Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy)

Gmina Zagórz ogłasza przetarg

  • Adres: 38-540 Zagórz, ul. 3 Maja 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4622062 , fax. 013 4622062
  • Data zamieszczenia: 2013-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zagórz
    ul. 3 Maja 2 2
    38-540 Zagórz, woj. podkarpackie
    tel. 013 4622062, fax. 013 4622062
    REGON: 37044077800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagorz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz. Charakterystyka inwestycji, której nadzorowanie stanowi przedmiot zamówienia: Inwestycja jest częścią projektu Rozwój współpracy partnerskiej na rzecz poprawy transgranicznej infrastruktury ochrony środowiska w miejscowości Poraż i Zagórz w Polsce oraz w miejscowości Horodok na Ukrainie realizowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej 2007 - 2013 Polska - Białoruś - Ukraina. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz (w obrębie ul. Gubrynowicza oraz dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy). Zamówienie obejmuje budowę: - kanalizacji sanitarnej w miejscowości Poraż - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 63 mm i fi 90 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z PCV fi 400 mm i studzienki rozprężne z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków - 9 szt.; łączna długość kanalizacji - 16 369,51 m; - kanalizacji sanitarnej w Zagórzu (w obrębie ul. Gubrynowicza) - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 75 mm i fi 110 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z tworzyw sztucznych fi 400 mm lub betonowe studzienki połączeniowe z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków - 3 szt.; łączna długość kanalizacji - 5 021,60 m; - kanalizacji sanitarnej w Zagórzu (dla osiedli: Leska Góra, Pod Klasztorem i Wielopole - prawy brzeg rzeki Osławy) - kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur kanalizacyjnych PCV litych o średnicach fi 160 mm i fi 200 mm; kanalizacja sanitarna tłoczna z rur kanalizacyjnych PE o średnicach fi 60 mm i fi 90 mm; studzienki kanalizacyjne rewizyjne z tworzyw sztucznych fi 400 mm lub betonowe studzienki połączeniowe z kręgów betonowych fi 1200 mm; pompownie ścieków sieciowe; - 9 szt. i pompownie ścieków przydomowych - 9 szt.; łączna długość kanalizacji - 14 401 m; w zakresie tej części zadania mieści się również modernizacja kanalizacji sanitarnej, którą należy wykonać z rur PCV litych; studzienki z tworzywa sztucznego z rurami trzonowymi gładkimi, włazami żeliwnymi o nośności 40 t i studzienki betonowe o średnicy 1200 mm; długość zmodernizowanej kanalizacji sanitarnej - 285 m. W zakres zamówienia wchodzi: kompleksowa obsługa realizacji inwestycji, organizowanie i koordynacja robót budowlanych przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i z przypisanymi im zakresami obowiązków i odpowiedzialności. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało również wykonywanie wszelkich obowiązków wynikających z wypełniania funkcji inspektora nadzoru zgodnie z polskim prawem budowlanym z uwzględnieniem wymagań wynikających z umowy o dofinansowanie z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013. Do zakresu przedmiotu zamówienia należy pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z przepisów prawa budowlanego, w tym w szczególności: 1. Zapewnienie swojemu personelowi Inspektora Nadzoru biura o odpowiednim standardzie zlokalizowanego na terenie gminy Zagórz. Biuro powinno zostać utworzone nie później niż przed rozpoczęciem robót budowlanych. 2. Analiza dokumentacji projektowej oraz weryfikacja projektów budowlanych, co do zgodności z dokumentacją ofertową, prawem budowlanym, polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz projektów wykonawczych, rysunków warsztatowych z punktu widzenia standardów zastosowanych materiałów oraz zgodności z pozwoleniem na budowę, a w przypadku gdyby wystąpiła konieczność uzupełnienia lub poprawienia tych projektów obowiązkiem Inspektora Nadzoru będzie zgłoszenie konieczności wykonania uzupełnienia lub poprawienia projektów na koszt Zamawiającego. A także wykonanie niezbędnych czynności związanych z wykonaniem prac projektowych dotyczących kanalizacji sanitarnej i przyłączy na koszt Zamawiającego, aby zapewnić podłączenie wszystkich budynków znajdujących się na obszarze objętym projektem. 3. Koordynowanie ewentualnych zmian w dokumentacji z uzyskiwaniem stosownych zezwoleń wraz z koordynacją działań z nadzorem autorskim i instytucją nadzorującą realizację projektu. 4. W przypadku gdyby zaistniała taka konieczność wyjaśnienie w imieniu Zamawiającego wszelkich wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań. 5. Sprawdzenie czy uzyskano wymagane przepisami opinie, uzgodnienia i pozwolenia, a w przypadku gdyby zachodziła konieczność ich uzupełnienia lub zaktualizowania obowiązkiem Inspektora Nadzoru jest niezwłoczne zawiadomienie o tej konieczności Zamawiającego. 6. Ustanowienie Inspektorów Nadzoru we wszystkich branżach występujących w obiekcie ze wskazaniem Inspektora Nadzoru - koordynatora, zgodnie z art. 27 ustawy prawo budowlane. 7. Przygotowanie placu budowy do przejęcia przez Wykonawcę Robót. 8. Ustalenie w porozumieniu z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo-finansowego robót na lata 2013 i 2014 oraz kontrola zgodności rzeczywistej realizacji poszczególnych robót wchodzących w skład inwestycji z przyjętym harmonogramem. 9. Nadzorowanie terminowego wykonania robót przez Wykonawcę Robót zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót. 10. Kontrolowanie czy Wykonawca Robót zapewnia ochronę budowy oraz mienia w sposób uzgodniony z Zamawiającym, a w razie stwierdzenia uchybień w tym zakresie - niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego. 11. Kontrolowanie czy Wykonawcy Robót na bieżąco utrzymują czystość dróg dojazdowych oraz przyległego terenu do zaplecza budowy. 12. Kontrolowanie czy Wykonawcy Robót prowadzą prawidłową obsługę geodezyjną. 13. Koordynacja wykonania robót. 14. Monitorowanie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego i innych przepisów związanych z wykonywanym zadaniem przez Wykonawcę robót, i zgłaszanie wszelkich uchybień Zamawiającemu. 15. Potwierdzenie czy zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami kontraktu na roboty. 16. Bieżąca kontrola zgodności wykonania robót z zatwierdzoną dokumentacją projektową w zakresie wszystkich branż, pozwoleniami, przepisami prawa, polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej. 17. Wydawanie Wykonawcy Robót, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, a także odkrywek. 18. Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 19. Prowadzenie kontroli jakości wszystkich wykonywanych prac zgodnie z procedurami oraz normami; wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie. 20. Organizowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to niezbędne na koszt Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o takiej konieczności i uzyskaniu akceptacji. 21. Sprawdzanie wszystkich certyfikatów, deklaracji zgodności i atestów na wbudowane materiały. 22. Dokumentowanie przebiegu robót m. in. poprzez dokonywanie wpisów w dzienniku budowy oraz sporządzanie innych dokumentów opisujących przebieg budowy, wykonywania zdjęć fotograficznych, itp. 23. Ustalanie w porozumieniu z Zamawiającym zakresu ewentualnych robót zamiennych, opracowywanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego. 24. Weryfikacja i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę Robót, w przypadku jeśli chodzi o zgodność lub niezgodność z kontraktami na roboty budowlane. 25. Weryfikacja i przeglądanie rysunków roboczych Wykonawcy robót zawierających zmiany lub korekty. 26. Akceptowanie robót zamiennych, w porozumieniu z Zamawiającym. 27. Przeprowadzanie odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu) i odbiorów częściowych (etapowych), uczestniczenie w próbach, technologicznych rozruchach i odbiorach instalacji, urządzeń technicznych i przewodów. 28. Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji kontraktów na roboty ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy Robót mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy Robót, katastrof budowlanych itp. 29. Udzielanie pomocy we wszystkich działaniach Zamawiającego związanych z realizacją i rozliczeniem wniosku o dofinansowanie zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 tj. wnioski o płatność, sprawozdania przejściowe i końcowe, monitoring, raportowanie i finansowe rozliczenia, kontrola nad czasową realizacją wniosku, monitorowanie wskaźników projektu. 30. Prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym, a osobami uczestniczącymi w realizacji zadania w tym w szczególności osobami i podmiotami na których terenie będzie realizowany projekt oraz osobami i podmiotami, które będą przyłączane do kanalizacji sanitarnej. 31. Organizowanie, prowadzenie oraz sporządzanie protokołów z regularnych spotkań z wykonawcami, podwykonawcami i innymi uczestnikami realizacji inwestycji w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, harmonogramów wykonawców i podwykonawców robót, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów oraz przepisami normatywnymi, wpływu czynników zewnętrznych na realizację inwestycji. 32. Koordynowanie i wdrożenie systemu odbioru wykonywanych robót z uwzględnieniem przekazania dokumentacji powykonawczej, przeprowadzenia rozruchów technologiczno-instalacyjnych, dostarczenia kompletu świadectw, atestów, instrukcji obsługi urządzeń oraz innych dokumentów odbiorowych. 33. Uczestnictwo przy testowaniu poszczególnych systemów instalacyjnych w celu sprawdzenia zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania. 34. Opiniowanie projektów aneksów do umowy z Wykonawcą Robót pod kątem wynagrodzenia za roboty dodatkowe. 35. Weryfikacja kosztorysów w zakresie przedmiaru robót oraz zastosowanych nośników cen. 36. Analiza wraz z potwierdzeniem zasadności oraz sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych za wykonane roboty pod względem merytorycznym i rachunkowym, ustalanie i określanie wartości robót, udział w przygotowywaniu przejściowych protokołów odbioru. 37. Kontrola prawidłowości wystawianych faktur co do wystąpienia przesłanek do ich wystawienia, zakresu i kwoty na zasadach określonych w umowie z Wykonawcą Robót bez prawa ich odbioru. 38. Weryfikacja przejściowych protokołów odbioru, przygotowywanie protokołów konieczności i negocjacji. 39. Czuwanie nad zgodnością realizacji zadania obejmującego budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz zgodnie z wytycznymi Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 i wnioskiem na dofinansowanie realizacji projektu Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz. 40. Monitoring postępu kontraktu na roboty budowlane łącznie z raportowaniem do Zamawiającego, biorąc pod uwagę wskaźniki rzeczowe i finansowe realizowanego projektu. Forma i zawartość oraz terminy wykonania dokumentów muszą być zgodne z wymogami Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013. Obowiązek raportowania obejmuje: raporty kwartalne lub miesięczne oraz ewentualne raporty dodatkowe. 41. Udział w komisjach technicznych oraz ścisła współpraca z projektantem w zakresie nadzoru autorskiego. 42. Informowanie Zamawiającego o stopniu zaawansowania wykonania przedmiotu zamówienia poprzez: a) Inspektor Nadzoru w terminie do piętnastego dnia następującego po okresie sprawozdawczym dokona sprawdzenia oraz zatwierdzenia raportów okresowych Wykonawcy o postępie prac budowlanych i zaawansowaniu finansowym. Raporty Wykonawcy powinny zawierać sprawozdanie z jego działalności na budowie uwzględniając roboty planowane, rozpoczęte i zakończone w okresie sprawozdawczym. Należy poruszyć w nich również następujące zagadnienia: podwykonawstwo, zasoby ludzkie, sprzęt, problemy BHP, kontrola jakości, analiza zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym, napotkane trudności i podjęte środki zaradcze oraz ewentualne roszczenia. W przypadku opóźnienia w terminowej realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne jest szczegółowe przedstawienia przyczyn opóźnienia wraz z przedstawieniem działań podjętych w celu zapewnienia dotrzymania umownego terminu wykonania przedmiotu zamówienia. Termin opracowania raportów okresowych przez Wykonawcę - dziesiąty dzień miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym. b) raporty, o których mowa w ppkt a) opracowuje się w okresach kwartalnych, jednak w przypadku wystąpienia opóźnienia w realizacji przedmiotu zamówienia w stosunku do szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego, który będzie stanowił załącznik do umowy na wykonanie robót budowlanych, Zamawiający może nałożyć na Wykonawcę obowiązek sporządzania raportów w odstępach miesięcznych. c) raporty dodatkowe sporządzane będą przez Inspektora Nadzoru na wniosek Zamawiającego lub z własnej inicjatywy Inspektora Nadzoru, gdy uzna za niezbędne konieczność jego opracowania. Zawartość i termin opracowania będzie przedmiotem uzgodnienia pomiędzy Zamawiającym a Inspektorem Nadzoru. d) każdy z wymienionych raportów składany będzie do Zamawiającego w dwóch egzemplarzach papierowych w formacie A4, w języku polskim oraz na żądanie Zamawiającego również w wersji elektronicznej, na płycie CD lub PenDrive. 43. Dopilnowanie opracowania przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego. 44. Przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego i odbiorów częściowych: a) potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego i odbioru częściowego, b) dokonanie odbioru od Wykonawcy kompletnej dokumentacji powykonawczej, c) dokonanie odbioru od Wykonawcy kompletnych dokumentów zamontowanego wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.), d) uczestniczenie w przeprowadzanych odbiorach specjalistycznych: Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów, e) zawiadomienie Zamawiającego o konieczności powołania komisji odbioru końcowego, następnie powiadomienie o odbiorze wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego i przeprowadzenie procesu odbioru końcowego wraz ze sporządzeniem protokołu. 45. Przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego i sporządzenie protokołu odbioru końcowego, listy wad i usterek z terminem ich usunięcia oraz innych dokumentów związanych z warunkami kontraktu. 46. Dokonanie odbioru od Wykonawcy kompletnej dokumentacji i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w otrzymaniu zezwolenia na użytkowanie. 47. Przekazanie wykonanego zadania Zamawiającemu wraz z kompletem wymaganych dokumentów, w tym dokumentacji powykonawczej. 48. Przekazywanie Zamawiającemu danych umożliwiających naliczanie kar umownych Wykonawcy Robót, w razie zaistnienia umownych przesłanek do ich naliczenia. 49. Ustalenie podstaw i wysokości obniżenia należności Wykonawcy Robot z tytułu obniżenia jakości robót. 50. Pomoc Zamawiającemu w realizacji uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji. 51. Wykonanie rozliczeń końcowych i dokonanie ich uzgodnień z wykonawcami robót, przy udziale przedstawicieli Zamawiającego. 52. Rozliczenie końcowe wykonanego zadania inwestycyjnego w ciągu 30 dni do daty odbioru końcowego wraz z przygotowaniem druków PT i OT. 53. Inne czynności i zadania nie wymienione powyżej, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji kontraktu na roboty budowlane, a wynikające z Prawa budowlanego. 54. Rozliczenie finansowe i formalne wniosku o dofinansowanie zadania pn. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013. 55. Opracowywanie we współpracy z Zamawiającym dokumentów związanych z przebiegiem robót budowlanych, rozliczeniem robót i innych podyktowanych wymogami Programu Współpracy Transgranicznej 2007 - 2013 Polska - Białoruś - Ukraina. 56. W okresie gwarancyjnym, uczestniczenie w przeprowadzeniu przeglądów pogwarancyjnych, nadzorowanie i egzekwowanie usuwania wad przez Wykonawcę Robót, koordynacja zwolnień zatrzymanych kwot. 57. Pomoc Zamawiającemu w występowaniu przed sądami powszechnymi w sprawach dotyczących zobowiązań umownych uczestników procesu inwestycyjnego. 58. Występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji w zakresie przedmiotowym Przygotowanie niezbędnych dokumentacji do finansowego i merytorycznego rozliczenia dofinansowania udzielonego z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013 w ramach wniosku Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Poraż i Zagórz. 59. Pobyt na budowie w trakcie realizacji robót nie rzadziej niż 3 (trzy) razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego. Potwierdzeniem pobytu jest wpis do dziennika budowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zagorz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach