Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 2.900.000,00 zł

Gmina Gardeja ogłasza przetarg

  • Adres: 82520 Gardeja, ul. Kwidzyńska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 552 624 050 , fax. 552 624 055
  • Data zamieszczenia: 2018-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gardeja
    ul. Kwidzyńska 27
    82520 Gardeja, woj. pomorskie
    tel. 552 624 050, fax. 552 624 055
    REGON: 17074775000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gardeja.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 2.900.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości do 2.900.000,00 zł (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych) z terminem spłaty do 31.12.2024 r. Kredyt przeznaczony będzie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gardeja na rok 2018 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 2) Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Bank i zaakceptowanej przez Zamawiającego. 3) Uruchamianie transz kredytu przez Bank następować będzie do końca 2018 roku na wniosek Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 3 dni od wystąpienia z wnioskiem. 4) Karencja w spłacie kredytu – do 30.12.2018 r. 5) Spłata kredytu po upływie okresu karencji w co najmniej 6 (sześciu) ratach, w następujących terminach i wysokościach: - do 31.12.2019 r. - 530 000,00 zł. - do 31.12.2020 r. - 530 000,00 zł. - do 31.12.2021 r. - 530 000,00 zł. - do 31.12.2022 r. - 530 000,00 zł. - do 31.12.2023 r. - 530 000,00 zł. - do 30.12.2024 r. - 250 000,00 zł. 6) Spłata odsetek bez karencji, w okresach miesięcznych do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od dnia uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 7) Odsetki liczone będą od faktycznie wykorzystanych środków kredytu. 8) Bank zobowiązany będzie do wyliczania odsetek i przesyłania obciążenia dla Zamawiającego najpóźniej na 5 dni przed terminem płatności odsetek. 9) Nie dopuszcza się możliwości kapitalizacji odsetek. 10) Oprocentowanie kredytu: według stawki WIBOR 1M, wyliczonej jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania plus stała marża banku. 11) Do wyliczenia i spłaty odsetek przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 12) Jedynym kosztem kredytu będzie oprocentowanie, nie przewiduje się prowizji ani żadnych innych kosztów. 13) Zabezpieczenie kredytu – weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 14) Zamawiający zastrzega sobie prawo: - nie wykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, - do zmiany harmonogramu spłat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. O planowanej przedterminowej spłacie części lub całości kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Bank na minimum 2 dni robocze przed spłatą i określi jakiej raty lub rat dotyczy wcześniejsza spłata. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki będą płatne od faktycznego zadłużenia. Informujemy, iż na stronie internetowej Gminy Gardeja (www.gardeja.biuletyn.net) znajdują się materiały pomocnicze do przygotowania oferty, tj.: 1. Sprawozdania z działalności finansowej Gminy Gardeja (zakładka: Finanse/Sprawozdania); 2. Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2017 rok (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2017); 3. Uchwałę Nr 048/g223/R/I/18 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 21 kwietnia 2018 r. w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Gardeja za 2017 rok (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2017); 4. Uchwałę Nr 185/g223/P/I/17 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 04 grudnia 2017 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Gminy Gardeja na 2018 rok oraz możliwości sfinansowania deficytu budżetu (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2018); 5. Uchwałę Nr 184/g223/F/I/17 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 04 grudnia 2017 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały o Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Gardeja na lata 2018 – 2026 (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2018); 6. Uchwałę Nr 016/g223/D/I/18 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 11 stycznia 2018 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy kwoty długu Gminy Gardeja na lata 2018 – 2027 (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2018); 7. Uchwała budżetowa na 2018 rok (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2018); 8. Uchwała Rady Gminy Gardeja w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gardeja (zakładka: Finanse/Budżet/Budżet 2018); 9. Zmiany uchwały budżetowej oraz zmiany uchwały w sprawie przyjęcia prognozy finansowej Gminy Gardeja (zakładka: Prawo/Uchwały/2018); 10. Informacje o stanie mienia komunalnego Gminy Gardeja (zakładka: Majątek publiczny/Informacja o stanie mienia komunalnego); Do materiałów przetargowych załączamy następujące dokumenty: 1. Uchwałę Nr XXXVII/212/2018 Rady Gminy Gardeja z dnia 28 lutego 2018 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu w roku 2018. 2. Uchwałę Nr 035/g223/K/I/18 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 23 marca 2018 r. w sprawie posiadania możliwości spłaty kredytu w kwocie do 2.900.000,00 zł. 3. Decyzję Urzędu Skarbowego w Kwidzynie w sprawie nadania numeru identyfikacyjnego NIP. 4. Zaświadczenie Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego w Elblągu o numerze identyfikacyjnym REGON. 5. Informację dot. zobowiązań finansowych z tyt. zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 11.07.2018 r. 6. Informację o udzielonych poręczeniach. 7. Informację o udziałach. 8. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy. 9. Akt o wyborze wójta. 10. Uchwała Rady Gminy o powołaniu skarbnika. 11. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, 12. Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66130000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w SIWZ. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275 ze zm.). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie Oddział w Gardei Nr 32830000090035596620000110, 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 2 900 000,00 zł.” W pozostałych przypadkach (p.3.2.-3.5 niniejszego rozdziału) wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 7.W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2017r. poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe, posiadają inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeżeli przedstawi zezwolenie albo inny dokument, o którym mowa w przedstawionym jw. warunku. Potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, opisanego w nn. pkt., Zamawiający dokona na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, wg zasady - spełnia / nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną