Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem

Gmina Radomyśl nad Sanem ogłasza przetarg

  • Adres: 37455 Radomyśl nad Sanem, ul. Rynek Duży
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 454 328 , fax. 158 454 302
  • Data zamieszczenia: 2017-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radomyśl nad Sanem
    ul. Rynek Duży 7
    37455 Radomyśl nad Sanem, woj. podkarpackie
    tel. 158 454 328, fax. 158 454 302
    REGON: 83040912300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych każdej ilości zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych lub selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 1. Określa się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: 1) odpady zmieszane nie rzadziej niż raz w miesiącu, 2) odpady zbierane selektywnie w workach nie rzadziej niż raz w miesiącu, 3) odpady ulegające biodegradacji (zielone) odbierane od kwietnia do listopada raz w miesiącu, 4) meble i odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony i odpady niebezpieczne co najmniej dwa razy w roku lub we własnym zakresie i na własny koszt do punktu selektywnego zbierania odpadów, 5) pozostałe odpady komunalne zbierane selektywnie, należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 2. Odbiór odpadów komunalnych oraz transport tych odpadów z terenów nieruchomości dopuszczalny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 700 do 1500 lub zgodnie z deklaracją przedstawioną w ofercie, z wyłączeniem dni świątecznych według harmonogramu określonego przez Wykonawcę. 3.1. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem 3.2. Zamawiający w terminie 30 dni akceptuje harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem lub żąda jego poprawienia. Wykonawca obowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego. UWAGA: Do czasu uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu, Wykonawca zobowiązany jest do zachowania częstotliwości odbioru odpadów komunalnych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem. 4. Odbiór odpadów komunalnych powstałych na terenach nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbywać się będzie metodą tzw. wystawek. Odpady te w wyznaczonym dniu zbiórki, będą wystawione w miejscu dostępnym i nie stwarzającym zagrożenia dla pracowników Wykonawcy, przed wejściem na nieruchomość. 5. Wyposażenie nieruchomości w pojemnik(i) i worki na odpady komunalne w ilościach: - pojemniki o poj. 120 l – ok. 1850 szt. - pojemniki o poj. 240 l – ok. 40 szt. - pojemniki o poj. 1100 l – ok. 40 szt. - worki – w pierwszym miesiącu po 1 kpl. worków na gospodarstwo, w kolejnych miesiącach wymiennie za odebrane worki. Pojemniki trwale opatrzone chipami lub kodami paskowymi umożliwiającymi identyfikację pojemnika, oznaczone w sposób spełniający wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem zapewnia Wykonawca. Chipy umieszczone trwale na pojemnikach powinny posiadać unikalny numer. System używany przez Wykonawcę powinien gwarantować automatyczną zbliżeniową identyfikacje danego pojemnika, przykładowo system RFID lub każdy inny funkcjonalnie równoważny. Chip pozwala komputerowi lub innemu urządzeniu odczytującemu na identyfikację skanowanego obiektu. Nie posiada własnego źródła zasilania, sygnał emitowany jest jedynie poprzez użycie aktywnego skanera, który pobudza chip polem magnetycznym. Zamawiający wymaga aby chip posiadał następujące wymagania funkcjonalnie: - musi być związany trwale z pojemnikiem, - musi umożliwić odczytanie/zeskanowanie w celu jego identyfikacji poprzez system anteny np. RFID lub inny system funkcjonalnie równoważny. Worki na odpady będą opatrzone kodami kreskowymi, które Wykonawca przekaże właścicielom nieruchomości w celu ich umieszczenia na worku. 6. Wykonawca zapewnia mycie i dezynfekcję pojemników na odpady komunalne za pomocą zintegrowanych z pojazdami wywożącymi odpady, urządzeń ciśnieniowych z zamkniętym obiegiem wody, uniemożliwiającym przedostawanie się odcieków do środowiska, z częstotliwością uzgodnioną z Zamawiającym. Częstotliwość mycia i dezynfekcji pojemników 1 raz w miesiącach : maj, lipiec, sierpień, październik. 7. Na Wykonawcy ciąży obowiązek raportowania dokonanych czynności mycia opróżnionych pojemników obejmujący co najmniej: adres, numer identyfikacyjny pojemnika, czynność. 8. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny będą gromadzone w pojemnikach lub workach wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o ujednoliconych kolorach i pojemnościach. 1) Worki przewidziane do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: a) zielone przeznaczone na szkło (białe i kolorowe) , b) żółte przeznaczone na tworzywa sztuczne, c) niebieskie przeznaczone na papier, tekturę i opakowania wielomateriałowe, d) brązowe na odpady zielone i ulegające biodegradacji, e) czerwone przeznaczone na metal. 2) Rodzaje pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: a) pojemniki na odpady o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, b) worki o pojemności 120 l. 9. Normy gromadzenia odpadów oraz minimalną pojemność pojemników dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne określa Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem. 10. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie bądź zniszczenie pojemników z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 11. Wykonawca obowiązany jest do oznaczenia wszystkich odbieranych pojemników zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem. Wykonawca odbierając odpady komunalne z pojemników nie spełniających wymagań określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem, powinien o każdym takim przypadku niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu siedmiu dni roboczych, poinformować Zamawiającego oraz ująć te dane w zbiorczym zestawieniu miesięcznym przekazywanym do Zamawiającego. 12. Wykonawca będzie zobowiązany, gdy zajdzie taka potrzeba, do odbierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi zebranymi w sposób selektywny bądź nieselektywny oraz przedstawienia Zamawiającemu niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu siedmiu dni roboczych pisemnego sprawozdania z miejsc odbioru tego typu worków (adres i ilość oraz dokumentacja fotograficzna) potrzebnego do przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości. Nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości nie zwalniają Wykonawcy od odbierania wystawionych do odbioru odpadów. Zgodnie bowiem z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłoczne powiadamiania o takim fakcie Zamawiającego. Uchylanie się od obowiązku powiadamiania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 13. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego oraz dokumentami stanowiącymi siwz wraz z załącznikami. 14. Wykonawca będzie zobowiązany podczas każdorazowego odbioru odpadów komunalnych do elektronicznej identyfikacji pojemników posiadających chipy oraz ważenia w nich odbieranych odpadów w punktach ich odbioru, zobowiązany będzie również do identyfikacji w punktach odbioru worków, w których gromadzone są odpady, poprzez sczytanie kodu paskowego umieszczonego na worku, bieżącego elektronicznego przekazywania tych danych do Zamawiającego w sposób z nim uzgodniony, w terminie nie przekraczającym 5 dni roboczych. Powyższe ma na celu dokładne monitorowanie ilości i źródeł pochodzenia odpadów oraz wykazywania przez Zamawiającego osiągania poziomów odzysku odpadów komunalnych. Wymagane poziomy odzysku zostały wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676) 15. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi zgodnie z: 1) Zakresem określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, 2) Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem, 3) Uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Radomyśl nad Sanem. 16. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.). 17. Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek: 1) Informowania Zamawiającego o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących świadczonej usługi w zakresie odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi a także w zakresie nieprzestrzegania zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radomyśl nad Sanem w częściach dotyczących podmiotów gospodarczych świadczących usługi w zakresie gospodarki odpadami na terenie Gminy, 2) Przekazywania informacji pracownikom Referatu ds. Podatków i Opłat. 3) Na koniec miesiąca kalendarzowego przesyłania elektronicznego danych z systemu wagowego pojazdów, wraz z identyfikacją punktów ważenia na podstawie pozycjonowania satelitarnego (GPS). 18. Zamawiający wymaga, aby podczas realizacji usługi: a) pojazdy biorące udział w realizacji przedmiotu zamówienia były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy, b) pojazdy były wyposażone w redundantny (podwójny) system monitoringu pozycjonowania satelitarnego GPS realizowanego przez dwóch niezależnych operatorów sieci komórkowych. System ma umożliwiać trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o trasie pracy pojazdów i miejscach ich postoju i miejscach wyładunku odpadów, c) pojazdy były wyposażone w czytniki chipów oraz kodów kreskowych w celu zbierania informacji z chipów i/lub kodów kreskowych umieszczonych na workach i pojemnikach. Czytniki powinny posiadać możliwość eksportu informacji zebranych do bazy danych. Następnie zebrane dane zostaną przekazane Zamawiającemu. Dane przekazywane Zamawiającemu powinny być w formie pliku tekstowego jaki jest eksportowany z posiadanych przez Wykonawcę czytników. Zamawiający dopuszcza każdy format elektronicznego pliku tekstowego, Dopuszczalny jest każdy elektroniczny format pliku tekstowego, którym Wykonawca dysponuje, d) pojazdy były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się (wysypywaniem i rozwiewaniem) na zewnątrz odpadów oraz wyposażone w narzędzia/urządzenia służące do uprzątnięcia odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, e) pojazdy były poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, f) pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą spełniać normy emisji spalin minimum Euro 4; 19. Wymagane jest, aby podczas realizacji usługi teren bazy magazynowo-transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym oraz był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy magazynowo transportowej zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.). 20. Wykonawca ma obowiązek: 1) zapewnić aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci czasu pracy, przebytej drogi pojazdów i lokalizacji miejsc, w których dokonano odbioru odpadów za pomocą systemu pozycjonowania satelitarnego; 2) zapewnić pomiar masy zbieranych odpadów w miejscach ich odbioru w powiązaniu z systemem określonym w pkt 1, i w taki sposób aby zapewnić ich wiarygodność; 3) udostępnić Zamawiającemu aplikację umożliwiającą bezpośredni i bieżący podgląd danych określonych w pkt 1 i 2 w celu weryfikacji oraz archiwizacje danych w formie plików .xls (.pdf, .txt lub .docx) 21. Ofertę należy składać na wszystkie usługi zawarte w SIWZ, we wzorze umowy i formularzu cenowym. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzony odbiór odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach