Przetargi.pl
Przebudowa dojazdu pożarowego nr 16 i odcinka dojazdu pożarowego nr 17 w leśnictwie Lucień

Nadleśnictwo Gostynin ogłasza przetarg

  • Adres: 09500 Gostynin, ul. Bierzewicka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 242 353 056 , fax. 24 235 30 57
  • Data zamieszczenia: 2018-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Gostynin
    ul. Bierzewicka 55
    09500 Gostynin, woj. mazowieckie
    tel. 242 353 056, fax. 24 235 30 57
    REGON: 61002194900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gostynin.lodz.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Administracyjna PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dojazdu pożarowego nr 16 i odcinka dojazdu pożarowego nr 17 w leśnictwie Lucień
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa dojazdu pożarowego nr 16 i odcinka dojazdu pożarowego nr 17 w leśnictwie Lucień o łącznej długości 4 530 m. Dojazd pożarowy nr 16 zlokalizowany jest w oddziałach leśnych nr 24, 25, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 33, 32, 31, 30, 29, 28, 27, 26, 25, 24 – (długość dojazdu wynosi: 4210m). Odcinek dojazdu pożarowego nr 17 znajduje się w oddziałach leśnych nr 24, 42, 43 – (długość dojazdu wynosi: 320m). Szczegółowe opisy i informacje znajdują się w projekcie budowlanym oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 3.1 Przedmiot zamówienia jest podzielony na dwa etapy odbioru robót: I – ETAP – Usunięcie pniaków na całej długości przebudowywanych dróg ( od PT do 4+530- KT). Wykonanie odcinka dojazdu pożarowego nr 16 o długości 2330 m od KT (czyli 4+530) wraz z placem manewrowym do długości 2+200 km. Poprzez roboty przygotowawcze, roboty ziemne, wykonanie obiektów odwadniających, wykonanie podbudowy, robót nawierzchniowych, oraz ustawienie słupków krawędziowych U-2. Pierwszy etap odbioru robot będzie stanowić podstawę do ułamkowego częściowego rozliczenia wynagrodzenia – do wysokości 30 % wartości zamówienia brutto (§ 7 ust. 1 umowy). Nadwyżka wartości wykonanych robót z tego etapu, pozostaje do rozliczenia do zakończenia całego zadania. II- ETAP- Wykonanie odcinka dojazdu pożarowego nr 17 i pozostałej części dojazdu nr 16 (od PT do 2+200 km). Poprzez roboty przygotowawcze, roboty ziemne, wykonanie obiektów odwadniających, wykonanie podbudowy, roboty nawierzchniowe oraz ustawienie słupków krawędziowych U-2. I. OPIS TRASY I STANU ISTNIEJĄCEGO Dojazd pożarowy nr 16 i 17/fragment/ w leśnictwie Lucień będący przedmiotem projektu zwany również w dalszych opisach „drogą”, „drogą leśną” „drogą pożarową” rozpoczyna się na istniejącym zjeździe z drogi publicznej Gostynin - Duninów. Początek trasy zlokalizowany jest na linii rozgraniczającej pas drogowy drogi publicznej z gruntami leśnymi. Droga kończy się przy placu manewrowym przy punkcie czerpanie wody w oddziale 33. Odcinek doj. poż. 17 długości - 0,320km /tj od PT do km 0+320/. Dojazd poż. nr 16 długości -4,210km /tj od km 0,320 do KT/. Droga biegnie po równym i pofalowanym terenie . Spadki podłużne są niewielkie, za wyjątkiem wzniesień – pagórków w km 0+710 /spadek podłużny terenu do 8,3%/, w km 0+770 /spadek podłużny do 11,7%/ i w km 1+760 /gdzie spadek podłużny wynosi do 6,5%/. Na odcinkach pofalowanych jest sporo bezodpływowych zagłębień terenu. Na całej długości droga w złym stanie technicznym - wyboje i błotniste koleiny. W najgorszym stanie są odcinki w bezodpływowych obniżeniach terenu. Ponadto droga obecnie jest przeważnie zaniżona w stosunku do przyległego terenu. Zbierająca się w zagłębieniach woda utrudnia przejazd tą drogą. Bardzo utrudniony przejazd tą drogą jest również w okresach rozmarzania gruntu w okresach jesienno - zimowych i wiosennych. Rowy przydrożne i zbiorniki odparowujące prawie całkowicie zamulone i zarośnięte. W podłożu występują przeważnie grunty wysadzinowe i wątpliwe, pylasto piaszczyste. Składają się najczęściej z drobnego piasku i części pylastych. Grunty te czasem przemieszane z humusem i próchnicą tworzą zwarte warstwy w suchych warunkach, a przy opadach zmieniają się w grząskie podłoże. Istniejące zjazdy na drogi boczne i szlaki zrywkowe nie mają odpowiednich wyokrągleń co jest powodem trudności z wjazdem samochodów oraz ciągników zrywkowych na drogi i szlaki zrywkowe. II. OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ 1. Niweleta drogi, oraz droga w planie. Niweleta drogi zostanie poprowadzona najczęściej po obecnym terenie, wyniesiona o grubość planowanych nasypów i grubość planowanej nawierzchni. Na odcinkach od km 0+687 do 0+800 oraz od km 1+730 do km 1+845 roboty ziemne należy wykonać zgodnie z załączonymi profilami podłużnymi i poprzecznymi. Oś drogi składa się z prostych odcinków a załamanie trasy będą wyokrąglone łukami o promieniu R= 20m. Parametry tych wyokrągleń podano na sytuacji szczegółowej. 2. Podstawowe założenia parametrów drogi, przekroju normalnego i konstrukcyjnego W oparciu o „Poradnik Techniczny – Drogi Leśne” oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska – w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów. dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne : • szerokość korony drogi - 4,50 m • szerokość jezdni - 3,50 m • szerokość pasa drogowego 8m /w wykopach i na nasypach – wg przekrojów poprzecznych/ • spadek poprzeczny jezdni dwustronny - 3 - 4 % • spadek poprzeczny na poboczach 10% • długość mijanki - 23 m. + skosy - 17,5m • szerokość mijanki 3,0 m • promienie wyokrąglające zjazdów i skrzyżowań z drogami bocznymi i liniami oddziałowymi R= 11 m, promienie na zjazdach na szlaki zrywkowe R= 6m. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano wg „Poradnika technicznego – drogi leśne”, dla głównych dróg wywozowych tj dla ciężkich pojazdów wywozowych o łącznej masie ok. 43 ton, nośność10ton i nacisk 5ton/oś. • nawierzchnia na długości drogi głównej zjazdów i mijanek tłuczniowa 2-warstwowa grubości łącznej 27cm tj 18cm + 9cm. Roboty zostały skosztorysowane oddzielnie dla odcinka doj. poż. 17 długości - 0,320km /tj od PT do km 0+320/ oraz dla dojazdu poż. nr 16 długości -4,210km /tj od km 0,320 do KT/. 3. Roboty przygotowawcze i ziemne. Na trasie projektowanej przebudowy drogi należy wykarczować pnie znajdujące się na obecnym pasie drogowym i zjazdach na boczne drogi, linie oddziałowe i szlaki zrywkowe, z uwzględnieniem planowanych promieni wyokrągleń. Wykarczowane pnie należy załadować i wywieźć w miejsca wskazane przez Inwestora na odległość do 3km. Ponadto trzeba wykarczować z pasa drogowego zakrzaczenia i poszycie, które znajdują się na fragmentach obecnego pasa drogowego, który ma szerokość ok. 8m. Następnie przewiduje się zdjęcie warstwy humusu i darniny. Zdjęty równiarką, spycharką, lub koparką humus należy załadować i wywieźć w miejsca wskazane przez Inwestora na odległość do 3km. Przewidziano również wyrównanie wywiezionego humusu w miejscu rozładunku. Planuje się zdjęcie humusu grubości do15 cm ale jego grubość i szerokość jest różna na poszczególnych odcinkach drogi i na szerokości pasa drogowego. Po zdjęciu humusu należy wykonać roboty ziemne podłużne na dwu odcinkach drogi zgodnie z podanymi rzędnymi niwelety robót ziemnych / na odcinkach od km 0+687 do 0+800 oraz od km 1+730 do km 1+845/. Ponadto przewidziano niewielkie roboty ziemne podłużne i poprzeczne na pozostałej części drogi w celu wyrównania nierówności i likwidacji niewielkich pagórków przechylonych fragmentów drogi z formowaniem, wyprofilowaniem i zagęszczeniem. Należy przemieszczać grunty z wywyższonych fragmentów w miejsca zaniżone. Roboty te określono w przedmiarze szacunkowo. Następnie należy odtworzyć rowy przydrożne. Wykonanie tych rowów będzie polegało na wykonaniu – odtworzeniu płytkich rowów trójkątnych. Głębokość rowów ok 20-25cm nachylenie skarp 1:3. Na odcinkach gdzie pas drogowy zwęża się nachylenie skarp należy odpowiednio zwiększyć. Odtwarzane odwodnienie rowami przydrożnymi winno być wykonane w zasadzie zgodnie ze spadkiem terenu do zbiorników odparowujących. Grunt z wykopanych rowów i zbiorników na odkład . Złożony na odkładzie w przyległym lesie grunt należy rozplantować warstwą do 20-30cm grubości Z uwagi na to że droga prawie na całej długości jest zaniżona w stosunku do przyległego terenu oraz z uwagi na podłoże wysadzinowe zaplanowano na długości od PT do km 4+480 wykonanie nasypów z dowiezionego gruntu G1 /pospółki/. Ilości tych robót lokalizację wymiary nasypów na poszczególnych odcinkach szczegółowo określa przedmiar. Należy formować koronę i wyprofilować skarpy wykopów i nasypów /nachylenie skarp 1:1,5/. Nasypy zagęszczać warstwami. 4. Obiekty odwodnienia Projektuje się wymianę 1 przepustu betonowego pod drogą główną w km 0+080 zaznaczonym na sytuacji szczegółowej. Przepust należy wykonać z plastykowych rur spiralnie karbowanych PEHD SN8. Wloty i wyloty do przepustu umocnione prefabrykowanymi żelbetowymi ściankami oporowymi ze skrzydełkami rozwartymi lub skośnymi. Przewidziano odtworzenie – wykonanie całkowicie zamulonych rowów i zbiorników odparowujących o pojemności średnio ok. 9m3 , skarpy o nachyleniu 1 : 3. Rowy odparowujące wykonać w linii spadku terenu o długości 20m. Ostateczną lokalizację niektórych zbiorników odparowujących należy ustalić przy udziale inspektora nadzoru po wykonaniu robót ziemnych . 5. Zjazdy i mijanki Projektuje się zjazdy na drogi boczne i szlaki zrywkowe zaznaczone na sytuacji szczegółowej. Promienie wyokrąglające przy zjazdach na linie oddziałowe i drogi boczne R= 11m, a powierzchnia zjazdu wynosi 90m2 /długość zjazdu 11m. Promienie przy zjazdach na szlaki zrywkowe R  6m a powierzchnia zjazdu ma wynosić 40m2, /długość zjazdu 7m / . Szerokość mijanek wynosi 3m i 23m długości + skosy 17,5m, a powierzchnia nawierzchni na mijance wynosi 122m2 . Natomiast powierzchnia mijanki ze zjazdem na szlak zrywkowy wynosi 160m2 /a długość zjazdu 9m/, powierzchnia mijanki ze zjazdem na linię oddziałową lub drogę boczną wynosi 200m2 / a długość zjazdu 11m/ Zjazdy które odchodzą od drogi głównej pod różnymi kątami mają mieć powierzchnię taką jaka jest określona dla zjazdów przylegających do drogi głównej pod kątem 90º. W tym celu przy tych skośnych zjazdach należy odpowiednio dostosować długość zjazdu lub promienie wyokrągleń w uzgodnieniu z insp. nadzoru. Na końcu trasy należy wykonać plac manewrowy dla samochodów straży pożarnej o wymiarach 20x20m z dwoma wyokrągleniami o promieniu 5m. 6. Konstrukcja podbudowy i nawierzchni Na drodze głównej na zjazdach i mijankach wyprofilować podłoże od PT do KT pod nawierzchnię do odpowiednich spadków i zagęścić walcem za wyjątkiem 30m odcinka tj od km 4+480 do km 4+510 gdzie należy wykonać koryto. Spadki poprzeczne podłoża i nawierzchni 3 – 4%. Spadki 3% należy wykonać na płaskich odcinkach, a spadki minimum 4% na wszystkich podjazdach pod wzniesienia i w rejonie skrzyżowań. Potem należy uformować pobocza z dowiezionej pospółki dla warstwy dolnej nawierzchni i ułożyć warstwę dolną nawierzchni zagęszczając ją razem z poboczami. Następnie należy rozścielić pobocza dla warstwy górnej i ułożyć warstwę górną i zagęścić. Ostateczne formowanie i zagęszczenie poboczy po ułożeniu nawierzchni. Spadki poprzeczne na poboczach 10%. Projektuje się wykonanie następującej konstrukcji nawierzchni: • na drodze głównej od PT do KT - dolna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 18cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-63 mm - górna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 9 cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-31,5mm, w tym zamknięcie grysem o uziarnieniu 4-8mm lub 2-8mm, grubości ok.2-3 cm. 7. Oznakowanie Za zjazdem z drogi publicznej na PT dojazdów pożarowych nr 17 i 16 należy ustawić słupki krawędziowe U-2 i znaki drogowe B-1. Zgodnie z art. 31 ust.1 ustawy Pzp, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty jest w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 45 000 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) w terminie do dnia 12.03.2018 r. do godz. 8:30. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2 Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem z rachunku Wykonawcy na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. I o. Gostynin, nr 87 1240 3187 1111 0000 3141 0508 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego numeru postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3 Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego, natomiast do pliku oferty należy załączyć kopię w/w oryginału. 4 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem podanego terminu składania ofert będzie się znajdować na rachunku bankowym Zamawiającego. 5 Wykonawca, który nie wniesie wadium lub jego oferta nie zostanie złożona z właściwą formą wadium, zostanie wykluczony a jego oferta uznana za odrzuconą na podstawie art. 89 ust.1 pkt 7b ustawy Pzp. 6 Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w treści oferty. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów wykonawców, zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: - wyborze najkorzystniejszej oferty, wszystkim wykonawcom z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, - zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, - unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, - na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7 Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, i w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach