Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza"

Związek Gmin "Kumiałka - Biebrza" z siedzibą w Korycinie ogłasza przetarg

  • Adres: 16140 Korycin, ul. Knyszyńska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 858 712 215
  • Data zamieszczenia: 2016-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Gmin "Kumiałka - Biebrza" z siedzibą w Korycinie
    ul. Knyszyńska
    16140 Korycin, woj. podlaskie
    tel. 858 712 215
    REGON: 5047579600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” tj. gmin: Janów i Korycin, oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Korycinie ul. Grodzieńska 36 (zwanego dalej "PSZOK"), w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i przekazywania odpadów do zagospodarowania do regionalnej/ych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 2. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wskazania w ofercie (w formularzu ofertowym) regionalnej/ych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ. 4. Poziom recyklingu Zamawiający wyliczy na podstawie wzoru zawartego w § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. poz.645). 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3 a ustawy wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związane bezpośrednio z odbiorem odpadów z nieruchomości (kierowców i załogę pojazdów odbierających odpady) - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z póżn. zm.). 6. Dla udokumentowania faktu zatrudnienia osób na umowę o pracę, w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykaz takich osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą one wykonywać w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Na pisemne żądanie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobligowany potwierdzić fakt zatrudniania tych osób w ramach stosunku pracy. 7. Zamawiający zastrzega możliwość zawiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy o przypadku uzasadnionego podejrzenia zawarcia z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umowy cywilnoprawnej zamiast wymaganej umowy o pracę. 8. W przypadku zmiany osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu umowy w okresie trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zmienionego wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą one wykonywać w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Obowiązek ten Wykonawca musi zrealizować w terminie 5 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Charakterystyka przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, położonych w obszarze położonych na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” tj. gmin: Janów i Korycin, oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Korycinie ul. Grodzieńska 36 (zwanego dalej "PSZOK") i zagospodarowaniu tych odpadów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Przedmiotem zamówienia objęte są następujące miejscowości: 1) Gmina Korycin (liczba gospodarstw domowych, w których powstają odpady komunalne, zgodnie ze złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- stan na dzień 30.09.2016 r.): 1. Aulakowszczyzna - 22 2. Białystoczek - 13 3. Bombla - 24 4. Brody - 12 5. Długi Ług - 26 6. Dzięciołówka - 10 7. Gorszczyzna - 7 8. Korycin - 141 9. Krukowszczyzna - 48 10. Kumiała - 42 11. Laskowszczyzna - 22 12. Łomy - 11 13. Łosiniec - 8 14. Mielniki - 13 15. Nowinka - 4 16. Olszynka - 10 17. Ostra Góra - 29 18. Popiołówka - 29 19. Przesławka - 9 20. Romaszkówka - 1 21. Rudka - 12 22. Rykaczewo - 5 23. Skindzierz - 44 24. Stok - 20 25. Szaciłówka - 23 26. Szumowo - 13 27. Wojtachy - 10 28. Wyłudki -11 29. Wyłudy - 27 30. Wysokie - 10 31. Zabrodzie - 22 32. Zagórze - 21 33. Zakale - 6 Powierzchnia gminy Korycin wynosi ok. 11 732 ha, ludność (stan na dzień 30.09.2016 r. - 3361). 2) Gmina Janów (liczba gospodarstw domowych, w których powstają odpady komunalne, zgodnie ze złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- stan na dzień 30.09.2016 r.): 1. Białousy - 52 2. Brzozowe Błoto - 3 3. Budno - 15 4. Budzisk - 2 5. Cieśnisk Mały - 3 6. Cieśnisk Wielki - 12 7. Cimoszka - 3 8. Franckowa Buda - 11 9. Gabrylewszczyzna - 6 10. Giełozicha - 1 11. Janów - 217 12. Jasionowa Dolina - 24 13. Kamienica - 24 14. Kizielany - 19 15. Kizielewszczyzna - 9 16. Kładziewo - 6 17. Krasne - 18 18. Kumiałka - 16 19. Kuplisk - 28 20. Kwasówka - 2 21. Łubianka - 35 22. Marchelówka - 21 23. Nowokolno - 14 24. Nowowola - 60 25. Nowy Janów - 16 26. Ostrynka - 17 27. Podłubianka - 8 28. Podtrzcianka - 2 29. Przystawka - 60 30. Rudawka - 27 31. Sitawka - 26 32. Sitkowo - 23 33. Skidlewo - 4 34. Soroczy Mostek - 9 35. Sosnowe Bagno - 3 36. Studzieńczyna - 6 37. Szczuki - 13 38. Teolin - 38 39. Trofimówka - 39 40. Trzcianka - 36 41. Wasilówka - 21 42. Zielony Gaj - 10 43. nieruchomość położona pod adresem Lebiedzin nr 54 Powierzchnia gminy Janów wynosi ok. 20 774 ha, ludność (stan na dzień 30.09.2016 r. - 4336). Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych, objętych systemem odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych wynosi w gminie Janów - 960 nieruchomości zamieszkałych i w gminie Korycin - 705 nieruchomości zamieszkałych. 2. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych, którą Wykonawca zobowiązany jest odebrać i zagospodarować z terenu Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza" (nieruchomości zamieszkałe): GMINA JANÓW Mg/rok GMINA KORYCIN Mg/rok niesegregowane zmieszane odpady komunalne papier i tektura tworzywa sztuczne szkło metale popiół ok. 270 ok. 13 ok. 30 ok. 52 ok. 4,5 ok. 70 ok. 265 ok. 6,5 ok. 28 ok. 42 ok. 4,0 ok. 85 Przewidywana ilość odpadów segregowanych zgromadzonych w PSZOK: - ok. 50 Mg/rok. Rodzaje odpadów odbieranych z PSZOK: - odpady niebezpieczne i odpady problemowe pochodzące z gospodarstw domowych takie jak przeterminowane leki i chemikalia, farby i lakiery; - zużyte baterie i akumulatory pochodzące z gospodarstw domowych; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - meble i inne odpady wielkogabarytowe; - odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z gospodarstw domowych; - zużyte opony; - styropian, opakowania wielomateriałowe typu Tetrapak; - folie (rolnicze, ogrodnicze i budowlane); - odpady zielone. Pojemniki znajdujące się na wyposażeniu PSZOK, będące własnością Zamawiającego: - pojemniki 1100 l z pokrywą, na kółkach - 4 szt. w kolorze żółtym, 4 szt. w kolorze zielonym, 4 szt. w kolorze niebieskim, 2 szt. w kolorze czarnym, - kontenery do systemów hakowych o pojemności ok. 38m3 - 2 szt., - pojemnik z pokrywą na zużyte akumulatory, - pojemniki 30 l z pokrywą na zużyte baterie i na przeterminowane leki - 2 szt.. Podane ilości odbioru odpadów komunalnych stanowią wielkości orientacyjne, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów, w okresie realizacji zamówienia, mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości (gospodarstw domowych) związana z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, oraz zmiana ilości wywożonych odpadów komunalnych nie będzie powodowała zmiany umowy ani zmiany wartości zamówienia. 3. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 1) odpady komunalne zmieszane i segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym „u źródła" w pojemnikach i workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport; 2) właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z § 7 i 8 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”, stanowiącego załącznik do uchwały Nr IV/18/15 Zgromadzenia Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” z dnia 12 października 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” (Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 3288); 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania nieodpłatnie worków do selektywnej zbiórki odpadów wg rodzajów: - worek żółty – tworzywa sztuczne, puszki aluminiowe, metale, opakowania wielomateriałowe, - worek niebieski – papier, tektura, - worek zielony – szkło, - worek szary - popiół, oraz do uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze z nieruchomości zamieszkałych; 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów segregowanych, zgromadzonych w PSZOK, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”; 5) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach; 6) odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych prowadzony będzie według Harmonogramu odbioru opracowanego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym. Harmonogram odbioru Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Zmiany harmonogramu odbioru wynikające ze zmian w wykazie nieruchomości, związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego informacji o zmianach w wykazie nieruchomości; 7) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów; 8) usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do nieruchomości trudnodostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z tych nieruchomości; 9) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 10) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru; 11) w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. O zmianach w wykazie nieruchomości, związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Zamawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż w terminie 7 dnia od dnia powstania zmian; 12) Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego przekazywania Zamawiającemu adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie są one ujęte w wykazie, o którym mowa w pkt 11; 13) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników na swój koszt; 14) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 15) Wykonawca zobowiązany jest także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania oraz odpadów tzw. „luzów”, które wysypały się podczas ładowania lub w wyniku opóźnionego wywozu, czy też przepełnienia pojemnika. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników; 16) Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów, o którym mowa w ust. 2 pkt 6. 4. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 1) opady komunalne zmieszane zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”; 2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny takie jak: tworzywa sztuczne, papier i tektura, puszki aluminiowe i metale, szkło, z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, popiół powinien być odbierany nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia i od 1 października do 31 grudnia, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”; 3) odpady komunalne z PSZOK powinny być odbierane nie później niż w terminie 7 dni od pisemnego bądź telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności odbioru odpadów, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku. 5. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych: 1) odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie; 2) przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia stwierdzenia opisanej sytuacji. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dokumentacja fotograficzna, notatka, protokół, nagranie itp., z której powinno jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do stwierdzenia opisanej sytuacji; 3) uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowiło naruszenie umowy; 4) wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali gromadzenie odpadów w sposób selektywny Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. 6. Obowiązki Wykonawcy: 1) w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo-transportowej - Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 2) w zakresie sprawozdawczości: a) Wykonawca będzie na bieżąco prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz.250 z późn. zm.), b) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań półrocznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. poz. 934), sporządzonych odrębnie dla każdej gminy - członka Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza", w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy sprawozdanie, c) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania raportów miesięcznych zawierających informacje o: - ilościach i rodzajach odpadów przekazanych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, - ilościach i rodzajach selektywnie odebranych odpadów komunalnych przekazanych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie o odpadach, - liczbie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, sporządzonych odrębnie dla każdej gminy - członka Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza" w terminie 14 dni po sporządzeniu, nie później niż do końca miesiąca, następującego po miesiącu, którego dotyczy raport. Do raportów Wykonawca dołączy kopie kart przekazania odpadów, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. poz. 1973) oraz kopie dokumentów potwierdzających recykling i odzysk. Karty przekazania odpadów muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Janów bądź terenu Gminy Korycin oraz muszą być sporządzone odrębnie dla każdej gminy. 7. Zagospodarowanie odpadów: 1) zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, co oznacza obowiązek ich przekazywania do Instalacji Regionu Gospodarki Odpadami Północnego: Obszar Koszarówka, tj. ZZO Koszarówka. zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Podlaskiego: - Nr XX/233/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 – 2017", - Nr XX/234/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 " (Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 2017 z późn. zm.), członkowie Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” - Gminy Janów i Korycin, jako objęte projektami finansowanymi w ramach POIiŚ, ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu oraz dla potwierdzenia efektu ekologicznego (zgodnie z umowami lub porozumieniami wynikającymi z dofinansowania POIiŚ) zobowiązane są kierować odpady do wskazanych instalacji regionalnych tj. do ZZO Koszarówka; 2) selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca zobowiązany będzie przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). Wykonawca wskaże w ofercie instalacje, do których będą przekazywane odpady odbierane w sposób selektywny. 3) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w myśl z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. poz. 645), rozporządzenia Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. poz. 676), uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017", (po uchwaleniu nowelizacji: Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2016–2022) ;uchwałą Nr XX/234/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017 " (Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 2017 z późn. zm.), po nowelizacji Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2016–2022; 4) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w tym za osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 8. Zamawiający nie dopuszcza odbierania tym samym pojazdem przez Wykonawcę odpadów komunalnych jednocześnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi, w tym pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”. 9. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie ryczałtowo w 8 okresach kwartalnych poczynając od 1 stycznia 2017 r. 10. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za celowe, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzona działalność. Mapy terenu gmin: Janów i Korycin stanowią załącznik nr 9. do SIWZ. Zapoznanie się z lokalnymi warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia jest uzasadnione, gdyż na terenie gmin: Janów i Korycin występują nieruchomości, do których dojazd ciężkim specjalistycznym sprzętem odbierającym odpady, ze względu na specyficzne uwarunkowania może być utrudniony, np.: droga gruntowa, roztopy, brak miejsca na manewrowanie pojazdem, itp. 11. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami aktów prawa miejscowego dotyczącymi utrzymania czystości i gospodarki odpadami. Przepisy prawa (obowiązujące w dacie ogłoszenia przetargu )mające wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia, w szczególności: 1) Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej dyrektywy (Dz.U.UE.L 2008.321.3); 2) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r poz. 250 ze zm.); 3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 4) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122); 5) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami (Dz. U. z 2009 r. Nr104, poz.868); 6) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 1923); 7) uchwała Nr IV/18/15 Zgromadzenia Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza" z dnia 12 października 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza" ( Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 3288); 8) uchwała Nr VI/24/16 Zgromadzenia Związku Gmin "Kumiałka-Biebrza" z dnia 7 marca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Podl. poz.1273 );
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. 2. Kwota wadium: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 3. Termin złożenia wadium: przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dokonać tego przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 79 8077 0000 0000 0954 2000 0030. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, musi zostać złożone w oryginale w Biurze Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza” przy ul. Knyszyńskiej 2A (pok. nr 6, II p.) w zamkniętej kopercie opisanej tak, jak oferta, z dopiskiem „WADIUM” i być ważne przez cały okres związania ofertą. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zapłata musi nastąpić niezależnie od ewentualnych zastrzeżeń Wykonawcy. Zamawiającemu powinno przysługiwać prawo dochodzenia należności zabezpieczonych gwarancją bezpośrednio od wystawcy gwarancji. Niedopuszczalne są zapisy uzależniające zapłatę przez gwaranta sumy gwarancyjnej od wcześniejszego żądania zapłaty należności od Wykonawcy. 9. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin „Kumiałka-Biebrza”.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach