Przetargi.pl
Organizacja wyjazdów edukacyjnych dla uczniów klas piątych szkół podstawowych biorących udział w projekcie systemowym Pomorskie - dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską

Województwo Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 3261555 , fax. 58 3261556
  • Data zamieszczenia: 2014-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Pomorskie
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 3261555, fax. 58 3261556
    REGON: 19167483600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja wyjazdów edukacyjnych dla uczniów klas piątych szkół podstawowych biorących udział w projekcie systemowym Pomorskie - dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja wyjazdów edukacyjnych (zwanych dalej wyjazdami) dla uczniów klas piątych szkół podstawowych biorących udział w projekcie systemowym Pomorskie - dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską (zwanym dalej Projektem). 2. Głównym elementem wyjazdów edukacyjnych do instytucji kultury jest przybliżanie historii i tradycji regionu poprzez zapoznanie dzieci z ofertą zbiorów muzealnych oraz warsztatowe zajęcia edukacyjne (zwane dalej zajęciami). Edukacja kulturalna ma bezpośrednio wpłynąć na utrwalenie i pogłębienie wiedzy zdobywanej w szkole oraz kształtowanie postawy aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Lista proponowanych miejsc, które swoją ofertą edukacyjną odpowiadają warunkom stawianym przez Zamawiającego, znajduje się w ust. 17 Wytycznych do zajęć edukacyjnych. 3. Zajęcia mają odbywać się w instytucjach kultury, które prowadza działalność edukacyjną lub kulturalną w zakresie edukacji morskiej, udostępniają wystawy stałe lub czasowe w zakresie edukacji morskiej, oraz oferują zajęcia edukacyjne o treściach kształcenia zgodnych z założeniami Pomorskiego Programu Edukacji Morskiej dla uczniów szkół podstawowych. 4. Wyjazdy edukacyjne w ramach jednej części zamówienia dla różnych szkół mogą odbywać się do różnych instytucji kultury. 5. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 1) zapewnić realizację zajęć, 2) zapewnić przejazd odpowiednim środkiem transportu, 3) zapewnić posiłek dla wszystkich uczestników wyjazdu, 4) wskazać osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika wycieczki. 6. Wykonawca może wskazać różnych podwykonawców dla różnych wyjazdów w danej części przedmiotu zamówienia. Łączna liczba zajęć realizowanych przez wszystkich podwykonawców musi być równa liczbie zajęć przewidzianych dla grup w danej części przedmiotu zamówienia. 7. Zajęcia trwają 135 minut, przy czym nie mniej niż 60 minut musi być przeznaczone na warsztatowe zajęcia edukacyjne. 8. W przypadku zlecenia elementów przedmiotu zamówienia podwykonawcom, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawców jak za działania lub zaniechania własne. Wymagania stawiane odnośnie realizacji poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia odnoszą się zarówno do Wykonawcy (jeżeli samodzielnie realizuje dany element przedmiotu zamówienia) jak też do podwykonawców (jeżeli Wykonawca zlecił realizację danego elementu przedmiotu zamówienia podwykonawcom). 9. Wyjazdy edukacyjne odbywać się będą w dni robocze, w okresie od daty zawarcia umowy do 27.06.2014r. z pominięciem okresów: 17-22.04.2014r., 01-04.05.2014r. oraz 19-20.06.2014r. 10. Zamawiający nie dopuszcza zmian w składzie grup wyjazdowych. 11. Wytyczne do zajęć zapisane są w załączniku nr 10 do SIWZ. 12. Przejazd musi odbywać się pojazdem (zwanym dalej autobusem) spełniającym wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (j.t. Dz.U. z 2013 poz. 951), wyposażonym w odpowiednie oznakowanie, zgodne z art. 57 ust. 1 Ustawy z dnia 20.06.1997r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz.U. z 2012 r. Nr 1137, z późn. zm.). 13. Autobus musi być wyposażony w sprawny system ogrzewania i wentylacji zapewniający odpowiednie warunki wewnątrz autobusu, niezależnie od warunków atmosferycznych. 14. Do obowiązków Wykonawcy należy wyznaczenie kierownika wycieczki, o którym mowa w § 11 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 08.11.2001r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. 2001 nr 135 poz. 1516). 15. Zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 15, kierownikiem wycieczki może być osoba pełnoletnia, która spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków: 1) ukończyła kurs kierowników wycieczek szkolnych, 2) jest instruktorem harcerskim, 3) posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, przodownika lub instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek. 16. Kierownik wycieczki: 1) winien być obecny bezpośrednio na miejscu zbiórki bezpośrednio przed rozpoczęciem wyjazdu i pozostawać wraz z uczestnikami aż do zakończenia wyjazdu, 2) nie sprawuje opieki nad uczestnikami wyjazdu, 3) odpowiada za realizację zaplanowanego programu wyjazdu, 4) podejmuje decyzje w sytuacjach wyjątkowych oraz w przypadku nieprzewidzianych wcześniej zdarzeń, 5) ma prawo podjąć decyzję o przerwaniu lub odwołaniu wyjazdu w przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników wyjazdu; Wykonawca ponosi odpowiedzialność, w tym finansową, za ewentualne nieuzasadnione decyzje kierownika wycieczki o przerwaniu lub odwołaniu wyjazdu, jak również o jego kontynuowaniu mimo wystąpienia okoliczności stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników wyjazdu; 6) reprezentuje Wykonawcę w trakcie wyjazdu wobec uczestników wyjazdu oraz przedstawicieli Zamawiającego i jest upoważniony do podpisania protokołu wyjazdu w imieniu Wykonawcy. 17. Miejsca zbiórki dla poszczególnych wyjazdów znajdują się w opisie poszczególnych części przedmiotu zamówienia. Jeżeli w wyjeździe uczestniczą uczniowie z więcej niż jednej szkoły, Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania więcej niż jednego miejsca zbiórki (nie więcej miejsc zbiórki niż szkół, z których uczniowie biorą udział w jednym wyjeździe). 18. Wyjazd rozpoczyna się w dniu i o godzinie wskazanej Harmonogramie, o którym mowa w ust. 33 i 34 SOPZ , zwanym dalej Harmonogramem. 19. Wyjazd kończy się z chwilą powrotu do miejsca zbiórki . 20. W przypadku, gdy jest więcej niż jedno miejsce zbiórki, za czas rozpoczęcia wyjazdu uznaje się godzinę odjazdu z pierwszego miejsca zbiórki, zaś za czas zakończenia wyjazdu - powrót do ostatniego miejsca zbiórki. 21. W momencie rozpoczęcia wyjazdu na miejscu zbiórki musi znajdować się: 1) autobus z dokumentem potwierdzającym pozytywny wynik kontroli dokonanej w dniu wycieczki przez uprawnionego funkcjonariusza policji lub Inspektoratu Transportu Drogowego, 2) kierowca posiadający odpowiednie uprawnienia oraz znajdujący się w stanie psychofizycznym (w tym pod względem trzeźwości) umożliwiającym kierowanie autobusem, 3) kierownik wycieczki. 22. W momencie rozpoczęcia wyjazdu wszystkie czynności związane z przygotowaniem autobusu do wyjazdu (manewrowanie na miejscu zbiórki, czynności kontrolne, uzupełnianie paliwa itp.) muszą być już zakończone, a autobus musi być gotowy na przyjęcie uczestników wyjazdu. 23. Czas rozpoczęcia wyjazdu ustala Wykonawca w Harmonogramie. Czas rozpoczęcia wyjazdu musi być ustalony tak, by program wyjazdu (a w szczególności zajęcia) mógł zostać zrealizowany w sposób pełny. Ustalając czas rozpoczęcia wyjazdu Wykonawca musi uwzględnić potencjalne, dające się przewidzieć, utrudnienia w ruchu na trasie przejazdu. 24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za punktualne rozpoczęcie wyjazdu. 25. Przy ustalaniu Harmonogramu należy uwzględnić czas przeznaczony na zajmowanie przez uczestników wyjazdu miejsc w autobusie, który nie może być krótszy niż 15 minut dla każdego miejsca zbiórki na trasie wyjazdu z zastrzeżeniem ust. 27. 26. Mając na uwadze nadrzędny cel, jakim jest realizacja programu wyjazdu, kierownik wycieczki może zdecydować o odjeździe z miejsca zbiórki bez czekania na ewentualnych spóźnionych uczestników po upływie 15 minut od zaplanowanej godziny zbiórki w danym miejscu zbiórki. 27. Jeżeli autobus przyjedzie spóźniony na miejsce zbiórki, czas 15 minut, o którym mowa w ust. 25 i 26, liczy się od momentu udostępnienia autobusu dla uczestników wyjazdu. Opiekę nad uczestnikami wyjazdu w trakcie jego trwania sprawują wyznaczone osoby, opiekunowie wycieczki, wyznaczeni przez dyrektora szkoły (Zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r.) 28. Liczebność grup oraz liczba opiekunów znajduje się w opisie poszczególnych części przedmiotu zamówienia. 29. Posiłek, o którym mowa w ust. 5 pkt. 3, winien być zorganizowany w lokalu gastronomicznym posiadającym salę odpowiednio dużą dla danej liczby uczestników wyjazdu oraz wyposażonym w węzły sanitarne (wc + umywalka) dostępne nieodpłatnie dla uczestników wyjazdu. 30. Posiłek winien składać się z co najmniej jednego dania ciepłego (tzw. danie główne). Do posiłku uczestnicy winni otrzymać napój (minimum 200 ml): kawa, herbata, woda-sok-napój (gazowane lub niegazowane). 31. Wykonawca musi objąć uczestników wyjazdu ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków w wysokości nie niższej niż 5 000,00 zł na każdego uczestnika. Wykonawca prześle Zamawiającemu kopię polisy potwierdzającej wspomniane ubezpieczenie nie później niż 2 dni przed datą wyjazdu, którego dana polisa dotyczy . 32. Zgodnie z § 33 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 31.12.2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2003 nr 6 poz. 69, z późn. zm.), niedopuszczalne jest organizowanie wyjazdów podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi. Kierownik wycieczki każdorazowo podejmuje decyzję o przeprowadzeniu lub odwołaniu wyjazdu, jeżeli mają miejsce zjawiska, o których mowa w tym przepisie. Za ewentualne szkody wynikłe z przeprowadzenia wyjazdu w nieodpowiednich warunkach odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 33. Harmonogram: 1) Wykonawca w terminie do 3 dni od daty zawarcia Umowy, opracuje Harmonogram, zawierający dane, o których mowa w ust. 34 i przekaże go do informacji Zamawiającemu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, 2) W przypadku uwag Zamawiającego do Harmonogramu, Wykonawca ma obowiązek je uwzględnić. W takim przypadku ostateczna wersja Harmonogramu uwzględniająca uwagi Zamawiającego zostanie przekazana do informacji Zamawiającego, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zawarcia Umowy. 3) W przypadku zmiany określonego w Harmonogramie dnia wyjazdu na późniejszy Wykonawca poinformuje o tym Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej, najpóźniej na 7 dni przed zaplanowanym pierwotnie w Harmonogramie dniem wyjazdu, którego zmiana dotyczy. 4) W przypadku zmiany określonego w Harmonogramie dnia wyjazdu na wcześniejszy, Wykonawca poinformuje o tym Zamawiającego za pośrednictwem poczty elektronicznej najpóźniej na 7 dni przed planowanym nowym dniem wyjazdu. 5) W przypadku zmiany określonej w Harmonogramie godziny planowanego wyjazdu albo zmiany określonej w Harmonogramie godziny realizacji poszczególnych części wyjazdu, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na 2 dni przed rozpoczęciem dnia, w którym opisana w niniejszym punkcie zmiana ma nastąpić.. 34. Harmonogram o którym mowa w ust.33 powinien zawierać : 1) nazwę realizatora zajęć, 2) lokalizację zajęć 3) godzinę rozpoczęcia wyjazdu, 4) godziny zbiórki w kolejnych miejscach zbiórek , 5) godzinę rozpoczęcia zajęć, 6) planowaną godzinę posiłku , 7) planowaną godzinę powrotu do poszczególnych miejsc zbiórek . 8) nazwę szkoły wskazanej do poszczególnego wyjazdu, 9) miejscowość, 10) powiat 35. Załącznikiem do Harmonogramu będzie imienna lista osób wskazanych jako kierownicy wycieczek, przy czym Zamawiający dopuszcza przedłożenie zbiorczej listy wszystkich osób wskazanych jako kierownicy wycieczek, bez podawania konkretnych wyjazdów, do których przypisana jest dana osoba. 36. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej, w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy scenariusze zajęć , celem stwierdzenia zgodności zaplanowanych zajęć z wytycznymi zawartymi w SIWZ. Scenariusz zajęć musi zawierać co najmniej następujące informacje: 1) realizator zajęć, 2) lokalizacja zajęć, 3) poszczególne elementy zajęć z czasem ich trwania (w minutach), 4) imiona i nazwiska osób prowadzących zajęcia (mogą być różne osoby dla poszczególnych elementów zajęć) . 37. Zamawiający dokona weryfikacji scenariusza pod kątem jego zgodności z zakresem tematycznym zawartym w Pomorskim Programie Edukacji Morskiej. 38. Informację o wyniku weryfikacji scenariusza Zamawiający przekaże Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od daty otrzymania scenariusza do weryfikacji. Brak informacji od Zamawiającego o wyniku weryfikacji w ww. terminie traktuje się jako weryfikację pozytywną. 39. W przypadku negatywnej weryfikacji scenariusza Wykonawca poprawi zgłoszone uchybienia w terminie do 5 dni od daty uzyskania informacji o negatywnej weryfikacji. 40. Przeprowadzenie każdego wyjazdu potwierdzone będzie protokołem wyjazdu, który podpisany będzie przez kierownika wycieczki oraz opiekuna wycieczki. Opiekun wycieczki może podpisać protokół wyjazdu bez zastrzeżeń, z zastrzeżeniami lub odmówić podpisania protokołu wyjazdu, jeżeli w jego trakcie popełnione zostały poważne uchybienia, w szczególności, jeżeli zagrożone było bezpieczeństwo uczestników lub nie zostały zrealizowane takie elementy wyjazdu, jak zajęcia lub posiłek. Wraz z protokołem Wykonawca przedstawi listę obecności uczestników wyjazdu oraz dziennik zajęć zgodnie z dostarczonym wzorem. 41. Jeżeli w wyjeździe uczestniczyć będą uczniowie z więcej niż jednej szkoły, protokół wyjazdu podpisany zostanie oddzielnie z opiekunem uczniów z każdej ze szkół. 42. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumentację wszystkich wyjazdów, które zaplanowane były w danym miesiącu w terminie do 7 dnia kolejnego miesiąca kalendarzowego. Na tej podstawie Zamawiający podpisze z Wykonawcą protokół odbioru częściowego pod warunkiem wykonania przez Wykonawcę wszystkich zobowiązań warunkujących podpisanie protokołu odbioru częściowego. Dokumentację wyjazdów stanowią protokół wyjazdu, lista obecności i dziennik zajęć. 43. Jeżeli w przedłożonych przez Wykonawcę protokołach wyjazdów wymienione będą uchybienia, w tym liczba wyjazdów potwierdzona protokołami nie będzie odpowiadać liczbie wyjazdów zaplanowanych na dany miesiąc, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących uchybień wraz z informacją o sposobie i terminie jej usunięcia. Zamawiający, przed podpisaniem protokołu odbioru częściowego, zweryfikuje te uchybienia. Jeżeli w wyniku weryfikacji uchybień Zamawiający stwierdzi, że naruszone zostały warunki Umowy, wyjazd, którego dotyczą naruszenia, zostanie uznany za niezrealizowany. Jeżeli w wyniku weryfikacji uchybień w protokołach wyjazdów więcej niż jeden wyjazd zostanie uznany za niezrealizowany lub jeżeli stwierdzone uchybienia sprowadziły poważne zagrożenie bezpieczeństwa uczestników wyjazdu, Zamawiający może rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym, jeżeli rodzaj uchybień nie rokuje nadziei na poprawną realizację całego przedmiotu Umowy. 44. Jeżeli Wykonawca przedłoży protokoły wyjazdów podpisane z zastrzeżeniami, Zamawiający zweryfikuje te zastrzeżenia przed podpisaniem protokołu odbioru częściowego. 45. Przedmiot zamówienia podzielony jest na 6 CZĘŚCI.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach