Przetargi.pl
„Projekt wraz z realizacją oświetlenia na ulicach: Kalinowa, Jesionowa, PCK, Orzechowa, Księżycowa, Gwiaździsta, Ogrodowa w Strzelcach Krajeńskich”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2018-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Projekt wraz z realizacją oświetlenia na ulicach: Kalinowa, Jesionowa, PCK, Orzechowa, Księżycowa, Gwiaździsta, Ogrodowa w Strzelcach Krajeńskich”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia: 1.1. Stan istniejący: 1. Strzelce Krajeńskie- ul. Kalinowa, ul. Jesionowa, ul. PCK od 27 do skrzyżowania z ul. Jesionową Zakres prac: – wykopanie rowu kablowego i wykonanie wykopów pod słupy oświetleniowe; – zabudowa linii oświetleniowej, ułożenia kabla YAKY, ilość 763,5m; – zasilenie z przyłącza szafki oświetleniowej SO; – montaż szafki oświetleniowej SO wolnostojącej, ilość 1 szt. – zabudowanie betonowych fundamentów pod słupy oświetleniowe, ilość 15 szt.; – posadowienie uzbrojonych słupów oświetleniowych 8 m, ilość 15 szt.; – montaż oprawy oświetleniowej LED wraz z wysięgnikiem 1,5 m na słupie stalowym, ilość 15 szt.; – wykonanie uziomu powierzchniowego; – zasypanie rowu kablowego i wyrównanie terenu; – wykonanie projektu budowlanego; – wykonanie niezbędnych podłączeń w słupach; – wykonanie pomiarów odbiorczych; – zapewnienie obsługi geodezyjnej. 2. Strzelce Krajeńskie- ul. Orzechowa Zakres prac: – wykopanie rowu kablowego i wykonanie wykopów pod słupy oświetleniowe; – zabudowa linii oświetleniowej, ułożenie kabla YAKY, ilość 40 m; – zabudowanie betonowego fundamentu pod słup oświetleniowy, ilość 1 szt.; – posadowienie uzbrojonego słupa oświetleniowego 8 m, ilość 1 szt.; – montaż oprawy oświetleniowej LED wraz z wysięgnikiem 1,5 m na słupie, ilość 1 szt.; – wykonanie uziomu powierzchniowego; – zasypanie rowu kablowego i wyrównanie terenu; – wykonanie projektu budowlanego; – wykonanie pomiarów odbiorczych; – zapewnienie obsługi geodezyjnej. 3. Strzelce Krajeńskie- ul. Księżycowa i ul. Gwiaździsta Zakres prac: – wykopanie rowu kablowego i wykonanie wykopów pod słupy oświetleniowe; – zabudowa linii oświetleniowej, ułożenia kabla YAKY, ilość 973,4 m; – zasilenie z przyłącza szafki oświetleniowej SO; – zabudowanie betonowych fundamentów pod słupy oświetleniowe, ilość 24 szt.; – posadowienie uzbrojonych słupów oświetleniowych 8 m, ilość 20 szt.; – posadowienie uzbrojonych słupów oświetleniowych 7 m, ilość 4 szt.; – montaż oprawy oświetleniowej LED wraz z wysięgnikiem 1,5 m na słupie stalowym, ilość 24 szt.; – wykonanie uziomu powierzchniowego; – zasypanie rowu kablowego i wyrównanie terenu; – wykonanie niezbędnych podłączeń w słupach; – wykonanie pomiarów odbiorczych; – zapewnienie obsługi geodezyjnej. 4. Strzelce Krajeńskie- ul. Ogrodowa – II etap Zakres prac: – wykopanie rowu kablowego i wykonanie wykopów pod słupy oświetleniowe; – zabudowa linii oświetleniowej, ułożenia kabla YAKY, ilość 500 m; – zabudowanie betonowych fundamentów pod słupy oświetleniowe, ilość 7 szt.; – posadowienie uzbrojonych słupów oświetleniowych 8 m, ilość 7 szt.; – montaż oprawy oświetleniowej LED wraz z wysięgnikiem 1,5 m na słupie stalowym, ilość 7 szt.; – wykonanie uziomu powierzchniowego; – zasypanie rowu kablowego i wyrównanie terenu; – wykonanie niezbędnych podłączeń w słupach; – wykonanie pomiarów odbiorczych; – zapewnienie obsługi geodezyjnej. Wymagania techniczne projektowanego oświetlenia: 1. Słupy oświetleniowe: 1.1. stalowe ocynkowane w technologii gładkich szwów niewidocznych posadowione na fundamencie prefabrykowanym lub 1.2. aluminiowe anodowane z fabrycznym zabezpieczeniem elastomerem dolnej części słupa posadowione na fundamencie prefabrykowanym lub 1.3. kompozytowe posadowione na fundamencie prefabrykowanym lub wkopywane bezpośrednio w ziemię 2. Oprawa typu LED powinna spełniać następujące parametry: 2.1. napięcie znamionowe oprawy 230V +/- 5%, 50 Hz; 2.2. zakres temperatury pracy oprawy: od -40oC do +35oC; 2.3. oprawa musi być wyposażona w diody LED o wydajności nie mniejszej niż 100 lm/W; 2.4. temperatura barwowa LED w zakresie 3500-4200 K różnice dopuszczalne +/- 1% w wymaganym zakresie temperatury barwowej; 2.5. wymagany wskaźnik oddawania barw LED Ra>/=70; 2.6. obudowa oprawy wykonana z ciśnieniowego odlewu aluminiowego malowana proszkowo lub anodowana; 2.7. oprawa powinna posiadać budowę dwukomorową; 2.8. oprawa musi posiadać poziom szczelności nie mniejszy niż IP 66 dla komory optycznej jak i komory osprzętu 2.9. panel ledowy może być zabezpieczony szybą hartowaną lub kloszem wykonanym z poliwęglanu o udarności min. IK 08 lub kloszem wykonanym 2.10. oprawa wykonana w I lub II klasie ochronności; 2.11. oprawa musi posiadać certyfikat wydany przez laboratorium badawcze posiadającą akredytację na terenie UE Certyfikat ENEC potwierdzający jej wykonanie według norm europejskich. Dobór opraw oświetleniowych należy potwierdzić stosownymi obliczeniami oświetleniowymi. wykonanymi zgodnie z norma PN-EN 13201. 3. Kable oświetleniowe miedziane pięciożyłowe ułożone w rurach ochronnych DVK, SRS pod wjazdami 4. Tabliczki słupowe np. TB-1 lub EKM 2035. Uwaga: Kolorystykę i kształt słupa oraz oprawy oświetleniowej należy uzgodnić z Zamawiającym. 1.2. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia Dokumentacja projektowa powinna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz spełniać wymagania przepisów Prawa Budowlanego, Prawa Energetycznego, przepisów techniczno – budowlanych. Roboty budowlane mają być wykonywane zgodnie z: - wytycznymi ujętymi w umowie oraz dokumentach stanowiących jej integralną część, - dokumentacją projektową uzgodnioną przez Zamawiającego, - aktualnie obowiązującą wersją Prawa Budowlanego - innymi obowiązującymi przepisami prawa i normami. 2. Opis wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia 2.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać projekt do: • Strzelce Krajeńskie- ul. Kalinowa, ul. Jesionowa, ul. PCK od 27 do skrzyżowania z ul. Jesionową; • Strzelce Krajeńskie- ul. Orzechowa Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji w ilości 4 egz. w formie drukowanej i 1 egz. w formie elektronicznej – pdf i uzgodnienia jej u Zamawiającego. Projekt powinien być sporządzony zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Projekt powinien zawierać opis, rysunki, szczegółowe specyfikacje techniczne odnoszące się do wszystkich projektowanych elementów oraz do wszystkich asortymentów robót i zastosowanych technologii oraz niezbędne obliczenia elektryczne i oświetleniowe. Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji zezwalającej na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych, oraz wszelkich uzgodnień środowiskowych (o ile będzie to konieczne). 2.2. Przygotowanie i zabezpieczenie terenu budowy: Teren budowy związany z realizacją robot budowlanych winien być właściwie oznakowany i zabezpieczony przed dostępem osób nie związanych z prowadzeniem robot budowlanych na obiekcie. W czasie realizacji robot budowlano montażowych Wykonawca winien przewidzieć odpowiednie zabezpieczenia miejsca prowadzonych prac w sposób, jaki jest wymagany zgodnie z obowiązującymi przepisami dla zachowania należytego bezpieczeństwa prowadzenia robot, łącznie z wykonaniem odpowiednich konstrukcji zabezpieczających dla prowadzenia robot. W trakcie wykonywania robot Wykonawca zabezpieczy tereny sąsiednie przed negatywnym wpływem prowadzonych robot i zanieczyszczeniem. 2.2.1. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt, zobowiązany jest, o ile będzie to konieczne i wymagał tego będzie charakter robót, do: a. Pozyskania odpowiednich odstępstw od przepisów, uzgodnień, zezwoleń i pozwoleń; b. zapoznania się z odpowiednim wyprzedzeniem z położeniem terenu budowy, jego dostępności i innymi istotnymi szczegółami dla wykonania robót. Dotyczy to w szczególności obecności i położenia sieci, kabli i rur znajdujących się w obszarze działania Wykonawcy, które to informacje należy uzyskać we właściwych Urzędach; c. zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności i uwzględnieniem specyfiki Zamówienia oraz jego przeznaczenia; d. jeżeli będzie to konieczne pozyskania miejsca, zorganizowania placu budowy oraz jego likwidacji po zakończeniu budowy i doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego wraz z naprawą ewentualnych szkód spowodowanych realizacją Robót objętych Przedmiotem Zamówienia na terenach sąsiadujących, z uwzględnieniem niezbędnych zmian wynikłych z przeprowadzanych Robót wynikających z Dokumentacji; e. oznakowania terenu budowy; f. zorganizowania i zabezpieczenia terenu budowy oraz zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względów bezpieczeństwa; g. zapewnienia stałego utrzymania porządku i czystości wewnątrz i bezpośrednio na zewnątrz placu budowy oraz utrzymania w stanie estetycznym ogrodzeń i obiektów tymczasowych budowy; h. zabezpieczenie sąsiednich obiektów i urządzeń na czas prowadzenia robót oraz dostępu do wszystkich posesji przez cały czas trwania robót; i. opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz zapewnienie właściwych warunków i bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu, zgodnie z opracowanym planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; j. utrzymania terenu budowy i dróg dojazdowych w należytym stanie i usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów, śmieci; k. zabezpieczenia istniejącej zieleni w sąsiedztwie prowadzonych robót i dbałości o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska; l. sprzątania ziemi (błota) i innych nieczystości spadających z pojazdów Wykonawcy lub jednostek jemu podległych i ponoszenia kosztów ewentualnych napraw uszkodzeń dróg wiodących na i w obrębie terenu budowy, wyrządzonych przez Wykonawcę; m. bieżącego usuwania pozostawionych przez siebie zbędnych materiałów, odpadów i śmieci z placu budowy w sposób i w terminach wyznaczonych przez Kierownictwo Budowy pod rygorem poniesienia kosztów za sprzątanie; przed obciążeniem Wykonawcy kosztami i karą za sprzątanie będzie on wezwany na piśmie do uprzątnięcia terenu w odpowiednim terminie wyznaczonym przez Zamawiającego / Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, z zagrożeniem, że po jego bezskutecznym upływie zostaną zastosowane środki przewidziane w niniejszym punkcie; 2.2.2. Prowadzenie prac 2.2.2.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać Przedmiot Zamówienia zgodnie z Umową i ponosi odpowiedzialność za kompletne, wysokiej jakości i terminowe wykonanie Zamówienia oraz za jego zgodność z przepisami ustawy Prawo Budowlane, przepisami wykonawczymi do tej ustawy i innymi przepisami dotyczącymi realizacji robót budowlanych, w tym przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz z polskimi normami, certyfikatami i aprobatami technicznymi, a także ogólnie uznanymi zasadami sztuki budowlanej. 2.2.2.2. Wykonawca przeprowadzi roboty projektowe oraz budowlane z uwzględnieniem wymagań określonych w niniejszym Programie Funkcjonalno Użytkowym i w Umowie 2.2.2.3. Wykonawca wykona we własnym zakresie wszelkie roboty i czynności towarzyszące, w tym wynikające z organizacji ruchu na czas wykonywanych robót, dostępu do miejsca robót, wykonania zaplecza, poboru prądu i wody. Roboty powinny być prowadzone zgodnie z zasadami BHP, ochrony środowiska i obowiązującymi przepisami. 2.2.2.4. Organizacja robót musi być zgodna z opracowanym przez Wykonawcę i uzgodnionym z projektem organizacji ruchu oraz z wymaganiami technologicznymi. 2.2.2.5. Sporządzenie wszelkich niezbędnych, posiadających odpowiednie uzgodnienia, projektów technologicznych robót towarzyszących, wymaganych przepisami, wszelkie prace pomocnicze, konieczne do zrealizowania Zamówienia, a także koszt wykonania i utrzymania rusztowań oraz urządzeń użytych do wznoszenia obiektu, leżą po stronie Wykonawcy. 2.2.2.6. Wykonawca winien podczas wykonywania Zamówienia oraz usuwania wad: a) podjąć wszelkie racjonalne kroki w celu ochrony środowiska na terenie budowy i poza nim oraz w celu uniknięcia szkód lub uciążliwości dla osób i dóbr publicznych lub innych negatywnych skutków wynikających z jego działania; b) ponosić odpowiedzialność za zgodne z przepisami i bezpieczne składowanie i przechowywanie swoich materiałów i urządzeń oraz odpadów; c) stosować się do wymogów wynikających z polis ubezpieczeniowych. 2.2.2.7. Wszelkie prace ulegające zakryciu podlegają odbiorowi przez Zamawiającego. 2.2.2.8. Wykonawca jest zobowiązany do zawiadamiania Zamawiającego o wykonaniu Robót zanikających lub ulegających zakryciu w terminie umożliwiającym ich odbiór. W przypadku niedopełnienia powyższego obowiązku Wykonawca jest zobowiązany na żądanie Zamawiającego do odkrycia na własny koszt zakrytych robót, celem umożliwienia dokonania odbioru. Zamawiającemu przysługują 3 dni robocze na dokonanie odbioru. 2.2.2.9. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania na własny koszt bieżącej obsługi geodezyjnej. 2.2.2.10. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt, zobowiązany jest do: a) likwidacji szkód wyrządzonych osobom trzecim na placu budowy i na terenie przyległym do placu budowy, na skutek działalności własnej lub swoich podwykonawców, w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego; Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za w/w szkody; b) ponoszenia odpowiedzialności za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do placu budowy w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego; c) stosowania sprzętu, który nie spowoduje hałasu i wibracji ponad dopuszczalne normy; badanie zgodności hałasu z wielkościami normowymi leży po stronie Wykonawcy; d) zastosowania środków organizacyjnych i technicznych w celu ochrony środowiska gruntowo – wodnego przed zanieczyszczeniami ropopochodnymi pochodzącymi od pracujących maszyn oraz materiałami pochodzącymi z rozbiórki jak i budowy; e) Dokonywania wyłączeń i włączeń budowanych i przebudowywanych sieci do sieci istniejącej; 2.2.2.11. Wykonawca jest wytwórcą odpadów powstałych w wyniku realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca, jako wytwórca odpadów zobowiązany jest do postępowania z odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) i ponosi pełną odpowiedzialność za gospodarowanie wytworzonymi przez siebie odpadami. Wykonawca zapewni miejsca wywiezienia destruktu asfaltowego, gruzu betonowego i innych materiałów niebezpiecznych pochodzących z rozbiórki, zgodnie z zasadami utylizacji i składowania materiałów odpadowych określonymi w Ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U.2013 poz 21 z późniejszymi zmianami). 2.2.2.12. Wykonawca pokryje koszty obsługi służb pomocniczych i branżowych nadzorów technicznych (np. geodeta); 2.2.2.13. Wykonawca, we własnym zakresie i na swój koszt, zobowiązany jest do opracowania, uzgodnienia i wprowadzenia czasowej organizacji ruchu wraz z wykonaniem i uruchomieniem jej technicznych elementów oraz jej utrzymanie przez cały czas trwania budowy wraz z niezbędnymi jej zmianami zależnymi od cyklu realizacji budowy; po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia elementów czasowej organizacji ruchu, aktualizacji projektu i wprowadzenia organizacji docelowej. 2.2.2.14. W przypadku zmian w harmonogramie rzeczowo finansowym opracowanym przez Wykonawcę spowodowanych koniecznością jego uaktualnienia, Wykonawca przekaże kopię uaktualnionego harmonogramu wraz z uzasadnieniem, za każdym razem, gdy ulegnie on zmianie. Zmiany muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. Zamawiający mogą odrzucić zmiany harmonogramu przedstawione przez Wykonawcę. 2.3. Dokumentacja powykonawcza Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji powykonawczej zawierającej (o ile będzie to konieczne) następujące elementy: a. dokumentacje projektową wraz pozwoleniami uzgodnieniami, zmianami naniesionymi kolorem czerwonym, b. niezbędne pomiary powykonawcze c. dziennik budowy/robót, d. dokumentację utylizacji materiałów, e. pisemne oświadczenie Wykonawcy (Kierownika Budowy / Robót) o zakończeniu budowy / robót oraz o prawidłowości ich wykonania, f. oświadczenie Kierownika Budowy / Robót o uporządkowaniu terenu na którym prowadzono prace jak i terenów przyległych, g. wszelkie inne uzgodnienia wymagane odrębnymi przepisami. h. deklaracje zgodności na wbudowane materiały, i. geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, Wykonawca przekaże Zamawiającemu jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej w wersji papierowej oraz jeden egzemplarz w wersji elektronicznej (na płycie CD/ DVD lub na przenośnym nośniku danych). II CZĘŚĆ INFORMACYJNA 1. Przepisy prawne związane z projektowaniem i wykonaniem robót budowlanych Wykonanie przedmiotu zamówienia musi być zgodne z wymogami przepisów następujących aktów prawnych: a. Ustawa Prawa Budowlanego z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późniejszymi zmianami) b. Ustawa Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z poźn. zm.) c. Ustawa o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz.U. 2014 poz. 883) d. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2013 poz. 1235) e. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie Szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. (Dz. U. Nr 202/2004, poz. 2072), f. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. nr 63 z 30 maja 2000r. z późniejszymi zmianami), g. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690), h. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. Nr 43/1999, poz. 430 z późniejszymi zmianami), i. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 września 1998 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. (Dz. U. Nr 126, poz. 839), j. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiające zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG k. Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1062/2013 z dnia 30 października 2013 r. w sprawie formatu europejskiej oceny technicznej dla wyrobów budowlanych l. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 157/2014 z dnia 30 października 2013 r. w sprawie warunków udostępniania deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych m. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 568/2014 z dnia 18 lutego 2014 r. zmieniające załącznik V do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 dotyczący oceny i weryfikacji stałości właściwości użytkowych wyrobów budowlanych n. Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 574/2014 z dnia 21 lutego 2014 r. zmieniające załącznik III do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 w odniesieniu do wzoru, który należy stosować przy sporządzaniu deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wadium 1.1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100); 1.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1.2.1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020; Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Za wadium skutecznie wniesione w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego; 1.2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym; 1.2.3. gwarancjach bankowych; 1.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 poz. 359 z późn. zm.). 1.2.6. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie i realizację zamówienia publicznego tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 1.2.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię w ofercie. 1.3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 1.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 1.5. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 19.1., w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w pkt 19.2. jego oferta zostanie odrzucona. 1.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 1.6.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 1.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 1.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 1.10. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1.10.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 1.10.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 1.10.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.15 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w pkt 7.3.12. SIWZ, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. przekazuje Zamawiającemu oświadczenie (w oryginale) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca powinien przedstawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wymagane oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym powinno być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie w odniesieniu do wykonawców, którzy złożyli odrębne oferty – załącznik nr 6. Wykonawca jest uprawniony złożyć wraz z ofertą oświadczenie (w oryginale) o braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, jeżeli Wykonawca nie jest członkiem żadnej grupy kapitałowej. Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej zgodnie z prawdą, po ustaleniu z należytą starannością, że nie zachodzą w jego przypadku powiązania tworzące grupę kapitałową, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ze świadomością, że składanie nieprawdziwych oświadczeń służących uzyskaniu zamówienia publicznego podlega odpowiedzialności karnej. W takim przypadku, Wykonawca może nie składać oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, na podstawie i w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, tj. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert. Zamawiający nie będzie również w takiej sytuacji wzywał Wykonawcy do uzupełnienia oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach