Przetargi.pl
Organizacja i realizacja działań aktywizujących osoby bezrobotne na potrzeby Programu aktywizacji realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach projektu PO KL Kadry dojrzałe do zmian POKL.01.02.00-00-028 12 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Powiatowy Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 45-266 Opole, ul. majora Hubala 21
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4422929 , fax. 077 4422928
  • Data zamieszczenia: 2014-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy
    ul. majora Hubala 21 21
    45-266 Opole, woj. opolskie
    tel. 077 4422929, fax. 077 4422928
    REGON: 53159856100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i realizacja działań aktywizujących osoby bezrobotne na potrzeby Programu aktywizacji realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach projektu PO KL Kadry dojrzałe do zmian POKL.01.02.00-00-028 12 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania działań aktywizujących osoby bezrobotne na potrzeby Programu aktywizacji realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach projektu PO KL Kadry dojrzałe do zmian POKL.01.02.00-00-028 12 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 1.Celem kontraktacji usług z zakresu aktywizacji osób bezrobotnych jest realizacja usług aktywizujących osoby bezrobotne. Pod pojęciem usług aktywizujących należy rozumieć usługi pośrednictwa pracy i doradztwa personalnego obowiązkowo, szkoleniowe oraz usługi wspierające wymienione formy fakultatywnie, w miarę potrzeb, przez co dalej należy rozumieć wszelką aktywność w kierunku przywrócenia osób na rynek pracy wykraczającą poza usługi i instrumenty rynku pracy określone w przepisach ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktach wykonawczych do tej ustawy. 2.Aktywizacja osób bezrobotnych odbywać się będzie w trzech etapach 1)Etap diagnostyczny polega ona na przeprowadzeniu testu predyspozycji zawodowych, a jeśli zachodzi taka potrzeba przeprowadzenie szerszej diagnozy dotyczącej sytuacji osoby bezrobotnej, stworzeniu planu aktywizacji obejmującego przewidywane formy wsparcia i czas ich trwania, opisaniu indywidualnej ścieżki rozwoju zawodowego uwzględniającej wnioski z testu predyspozycji zawodowych, możliwą ścieżkę kariery zawodowej określającą: stanowiska, na jakie może aplikować osoba bezrobotna, branże, w których może podjąć pracę, możliwą wysokość zarobków wraz z perspektywami awansu, potrzeby dotyczące aktualizacji lub nabywania kwalifikacji, wiedzy lub umiejętności za przeprowadzenie etapu diagnostycznego Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 30% zaoferowanej ceny w przeliczeniu na jedną osobę bezrobotną. W przypadku rezygnacji osób bezrobotnych na etapie diagnostycznym jest możliwość uzupełniania osób z list rezerwowych przygotowanych przez Zamawiającego. 2)Etap aktywizacyjny polega na przeprowadzeniu działań aktywizacyjnych zwiększających szanse osoby bezrobotnej na zatrudnienie agencja ma swobodę w doborze form aktywizacji, przedstawieniu oferty pracy, doprowadzeniu do udziału osoby bezrobotnej w procesie rekrutacji, wprowadzeniu na rynek pracy za przeprowadzenie etapu aktywizacyjnego Wykonawca nie otrzymuje wynagrodzenia. 3)Etap utrwalenia uzyskanych efektów polega na wspieraniu osób bezrobotnych po uzyskaniu zatrudnienia, współpracy z pracodawcami na rzecz utrzymania zatrudnienia za uzyskanie efektu zatrudnieniowego w wymiarze minimum 3 miesięcy Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 40% zaoferowanej ceny w przeliczeniu na jedną osobę bezrobotną, za uzyskanie efektu utrzymania w zatrudnieniu w wymiarze 4., 5. i 6. miesiąca Wykonawca otrzymuje wynagrodzenie w wysokości po 10% zaoferowanej ceny w przeliczeniu na jedną osobę bezrobotną za każdy miesiąc powyżej 3. 3.Liczba osób objętych działaniami aktywizującymi: 35 osób wskazanych przez Zamawiającego, które przeszły pozytywnie proces rekrutacji do udziału w usłudze aktywizacyjnej. Zamawiający zakłada, że skierowane do udziału w działaniach aktywizujących osoby bezrobotne rekrutować się będą spośród następujących kategorii osób: 13 osób bezrobotnych w wieku poniżej 25 roku życia, 22 osoby bezrobotne w wieku powyżej 50 roku życia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby uczestników do zakończenia etapu diagnozowania w ramach poszczególnych działań aktywizujących, przy założeniu, że cena jednostkowa podana w ofercie za dany rodzaj usługi nie ulegnie zmianie. Zamawiający zastrzega sobie, że efektywność zatrudnieniowa działań aktywizujących osób skierowanych wynieść winna nie mniej niż 6 osób bezrobotnych w wieku poniżej 25 roku życia, 9 osób bezrobotnych w wieku powyżej 50 roku życia, przy przyjęciu, iż aktywizacja przeprowadzona pomyślnie oznacza zatrudnienie na okres co najmniej 3 miesięcy. Zamawiający zastrzega sobie, że efektywność utrzymania w zatrudnieniu osób skierowanych wynieść winna nie mniej niż 3 osoby bezrobotne w wieku poniżej 25 roku życia, 4 osoby bezrobotne w wieku powyżej 50 roku życia, przy przyjęciu, iż utrzymanie w zatrudnieniu nastąpi na okres co najmniej 6 miesięcy. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji działań aktywizujących, będących przedmiotem zamówienia w kilku grupach jednocześnie. Maksymalna liczba osób w grupie uczestniczących w jednym działaniu wynosi 10 osób. 4.Termin realizacji zamówienia: Działania aktywizujące będą przeprowadzane w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2014 roku. Szczegółowy harmonogram działań aktywizujących będzie ustalany przez Zamawiającego z Wykonawcą w następujący sposób: 1)Zamawiający przekazuje Wykonawcy, za pomocą aplikacji Kontraktor, listę uczestników skierowanych do udziału w działaniach aktywizujących z zaznaczeniem danych podstawowych imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, 2)w ciągu 30 dni od otrzymania listy, o której mowa w podpunkcie 1, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu harmonogram działań ustalonych dla każdego uczestnika działań aktywizujących w ramach planu aktywizacji wraz ze wskazaniem katalogu planowanych przedsięwzięć i z terminem rozpoczęcia, a także zakończenia ich realizacji oraz podaniem adresu przeprowadzania tych czynności. 5.Program działań aktywizujących osoby skierowane: Działania aktywizujące powinny być poprzedzone przygotowaniem przez trenerów wskazanych przez Wykonawcę indywidualnych planów aktywizacji w przypadku każdego bezrobotnego, a następnie na etapie realizacji działania aktywizujące winny być prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy, w szczególności w odniesieniu do usług rynku pracy - doradztwo zawodowe personalne, pośrednictwo pracy i szkolenia. Nadto Zamawiający przewiduje możliwość wdrażania w miarę indywidualnych potrzeb poszczególnych osób bezrobotnych działań wspierających pozaustawowe. 6.Miejsce realizacji działań aktywizujących: Działania aktywizacyjne odbywać się będą we wskazanym w ofercie punkcie ulokowanym w mieście powiatowym, w którym znajduje się siedziba Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza inne miejsca odbycia zajęć aktywizujących niż miejsce zamieszkania osoby bezrobotnej lub poza obszarem powiatu właściwego dla siedziby Zamawiającego pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę dojazdu z miejsca zamieszkania lub zwrotu kosztów dojazdu dla uczestnika z miejsca zamieszkania do miejsca odbycia zajęć i z powrotem, z zastrzeżeniem, iż łączny czas dojazdu i powrotu z zajęć aktywizujących nie powinien przekroczyć 2 godzin. Wykonawca raz w tygodniu dokona zwrotu kosztów dojazdów na podstawie ceny biletu najtańszego środka komunikacji publicznej. 7.Wykonawca musi dysponować odpowiednim lokalem, sprzętem i materiałami do prowadzenia zajęć aktywizujących: 1)Pomieszczenia i sale szkoleniowe: Zajęcia muszą odbywać się w pomieszczeniach przygotowanych przez Wykonawcę, ewentualnie salach szkoleniowych, gdzie zapewnione są właściwe warunki BHP i ppoż. oraz zaplecze socjalne. Sale powinny być przestronne, odpowiednio oświetlone, w razie potrzeby ogrzewane lub klimatyzowane w celu zapewnienia optymalnej temperatury do 24?C, wentylowane. 2)Sprzęt: Pomieszczenia i ewentualne sale powinny być dostosowane do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych teoretycznych i wyposażone w minimum: krzesła, stoliki lub w przypadku sal: w co najmniej krzesła z blatem w liczbie odpowiadającej co najmniej liczbie uczestników szkolenia oraz komputer i rzutnik. 3)Materiały szkoleniowe, pomoce dydaktyczne: powinny zawierać treści dostosowane do potrzeb indywidualnego planu wobec każdego uczestnika, a sposób podania zawartych w nich informacji powinien być dostosowany do możliwości i umiejętności każdego uczestnika indywidualnie. 8.Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia uczestników na czas poprowadzenia zajęć aktywizujących od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), które mogą nastąpić w trakcie realizacji planowanych usług rynku pracy, a także w czasie dojazdu do miejsca odbywania tych zajęć i powrotu. 9.Przed rozpoczęciem działań aktywizujących Wykonawca zobowiązany jest do zamieszczenia informacji o Zamawiającym - we wszystkich miejscach prowadzenia zajęć aktywizujących, materiałach publikowanych, które dotyczą realizacji niniejszego zamówienia, a także do zamieszczenia na swojej stronie internetowej informacji o realizowanym zamówieniu i poinformowania uczestników, w jakim celu działania aktywizujące są organizowane (na zlecenie Zamawiającego). Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia działań informacyjno promocyjnych w ramach zlecenia zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 10.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia odpowiedniej dokumentacji działań aktywizujących prowadzonych w ramach prowadzonych działań aktywizujących w szczególności na podstawie aplikacji Kontraktor, a nadto prowadzić dziennik zajęć zawierający listę obecności z podpisami uczestników, program planowanych indywidualnych oraz ewentualnie grupowych zajęć aktywizujących z podaniem godzin zajęć, imienia i nazwiska osoby lub osób prowadzących zajęcia i ich podpisy, a w przypadku szkoleń obejmujących część zajęć praktycznych także miejsce odbywania praktyki. 11.Wykonawca ma obowiązek bieżącego informowania Zamawiającego o rezygnacji uczestnika z usług aktywizujących w trakcie ich trwania lub o wszelkich innych okolicznościach związanych z udziałem uczestników w tych działaniach. 12.Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zlecenia, w tym dokumentów finansowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853123208
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Personel
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach