Przetargi.pl
Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na pot rzeby Muzeum Historycznego w E łku – I etap” CZĘŚĆ 3 - RENOWACJA ZABYTKOWEGO WAGONU WĘGLARKI

Miasto Ełk ogłasza przetarg

  • Adres: 19300 Ełk, ul. M. J. Piłsudskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 73 26 200 , fax. 087 73 26 230
  • Data zamieszczenia: 2017-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Ełk
    ul. M. J. Piłsudskiego 4
    19300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 73 26 200, fax. 087 73 26 230
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorowej na pot rzeby Muzeum Historycznego w E łku – I etap” CZĘŚĆ 3 - RENOWACJA ZABYTKOWEGO WAGONU WĘGLARKI
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. Przedmio tem zamówienia jest wykonanie renowacji zabytkowego wagonu węglarki wąskot orowej, w ramach zadania „Rew italizacja i zagospodarowanie terenu Ełckiej Kolei Wąskotorow ej na potrzeby Muzeum Historyczn ego w Ełku – I etap”. Projekt współfinansowany jest ze środków U nii Europejskiej w ramach Reg ionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Ma zurskiego na lata 2014-2020. 1.1. Zakre s zamówienia. Prace renowacyjne wagonu mają polegać na odtworzeniu wyglądu wagonu z okresu jego służby przy zachowaniu możliwie na jwiększej ilości orygi nalnych części i el ementów wyposażenia, uzupełnieniu brakujących części i elementów wyposażenia oraz naprawie i kons erwacji ruchomych części wagonu w celu zapewnienia jego mobilnoś ci po terenie muzeum. Wagon jes t wpisany do rejestru zabytków w związku z tym, wszystkie wykonyw ane naprawy muszą być zgodne z oryginalna dokumentacją techniczną z okresu budowy wa gonu. W przypadku konieczności wyk onania podczas naprawy zmiany lub odstępstwa od oryginalnej budowy wagonu, przed przystąpieni em do prac należy powiadomić właściciela wagonu, który skonsultu je odstępstwo z miejscowym K onserwatorem Zabytków i podejmie decyzję o zgodzie lub odm owie proponowanych zmian. Pow yższe wystąpienie powinno zawierać opis i rysunki wprowadza nych zmian z uzasadnieniem. Za kres i sposób renowacji: a) Przetransportowanie wagonu do wykona wcy. b) Sprawdzenie luzów n a ślizgach bocznych wagonu, przygotowanie wagonu do podniesieni a, rozłączenie hamulca, odkr ęcenie sworzni gniazd skrętu, podniesienie wagonu na lewarach, zabezpieczenie pudła na podpor ach. c) Wytoczenie wózków jezdnych, weryfikacja stanu zac howania wózków jezdnych i pudła wagonu. d) Usunięcie z pudła w 100% pozostałości zbutwiałych de sek, zabrudzeń, korozji i znisz czonych części konstrukcji wagonu. e) Mechaniczne dokładne oczyszc zenie wszystkic h elementów pudła wagonu do stopnia St3. f) Demontaż wózków, usuwanie zabr udzeń i korozji, oczyszczenie do stopnia St3, weryfikacja stanu technicznego, naprawa i wymiana niezbędnych części nadwozia i p odwozia, naprawa maźnic, łożysk ślizgowych i poduszek smarnych. g) D emontaż i weryfikacja eleme ntów układu hamulcowego pudła i wózków usuwanie zabrudzeń i kor ozji, oczyszczenie do stopnia St 3. h) Naprawa i doprowadzenie do wymiarów konstrukcyjnych cięgieł i sworzni hamulcowych, dorobie nie brakujących elementów i niezbędnych części układu hamulcow ego. i) Montaż poszczególnych podzespołów wózków i układu hamulcowego. j) Naprawa i wymi ana skorodowanych i zniszczonych elementów konstrukcji pudła wagonu jak: po-dłużnice, poprzeczn ice, słupki drzwiowe, boczne i narożne. Naprawa ma polegać na wymianie skorodowanych element ów na nowe odpowiadające lub zbli żone wymiarom do profili zastosowanych w oryginalnej kons trukcji wagonu. Malowanie konst rukcji metalowej pudła i wózków ma polegać na dwukrotnym malowan iu farbami podkładowymi antykor ozyjnymi do metali. Po wyschnięciu pokrycie całej konstr ukcji pudła i wózków czarną pó łmatową emalią nawierzchniową do metali. k) Naprawa poszycia ma pol egać na wymiani e całkowitej d esek ścian bocznych o grubości 20mm na zakładkę oraz położenie nowej podłogi o grubości minimu m 35mm z zachowaniem 2mm odstępów między deskami po ich uprze dniej impregnacji oraz ich montaż z wykorzystaniem nowych, odpowiednich elementów łączącyc h. Malowanie desek ścian bocznyc h przeprowadzić obustronnie impregnatem do drewna do uzyska nia jednolitego koloru. Podłogę pomalować impregnatem do drewna z woskiem kolor uzgodnić z MHE. Naprawa lub odtworzenie brakujących części drzwi, montaż nowych elementów drewnian ego poszycia drzwi zgodnie z po siadaną przez MHE dokumentacją. l) Wykonanie siedzen ia dla hamulcowego. m) Montaż wagonu, ustalenie właściwych luzów, naniesienie napisów i oznaczeń zgodnie z przepisami, pra ce wykończeniowe i porządkowe. n) Transport wagonu do zamawiającego. o) Prowadzenie dokumentacji przebiegu wskazanych w pozwoleniu prac w sposób umożliwiaj ący jednoznaczną identyfikac ję i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynnoś ci, użytych materia-łów oraz dok onanych odkryć. Dokumentacja powinna spełniać standardy okreś lone w załączniku nr I Rozporzą dzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dni a 14.10.2015 r. Prace konserwatorsk ie należy prowadzić zgodnie z Pozwoleniem nr 1197/2016 z dnia 22.12.2016 wydane przez Warmińs ko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Szczegół owy opis przedmiotu zamówienia s tanowi załącznik nr 4 do SIWZ „Wagon Węglarka - Za-kres prac renowacyjnych”. Wykonawca powini en przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę, gdyż – um owa jest ryczałtowa tj. je j cena nie podlega z mianie w trakcje realizacji. Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowan ia zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu, pr zed podpisaniem umowy: a) kopię o płaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakr esie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmni ej 30 000 PLN, b) wniesienia zabez pieczenia należytego wykonania umowy. 1.2. Wymagania Zamawiające go w zakresie zatrudnienia pra cowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. 1.2.1. Zamaw iający wymaga zatrudnienia n a podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej c zynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ogólno napraw cze, b) roboty spawalnicze, c) roboty ślusarskie, d) roboty ciesielskie, e) roboty malarskie , f) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac remontowych związanyc h z realizacją przedmio tu zamówienia. (Wym óg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio zwi ązane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. 1.2.2. W trakcie realizacj i zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykona wcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu za-trudnienia na podstawi e umowy o pracę osób wykonujący ch wskazane w punkcie 1.2.1 czynności. Zamawiający uprawniony j est w szczególności do: a) ż ądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełn iania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. w ymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 1.2.3. W trakcie r ealizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiające go w wyznaczonym w tym w ezwaniu terminie wy konawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dow ody w celu potwierdzenia speł nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób w ykonujących wskazane w punkcie 1.2.1. czynności w trakcie real izacji zamówienia: a) oś wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na pods tawie umowy o pracę osób wyk onujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. O świadczenie to powinno zawiera ć w szczególności: dokładne określenie podmiotu składające go oświadczenie, datę złożenia oś wiadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują os oby zatrudnione na podstawie umo wy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pr acę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświ adczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z orygi nałem odpowiednio przez wykonaw cę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonującyc h w trakcie realizacji zamów ienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy l ub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulują-cym zakres obowiązków, jeżeli został sporząd zony). Kopia umowy/umów powinn a zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodn ie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie da nych osobowych (tj. w szczegól ności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pr acownika nie podlega anonimizac ji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pr acę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; (Uwaga: Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każd a umowa powinna zostać przean alizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dni a 29 sierpnia 1997 r. o ochronie da nych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy.) 1.2.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnien ia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1.2.1. czynności zamawiają cy przewiduje sankcję w pos taci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokoś ci określonej w istotnych posta nowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia pub licznego. Niezłożenie przez wyko nawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanyc h przez zamawiającego dowodów w c elu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu za-trudnienia na podsta wie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie pr zez wykonawcę lub podwykonawcę wymo gu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonującyc h wskazane w punkcie 1.2.1. czynn ości. 1.2.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do pr zestrzegania prawa pracy prze z wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez P aństwową Inspekcję Pracy. 2. GWARANCJA - minimalny wymaga ny okres gwarancji 12 pełnych miesi ęcy od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50222000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach