Urząd Gminy w Ślemieniu ogłasza przetarg
- Adres: 34323 Ślemień, ul. Krakowska
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. 338 654 098
- Data zamieszczenia: 2018-01-23
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ślemieniu
ul. Krakowska 148
34323 Ślemień, woj. śląskie
tel. 338 654 098
REGON: 7001013600000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 800 000,00 zł - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych 00/100) na: a) sfinansowanie planowanego deficytu Gminy Ślemień w 2018 roku w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa sieci sanitarno - wodociągowej w Gminie Ślemień – etap 3 Uruchomienie kredytu następować będzie w dwóch transzach w terminie do 20.12.2018 r. na podstawie pisemnej ( mailowej) informacji Zamawiającego (Kredytobiorcy) o terminie i wysokości uruchamianej transzy, która wypłacona będzie w złotych ( PLN) na rachunek bankowy Zamawiającego. Uruchomienie poszczególnych transz kredytu następuje po złożeniu przez Zamawiającego (Kredytobiorcę) pisemnej ( mailowej) dyspozycji wypłaty, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Spłata zaciągniętego zobowiązania następować będzie w okresach kwartalnych w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał , zgodnie z poniższym harmonogramem, począwszy od dnia 30 września 2019 roku: Rok Kwartał Rata kapitałowa 2019 III 50 000,00 IV 50 000,00 2020 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2021 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2022 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2023 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2024 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2025 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 2026 I 25 000,00 II 25 000,00 III 25 000,00 IV 25 000,00 RAZEM 800 000,00 Źródłem spłaty kredytu będą dochody własne z budżetu Gminy. Spłata odsetek następować będzie, miesięcznie na podstawie zawiadomienia przesłanego przez Wykonawcę do Zamawiającego. Dniem spłaty odsetek jest ostatni dzień miesiąca. W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). Okres finansowania: do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć, iż finansowanie kredytem nastąpi od dnia 20.12.2018 r. do momentu jego ostatecznej spłaty, a więc do dnia 31.12.2026 r. Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych, zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała. Zabezpieczenie wierzytelności: weksel in blanco z deklaracją wekslową. Pozostałe informacje Zamawiającego istotne z punktu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). Do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 31.12.2017 roku. Na zabezpieczenie spłaty zostanie złożona deklaracja wekslowa do weksla in blanco. Na wekslu i ewentualnej deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Nie posiadamy zaległych zobowiązań finansowych w bankach. W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec nas za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. Nie posiadamy zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US. W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu naszą jednostkę. Gmina nie posiada podmiotów powiązanych takich jak szpital/-le SPZOZ. W przeszłości nie wystąpiły lub nie są planowane przejęcia z mocy prawa przez Gminę Ślemień zadłużenia - po podmiocie, dla którego Gmina była podmiotem założycielskim, - na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, - stowarzyszenia. W ofercie należy wskazać wysokość przyjętej stawki WIBOR 3M oraz marży kredytowej. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania jakichkolwiek dodatkowych opłat i/lub prowizji poza marżą. Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez przelew na rachunek bankowy Zamawiającego nr 76 8141 0008 0000 1661 2000 0020. Zamawiający najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży aktualne zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenie społeczne oraz zaświadczenie Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w płaceniu podatków , opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o możliwości spłaty kredytu długoterminowego. Stosowanie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z obsługą udzielonego kredytu. Sposób kontroli oraz sankcje z tytułu nierespektowania tego wymogu. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogów c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzania spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazanych przez zmawiającego w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób , rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w mieniu wykonawcy lub podwykonawcy. b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy ( wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony ). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników ). Informacje takie jak: data zawarcia umowy,, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika do przez pracodawcę do ubezpieczenia, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z udzieleniem kredytu, zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości: - 1.000,00 zł za każdy przypadek nieprzedłożenie zamawiającemu dokumentów, o których mowa powyżej; -1.000,00 zł jeżeli wykonawca powierzy wykonywanie czynności osobie nie zatrudnionej na umowę o pracę ( dot. osób wyznaczonych do wykonywania usług związanych z udzieleniem kredytu ) za każdy stwierdzony przypadek Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zmawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnianie wymogu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy 3.2.Podwykonawstwo Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców. 3.3 Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 3.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca wykaże, że jest bankiem w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 ze zm.) oraz że posiada (aktualne) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 ze zm.), a w przypadku o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 1.800.000,00 PLN przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lelów.
Dodano: 2023-12-22 - KREDYT DŁUGOTERMINOWY
Dodano: 2023-12-04 - Zaciągnięcie kredytu bankowego, złotówkowego z przeznaczeniem na finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 12 360 000,00 zł
Dodano: 2023-11-10 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 000 000,00 zł
Dodano: 2023-07-28 - Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 2.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Dodano: 2022-11-29 - Usługa prowadzenia rachunków bankowych oraz udzielenia i obsługa kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym na rzecz Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.
Dodano: 2022-09-01 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000 zł (trzy miliony złotych)
Dodano: 2021-02-03 - Udzielenie Gminie Gilowice kredytu długoterminowego w kwocie 1 441 000,00 zł ( słownie: jeden milion czterysta czterdzieści jeden tysięcy złotych 00/100 ) na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – projekt „Termomodernizacja budynku gminnego – Zespołu Szkół w Gilowicach”.
Dodano: 2021-02-01 - Udzielenie Gminie Gilowice kredytu długoterminowego w kwocie 500 000,00 zł ( słownie: Pięćset tysięcy złotych 00/100 ) na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
Dodano: 2021-02-01 - „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Chybie w roku 2020”
Dodano: 2021-01-11