Przetargi.pl
Opracowanie Strategii Rozwoju Turystyki Miasta Racibórz na lata 2010-2017

Miasto Racibórz ogłasza przetarg

  • Adres: 47-400 Racibórz, ul. Stefana Batorego 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 7550710 , fax. 032 7550725
  • Data zamieszczenia: 2009-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Racibórz
    ul. Stefana Batorego 6 6
    47-400 Racibórz, woj. śląskie
    tel. 032 7550710, fax. 032 7550725
    REGON: 27625839700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: raciborz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie Strategii Rozwoju Turystyki Miasta Racibórz na lata 2010-2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Strategii Rozwoju Turystyki Miasta Racibórz na lata 2010-2017. Etap I. Diagnostyczno-analityczny: do 30 września 2009 r. Etap I obejmuje badania jakościowe i ilościowe, na podstawie których Wnioskodawca uzyska informację jak postrzegana jest oferta turystyczna Miasta Racibórz wśród obecnych i potencjalnych turystów oraz przedstawicieli branży turystycznej. 1). Badanie jakościowe: Przeprowadzenie badania jakościowego ma być podstawą sformułowania hipotez badawczych poddanych sprawdzianowi w toku badania ilościowego. Badanie jakościowe powinno być prowadzone metodą grup fokusowych w grupie dyskusyjnej, którą stanowić będą przedstawiciele branży turystycznej Miasta Racibórz oraz osoby zaangażowane w rozwój turystyczny miasta (w tym instytucji i firm odpowiedzialnych za promocję turystyki, sprzedaż i opracowywanie oferty turystycznej Miasta) - grupa nie mniejsza niż 10 osób. 2). Badanie ilościowe: Badanie PAPI obejmujące przynajmniej 100 turystów odwiedzających Miasto Racibórz w sezonie letnim. Badanie przeprowadzone za pomocą wywiadów kwestionariuszowych (PAPI - Pen&Paper Interwiew) powinno objąć turystów w okresie wzmożonego ruchu turystycznego w sezonie letnim. Badanie ilościowe ma służyć weryfikacji hipotez z badania jakościowego na temat oferty turystycznej miasta i jego wizerunku w grupie ogólnopolskiej. 3). Przeprowadzenie diagnozy turystycznej polegającej na wszechstronnej i dogłębnej analizie atrakcyjności i potencjału turystycznego miasta, w tym w szczególności: a) analizie dostępnych źródeł pierwotnych i wtórnych mówiących o ofercie i atrakcyjności turystycznej miasta (w tym zasobów sieci www, materiałów dostarczonych przez Zamawiającego, ofert handlowych, informatorów turystycznych). b) wizji lokalnej, obejmującej wizytę w obiektach bazy turystycznej i uzupełniającej, a także w atrakcjach kulturowych i przyrodniczych jak i infrastrukturze sportowo - rekreacyjnej na terenie. c) wykonaniu analiz specjalistycznych, w tym analizy interesariuszy, analizy konkurencji, analizy SWOT. Analiza interesariuszy prowadzona będzie pod kątem zidentyfikowania wszystkich organizacji i instytucji, które mają (lub mogą mieć) wpływ lub które podlegają wpływowi oferty turystycznej miasta. Analiza konkurencji przeprowadzona będzie z uwzględnieniem tych miast i gmin, których oferta jest lub może być konkurencyjna w stosunku do oferty miasta. Analiza SWOT oferty turystycznej przeprowadzona zostanie w formie dostosowanej do specyfiki przedmiotowego projektu. d) zorganizowanie spotkania warsztatowego prezentującego wyniki diagnozy turystycznej branży turystycznej przedstawicielom samorządu. 4). Opracowanie raportu z prac badawczych oraz diagnozy turystycznej w formie dokumentu w formacie tekstowym zawierającego wnioski z: analizy źródeł pierwotnych i wtórnych, wizji lokalnej, wymienionych analiz, dokumentację fotograficzną (w wersji papierowej i elektronicznej) oraz jego prezentację w siedzibie Zamawiającego. Etap II. Strategiczno-produktowy: do 31 stycznia 2010r. Etap ten ma na celu opracowanie kierunków rozwoju turystycznego Miasta Racibórz wraz z wykreowanie min. 7 markowych produktów turystycznych w tym co najmniej 3 produktów wspólnych z miastem Krawarz (CZ) spełniającej wymagania obecnych i przyszłych odbiorców, które dzięki skutecznemu wsparciu marketingowemu stanowić będą konkurencyjną w skali regionalnej, krajowej i europejskiej ofertę turystyczną na lata 2010-2017. 1). Opracowanie kierunków rozwoju turystycznego Miasta Racibórz w odniesieniu m.in. do Strategii Rozwoju Turystki w województwie śląskim na lata 2004-2013, Strategii Rozwoju Pogranicza Polsko-Czeskiego, Strategii Rozwoju Miasta Racibórz na lata 2006-2015: a) propozycja kierunków rozwoju turystyki w Mieście optymalnie wykorzystujących jego potencjał i zewnętrzne szanse rozwoju. b) konsultacja przyjętych kierunków z branżą i przedstawicielami samorządu w ramach spotkania warsztatowego, 2). Kreacja min. 7 markowych produktów turystycznych Miasta Racibórz z uwzględnieniem co najmniej 3 produktów wspólnych z miastem Krawarz (CZ), odzwierciedlających potencjał obszaru objętego projektem, oczekiwania turystów i światowe trendy w rozwoju oferty turystycznej oraz założenia powyższych strategii. W tym w szczególności: a) wskazanie form turystyki szczególnie predestynowanych do rozwoju w przyszłości na obszarze Miasta, w tym ocena możliwości rozwoju obecnie realizowanych. b) opisanie profilu turystów obecnie korzystających z oferty Miasta i mogących skorzystać z niej w przyszłości c) określenie wiązanki 7 markowych produktów turystycznych Miasta Racibórz, w tym 3 wspólnych z miastem Krawarz, zawierającej produkty wiodące i uzupełniające optymalnie wykorzystujące potencjał miasta i wiedzę uzyskaną w części analitycznej i badawczej. d) opracowanie przykładowych gotowych do komercjalizacji ofert turystycznych opartych o produkty markowe. e) wskazanie pozycjonowania oferty turystycznej Miasta Racibórz na tle zdiagnozowanej konkurencji w oparciu o jej unikalne cechy f) szczegółowe opisanie procesu wdrażania markowych produktów turystycznych Miasta Racibórz w tym trzech wspólnych z miastem Kramarz wraz ze wskazaniem źródeł finansowania 3). Prezentacja rezultatów prac etapu II podczas spotkania w siedzibie zamawiającego (do 15 grudnia 2009r). 4). Prezentacja Strategii Rozwoju Turystyki Miasta Racibórz na lata 2010 - 2017 Radnym Miasta Racibórz (do 31 stycznia 2010r.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 732200000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 0 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.Posiadanie uprawnień do wykonywania działalności lub czynności. 2.Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności: Wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwóch zadań , których celem było wykonanie programu rozwoju markowego produktu turystycznego lub strategii rozwoju turystyki z elementami programu rozwoju markowych produktów turystycznych. 3.Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. 4.Nie podleganie wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nastąpi w oparciu o załączone oświadczenia i niżej wymagane dokumenty. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich wiedza i doświadczenie oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia oraz sytuacja ekonomiczna i finansowa będzie oceniana wspólnie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: /spełnia - nie spełnia/.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3.Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. 4.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 1). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, tj. w pkt.1, 2. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a). nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b). nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2).Dokumenty, o których mowa powyżej, tj. w pkt.1) a). powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w pkt. 1) b). nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3). Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, tj. w pkt.1) i 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4).Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bipraciborz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach