Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie

Gmina Miejska Górowo Iławeckie ogłasza przetarg

  • Adres: 11-220 Górowo Iławeckie, Plac Ratuszowy 18
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 7627020 , fax. 89 7627044
  • Data zamieszczenia: 2015-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Górowo Iławeckie
    Plac Ratuszowy 18 18
    11-220 Górowo Iławeckie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 7627020, fax. 89 7627044
    REGON: 00052926100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorowoilaweckie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i transportu odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Miasta Górowo Iławeckie, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarowania Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 oraz przepisami prawa polskiego. Miasto Górowo Iławeckie o powierzchni 3,32 km2, leży w północnej części województwa warmińsko - mazurskiego, w powiecie bartoszyckim. Miasto graniczy ze wszystkich stron z Gminą Wiejską Górowo Iławeckie. Liczba mieszkańców Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie na dzień 04.05.2015 r. wg złożonych deklaracji wynosiła 3195 mieszkańców. Ilość nieruchomości niezamieszkałych objętych system zbiórki odpadów na dzień 04.05.2015 r. wynosiła 142 punkty. Wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie zawarty jest w załączniku nr 10 SIWZ. Na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie odpady komunalne gromadzone są w następujących urządzeniach: a)Pojemniki/kontenery o pojemności 0,12 m3, 1,1 m3, ponadto dopuszcza się ustawienie na nieruchomości pojemników/kontenerów o objętości 2,5 m3 oraz 7 m3. b)Worki koloru żółtego, niebieskiego, zielonego i brązowego o pojemności 120 l. W Gminie Miejskiej Górowo Iławeckie u źródła prowadzona jest segregacja następujących frakcji odpadów komunalnych: tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, papier i makulatura, szkło, odpady ulegające biodegradacji, odpady zielone, meble i odpady wielkogabarytowe, popiół oraz odzież. Ilość odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie w roku 2014 określa Tabela nr 1 SIWZ. Szacowana ilość odpadów komunalnych do odbioru i transportu z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie w czasie trwania zamówienia (w okresie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. - 12 miesięcy) określa Tabela nr 2 SIWZ. Odbiór odpadów komunalnych dotyczył będzie także odpadów o kodzie: 20 01 31; 20 01 32; 20 01 99. Zamawiający informuje, iż w okresie objętym przedmiotem zamówienia odpady ulegające biodegradacji oraz odpady nieulegające biodegradacji (20 02 03) gromadzone i odbierane będą jako odpady niesegregowane o kodzie 20 03 01. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi: 1.Odbiór i transport stałych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach/kontenerach lub workach, odpadów zbieranych w punktach stacjonarnych oraz Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, szczegółowy opis wymagań: a)na terenie zabudowy jednorodzinnej (w zabudowie objętej systemem workowym) obowiązywać będzie system mieszany (workowo-pojemnikowy) zbiórki odpadów komunalnych natomiast w zabudowie wielorodzinnej system pojemnikowo-kontenerowy zbierania odpadów komunalnych; b)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu całego strumienia odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych; c)Wykonawca zobowiązany jest w sytuacjach wyjątkowych, na zgłoszenie Zamawiającego do odbioru odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszańców. d)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych, natomiast z terenu nieruchomości niezamieszkałych w ilości zadeklarowanej przez właściciela nieruchomości; e)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom (lista dostarczona przez Zamawiającego) worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności 120 l w ilości: Niebieskie - makulatura (papier i opakowania z papieru i tektury)- 30 000 szt. Żółte- tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania metalowe, opakowania wielomateriałowe- 45 000 szt. Zielone - szkło, opakowania szklane- 30 000 szt. Zamawiający zastrzega, iż realna ilość worków objętych przedmiotem zamówienia może ulec zmianie. f)Worki powinny być odpowiednio wytrzymałe. Intensywność zabarwienia (przezroczystość) worka powinna pozwalać na ocenę zawartości worka. Worki powinny być w sposób czytelny i widoczny opisane rodzajem gromadzonego odpadu oraz informacją, co należy a czego nie należy do niego wrzucać. g)Worki będą oznaczone unikatowym, samoprzylepnym kodem kreskowym umożliwiającym identyfikację posesji, właściciela oraz rodzaju gromadzonego odpadu. Dodatkowo podczas odbioru skaner wstawia do bazy danych datę i godzinę odbioru odpadów. Wykonawca zapewni dystrybucję kodów kreskowych wraz z workami wśród właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. h)Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji usługi przeprowadzi inwentaryzację pojemników, polegającą na przypisaniu wszystkim nieruchomościom objętym systemem workowym, na których stoją pojemniki unikatowych kodów kreskowych. i)Wykonawca zapewnia wydruk i dystrybucję do właścicieli nieruchomości objętych systemem workowym etykiety z kodem kreskowym, które naklejone na worki do gromadzenia odpadów, służą identyfikacji nieruchomości, z której dokonywany jest odbiór odpadów. j)Wykonawca musi rejestrować w sposób elektroniczny odbierane worki (czytniki/skanery kodów kreskowych) raport odebranych worków powinien być udostępniony Zamawiającemu wraz z raportem miesięcznym. k)W przypadku wystawienia worka z odpadami bez oznaczenia umożliwiającego identyfikację, worek zostanie przyporządkowany do nieruchomości, na której odpady zostały zebrane. l)W przypadku niewłaściwego sortowania Wykonawca odbierze worek jako odpad zmieszany w terminie odbioru odpadów zmieszanych i powiadamia o zaistniałej sytuacji Zamawiającego w terminie do 2 dni roboczych. m)Pojemniki/kontenery na odpady Wykonawca oznakuje (opisze rodzajem odpadu), powinna się na nich znajdować czytelna informacja o poprawnym sposobie segregacji odpadów, z wyszczególnieniem odpadów, jakie należy i nie należy wrzucać do pojemnika/kontenera. n)Projekt informacji Wykonawca prześle w formie elektronicznej Zamawiającemu do akceptacji. Worki oraz pojemniki/kontenery powinny zostać oznakowane rodzajem odpadu i sposobem segregacji do 7 dni od dnia podpisania umowy. o)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest do dostarczenia pojemników/ kontenerów zgodnie z załącznikiem nr 11 SIWZ oraz na wezwanie dodatkowych pojemników/kontenerów, i worków według potrzeb Zamawiającego (w ilości nie większej niż 12 sztuk) określonych co najmniej 7 dni przed datą wykonania zobowiązania. p)Wykonawca zapewni pojemniki na popiół o pojemności 110 l, metalowe, zamykane, odporne na wysoką temperaturę, uniemożliwiające rozwiewanie popiołu. Punkty ustawienia pojemników na popiół określa załącznik nr 12 SIWZ. Pojemniki na popiół powinny zostać dostarczone w miejsca wskazane przez zamawiającego do 7 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zastrzega zwiększenie ilości pojemników przeznaczonych do zbiórki popiołu wg. potrzeb. Zamawiający przedstawi Wykonawcy z wyprzedzeniem 7 dniowym dodatkowe zapotrzebowanie na pojemniki przeznaczone do gromadzenia popiołu. q)Zamawiający nie posiada informacji dotyczących ilości odpadów popiołu wytworzonych na terenie miasta w związku z tym, iż odpady te były gromadzone wraz z odpadami zmieszanymi. Odpady popiołu będą odbierane jako osobna frakcja. r)Wykonawca odbierze i zagospodaruje przeterminowane leki zbierane przez mieszkańców w punktach zbiórki zlokalizowanych na terenie Miasta Górowo Iławeckie. Wykonawca wyposaży ww. punkty zbiórki w odpowiednie pojemniki. Wykaz ww. punktów zostanie przekazany Wykonawcy do 7 dni od dnia podpisania umowy. Ilość punktów, w których gromadzone będą przeterminowane leki- 1; lokalizacja: Urząd Miasta Górowo Iławeckie; Plac Ratuszowy 18. s)Wykonawca zobowiązany jest do organizacji, utrzymania i obsługi Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych lub innego miejsca realizującego zadania PSZOK zlokalizowanego na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie oraz za transport selektywnie zbieranych w nim odpadów. 1. Częstotliwość odbierania odpadów. Harmonogram. Wykonawca zapewnia odbieranie odpadów komunalnych z częstotliwością określoną w przepisach uchwały nr XIII/51/2015r. Rady Miasta Górowo Iławeckie z dnia 29 września 2015r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Górowo Iławeckie, z zastrzeżeniem częstotliwości określonej w Tabeli nr 3 i 4. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych u źródła tj. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie określa Tabela nr 3 SIWZ. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych u źródła tj. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie określa Tabela nr 4 SIWZ. 2.Odbiór i transport odpadów od właścicieli nieruchomości Wykonawca będzie realizował od poniedziałku do soboty. Jeżeli odbiór odpadów, zgodnie z harmonogramem, przypada w dniu świątecznym lub będącym dniem wolnym od pracy to odbiór odpadów następuje w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu. 3.Odbiór poszczególnych frakcji odpadów tj. zmieszanych i biodegradowalnych, segregowanych (papier, szkło, tworzywa sztuczne itp.) odbywać się będzie jednorazowo z całego terenu Miasta Górowo Iławeckie. 4.Odbiór odpadów ze szkół, przedszkoli w okresie od 1 lipca do 1 września następował będzie na zgłoszenie telefoniczne do Wykonawcy, jeżeli właściciel nieruchomości wyraża na to zgodę. 5.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania jednego harmonogramu odbierania odpadów komunalnych w oparciu o wskazane w tabeli 4 i 5 częstotliwości odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych wg. załącznika nr 13 SIWZ z podziałem na rodzaj odpadu, rodzaj i charakter zabudowy (wielorodzinna/jednorodzinna, zamieszkał/niezamieszkała) oraz wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Górowo Iławeckie, w szczególności biorąc pod uwagę, iż odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy. 6.Harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie będzie opracowany na wszystkie miesiące trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia go z Zamawiającym, co do formy i treści w terminie do dnia podpisania umowy oraz dostarczenie go w formie papierowej właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych do 7 dni od dnia podpisania umowy. 7.W przypadku zmian harmonogramu odbioru odpadów komunalnych w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu projekt zmian, co najmniej 7 dni przed planowanym terminem zmian. Każda zmiana wymaga akceptacji Zamawiającego w terminie nie przekraczającym 5 dni roboczych. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia zmienionego harmonogramu właścicielom nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 8.Zadaniem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu zapewniające regularność i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. 9.Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram (w formie elektronicznej) celem zamieszczenia go na stronie internetowej Urzędu Miasta. 10.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu, mieszkańcom nieruchomości w następujących formach: - dla nieruchomości z zabudową jednorodzinną - 1 egzemplarz w formie papierowej, obowiązek zostanie spełniony poprzez dostarczenie do skrzynki na listy, drogą pocztową, bezpośrednio do rąk mieszkańca danej nieruchomości, - dla nieruchomości z zabudową wielorodzinną - 1 egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością, obowiązek zostanie spełniony poprzez dostarczenie do skrzynki na listy, drogą pocztową, bezpośrednio do rąk zarządcy danej nieruchomości. 11.W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości (nieruchomość, która do tej pory nie była objęta systemem odbierania odpadów komunalnych), Wykonawca: a)dostarczy właścicielowi nieruchomości komplet worków/pojemników oraz harmonogram odbierania odpadów w ciągu 7 dni po dniu, w którym Zamawiający umieścił informację o tej nieruchomości w wykazie nieruchomości, b)będzie odbierał odpady z tej nieruchomości zgodnie z harmonogramem począwszy od pierwszego najbliższego terminu po dokonanym zgłoszeniu. 12.Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami komunalnymi o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru (np. ulotki informacyjne dotyczące systemu gospodarowania odpadami). 13.Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie zbierania odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wystawionych na teren przylegający do nieruchomości. Akcje te będą organizowane dwukrotnie w ciągu roku kalendarzowego. Wykonawca przeznaczy do obsługi akcji niezbędną ilość pojazdów i osób do obsługi. Akcje prowadzone będą pomiędzy godziną 700 a 2000 w dni robocze. Realizacja usługi będzie polegała na: a)poinformowaniu mieszkańców o organizowaniu tzw. Wystawki (z podaniem dnia i godzin odbioru w/w odpadów) w formie ogłoszeń (informacja w administracjach osiedlowych wszystkich zasobów mieszkaniowych w Gminie Miejskiej Górowo Iławeckie, informacje na słupach ogłoszeniowych oraz w miarę możliwości obudowach śmietnikowych); b)zagospodarowaniu zebranych odpadów zgodnie z podziałem na odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; c)akcja powinna być tak zaplanowana, żeby w trakcie jednorazowej kampanii objęte były wszystkie nieruchomości położone na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie. d)zamawiający wymaga opracowania przez Wykonawcę harmonogramu wystawek na okres trwania umowy. 4)Organizacja, utrzymanie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) 1)Do obowiązków Wykonawcy w zakresie organizacji, utrzymania i prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dla mieszkańców miasta Górowo Iławeckie, należy: a)PSZOK ma spełnić wymagania wynikające z przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisów bhp i ppoż; b)zapewnienie lokalizacji PSZOK, na terenie Miasta Górowo Iławeckie, z możliwością zaparkowania samochodu przy, bądź na terenie PSZOK; c)zapewnienie lokalizacji PSZOK na terenie utwardzonym, ogrodzonym oraz dozorowanym; d)przyjmowanie odpadów komunalnych segregowanych w PSZOK; e)zapewnienie minimalnego wyposażenia punktu w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych segregowanych; f)PSZOK powinien funkcjonować przez cały okres obowiązywania umowy; powinien być czynny w dni robocze tj. co najmniej 1 dzień w tygodniu. Godziny pracy PSZOK muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego; g)Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania nieodpłatnie w PSZOK od mieszkańców miasta Górowo Iławeckie znajdujących się na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie odpadów komunalnych segregowanych, głównie: wymienionych w art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r, poz. 1399 z późn. zm.) h)Wykonawca na terenie PSZOK zapewnia utrzymanie czystości i porządku, a zebrane odpady na bieżąco winien przekazywać do dalszego zagospodarowania. 5)Wyposażenie w pojazdy i baza magazynowo - transportowa 1.Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122 z późn. zm.) wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. 2.Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca dysponował co najmniej potencjałem technicznym wskazanym w Tabeli nr 5. 3.Wymagania sprzętowe A)Wykonawca w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia ma obowiązek dysponowania pojazdami specjalistycznymi dla tego typu usług, w ilości niezbędnej do prawidłowej i terminowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów; B)Pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą firmy, danymi adresowymi i jej numerem telefonu. C)W przypadku awarii pojazdu odbierającego odpady komunalne Wykonawca zapewni na czas jego naprawy inny pojazd spełniający wymagania i parametry co najmniej takie jak pojazdu, który jest zastępowany. D)Wszystkie pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie muszą być wyposażone na koszt Wykonawcy w system: - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu i miejscach postojów; - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów; - umożliwiający weryfikację tych danych. E)Zapewnienie, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące umożliwiające automatyczne zapisywanie w nieulotnej pamięci: rzeczywistego czasu pracy, aktualnej lokalizacji i przebytej drogi pojazdów z rzeczywistym jednoznacznie wykazanym wykonywaniem czynności (załadowanie odpadów, wyładowanie odpadów). F)Zapewnienie Zamawiającemu, w całym okresie realizacji zamówienia, uzgodnionego z nim systemu monitorowania pracy sprzętu obejmującego: a)bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS; b)pamięć danych powinna być przechowywana i odczytywana minimum przez okres 60 dni, przy czym odczytanie danych nie może powodować kasowania zawartości pamięci urządzenia monitorującego; c)odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy pojazdu na cyfrowej mapie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie, z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania usług; d)odtwarzanie i analizę (historii) pracy sprzętu z okresu realizacji umowy oraz prowadzenie jej rozliczenia na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę sprzętu. G)Przeszkolenie osób wybranych przez Zamawiającego w ilości wskazanej przez Zamawiającego, jednak nie większej niż 2 osoby, w zakresie obsługi oprogramowania, o którym mowa w pkt 5, szkolenie musi odbyć się w siedzibie Zamawiającego. H)Pojazdy biorące udział w pracach objętych przedmiotem zamówienia muszą być wyposażone na koszt Wykonawcy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. I)Konstrukcja pojazdów winna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. J)Pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc , a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. K)Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną i wyposażoną zgodnie z wymaganiami opisanymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz. U. z 2013r. poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy 1.Po podpisaniu umowy Zamawiający niezwłocznie dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram na wszystkie miesiące trwania umowy. 2.Wykonawca ma obowiązek wyposażenia wskazanych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów komunalnych w niezbędne pojemniki lub worki do dnia 3 stycznia 2016 r. Na potwierdzenie Wykonawca przedstawi potwierdzenia odbioru pojemników i worków przez właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i czytelnym podpisem przekazującego. 3.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zarówno zmieszanych jak i segregowanych wystawionych przez właścicieli nieruchomości w terminach ustalonych w harmonogramie. 4.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających: a)informacje o ilości i rodzaju odpadów odebranych z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie, wykaz nieruchomości, dla których zostały wydane worki z podaniem ilości w skali miesiąca, informacja musi zawierać datę przekazania worków dla właściciela nieruchomości, b)dokumenty potwierdzające przekazanie odpadów. Karta przekazania odpadów do wskazanej przez Zamawiającego instalacji przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie odpadów nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na postawie umowy wykonawczej z dnia 5 czerwca 2012 r. pomiędzy Zamawiającym a Zakładem Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie. b) informację z działania PSZOK zawierającą: wykaz posesji, z których mieszkańcy dostarczyli odpady zebrane selektywnie, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania odpadów. 5. Raporty, o których mowa muszą być przekazane dla Zamawiającego w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej. 6. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę w danym miesiącu. 7.Termin przekazania raportu miesięcznego Zamawiającemu wynosi do 5 dni roboczych od zakończenia miesiąca, którego dotyczy (data wpływu do Urzędu Miasta Górowo Iławeckie). 8.Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz pojazdów, które będą odbierały odpady komunalne zmieszane i segregowane z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie. Wykonawca na bieżąco będzie dokonywał aktualizacji ww. informacji. 9.Wykonawca przekazuje sprawozdania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630 z późn. zm.) oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) 10.Podmiot odbierający odpady komunalne z terenu Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie sprawozdania przekazuje drogą papierową i elektroniczną w formie edytowalnej. 11.Termin przekazania sprawozdań półrocznych Zamawiającemu - do końca miesiąca następującego po zakończeniu półrocza, którego dotyczy. 12.Wykonawca zobowiązany jest wytypować i podać dane jednej osoby odpowiedzialnej za kontakt z Zamawiającym. 13.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby cały potencjał techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia spełniał minimalne wymagania (ilościowe, techniczne) określone przez Zamawiającego w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 14.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu. 15.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne, punktów zbiórki przeterminowanych leków, będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 16.Wykonawca zobowiązany jest do okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 17.Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. Wykonawca zobowiązany jest posiadać polisę OC opiewającą na sumę ubezpieczenia 3 500,00 zł i okazać ją Zamawiającemu. 18.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru całego strumienia odpadów komunalnych powstających na terenie Miasta Górowo Iławeckie oraz do ich transportu do wskazanej przez Zamawiającego instalacji. Instalacją wskazaną przez Zamawiającego jest Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie, stacja przeładunkowa w Medynach k. Lidzbarka Warmińskiego, na podstawie uchwały nr IX/228/15 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 sierpnia 2015 r. zmieniającej uchwałę nr XVIII/334/12 Sejmiki Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa warmińsko-mazurskiego na lata 2011-2016. 19.Pierwszy odbiór i transport odpadów zebranych z terenu Miasta Górowo Iławeckie do Stacji przeładunkowej w Medynach nastąpi nie wcześniej niż 2 stycznia 2016 r. jednakże nie wcześniej niż uruchomienie stacji przeładunkowej. Do uruchomienia stacji przeładunkowej w Medynach Wykonawca zobowiązany jest dostarczać odpady z terenu miasta Górowo Iławeckie do składowiska odpadów w Wyciece. Zamawiający posiada oficjalną informację, że stacja przeładunkowa w Medynach zostanie uruchomiona od dnia 2 stycznia 2016 r. 20.Wykonawca zobowiązany będzie do kontrolowania właścicieli nieruchomości w zakresie obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych (deklarujących selektywną zbiórkę), minimum 10 właścicieli nieruchomości w miesiącu. Po przeprowadzonej kontroli Wykonawca dostarcza Zamawiającemu protokoły z przeprowadzonej kontroli i dokumentację fotograficzną. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej nieruchomości dotyczy kontrola, w jakim dniu została przeprowadzona i o jakiej godzinie, kto ją przeprowadził oraz jaki jest wynik kontroli, tzn. czy odpady są segregowane, czy niesegregowane. 21.Wykonawca jest zobowiązany w terminie 5 dni roboczych do przekazania informacji Zamawiającemu o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Górowo Iławeckie gromadzeniu odpadów komunalnych w szczególności o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Informacja ta zawiera: adres nieruchomości i dokumentację fotograficzną. Podczas zaistnienia ww. sytuacji Wykonawca umieszcza w widocznym miejscu na pojemniku lub worku znacznik- tzn. zawiadomienie o braku segregacji (NIESEGREGOWANE), informujące właściciela nieruchomości o niedopełnieniu przez niego obowiązku selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 22.Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu adresów tych nieruchomości na których zamieszkują i nie zamieszkują mieszkańcy a nieujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego, z których odebrał odpady, w terminie do 5 dni roboczych od dnia odebrania odpadów. 23.Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych na wniosek właściciela nieruchomości w zakresie odpadów budowlanych i rozbiórkowych, wielkogabarytowych. Dodatkowe usługi dotyczą transportu ww. odpadów do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który będzie wykonywany na indywidualne zlecenie i koszt właściciela nieruchomości. 24.Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r., Nr 104, poz. 868) i postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Górowo Iławeckie. 25.Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych. 26.Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami komunalnymi zmieszanymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 27.Zamawiający nie dopuszcza odbioru odpadów z terenu miasta Górowo Iławeckie z odpadami pochodzącymi z innej gminy, bez zgody Zamawiającego oraz zgody gminy, z której terenu mają być odebrane odpady. 28.Zamawiający będzie na bieżąco informował Wykonawcę o reklamacjach dotyczących przedmiotu zamówienia zgłaszanych przez mieszkańców Miasta Górowo Iławeckie nie później niż następnego dnia roboczego po otrzymaniu zgłoszenia. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia przyczyny reklamacji bez zbędnej zwłoki i poinformowania o tym fakcie Zamawiającego. 29.Wykonawca przestrzega poufność co do informacji lub danych pozyskanych w związku lub w wyniku realizacji umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Informacje i dane nie mogą być wykorzystywane przez Wykonawcę w innym celu niż na potrzeby realizacji umowy, w szczególności informacje i dane nie mogą być wykorzystane w celach marketingowych i reklamowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905330002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1804, z późn. zm.). 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 26 8855 0004 2003 0011 0815 0001: Bank Spółdzielczy Bartoszyce/oddział Górowo Iławeckie z dopiskiem: nazwa nadana zamówieniu, przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, zaś dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty wraz z podaniem numeru rachunku bankowego, na jakie wadium należy zwrócić. 4) Wadium wnoszone w innej dopuszczalnej formie niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego w Kasie Urzędu Miasta w Górowie Iławeckim. Do oferty należy dołączyć kopię złożonego wadium umożliwiającą udokumentowanie zabezpieczenia oferty wadium. 5) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 6) Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy PZP. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: gorowoil-um.bip-wm.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach