00 zł; 25.05.2020r. = 38 000,00 zł; 25.06.2020r. = 38 000,00 zł; 25.07.2020r. = 38 000,00 zł; 25.08.2020r. = 38 000,00 zł; 25.09.2020r. = 38 000,00 zł; 25.10.2020r. = 38 000,00 zł; 25.11.2020r. = 40 000,00 zł; 25.12.2020r. = 40 000,00 zł; 2021 r.: 25.01.2021r. = 48 000,00 zł; 25.02.2021r. = 48 000,00 zł; 25.03.2021r. = 48 000,00 zł; 25.04.2021r. = 48 000,00 zł; 25.05.2021r. = 48 500,00 zł; 25.06.2021r. = 48 500,00 zł; 25.07.2021r. = 48 500,00 zł; 25.08.2021r. = 48 500,00 zł; 25.09.2021r. = 48 500,00 zł; 25.10.2021r. = 48 500,00 zł; 25.11.2021r. = 48 500,00 zł; 25.12.2021r. = 48 500,00 zł; 2022 r.: 25.01.2022r. = 48 000,00 zł; 25.02.2022r. = 48 000,00 zł; 25.03.2022r. = 48 000,00 zł; 25.04.2022r. = 48 000,00 zł; 25.05.2022r. = 48 500,00 zł; 25.06.2022r. = 48 500,00 zł; 25.07.2022r. = 48 500,00 zł; 25.08.2022r. = 48 500,00 zł; 25.09.2022r. = 48 500,00 zł; 25.10.2022r. = 48 500,00 zł; 25.11.2022r. = 48 500,00 zł; 25.12.2022r. = 48 500,00 zł; 2023 r.: 25.01.2023r. = 68 000,00 zł; 25.02.2023r. = 68 000,00 zł; 25.03.2023r. = 68 000,00 zł; 25.04.2023r. = 68 000,00 zł; 25.05.2023r. = 68 000,00 zł; 25.06.2023r. = 68 000,00 zł; 25.07.2023r. = 68 000,00 zł; 25.08.2023r. = 68 000,00 zł; 25.09.2023r. = 68 000,00 zł; 25.10.2023r. = 68 000,00 zł; 25.11.2023r. = 68 000,00 zł; 25.12.2023r. = 72 000,00 zł; 2024 r.: 25.01.2024r. = 68 000,00 zł; 25.02.2024r. = 68 000,00 zł; 25.03.2024r. = 68 000,00 zł; 25.04.2024r. = 68 000,00 zł; 25.05.2024r. = 68 000,00 zł; 25.06.2024r. = 68 000,00 zł; 25.07.2024r. = 68 000,00 zł; 25.08.2024r. = 68 000,00 zł; 25.09.2024r. = 68 000,00 zł; 25.10.2024r. = 68 000,00 zł; 25.11.2024r. = 68 000,00 zł; 25.12.2024r. = 72 000,00 zł; 2025 r.: 25.01.2025r. = 68 000,00 zł; 25.02.2025r. = 68 000,00 zł; 25.03.2024r. = 68 000,00 zł; 25.04.2025r. = 68 000,00 zł; 25.05.2025r. = 68 000,00 zł; 25.06.2025r. = 68 000,00 zł; 25.07.2025r. = 68 000,00 zł; 25.08.2025r. = 68 000,00 zł; 25.09.2025r. = 68 000,00 zł; 25.10.2025r. = 68 000,00 zł; 25.11.2025r. = 68 000,00 zł; 25.12.2025r. = 72 000,00 zł; 2026 r.: 25.01.2026r. = 68 000,00 zł; 25.02.2026r. = 68 000,00 zł; 25.03.2026r. = 68 000,00 zł; 25.04.2026r. = 68 000,00 zł; 25.05.2026r. = 68 000,00 zł; 25.06.2026r. = 68 000,00 zł; 25.07.2026r. = 68 000,00 zł; 25.08.2026r. = 68 000,00 zł; 25.09.2026r. = 68 000,00 zł; 25.10.2026r. = 68 000,00 zł; 25.11.2026r. = 68 000,00 zł; 25.12.2026r. = 72 000,00 zł; 2027 r.: 25.01.2027r. = 68 000,00 zł; 25.02.2027r. = 68 000,00 zł; 25.03.2027r. = 68 000,00 zł; 25.04.2027r. = 68 000,00 zł; 25.05.2027r. = 68 000,00 zł; 25.06.2027r. = 68 000,00 zł; 25.07.2027r. = 68 000,00 zł; 25.08.2027r. = 68 000,00 zł; 25.09.2027r. = 68 000,00 zł; 25.10.2027r. = 68 000,00 zł; 25.11.2027r. = 68 000,00 zł; 25.12.2027r. = 72 000,00 zł; 2028 r.: 25.01.2028r. = 68 000,00 zł; 25.02.2028r. = 68 000,00 zł; 25.03.2028r. = 68 000,00 zł; 25.04.2028r. = 68 000,00 zł; 25.05.2028r. = 68 000,00 zł; 25.06.2028r. = 68 000,00 zł; 25.07.2028r. = 68 000,00 zł; 25.08.2028r. = 68 000,00 zł; 25.09.2028r. = 68 000,00 zł; 25.10.2028r. = 68 000,00 zł; 25.11.2028r. = 68 000,00 zł; 25.12.2028r. = 72 000,00 zł; RAZEM: 7 000 000,00 zł 2. Warunki udzielenia kredytu: 1) Wykonawca przygotowując ofertę musi: - uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu; - uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania; - uwzględnić oprocentowanie kredytu wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1 M za miesiąc kwiecień 2018 r. plus marża bankowa. 2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 25.01.2019r. 3) Płatność I raty – do 25.01.2019r. 4) Odsetki od kredytu w okresie karencji tj. od chwili wypłaty pierwszej transzy kredytu do czasu spłaty pierwszej raty będą płatne do 25 dnia każdego miesiąca. Pozostałe wg harmonogramu spłat przygotowanego przez Bank, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu; 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W w/w sytuacji zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał odsetek, jakichkolwiek opłat i prowizji bankowych od kwoty niewykorzystanego kredytu. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu. W w/w sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu spłat rat kredytu. W w/w sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 8) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedniego plus marża banku (stała) w okresie obowiązywania umowy. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę bazową oprocentowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za miesiąc kwiecień 2018 r. (w wysokości 1,64) plus marża bankowa. 9) W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca. 10) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 11) Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (36 ) dni. 12) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 13) Liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb, na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. Kredyt na konto Zamawiającego nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się jednorazową wypłatę kredytu w dniu 24.05.2018 r. 14) Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji tylko od przyznanego kredytu. UWAGA: Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej przyjmuje się, że prowizja ma charakter jednorazowy, a płatność prowizji nastąpi do dnia 24.05.2018 r. 15) Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości prowizji i odsetek od uruchomionego kredytu. Wszystkie czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego. 16) Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy; 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzania w uzasadnionych przypadkach zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), np. przy dokonaniu przedterminowej spłaty części kredytu - strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu. 18) Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 2 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWIZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 19) Dokumenty potwierdzające zdolność kredytową Zamawiającego udostępnia się do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie gminy www.moszczenica.bipst.pl. UWAGA: Zamawiający wyklucza sporządzanie analiz, zestawień finansowych zawartych w przedstawianych dokumentach, według kryteriów określonych przez Wykonawców. 20) Zamawiający rozliczy udzielony kredyt na w/w zadania zapłaconymi fakturami. Zamawiający zastrzega sobie pokrycie w kredycie faktur zapłaconych przed udzieleniem kredytu. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): 66113000-5 – usługi udzielenia kredytu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: Dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: BS ZP o/Moszczenica. Nr konta 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005 z adnotacją: „Wadium – nr sprawy: IOA.271.41.2018”. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert do godz. 10.00. 5. Poręczenia lub gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 359 z późn. zm.) w oryginale również w w/w terminie winny znajdować się w Kasie Urzędu Gminy. Uwaga: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Potwierdzona kserokopia dowodu wniesienia wadium można załączyć do oferty (nie jest to wymagane). Z chwilą zmiany terminu złożenia ofert przez Zamawiającego jednocześnie ulega zmianie termin (dzień) wpłaty wadium, godzina wpłaty pozostaje bez zmian chyba, że w zawiadomieniu o zmianie terminu złożenia ofert podano również zmienioną godzinę wpłaty wadium. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i ust. 5 ustawy. Zamawiający uzna, że przedstawiona gwarancja nie spełnia wymogu bezwarunkowości, gdy z treści gwarancji: 1) wynika, że dotyczy jedynie należności bezspornych; 2) wynika obowiązek przedłożenia gwarantowi przez Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) dokumentów innych niż: a) pisemne wezwanie do zapłaty, b) pisemne oświadczenie o zaistnieniu okoliczności uzasadniających żądanie oraz nie dokonaniu przez Wykonawcę zapłaty wymagalnych należności; 3) wynika, że gwarant może powołać się na zarzuty dotyczące istnienia i ważności umowy podstawowej oraz na rzeczywiste niezrealizowanie się zabezpieczonego rezultatu; 4) wynika, że Zamawiający (beneficjent gwarancji) musi udowodnić zaistnienie okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium, przez cały okres związania ofertą zostanie odrzucona. 8. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego; 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada stosowne uprawnienia tj. Wykonawca musi posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 ustawy Prawo bankowe posiadania innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) Dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach