Przetargi.pl
Rozbudowa dróg polegająca na budowie ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie gminy Waganiec

Gmina Waganiec ogłasza przetarg

  • Adres: 87731 Waganiec, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 830 044 , fax. 542 830 640
  • Data zamieszczenia: 2018-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Waganiec
    ul. Dworcowa 11
    87731 Waganiec, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 830 044, fax. 542 830 640
    REGON: 91086645900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.waganiec.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa dróg polegająca na budowie ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie gminy Waganiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja w trybie „zaprojektuj i zbuduj” zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Rozbudowa dróg polegająca na budowie ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie gminy Waganiec”. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) wykonanie dokumentacji projektowej z określeniem harmonogramu robót wraz z uzyskaniem wszystkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i opinii w tym m. in. decyzji środowiskowej – jeśli będzie wymagana, 2) uzyskanie pozwolenia na budowę, zgłoszenia robót zgodnie z przepisami prawa budowlanego bądź pozyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), 3) kompleksowe roboty budowlane w oparciu o zatwierdzoną dokumentację projektową i uzyskane pozwolenie, zgłoszenie lub ZRID, 4) pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, założenia programowe, standard wykonania zostały określone w programie funkcjonalno-użytkowym, stanowiących załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej treści siwz. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do siwz. 4. Dokumentacja określająca przedmiot zamówienia winna odpowiadać przepisom i polskim normom, a także wymaganiom technicznym niezbędnym dla wykonania zadania inwestycyjnego w pełnym zakresie oraz w sposób nadający się do eksploatacji i bez wad. 5. Do obowiązków wykonawcy należy uzyskanie wszystkich niezbędnych do realizacji przedmiotowego zadania pozwoleń, decyzji, opinii i uzgodnień. 6. Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowaniach projektowych zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Dokumentacja projektowa objęta zamówieniem powinna być zgodna z przepisami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji. 7. Zakres prac projektowych obejmuje m.in.: 1) wykonanie projektu budowlanego, 2) wykonanie projektu wykonawczego, 3) wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 4) wykonanie przedmiaru robót, 5) uzyskanie map do celów projektowych, 6) uzyskanie niezbędnych do realizacji przedmiotowej inwestycji decyzji, opinii i uzgodnień, 7) uzyskanie decyzji ostatecznej ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). 8. Nakład dokumentacji. 1) projekt budowlany na potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę lub ZRID – 4 egz. w formie papierowej, 2) projekt budowlany w przypadku zgłoszenia robót – 3 egz. w formie papierowej, 3) projekt wykonawczy – 4 egz. w formie papierowej, 4) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – 4 egz. w formie papierowej, 5) przedmiar robót – 3 egz. w formie papierowej, 6) uzyskanie decyzji ostatecznej ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej), 7) Dokumenty wykonawca zobowiązany jest dołączyć w formie elektronicznej na płycie CD/DVD w dwóch egzemplarzach, w tym jeden egzemplarz w wersji zamkniętej dla edycji (PDF) i jeden w wersji edytowalnej. Forma elektroniczna i papierowa muszą być jednakowe – na dowód czego wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że zawartość wersji elektronicznej jest identyczna z wersją papierową. 9. Wymogi zamawiającego w zakresie opracowania dokumentacji: 1) wymagane jest aby w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy odbyło się pierwsze spotkanie robocze z zamawiającym, 2) na etapie opracowania projektu wymagane są robocze konsultacje z zamawiającym w celu akceptacji proponowanych przez wykonawcę rozwiązań, 3) uzyskanie wszystkich decyzji, uzgodnień wymaganych przepisami prawa i opinii, 4) dokumentacja powinna być wykonana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, 5) zamawiający nie dopuszcza wskazywania w opracowanej dokumentacji projektowej znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest przypadek, w którym wskazanie znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie ma możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wykonawca uzyskał uprzednio pisemną zgodę zamawiającego na takie wskazanie. W przypadku wyrażenia przez zamawiającego pisemnej zgody na wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, wykonawca jest zobowiązany opisać w dokumentacji specyfikę przedmiotu zamówienia powodującą konieczność takiego wskazania oraz użyć przy wskazaniu słów „lub równoważne”. W takim przypadku obowiązkiem wykonawcy jest określenie szczegółowych cech i parametrów, które umożliwiają dopuszczenie towarów i urządzeń innych producentów jako równoważnych. UWAGA! Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w programie funkcjonalno-użytkowym nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń do podanych w programie funkcjonalno-użytkowym (spełniających wymagania podane w programie funkcjonalno-użytkowym). Wykonawca, który na etapie realizacji robót budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 10. Wymagania dodatkowe. 1) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej współpracy z zamawiającym na każdym etapie wykonywania prac projektowych i na każdym etapie wykonywania robót budowlanych. Kontakty pomiędzy stronami odbywać się będą w miarę potrzeby, nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, w terminach i miejscach obustronnie ustalonych. Wszelkie ustalenia dokonywane będą wyłącznie na piśmie. 2) Dokumentacja (poszczególne elementy projektu) dostarczana do zaopiniowania, uzgodnienia, weryfikacji dla zamawiającego i innych instytucji nie będzie wliczana do nakładu dokumentacji. Koszty związane z opracowaniem materiałów roboczych, przeznaczonych do zaopiniowania, uzgodnienia, weryfikacji lub prezentacji na spotkaniach należy wkalkulować w ofertę ryczałtową. 11. Wspólny Słownik Zamówień (CPV). Główny kod CPV: 45.00.00.00-7 Dodatkowe kody CPV: 71.32.00.00-7, 71.35.50.00-1, 71.24.80.00-8, 45.23.31.61-5, 45.11.12.00-0. 12. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem”. 13. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) Rozbudowa dróg polegająca na budowie ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych na terenie gminy Waganiec (czynności szczegółowe określone w przedmiarze robót). - z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takich jak: kierowanie robotami budowlanymi, zarządzanie budową, obsługa budowy, dokumentowanie przebiegu budowy, organizowanie pracy na budowie, nadzór nad realizacją robót budowlanych, oraz z wyłączeniem czynności związanych z obsługą budowy, takich jak: obsługa geodezyjna, obsługa administracyjna. 14. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: zamawiający w trakcie realizacji zamówienia ma prawo do kontroli spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań wskazanych w pkt. 12 i 13, w szczególności poprzez żądanie przedłożenia, na każde żądanie, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 4) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. W przypadku, gdy wynik kontroli wykaże brak zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę, zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została szczegółowo określona we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę oraz zapisów umożliwiających zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. 15. Zamówienie współfinansowane jest z działanie 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych [konkurs nr RPKP.03.04.00-IZ.00-04-142/17]. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia przedmiotowego postępowania w przypadku nie pozyskania współfinansowania ze środków Unii Europejskiej z działanie 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych [konkurs nr RPKP.03.04.00-IZ.00-04-142/17]. Zamawiający informuje, że wybór najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu nastąpi w terminie związania ofertą, natomiast podpisanie umowy będzie miało miejsce po otrzymaniu dofinansowania od instytucji finansującej tj. po otrzymaniu przez zamawiającego decyzji w sprawie przyznania dofinansowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający przewiduje konieczność wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 10 000,00 zł w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 2. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wykonawca wpłaca w/w kwotę przelewem na rachunek bankowy wskazany w pkt. 1 w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z oznaczeniem: Wadium – nr referencyjny ZP.271.8.2018. Jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. 3. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Waganiec. 4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium – nazwa zamówienia ……………………………………., nr referencyjny ZP.271.8.2018. 5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą – także przez ten okres.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach