Przetargi.pl
Rewitalizacja zabytkowego parku im. A. Błachańca w Zgorzelcu w ramach zadania pn.: „Park Mostów” – powołanie Zespołu Nadzoru Inwestorskiego.

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2017-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja zabytkowego parku im. A. Błachańca w Zgorzelcu w ramach zadania pn.: „Park Mostów” – powołanie Zespołu Nadzoru Inwestorskiego.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest powołanie zespołu nadzoru inwestorskiego, nad wykonaniem robót budowlanych związanych z rewitalizacją zabytkowego parku im. A. Błachańca w Zgorzelcu, w ramach zadania pn. „Park Mostów”. 2. Działki na których prowadzone będą roboty budowlane zostały objęte Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Śródmieście, uchwalonym Uchwałą nr 310/09 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 07.10.2009r. opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z dnia 07.12.2009r. Nr 210, poz. 3888. Przedmiotowy park objęty jest ochroną konserwatorską oraz jest wpisany do rejestru zabytków decyzją nr A/1242/1-2 z dnia 29.05.2009r. 3. Zakres robót budowlanych, w ramach których pełniony będzie nadzór inwestorski, obejmuje w szczególności: 1) przebudowa ciągów komunikacyjnych, 2) przebudowa placu zabaw przy ul. Konarskiego wraz z wymianą ogrodzenia, 3) budowa placu zabaw przy Domu Samotnej Matki, 4) budowa placu zabaw dla psów, 5) przebudowa oświetlenia na terenie parku, 6) budowa fontanny wraz z niezbędnym uzbrojeniem, 7) odtworzenie zniszczonej małej architektury o rysie historycznym zachowując jej charakter tj. zagospodarowanie miejsca na skarpie placu odpoczynkowego, wąwozu od strony ul. Konarskiego wraz z odtworzeniem granitowych murków o rysie historycznym, 8) odtworzenie istniejących schodów na terenie całego parku zachowując ich historyczny charakter, 9) zagospodarowanie istniejących stawów parkowych wraz z remontem jazów i mnichów, remont granitowych murków na linii brzegowej stawów wraz z przyległymi terenami oraz uregulowaniem gospodarki wodnej, 10) zasypanie zbiornika ppoż. za amfiteatrem, 11) budowa systemu odwodnienia na terenie całego parku wraz z budową drenażu na terenach podmokłych, 12) zagospodarowanie elementów małej architektury tj. kosze, ławki, stojaki na rowery, 13) budowa przepompowni na terenie Domu Samotnej Matki wraz z systemem odprowadzania ścieków, 14) wymiana istniejącego ogrodzenia wokół amfiteatru miejskiego wraz z bramami oraz remontem cokołów, 15) budowa (dostawa) ogólnodostępnej automatycznej toalety, 16) budowa drewnianego pomostu wraz z wiatą drewnianą, 17) montaż granitowej rzeźby z oświetleniem LED w miejscu wypoczynku na skarpie, 18) przemurowanie kaskad granitowych przy odpływie wody do rzeki, 19) czyszczenie kamiennej ściany skalnej w miejscu rekreacji na skarpie, 20) likwidacja istniejących boisk sportowych przy Spółdzielni Mieszkaniowej na ul. Konarskiego wraz z zagospodarowaniem terenów w alejki spacerowe oraz budowę boiska do gry w bule, 21) uporządkowanie drzewostanu na terenie całego parku wraz z wykonaniem nowych nasadzeń. 4. Roboty budowlane realizowane będą na podstawie dokumentacji projektowej, opracowanej przez Pracownię Projektową ATA Mirosław Soszyński z siedzibą w Lubaniu przy ul. Cmentarnej 1, stanowiącej Załącznik Nr 1 do SIWZ. 5. Do nadzorowania robót budowlanych, Zamawiający powołuje zespół nadzoru inwestorskiego w niżej wymienionych specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej z pełnieniem funkcji koordynatora, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, 4) w zakresie kształtowania krajobrazu. 6. Zakres usług obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru w specjalnościach, o których mowa w pkt. 5 niniejszego rozdziału, zgodnie z art. 25-26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2016r. poz. 290 z późn. zm.) w szczególności: 1) ochrona interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, o której mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, prawa budowlanego oraz umowy na realizację robót budowlanych, 2) protokolarne przekazanie wykonawcy robót budowlanych, przy udziale zamawiającego terenu budowy. Z przekazania terenu budowy koordynator zespołu nadzoru inwestorskiego sporządzi protokół, 3) przekazanie wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy oraz weryfikowanie bieżących pisemnych zapisów w dzienniku budowy, 4) weryfikacja, przed zatwierdzeniem przez zamawiającego, przedłożonego przez wykonawcę robót budowlanych programu zapewnienia jakości, w terminie do 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania, 5) weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonej przez wykonawcę robót budowlanych polisy OC oraz ubezpieczenia ryzyk budowlanych i sprzętu, w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania, 6) wykonywanie czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności przy realizacji robót budowlanych, zgodnie z zapisami projektu umowy stanowiącego Formularz Nr 6 do SIWZ, 7) weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonego przez wykonawcę robót budowlanych harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót, w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania, 8) monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót budowlanych, 9) zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego sprawdzi, a koordynator zespołu nadzoru inwestorskiego zatwierdzi wnioski o przejściowe świadectwa płatności, wystawione przez wykonawcę robót, w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania, 10) prowadzenie rozliczenia umowy na roboty budowlane tj. rozliczenie wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, poprzez: a) dokonywanie odbioru poszczególnych etapów robót, b) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, c) sprawdzanie przejściowych świadectw płatności oraz końcowego świadectwa płatności przed ich zatwierdzeniem przez zamawiającego, 11) nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem, składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych, 12) weryfikacja przedkładanych przez wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, 13) reprezentowanie zamawiającego na terenie budowy, 14) wydawanie wykonawcy robót budowlanych wszystkich poleceń na piśmie, a także prowadzenie korespondencji z wykonawcą robót budowlanych i zamawiającym, 15) dojazd i pobyt na placu budowy w ilości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru, począwszy od dnia rozpoczęcia robót budowlanych nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych. Obecność inspektora nadzoru odpowiedniej branży dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy, 16) pobyt na terenie budowy koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego, oraz inspektorów danej branży, każdorazowo będzie potwierdzony w dzienniku budowy, 17) rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, nadzorowanie zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej, 18) uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz wnioskowanie do zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian, 19) monitorowanie postępu prac, 20) prowadzenie rozliczenia umowy na roboty budowlane, tj. rozliczenie wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, 21) sporządzanie przez koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego protokołów konieczności, 22) sprawdzenie przed rozpoczęciem robót budowlanych, czy spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu (obejmujące również poruszanie się po terenie budowy) oraz czy prace budowlane zostały zorganizowane z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 23) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzających m.in.: prawidłowość i jakość wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeństwa i zdrowia, jakość używanych materiałów, itp., 24) egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 25) zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie trwania budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 26) zatwierdzanie przez poszczególnych inspektorów nadzoru inwestorskiego w swoich branżach (specjalnościach) ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 27) bieżące zgłaszanie nadzorowi autorskiemu zastrzeżeń i ewentualnych zmian, wprowadzonych przez zamawiającego lub wykonawcę robót budowlanych, 28) zatwierdzenie przez koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego proponowanych metod wykonania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane prze wykonawcę robót budowlanych, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania, po uprzednim zatwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru odpowiedniej branży, 29) kontrolowanie przez każdego z inspektorów w swojej branży źródeł pozyskania materiałów oraz sprawdzanie uprawnień, dokumentów i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty, np. obsługę maszyn, 30) zatwierdzanie atestów i receptur przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, 31) sprawdzanie i potwierdzanie, przed wbudowaniem, jakości stosowanych i dostarczanych materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity z 2016r. Dz.U. poz. 1570 z późn. zm.), każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, 32) zatwierdzenie materiałów budowlanych, urządzeń i wyposażenia przewidzianych przez wykonawcę robót budowlanych do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności, itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, 33) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, 34) czuwanie nad jakością wykonywanych robót, każdy inspektor nadzoru inwestorskiego w swojej branży, 35) organizowanie, prowadzenie i protokołowanie przez koordynatora zespołu inwestorskiego cotygodniowych rad budowy z udziałem: kierownika budowy, kierowników robót danej branży, inspektorów nadzoru inwestorskiego danej branży, przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych oraz przedstawicieli zamawiającego, 36) organizowanie, oraz przeprowadzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego odbiorów robót ulegających zakryciu lub zanikających, odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia w/w odbiorów z udziałem zamawiającego, wykonawcy robót budowlanych i pozostałych inspektorów nadzoru inwestorskiego, 37) nadzorowanie wykonania przez wykonawcę robót zaleceń komisji odbiorowej i usunięcia stwierdzonych wad, usterek dających się naprawić, 38) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniętych wad, zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, 39) pełnienie nadzoru przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż nad przeprowadzeniem wszelkich testów, prób i rozruchów oraz przeglądów, 40) zatwierdzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego, przyjętych przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, opracowanych przez wykonawcę robót budowlanych: wszelkich wymaganych instrukcji eksploatacyjnych, dokumentacji rozruchowej i instrukcji obsługi, w celu ułatwienia przekazywania obiektu do eksploatacji przyszłemu użytkownikowi, 41) akceptacja wyników wszelkich prób przed oddaniem obiektu do eksploatacji przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego, 42) sporządzanie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego pisemnych opinii dotyczących wad obiektu uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. Opinia powinna być potwierdzona przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż, 43) żądanie od wykonawcy robót, kierownika budowy lub kierowników robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 44) kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, w zakresie wymaganych prób i badań w zaakceptowanym laboratorium dla potwierdzenia osiągnięcia zakładanych parametrów przy odbiorach częściowych i obiorze końcowym, przez każdego inspektora nadzoru inwestorskiego w swojej branży, 45) sprawdzanie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawcę robót oraz weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 46) weryfikacja przez inspektorów nadzoru inwestorskiego poszczególnych branż i zatwierdzenie przez koordynatora zespołu nadzoru inwestorskiego przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 47) dokonywanie raz w roku przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji przez zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego przy współudziale wykonawcy robót i zamawiającego oraz dokonanie przeglądu pogwarancyjnego i sporządzenie stosownych protokołów z tych przeglądów, 48) informowanie zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez wykonawcę robót budowlanych, oraz zaistnienia okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 49) sporządzanie pisemnych opinii dotyczących wad obiektu, przyczyn niedotrzymania terminu na realizację robót budowlanych w terminie 7 dni roboczych od dnia ich zaistnienia, 50) w przypadku odstąpienia od umowy przez strony umowy o roboty budowlane: a) nadzorowanie robót budowlanych będących kontynuacją umowy na roboty budowlane, b) przeprowadzenie inwentaryzacji robót w toku, a także wycena kosztów tych robót w celu ostatecznego ich rozliczenia, c) pełnienie nadzoru nad przejęciem placu budowy, nad robotami zabezpieczającymi, itp.. 51) w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw związanych z realizacją zamówienia, przekazanie w ustalonym terminie dokumentów i informacji, o które wystąpi zamawiający, 52) koordynator zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego przygotuje materiały, o które wystąpi zamawiający, a w przypadku konieczności będzie brał udział w spotkaniach z przedstawicielami mediów tj. radio, telewizja, prasa, 53) koordynator zespołu nadzoru inwestorskiego będzie współpracował przy przygotowaniu danych, w zakresie: a) wnioskowania zamawiającego o płatności, b) okresowych sprawozdań i końcowego sprawozdania z realizacji projektu, c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą, 54) nadzór nad montażem tablicy informacyjnej i pamiątkowej. 7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania nazw (firm) podwykonawców. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia. 8. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 9. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 10) Zapisy, o których mowa w pkt. od 7 do 9 niniejszego rozdziału stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 11) Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. Zamawiający nie określa wymagań zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, gdyż wykonanie tych czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 1502 z późn. zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach