Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.695.000 zł

Gmina Baborów ogłasza przetarg

  • Adres: 48-120 Baborów, Ratuszowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774036920 , fax. 774 036 928
  • Data zamieszczenia: 2018-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baborów
    Ratuszowa 2a
    48-120 Baborów, woj. opolskie
    tel. 774036920, fax. 774 036 928
    REGON: 53141281700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baborow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.695.000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4.695.000 PLN (słownie złotych cztery miliony sześćset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy zł 00/100) 3.2. Kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w łącznej wysokości 4.695.000 zł, słownie: cztery miliony sześćset dziewięćdziesiąt pięć tysięcy zł, w tym: 1. na finansowanie działań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w łącznej wysokości 1.680.000 zł z podziałem na: a) „Remont budynku Ratusza w Baborowie” – 1.560.000 zł, b) „Budowa wieży widokowej” – 120.000 zł. 2. realizację zadań inwestycyjnych wysokości 3.015.000 zł , w tym na sfinansowanie wkładu własnego zadań z udziałem środków unijnych – 2.015.000 zł. Podstawowe dane o kredycie: a) Rodzaj transakcji : udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, b) Kwota i waluta kredytu : 4.695.000 zł, uruchamiana według dyspozycji kredytobiorcy w okresie od dnia podpisania umowy do 28.12.2018 r. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy uruchomienia kredytu: - 30 kwietnia 2018 r. r. – 500.000,00 zł, - 30 lipca 2018 r.– 2.000.000,00 zł, - 30 sierpnia 2018 r. - 350.000,00 zł, - 30 września 2018 r. - 1.000.000,00 zł, - 30 listopada 2018 r. - 845.000,00 zł. Rzeczywisty termin uruchomienia kredytu może ulec zmianie. 3.3. Spłata kapitału następować będzie w następujący sposób: I. Spłata kapitału zaciągniętego na finansowanie zadań inwestycyjnych w części środków unijnych nastąpi w ciągi 30 dni od dnia wpływu zrefundowanych środków za zrealizowane zadania na rachunek budżetu Gminy. W celu obliczenia wartości zamówienia, na potrzeby porównania ofert przyjmuje się następujące terminy spłaty kredytu: 1) 31.12.2018 r. – 1.185.000 zł, 2) 30.06.2019 r. – 375.000 zł, 3) 31.12.2019 r. – 120.000 zł. W przypadku nieotrzymania refundacji środków unijnych w terminach określonych powyżej oferent zapewni możliwość przeniesienie terminów spłat na kolejny rok budżetowy w formie uzgodnionej z zamawiającym. II . Spłata kapitału zaciągniętego na sfinansowanie wkładu własnego do zadań realizowanych z udziałem środków unijnych oraz pozostałych zadań następować będzie począwszy od dnia 30 września 2019 r. w następujący sposób: 1) w 2019 r. - 82.000,00 zł (2 raty po 41.000,00 zł), 2) w 2020 r. - 138.000,00 zł (4 raty po 34.500,00 zł), 3) w 2021 r. - 192.000,00 zł (4 raty po 48.000,00 zł), 4) w 2022 r. - 197.000,00 zł (4 raty po 49.250,00 zł), 5) w 2023 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 6) w 2024 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 7) w 2025 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 8) w 2026 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 9) w 2027 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 10)w 2028 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 11)w 2029 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 12)w 2030 r. - 212.000,00 zł (4 raty po 53.000,00 zł), 13)w 2031 r. - 312.000,00 zł (4 raty po 78.000,00 zł), 14)w 2032 r. – 398.000,00 zł (4 raty po 98.500,00 zł) Płatne ostatniego dnia kalendarzowego każdego kwartału. Ustala się okres karencji w spłacie tej części kredytu do 30 września 2019 r. 3.4. Okres kredytowania: do 31.12.2032 r. 3.5. Uruchomienie kredytu: następować będzie wg odrębnych pisemnych dyspozycji kredytobiorcy w terminie od dnia podpisania umowy do 28 grudnia 2018 r. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 3.7. Terminy płatności odsetek: spłata odsetek będzie się odbywać w okresach miesięcznych, na podstawie otrzymanego od banku zawiadomienia o ich wysokości, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie kredytu w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który odsetki naliczono. Odsetki naliczane będą od aktualnego zadłużenia na rachunku kredytowym, na koniec danego miesiąca. Zawiadomienie o wysokości naliczonych odsetek winno być dostarczone zamawiającemu najpóźniej 10 dni przed ich terminem płatności. Dopuszcza się elektroniczną formę przesyłania tego zawiadomienia. 3.8. Oprocentowanie kredytu: kredyt jest oprocentowany wg zmiennej stopy procentowej obowiązującej w okresach, za które odsetki są naliczane. 3.9. Oprocentowanie kredytu ustala się na stawce bazowej WIBOR 1M powiększone o wskazaną przez bank marżę w stosunku rocznym ( WIBOR 1M jest to stopa procentowa, po jakiej banki są skłonne udzielić pożyczek innym bankom, liczony jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczony za okres od 1-go do ostatniego dnia każdego miesiąca). Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1-go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1 M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Wskazana w ofercie marża banku jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR 1M w wysokości 1,65 % w stosunku rocznym oraz spłaty rat kapitału w sposób określony w pkt. 3.3. 3.10. Odsetki od kredytu nie podlegają kapitalizacji. 3.11. Planowany okres zawarcia umowy kredytowej: w terminie związania ofertą. 3.12. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ i przedstawionymi w ofercie. 3.13. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.14. Źródło spłaty kredytu wraz z odsetkami: dochody budżetu Gminy Baborów. 3.15. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 3.16. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 1666 z późn. zm.) obsługę kredytu udzielanego Gminie Baborów. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku zmiany w/w osób, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o tym fakcie w terminie 30 dni od daty zatrudnienia nowej osoby. Z tytułu niespełnienia przez wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 100 zł za każde stwierdzone naruszenie. Nie złożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z póź.zm). Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych. W przypadku ubiegania się o wspólne zamówienie warunek ten musi spełnić każdy Wykonawca oddzielnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo może być ustanowione do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 4. Dokument z którego wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prze notariusza z wyjątkiem poświadczenia za zgodność dokumentów z KRS który może być poświadczony przez wykonawcę) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą chyba ze Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 570) a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisywania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofert 5. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach