Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych w sołectwach Stanica i Wilcza

Gmina Pilchowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44145 Pilchowice, ul. Damrota
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 235 65 21 , fax. 32 235 69 38
  • Data zamieszczenia: 2018-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pilchowice
    ul. Damrota 6
    44145 Pilchowice, woj. śląskie
    tel. 32 235 65 21, fax. 32 235 69 38
    REGON: 00068785300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pilchowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych w sołectwach Stanica i Wilcza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zadanie nr 1 „Przebudowa dróg gminnych ul. Bażantów i ul. Sportowej w Stanicy – etap I” Przedmiotem inwestycji jest remont kanalizacji deszczowej, studni rewizyjnych i wpustów ulicznych, regulacja wysokościowa istniejących urządzeń uzbrojenia terenu (zawory, studnie itp.) w ramach zadania pn.: Przebudowa dróg gminnych ul. Bażantów i ul. Sportowej w Stanicy – etap I. Przedmiotowa kanalizacja deszczowa zlokalizowana jest w pasie drogi publicznej, dojazdowej, gminnej – ul. Sportowej nr DG629112S, znajdującej się w granicach administracyjnych Powiatu Gliwickiego, sołectwo Stanica w Gminie Pilchowice. Ulica Sportowa przebiega od skrzyżowania z drogą gminną ul. Dworcową do skrzyżowania z drogą gminną ul. Bażantów. Niniejsze drogi tworzą w ten sposób sieć drogową prowadzącą do istniejących zabudowań jednorodzinnych, jednego zakładu przemysłowego oraz boiska sportowego. Projektuje się remont istniejącej kanalizacji deszczowej ze studniami rewizyjnymi D=1200mm a także z wpustami ulicznymi D=500mm oraz głównym kanałem deszczowym z rur D=400mm SDR34; SN8, kielichowe PVC-U z wydłużonym kielichem i uszczelką, ścianka lita zgodnie z PN-EN 1401:1999. Należy przeprowadzić regulację wysokościową wszystkich włazów i pokryw na istniejących urządzeniach uzbrojenia podziemnego terenu. Dla sprawnego odprowadzenia wód deszczowych zaprojektowano przykanaliki i wpusty deszczowe. Przebieg kanału został zaprojektowany tak, aby włazy kanałów były umiejscowione pomiędzy kołami samochodów podczas ruchu ulicznego oraz jednocześnie, aby zachować normatywną odległość od istniejącego uzbrojenia. Rzędne włazów studzienek istniejących należy dostosować do rzędnych projektowanych niwelety drogi. Dla studzienek istniejących, należy zastosować pierścienie odciążające i płyty pokrywowe dostosowane do ruchu ulicznego oraz włazy kanałowe klasy D400 z pokrywą przykręcaną. Powierzchnia zlewni wg bilansu nawierzchni stanowiącego załącznik do niniejszego postępowania. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z przebudową dróg gminnych ul. Bażantów i ul. Sportowej w Stanicy – etap I: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby udostępnić mieszkańcom dojazdy do posesji zlokalizowanych w obrębie remontowanej kanalizacji deszczowej. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych dla zadania wraz z zaopiniowaniem i zatwierdzeniem czasowej organizacji ruchu przez: - Starostę Powiatu Gliwickiego; - Komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach; - Wójta Gminy Pilchowice; - Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach. h) Co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu Wykonawca w imieniu Zamawiającego ma obowiązek zawiadomić Starostwo Powiatowe w Gliwicach, Komendę Policji w Gliwicach, Starostę Powiatu Gliwickiego, Wójta Gminy Pilchowice oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach o terminie wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy oraz docelowej organizacji ruchu wraz z pozytywnym odbiorem oznakowania przez w/w służby. W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej opracowanej przez: Firma Projektowo – Usługowa „PLANPROF” inż. Michał Kubiński, 44-156 Sierakowice, ul. Ceramiczna 5, NIP: 638-112-87-04, mobile: 500 017 959, e-mail: biuro@planprof.pl, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ oraz STWiORB stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. Zadanie nr 2 „Przebudowa drogi gminnej ul. Polnej w Wilczy” Przedmiotowa droga publiczna, dojazdowa, gminna ulica Polna, znajdująca się w granicach administracyjnych Powiatu Gliwickiego, Gminy Pilchowice w Wilczy przebiega od skrzyżowania z drogą gminną nr DG 629402 S - ulica Grzonki do skrzyżowania z drogą powiatową nr DP 2931 S - ulica Nieborowicka. Dodatkowo w ciągu ul. Polnej znajduje się również skrzyżowanie z drogą gminną DG 629401 S ul. Miarki. Ulica Polna tworzy w ten sposób sieć drogową prowadzącą do istniejących zabudowań jednorodzinnych. Zadanie polega na wykonaniu przebudowy ulicy gminnej, publicznej która to obejmuje nawierzchnię dróg, pobocza oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, od skrzyżowania z DG 629402S ul. Grzonki do skrzyżowania z DP 2931S ul. Nieborowicką wraz z przebudową całej infrastruktury technicznej, drogowej w postaci dwóch odcinków: odcinek 1 od km 0+000 - km 0+720 (rys. nr D-2a) oraz odcinek 2 od km 0+000 - km 0+543 (rys. nr D-2b). Łączny odcinek drogi gminne ul. Polnej przewidziany do przebudowy wynosi więc 1263 m. Na przedmiotowym odcinku należy wykonać nawierzchnię z betonu asfaltowego o szerokości 4,50 m wraz z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m. Należy wykonać progi zwalniające wraz ze stosownym oznakowaniem pionowym i poziomym. Dokonano uzgodnień branżowych i w wypadku gdyby głębokość istniejącego uzbrojenia terenu okazała się nie wystarczająca, należy pod nadzorem odpowiednich gestorów sieci przebudować uzbrojenie terenu po istniejącym śladzie. Zgodnie z pismem nr DMG-Sz.AZ. 4890-19/17 z JSW S.A. dla kopalni „Knurów – Szczygłowice” przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie górniczym "Szczygłowice", w którym nie prognozuje się wystąpienia wpływów eksploatacji górniczej. W rejonie przedmiotowej inwestycji po okresie koncesyjnym do 2040 r. możliwa jest eksploatacja złóż z możliwością wystąpienia III (trzeciej) kategorii szkód górniczych z możliwością wystąpienia deformacji nieciągłych. Szczegóły wykonania robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej ul. Polnej w Wilczy: a) Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby udostępnić mieszkańcom dojazdy do posesji zlokalizowanych w obrębie przebudowywanej drogi gminnej. b) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni terenu i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich gestorów sieci będących właścicielami i jednostek administracyjnych informacji w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ryczałtu. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić Inspektora i gestorów sieci o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora i zainteresowane jednostki oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom gestorów sieci m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń i sieci. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni terenu i urządzeń podziemnych, a także pokryje koszty napraw. c) Obsługa geodezyjna leży po stronie Wykonawcy robót, m.in. odtwarzanie znaków granicznych należy do obowiązków Wykonawcy, a ewentualne uwidocznienie słupków granicznych powinno nastąpić poprzez działania służb geodezyjnych Wykonawcy przed wejściem w teren w celu zabezpieczenia ich oznakowania. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. e) W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu, rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. f) Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. g) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych dla zadania wraz z zaopiniowaniem i zatwierdzeniem czasowej organizacji ruchu przez: - Starostę Powiatu Gliwickiego; - Komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach; - Wójta Gminy Pilchowice; - Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach. h) Co najmniej na 7 dni przed terminem wprowadzenia zatwierdzonej organizacji ruchu Wykonawca w imieniu Zamawiającego ma obowiązek zawiadomić Starostwo Powiatowe w Gliwicach, Komendę Policji w Gliwicach, Starostę Powiatu Gliwickiego, Wójta Gminy Pilchowice oraz Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach o terminie wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu na czas przebudowy oraz docelowej organizacji ruchu wraz z pozytywnym odbiorem oznakowania przez w/w służby. i) W zakresie robót zabezpieczających Wykonawca wykona wszelkie czynności, nadzory branżowe, środki zabezpieczające mienie i wyposażenie gestorów sieci, mieszkańców przyległych posesji do przebudowywanej drogi w granicach pasa drogowego lub inwestora, niezbędne do prawidłowego wykonania robót określonych dokumentacją w przypadku gdyby mogły one ulec naruszeniu bądź uszkodzeniu na skutek działania Wykonawcy robót. Szczegółowy zakres zamówienia został opisany w dokumentacji budowlano-wykonawczej opracowanym przez: Michała Kubińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firmę projektowo-usługową „PLANPROF”, 44-156 Sierakowice, ul. Ceramiczna 5, NIP 638-112-87-04, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ oraz STWiORB stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zobowiązanie podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument należy złożyć w oryginale i musi zawierać co najmniej: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Dokumenty uwiarygodniające zastosowanie rozwiązań równoważnych w przypadku ich zaoferowania przez wykonawcę. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej zamawiającego, przekazuje oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach