Przetargi.pl
„Przebudowa dróg gminnych w Juncewie i drogi gminnej nr 130 421 C Żerniki-Zrazim; Gmina Janowiec Wielkopolski ”

Gmina Janowiec Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 88430 Janowiec Wielkopolski, ul. Gnieźnieńska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 023 034 , fax. 523 023 020
  • Data zamieszczenia: 2018-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janowiec Wielkopolski
    ul. Gnieźnieńska 3
    88430 Janowiec Wielkopolski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 023 034, fax. 523 023 020
    REGON: 52751700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um-janowiecwlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa dróg gminnych w Juncewie i drogi gminnej nr 130 421 C Żerniki-Zrazim; Gmina Janowiec Wielkopolski ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamówienie w zakresie wykonania zadania pn. Przebudowa dróg gminnych w Juncewie i drogi gminnej nr 130421C Żerniki – Zrazim; Gmina Janowiec Wielkopolski” podzielone jest na dwie części : 1.1 Część 1 – Przebudowa drogi gminnej w Juncewie: Zamówienie obejmuje przebudowę drogi na odcinku 952,80 mb w tym: etap I – odcinek nr 03 i 02 o długości 522,98 mb i etap II – odcinek nr 01 o długości 429,82 mb w szczególności w n/w zakresie: 1) Roboty przygotowawcze: - mechaniczne ścinanie poboczy z darnią grub. 15 cm - pow. 1 904,00 m2; - mechaniczne karczowanie krzaków z odwozem krzaków – pow. 0,02 ha; 2) Fundamentowanie dróg: - wykonanie podbudowy z istniejącego materiału metodą głębokiego remixingu gr. 25 cm metodą stabilizacji cementem z dodatkiem stabilizatora chemicznego z profilowanie równiarką - pow. 4 001,76 m2; - warstwa górna podbudowy amortyzującej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm , grub. 7cm - pow. 4 001,76m2 3) Roboty w zakresie nawierzchni dróg : - skropienie podbudowy tłuczniowej emulsja asfaltową w ilości 0,7 kg/m2; - pow. 3 906,48 m2; - warstwa wiążąca: beton asfaltowy AC 11 W – h=4 cm; - pow. 3 906,48 m2; - skropienie warstwy wiążącej emulsja asfaltową w ilości 0,5 kg/m2; - pow. 3 811,20m2; - warstwa ścieralna: beton asfaltowy AC 11 S – h=3 cm – pow. 3 811,20m2; - nawierzchnia pobocza z tłucznia łamanego 0/31,5 mm z mechanicznym zagęszczeniem – pow. 1 429,20 m2; 4) Fundamentowanie i nawierzchnia zjazdów na posesje: - warstwa odsączająca grub. 10 cm – 467,50 m2; - warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego 0/63 mm gr. 15 cm – pow. 467,50m2; - warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm – gr. 8 cm – pow. 467,50 m2; - skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7kg/m2 – pow. 467,50 m2; - nawierzchnia asfaltowa warstwa ścieralna AC 11S grub. 5 cm – pow. 467,50 m2; 5) Rowy przydroże: - wykopy płytkich rowów opływowych koparkami– 762,24 m3; - wykopy rowów ręcznie po koparkach – 190,56 m3; - plantowanie skarp i dna rowu – 3 811,20 m3; Do wykonania warstwy amortyzacyjnej i podbudowy należy zastosować kruszywo łamane o parametrach: frakcji 0/31,5mm i 0/63 mm o cechach: nasiąkliwość WA24-2; mrozoodporność F-4; odporność na rozdrabnianie LA>=30; , ścieralność (wg LA)<=35% ( poszerzenia jezdni, wzmocnienie podbudowy, zjazdy, pobocza). Do wykonania poboczy należy zastosować tłuczeń kamienny frakcji 0/31,5 mm o cechach: nasiąkliwość WA24-2; mrozoodporność F-2; odporność na rozdrabnianie LA<=30; 1.2. Część 2: Przebudowa drogi gminnej nr 130 421 C Żerniki – Zrazim – II etap: Zamówienie obejmuje przebudowę drogi na odcinku 765,00 mb w km 0+000,00 do km 0+760,00 – II etap oraz wykonanie warstwy ścieralnej i utwardzenie poboczy z I etapu na odcinku 950,00 mb w szczególności w n/w zakresie: 1) Roboty przygotowawcze: - mechaniczne ścinanie poboczy z darnią grub. 10 cm z odwozem - 2 280,00 m2; - mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 4 746,04 m2; - mechaniczne karczowanie pni z odwozem krzaków – 1 szt.; - okrzesane gałęzi drzew z odwozem – 50,0 szt. 2) Fundamentowanie dróg: - profilowanie i zagęszczenie poszerzenia – 883,40 m2; - warstwa na poszerzenie istniejącej podbudowy z tłucznia KŁSM (WA24-2, F4, LA>=30) 0/63mm grub. 20 cm – 883,40 m2; - warstwa górna podbudowy z tłucznia KŁSM (WA24-2, F4, LA>=30) 0/31,5 mm grub. 15 cm – 3 604,00 m2; - warstwa podbudowy z tłucznia KŁSM (WA24-2, F4, LA>=30) 0/63mm grub. 20 cm na zjazdach – 137,00 m2; - wyrównanie zaniżeń niwelety na części podbudowy KŁSM 0/31,5 mm grub. do 8 cm – 139,68 m3; 3) Roboty w zakresie nawierzchni dróg : - skropienie podbudowy tłuczniowej emulsja asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;- 3 741,00 m2; - warstwa wiążąca: beton asfaltowy AC 16 W – h=4 cm; = 3 741,00 m2; - skropienie warstwy wiążącej emulsja asfaltową w ilości 0,5 kg/m2; - 3 665,00m2; - warstwa ścieralna: beton asfaltowy AC 11 S – h=3 cm – 3 665,00m2; - nawierzchnia pobocza z tłucznia łamanego 0/31,5 mm (WA24-2, F2, LA<=30) ( grub. 10 cm 2x0,75 cm) – 1140,00 m2; - ręczne plantowanie i uzupełnienie pobocza z mechanicznym zagęszczeniem pobocza -1520,00m2; 4) Rowy przydroże i przepust: - wykopy płytkich rowów opływowych koparkami– 760,00 m3; - wykopy rowów ręcznie po koparkach – 152,00m3; - plantowanie skarp i dna rowu – 2280,00m3; - bariera ochronna 1-stronna N2W4A z elementami odblaskowymi co 2 m – 12,0 m; -zakończenie kuliste barier ochronnych – 1,00 m. 5) Instalowanie znaków drogowych: - zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu kołowego – 15 słupków z rur stalowych z przymocowaniem 10 szt. znaków drogowych 6) nawierzchnia jezdni i zjazdów I etapu l=942,00 mb - mechaniczne oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej – 4 287,74 m2; - skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2; - nawierzchnia asfaltowa warstwa ścieralna AC11S grub. 3 cm – 4 287,74 m2; - uzupełnienie pobocza tłuczniowego po ułożeniu warstwy ścieralnej grub. 4 cm frakcji 0/31,5 mm WA24-2 F2, LA<=30; 2. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w poniższych dokumentach: Załącznik nr 1 – projekt budowlany - część 1 –Aktualizacja projektu-„Przebudowa drogi gminnej w Juncewie Gmina Janowiec Wlkp.” - część 2 – projekt budowlany – „Przebudowa drogi gminnej nr 130421C Żerniki-Zrazim, gmina Janowiec Wielkopolski” – „Przebudowa drogi gminnej nr 130421C Żerniki-Zrazim,gmina Janowiec Wielkopolski – II etap. - „Projekt stałej organizacji ruchu kołowego po przebudowie drogi gminnej Żerniki-Zrazim Gmina Janowiec Wlkp. II etap” Załącznik nr 2 – specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - część 1 i 2; Załącznik nr 3 - przedmiar robót – dla części 1 i części 2; 3.Z uwagi na to, że w dokumentacji projektowej pewne urządzenia i materiały oznaczone są za pomocą znaków towarowych lub nazw pochodzenia należy założyć, że każdemu temu oznaczeniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny” to znaczy o parametrach, cechach, wartościach technicznych, jakościowych wartościach estetycznych nie gorszy niż określony w projekcie, gwarantujących realizację robót zgodnie z projektem budowlanym. Wszelkie nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji nie są dla Wykonawców wiążące i należy je rozumieć jako minimalne oczekiwane parametry jakościowe, techniczne, funkcjonalno-użytkowe oraz wymagany standard. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia stosunku do przewidywanych w dokumentacji projektowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą posiadać wszelkie wymagane prawem certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczające je do obrotu i stosowania. Obowiązek udowodnienia równoważności ciąży na Wykonawcy. 4. Informacja o wymaganiach zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazane czynności przy realizacji zamówienia: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy ( Dz.U. z 2018 r., poz. 108) osób wykonujących pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ww ustawy wskazane poniżej bezpośrednie czynności przy wykonaniu zamówienia: a) roboty przygotowawcze, roboty ziemne, wykonanie podbudowy; pobocza; zjazdy; b) roboty związane z wykonaniem nawierzchni drogi i zjazdów z mieszanki mineralno-bitumicznej; 2) Wykonawca w terminie do 5 dni od dnia przystąpienia do wykonania robót budowlanych – przedłoży Zamawiającemu: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w punkcie 1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3) W trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 1. Wykonawca, na każde pisemne wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, przedłoży Zamawiającemu: a) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w punkcie 1; b) oświadczenia osób wykonujących w/w czynności, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Zamawiający, dla cęści 1 i 2, w tym zakresie nie określa warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca do oferty sporządzonej według formularza nr 1 dołącza : a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w którym zawarte informacje stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – formularz nr 2 do SIWZ; b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu ( zgodnie z art. 22a ustawy pzp ) – dołącza do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według formularza nr 4 – jeśli dotyczy; c) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – formularz nr 2; d) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeśli dotyczy; 2. Wykonawca - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, jest zobowiązany do przekazania w formie pisemnej Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp: . - oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; według formularza nr 3. 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczanym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia ( Dz.U. z 2016 r., poz. 1126) - potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy pzp. 4.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 6.4 pkt 2 lit. „a” SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ( dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 6. Informacja dla Wykonawców zamierzających powierzyć Podwykonawcom wykonanie części zamówienia: 1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane 2) Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 3) Zamawiający żąda wskazania w ofercie (formularz nr 1) przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 4) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego o wszelkich zmianach danych o których mowa wyżej w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazania informacji na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 5) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy pzp - oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 6) Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec wskazanego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 7) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8) Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu są zgodne z wymaganiami ustawy pzp i winny: a) Wykonawca w umowie z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcom robót budowlanych ma obowiązek określić szczegółowo zakres robót przewidzianych do wykonania, termin realizacji robót, wynagrodzenie i zasady płatności za wykonanie robót, terminy zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy zakresu zamówienia. b) umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę zapłaty od Wykonawcy lub Podwykonawcy od otrzymania zapłaty odpowiednio od Zamawiającego, Wykonawcy lub Podwykonawcy. c) nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy na roboty budowlane. Wyłączenie, o którym mowa nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości powyżej 50 tys. zł brutto. 9) Szczegółowe zasady i warunki zawierania umów o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciw określone są w § 6 wzoru umowy- (formularz nr 7 do SIWZ). 7. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów: 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków prawnych. 2) W odniesieniu do warunków kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawca może polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli one zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp - musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów tj. zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu: - zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( według formularza nr 4). 4) Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zbada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia o których mowa w rozdziale 5 ust. 5a.1 SIWZ. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania dla nich braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby– dla każdego z tych podmiotów: a) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału – według formularza nr 2; b) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania tego podmiotu składa dokumenty o których mowa w ust. 6.4 pkt 2 SIWZ. 6) W celu oceny, dysponowania niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać informacji w szczególności o: a) zakresie i okresie udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; b) zakresie i sposobie wykorzystania udostępnionych Wykonawcy zasobach przez inny podmiot. 7) Jeżeli zasoby innego podmiotu, na które powołuje się Wykonawca, nie potwierdzą spełnienia warunku udziału w postępowaniu lub wobec tych podmiotów zachodzą podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w określonym przez zamawiającego terminie: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności o których mowa w pkcie 1. 8. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, o których mowa art. 23 ustawy, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie, każdy z Wykonawców składa oświadczenia oraz wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, przed zawarciem umowy należy przedłożyć umowę regulującą współpracę tych wykonawców, zawierającą w swojej treści co najmniej postanowienia: określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji zamówienia, czas trwania umowy ( minimum okres realizacji zamówienia postanowienia dotyczące okresu gwarancji i rękojmi). 9. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp oraz wykonawców występujących wspólnie o których mowa w art. 23 ustawy pzp - składane są w oryginale. 10.Dokumenty inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacjach polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 11. Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust. 6 ustawy pzp nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w ust. 6.3 i 6.4 potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy pzp, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach