Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28.

Powiat Tarnogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 42600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3813786 , fax. 032 3813727
  • Data zamieszczenia: 2017-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tarnogórski
    ul. Karłuszowiec 5
    42600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie
    tel. 032 3813786, fax. 032 3813727
    REGON: 27628546000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Termomodernizacja budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach przy ul. Opolskiej 28. 2.Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje w szczególności termomodernizację budynku poprzez wykonanie: 1)docieplenia ścian zewnętrznych kondygnacji nadziemnych warstwą styropianu samogasnącego gr. 14 cm wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 2)docieplenia ścian zewnętrznych piwnic ponad gruntem oraz ściany cokołu warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 3)docieplenia ścian piwnic (przy gruncie w części podpiwniczonej budynku) do poziomu ław fundamentowych warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej na całej wysokości ścian przy gruncie; 4)docieplenia ścian fundamentowych (przy gruncie w części niepodpiwniczonej budynku) do poziomu 100 cm poniżej gruntu warstwą styropianu ekstrudowanego gr. 12 cm wraz z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej na całej wysokości ścian fundamentowych przy gruncie; 5)docieplenia ościeży okiennych i drzwiowych warstwą styropianu samogasnącego gr. min. 2 cm, wraz z wykonaniem gotowej cieńkowarstwowej wyprawy tynkarskiej; 6)docieplenia stropu ostatniej kondygnacji budynku szkolnego (z pominięciem stropu nad aulą) poprzez rozłożenie wełny mineralnej gr. 15 cm; 7)docieplenia stropodachów ostatniej kondygnacji budynku szkolnego część stara poprzez rozłożenie wełny mineralnej gr. 15 cm; 8)docieplenia zadaszenia nad aulą poprzez ułożenie pomiędzy krokwiami wełny mineralnej gr. 15 cm z zabudową od strony poddasza nieużytkowego płytami g-k ognioodpornymi; 9)docieplenia stropodachu pełnego sali gimnastycznej warstwą styropianu EPS jednostronnie laminowanego papą gr. 16 cm wraz z wykonaniem nowego pokrycia z papy termozgrzewalnej dwuwarstwowej; 10)wymiany istniejącego okna drewnianego nad wejściem głównym do budynku na nowe wykonane również z drewna z szybą zespoloną; 11)wymiany drzwi zewnętrznych (oznaczonych: D1, D2, D3, D5 i D6) na nowe wykonane z drewna; 12)wymiany drzwi zewnętrznych (oznaczonych D4) na nowe stalowe o odporności ogniowej EI 30; 13)renowacji drzwi zewnętrznych (oznaczonych D7); 14)nadmurowania kominów wentylacyjnych zakończonych na poziomie poddasza (cz. nowa budynku szkoły) z wyprowadzeniem ich ponad dach oraz nadmurowanie niskich kominów wyprowadzonych obecnie ponad dachem; 15)wymiany istniejącego pokrycia dachu z papy na pokrycie wykonane z papy termozgrzewalnej dwuwarstwowej wraz z wymianą pełnego deskowania na płyty OSB oraz wymianą silnie zawilgoconych, zmurszałych i przegniłych elementów konstrukcji dachu; 16)zamurowania istniejących otworów okiennych na poziomie piwnic (elewacja północna N1) oraz otworów zsypowych do byłego składu opału (elewacja południowa S2); 17)remontu schodów zewnętrznych; 18)wymiany istniejących balustrad stalowych przy schodach wejściowych do poziomu piwnic; 19)wymiany istniejących obróbek blacharskich; 20)wymiany istniejącego systemu odprowadzania wody deszczowej – rynny i rury spustowe; 21)montażu systemowych zadaszeń nad drzwiami zewnętrznymi wejściowymi; 22)rozbiórki budynku garaży; 23)przełożenia istniejących elementów mocowanych do elewacji z zastosowaniem odpowiednio dłuższych uchwytów; 24)wymiany istniejących krat okiennych z częściową likwidacją wytypowanych krat; 25)wymiany istniejących opraw oświetleniowych elewacyjnych; 26)wymiany instalacji zamontowanych na elewacji budynku (monitoring, instalacja telekomunikacyjna, elektroenergetyczna); 27)odtworzenia istniejących gzymsów nad i podokiennych na elewacji zachodniej W1 oraz północnej N1 (w części) oraz odtworzenie istniejących boni na elewacji północnej N1; 28)ułożenia opaski wokół budynku z kostki brukowej; 29)remontu istniejącego rowu odwadniającego przy elewacji zachodniej W1; 30)zabezpieczenia elewacji przed graffiti; 31)wymiany instalacji odgromowej obejmującej: a)demontaż istniejącej instalacji odgromowej, b)wykonanie nowej instalacji odgromowej na dachu, c)wykonanie przewodów odprowadzających, uziemiających i uziomu; 32)demontażu istniejącego słupa oświetleniowego; 33)wymiany istniejącej wewnętrznej instalacji c.o. wraz z montażem grzejników wyposażonych w zawory z głowicami termostatycznymi, regulacją i uruchomieniem całego układu oraz wykonanie towarzyszących robót budowlanych (nowe wnęki podokienne, naprawa ścian, uzupełnienie tynków z malowaniem); 34)wymiany wewnętrznej instalacji wodociągowej przeciwpożarowej w budynku szkoły. 3.Zakres przedmiotowy zamówienia został określony szczegółowo w 1)dokumentacji technicznej (załączniki nr 9a-e, do SIWZ) 2)przedmiarach robót (załącznik nr 10a-e do SIWZ) 3)specyfikacjach STWiOR (załącznik nr 11a-e do SIWZ). 4.Warunki realizacji zamówienia: 1)przedmiot zamówienia ma być wykonany w oparciu o dokumentację przetargową i projektową, przedmiary robót, STWiOR. Dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz STWiOR stanowią załączniki nr 9a-e, 10a-e, 11a-e do SIWZ. Równocześnie Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej obiektu i terenu objętego zamówieniem. Wykonawca może zapoznać się dodatkowo z pełną dokumentacją projektową, w wersji papierowej, w siedzibie Zamawiającego (w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5, pokój 104). W razie stwierdzenia przez Wykonawcę, że dokumentacja przetargowa zawiera błędy lub braki winien on niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, 2)Wykonawca jest zobowiązany do: a)wygrodzenia, części czynnej obiektu - budynek szkolny z salą gimnastyczną oraz lokalami mieszkalnymi – od części, w której realizowane są prace i wyznaczenia stref niebezpiecznych. Pomieszczenia szkoły i sali gimnastycznej oraz lokale mieszkalne muszą być dostępne dla użytkowników w sposób ciągły i bez utrudnień, b)zapewnienia bezpiecznych dojść – wejścia i wyjścia z budynku (kładki, podjazdy, zadaszenia itp.) szkoły, z sali gimnastycznej i z części mieszkalnej - celem umożliwienia korzystania z pomieszczeń szkoły i lokali mieszkalnych w trakcie całego okresu wykonywania robót, c)urządzenia składowisk materiałów do montażu i materiałów z demontażu, d)należytego zabezpieczenia terenu i miejsc, na których prowadzone będą roboty, e)systematycznego porządkowania miejsc wykonania robót w tym systematycznego usuwania gruzu z rozbiórek, f)wykonania niezbędnych prób, badań i odbiorów, g)jako wytwarzający odpady – do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: -ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 519 ), -ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późniejszymi zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, h)zabezpieczenia terenu wykonywania prac przed dostępem osób trzecich, i)po zakończeniu robót uporządkowania miejsca (terenu) wykonywania robót, j)naprawienia wszelkich szkód, które wystąpiły w trakcie prowadzenia robót, k)w przypadku wystąpienia konieczności prowadzenia prac w obrębie pasa drogowego uzyskania pozwolenia na zajęcie pasa drogowego (zajęcie czasowe – w przypadku takowej konieczności), wykonanie projektu zmiany organizacji ruchu drogowego oraz wykonywania prac pod nadzorem odpowiednich służb, l)podczas prac w obrębie sieci i instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej lub w jej bezpośrednim otoczeniu prowadzenia robót pod nadzorem właścicieli sieci, instalacji, urządzeń i obiektów infrastruktury podziemnej, m)wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, n)opracowania po zakończeniu zadania świadectwa energetycznego dla budynku, o)wykonania, przy współudziale Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji. 3)Wykonawca ponosi koszty zagospodarowania terenu budowy (w szczególności: zabezpieczenie warunków sanitarno-higienicznych dla pracowników, przyłącza roboczego wody i energii elektrycznej – w tym koszty wykorzystanych mediów lub użycie beczkowozów i agregatów prądotwórczych), 4)Wszelkie konieczne uzgodnienia, wyłączenia instalacji na czas wykonywania wymiany instalacji C.O., zabezpieczenia urządzeń wymiennikowni należy uzgodnić z właścicielem wymiennika ciepła tj. ciepłowni przy ul. Zagórskiej w Tarnowskich Górach - spółki Veolia Tarnowskie Góry Sp. z o.o., 5)Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność ich wykonania z prawem budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, dokumentacją projektową i STWiOR, 6)prace przy realizacji zamówienia będą prowadzone pod kierownictwem Kierownika budowy Wykonawcy, który musi posiadać odpowiednie uprawnienia wymagane prawem budowlanym, tj. uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót złoży oświadczenie o przyjęciu obowiązków kierownika budowy. 5.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1)gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2)charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3)charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4)parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), 5)parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6)standardów emisyjnych. 6.Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normę w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 7.Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8.Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w prawie budowlanym, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zmianami ) oraz wymogom specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz SIWZ. 9.Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 5 lat (słownie: pięć lat), licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (za wyjątkiem gwarancji na urządzenia, na które obowiązują gwarancje fabryczne producentów, które winny wynosić minimum 2 lata). Gwarancje na urządzenia udzielone przez producenta będą liczone od dnia podpisanego przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru inwestorskiego i Wykonawcę bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 10.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy ( tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późniejszymi zmianami ) w zakresie realizacji zamówienia osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, robotami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. 11.Termin rozpoczęcia prac ustala się na dzień zawarcia umowy. 12.Termin zakończenia prac ustala się do 7 miesięcy od podpisania umowy. 13.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wstrzymania prac lub ich prowadzenia w sposób niezakłócający zajęć szkolnych / egzaminy w wyznaczonych przez Zamawiającego okresach z uwagi na odbywające się egzaminy maturalne. Powyższe obostrzenia w prowadzeniu robót Wykonawca uwzględni w harmonogramie rzeczowo-finansowym po uprzednim uzgodnieniu i skonsultowaniu szczegółów z Dyrektorem I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach. 14.Warunki płatności: 1)rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty może następować na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę, na podstawie zatwierdzonego protokołu częściowego odbioru robót, z terminem płatności do 30 dni od daty dostarczenia faktury Zamawiającemu, 2)ostateczne rozliczenie nastąpi na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia podpisanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego i Wykonawcę, 3)wartość ostatecznego rozliczenia (ostatniej części wynagrodzenia – faktura końcowa) będzie wynosić 10 % wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach