Przetargi.pl
Rozbudowa szkoły w Skokowej. Etap I - budowa pawilonu nauk matematyczno-przyrodniczych (budynek pasywny-demonstracyjny)

Gmina Prusice ogłasza przetarg

  • Adres: 55110 Prusice, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 126 224 , fax. 713 126 229
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Prusice
    Rynek 1
    55110 Prusice, woj. dolnośląskie
    tel. 713 126 224, fax. 713 126 229
    REGON: 93193510600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa szkoły w Skokowej. Etap I - budowa pawilonu nauk matematyczno-przyrodniczych (budynek pasywny-demonstracyjny)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ) wykonanie: 1) Kompleksowych projektów wykonawczych dla inwestycji pn. Rozbudowa szkoły w Skokowej. Etap I - budowa pawilonu nauk matematyczno-przyrodniczych: 2) robót budowlanych dla inwestycji pn. Rozbudowa szkoły w Skokowej. Etap I - budowa pawilonu nauk matematyczno-przyrodniczych, położonej w Skokowej na działkach 363/27, 363/28 oraz częściowo na działkach 369/2, 363/29, 363/30, 369/1 obręb Skokowa w ramach projektu pn.: a) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Skokowej o pawilon nauk matematyczno-przyrodniczych (budynek pasywny-demonstracyjny)” realizowanego w ramach umowy nr RPDS.03.03.01-02-0112/16-00 z dnia 30.05.2017 roku, nr projektu RPDS.03.03.01-02-0112/16 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.3 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym, Poddzałanie 3.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach użyteczności publicznej i sektorze mieszkaniowym – OSI współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 oraz b) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Skokowej o pawilon nauk matematyczno-przyrodniczych” realizowanego w ramach umowy nr RPDS.07.01.01-02-0092/16-00 z dnia 30.11.2017 roku, nr projektu RPDS.07.01.01-02-0092/16 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 7 Infrastruktura edukacyjna, Działanie 7.1 Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną, Poddziałanie 7.1.1 Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną – konkursy horyzontalne – nabór na OSI współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, zgodnie z pozwoleniem na budowę oraz załącznikiem do decyzji o pozwoleniu na budowę nr 966/16 z dnia 23.11.2016 r.- „Projektem budowlanym wielobranżowym", wizualizacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi oraz rysunkami elewacji, jako uzupełnienie do projektu budowlanego; 3) uzgodnień, realizacji i odbioru: sieci, przyłączy, zjazdów na drogi publiczne ( zasilanie obiektu w energię elektryczną z wbudowanej już szafki złączowo -pomiarowej o mocy przyłączeniowej 140kW); 4) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 2. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia na etapie opracowania projektów wykonawczych, zwanych dalej projektami jest między innymi: 1) wyznaczenie ze swojej strony Projektanta w branży architektonicznej - lidera do roboczych konsultacji z Zamawiającym uprawnionego do udzielania wyjaśnień dotyczących wykonywanych projektów, 2) prowadzenie roboczych konsultacji (potwierdzonych pisemnie) z Zamawiającym, w celu akceptacji proponowanych w projektach przez Wykonawcę w rozwiązań technicznych i standardów wykończenia; 3) uzgodnienia projektów przez wszystkich, wymaganych prawem rzeczoznawców. 3. Sposób wykonania projektów wykonawczych: 1) Projekty wykonawcze należy wykonać na podstawie istniejącej dokumentacji projektowej- projektu budowlanego wielobranżowego stanowiącego załącznikiem do decyzji o pozwoleniu na budowę nr 966/16 z dnia 23.11.2016 r. równolegle z postępem robót budowlanych tak aby zapewnić ich płynność oraz nie dopuścić do przestoju w wykonywanych pracach niewymagających sporządzenia projektów wykonawczych. 2) Projekty winny być wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć do dnia 21.12.2018 r.; 3) Projekt wykonawczy należy wykonać: a) w wersji papierowej w 5 egzemplarzach b) w wersji elektronicznej na płycie CD lub innym nośniku w 1 egzemplarzu w formatach edytowalnych w tym pdf. i doc., kst, 4) Projekty winny zostać wykonane w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć; 5) Projekty winny być spójne i skoordynowane we wszystkich branżach oraz zawierać protokół koordynacji międzybranżowej, podpisany przez wszystkich projektantów branżowych uczestniczących w realizacji przedmiotu umowy; 6) Projekty winny zostać sprawdzone przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia. Każdy egzemplarz dokumentacji winien być podpisany przez projektanta i sprawdzającego; 7) W projekcie wykonawczym Wykonawca ujmie wszystkie roboty niezbędne do wykonawstwa robót oraz obliczenia i inne szczegółowe dane pozwalające na sprawdzenie poprawności jej wykonania. Dokumentację projektową należy opracować w sposób czytelny, z wyłączeniem opisów ręcznych; 8) Informacje zawarte w dokumentacji w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń powinny określać przedmiot umowy w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji; 9) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia z uwzględnieniem postanowień zawartych w art. 29 ustawy pzp. 10) Projekty wykonawcze należy opracować zgodnie z aktualnymi przepisami prawa w tym w szczególności: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 462) b) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz Programu Funkcjonalno – Użytkowego (Dz.U. z 2013 r. poz. 1129 t.j). c) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia z dnia 23 czerwca 2003 r. (Dz.U. Nr 120, poz. 1126), d) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, e) innymi obowiązującymi przepisami; 11) Stosowane podczas wykonywania robót budowlanych materiały i urządzenia winny spełniać wymogi prawa budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty, atesty, znaki bezpieczeństwa, być zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy wymagane są materiały atestowane i dopuszczone do stosowania. Materiały winny zostać przekazane do kontroli i wykorzystania inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu sprowadzenia materiałów na plac budowy i przed wbudowaniem. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia inspektorowi nadzoru wyników badań, certyfikatów, kart technicznych, autoryzacji i atestów oraz deklaracji zgodności z Polskimi i Europejskimi Normami na materiały i urządzenia zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia. 12) Inspektor Nadzoru ma prawo w każdym momencie realizacji umowy, odrzucić każdą cześć robót, użyte materiały i zmontowane urządzenia, jeżeli nie będą one zgodne z powyższymi wymaganiami. Odrzucenie powinno nastąpić w formie pisemnej niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności. 4. Obowiązkiem Wykonawcy w ramach realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia na etapie wykonania robót budowlanych jest: 1) zapewnienie kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy zwanymi łącznie dalej prawem budowlanym w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Przy czym Zamawiający wymaga, aby: a) osoba pełniącą funkcje kierownika budowy była obecna na budowie minimum 3 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, b) osoby pełniące funkcje kierowników robót poszczególnych branż były obecne na budowie w trakcie realizacji robót obejmujących dane branże minimum 2 dni w tygodniu przez 2 godziny dziennie, c) obowiązkiem kierownika budowy oraz kierowników robót będzie uczestniczenie w radach budowy, które odbywać będą na wniosek którejś ze stron w miarę bieżących potrzeb; 2) zapewnienie nadzoru autorskiego przez zespół projektowy opracowujący projekt wykonawczy w zakresie: a) stwierdzenia w toku wykonywania robót zgodności realizacji z projektem, b) uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. 3) złożenie na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa do właściwego organu nadzoru budowlanego zawiadomień: a) zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, b) o zakończeniu wykonywania robót budowlanych bądź uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie (w przypadku nałożenia niniejszego obowiązku przez właściwy organ wydający decyzję pozwolenie na budowę) wraz z niezbędnymi dokumentami zgodnie z wymogami prawa budowlanego, c) uzyskanie decyzji pozwolenie na użytkowanie obiektu lub potwierdzenia możliwości przystąpienia do użytkowania wydanego przez właściwy organ Nadzoru Budowlanego jeśli jest wymagane przepisami prawa, d) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz dokumentacji powykonawczej, geodezyjnej z naniesieniem obiektów w terenie i inwentaryzacji. 5. Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku nauk matematyczno - przyrodniczych w ramach inwestycji pn. Rozbudowa szkoły w Skokowej. Etap I - budowa pawilonu nauk matematyczno-przyrodniczych. Działka inwestycyjna znajduje się w Skokowej na terenie położonym przy ul. Kościelnej i ul. Piaskowej. Teren działki jest płaski i stanowi obecnie obszar upraw polowych. W środkowej części terenu znajduje się pas zieleni – drzewa i krzewy. Na terenie działki inwestycyjnej zgodnie z dostępnymi materiałami geodezyjni nie znajdują instalacje sieciowe i techniczne. Na terenie inwestycji przewiduje się lokalizację Budynku nauk matematyczno – przyrodniczych z zagospodarowaniem terenu i infrastruktura techniczną – zgodnie z rysunkiem Planu Zagospodarowania. Przedmiotowy Budynek – Szkoła jest projektem demonstracyjnym – publiczną inwestycją w zakresie budownictwa o znacznie podwyższonych parametrach charakterystyki energetycznej. W projekcie zastosowano rozwiązania techniczne i technologie umożliwiające oszczędzanie zasobów środowiska i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Jednocześnie rozwiązania te mają być elementem włączonym w zakres edukacji dzieci i młodzieży. Funkcja demonstracyjna obiektu będzie realizowana poprzez edukację proekologiczną uczniów i społeczności lokalnej. Rozwiązania techniczne związane z oszczędnością energii i zasobów środowiska będą w Budynku w miarę możliwości wyeksponowane. Stworzona będzie możliwość wglądu lub wejścia do pomieszczeń pomp ciepła, filtracji i pomp wody deszczowej, wentylatorni. Ponadto zostanie wykonany monitoring - wizualizacja danych związanych z pracą kluczowych zespołów technicznych Budynku. Ze względu na energooszczędny charakter Budynku istotnym elementem projektu był wybór lokalizacji obiektu i jego orientacja względem stron świata. Budynek znajduje się na narożniku działki inwestycyjnej, zasadnicza bryła jest zlokalizowana na osi pn-pd. Dwa prostopadłe skrzydła znajdują się po stronie wschodniej Budynku – ich usytuowanie uwzględnia istniejącą zieleń - wydzielając otwarty na kierunek wschodni dziedziniec. Istniejące wartościowe drzewa staną się elementem kompozycji wewnętrznego dziedzińca Szkoły. Zostaną one odpowiednio wyeksponowane i oświetlone. Posadzka dziedzińca tez uwzględnia proekologiczny charakter obiektu – stanowią ja w części deski tarasowe. Wejścia główne do budynku Szkoły zlokalizowano po stronie ulicy Piaskowej - trzy niezależne - do Przedszkola, SP i Gimnazjum. Projektowany układ komunikacyjny składa się z wewnętrznej drogi (przeciwpożarowej) przebiegającej wzdłuż dłuższego boku budynku Szkoły, od strony ul. Piaskowej oraz placu gminnego od strony ul. Kościelnej. Miejsca parkingowe zaprojektowano wzdłuż ulicy Piaskowej i Kościelnej. Przewiduje się 118 miejsca parkingowe w tym 12 miejsc ON. Na terenie położonym po stronie wschodniej i południowej Szkoły zaprojektowano place, chodniki , obszar zieleni oraz dwa wydzielone tereny: Ogród dla Przedszkola i Ogród dla Klas I-III . Ogród dla przedszkola posiada teren utwardzony, ławki , zieleń i oraz zestaw zabawek terenowych na terenie pokrytym nawierzchnią elastyczną . Ogród dla Klas I-III posiada podobne funkcje, poza zabawkami terenowymi .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty 300 000,00 zł. 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. np. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy. 7) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, tj. beneficjentem gwarancji jest: Gmina Prusice, ul. Rynek 1 55-110 Prusice, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z gwarancji powinno wynikać, że dotyczy ona wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją d) kwotę gwarancji, e) termin ważności gwarancji, f) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy",  zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art, 25 ust, 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3) ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej.", 8) Postanowienia pkt 7 stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych powyżej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach