Przetargi.pl
Modernizacja sali sportowej przy Gimnazjum w Bychawie

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23-100 Bychawa, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5660004 w. 42 , fax. 81 5660048
  • Data zamieszczenia: 2016-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1 1
    23-100 Bychawa, woj. lubelskie
    tel. 81 5660004 w. 42, fax. 81 5660048
    REGON: 43102009000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.umbychawa.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja sali sportowej przy Gimnazjum w Bychawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4. Opis przedmiotu zamówienia. 4.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: A) elementy zaliczone do kosztów kwalifikowanych: - roboty rozbiórkowe i przygotowawcze: rozebranie: parkietu, drewnianych legarów, folii izolacyjnej, stalowych wywietrzników dachowych; skucie nierówności betonu, ułożenie warstwy niwelująco-wyrównawczej, - posadzka sportowa - ułożenie: izolacji poziomej z folii, podłoża sprężystego wraz z ułożeniem płyt na dwóch warstwach krzyżowych, mechanicznej instalacji wentylacji części podpodłogowej oraz podłogi sportowej z tworzyw sztucznych, - roboty malarskie - zeskrobanie starej farby, szpachlowaniem nierówności, zmatowienie elementów malowanych farbą olejną, dwukrotne gruntowanie, dwukrotne malowanie: emulsyjne (ściany) oraz olejne lub ftalowe (dach) farbą matową lateksową (ściany do wysokości 4,0m), - roboty instalacyjne wentylacji mechanicznej - centrala wentylacyjna dachowa bezkanałowa z automatyką, falownikami oraz instalacją rozprowadzenia i konstrukcją wsporczą, - roboty instalacji elektrycznych - instalacja oświetleniowa z oprawami dla lamp typu LED wraz z wykonaniem instalacji zasilającej oprawy, - zagospodarowanie terenu w wysokości do 10% wartości robót w sali sportowej. B) elementy zaliczone do kosztów niekwalifikowanych: - zagospodarowanie terenu: ścinanie i karczowanie drzew rozebranie naw. z trylinki wykonanie koryta w gruncie, profilowanie i zagęszczenie podłoża; ułożenie: obrzeży betonowych, podsypki piaskowej, podbudowa z kruszywa; utwardzenie terenu z asfaltu, z płyt ażurowych oraz dostosowanie urządzeń terenowych do rzędnej nawierzchni (pozostała cześć po odliczeniu części kwalifikowanej), - dostarczenie i montaż na elewacji przy głównym wejściu do sali tablicy informacyjnej o wymiarach 60 cm (wysokość) x 80 cm (szerokość), kolorowej, wykonanej z trwałych materiałów, np.: stali nierdzewnej, aluminium lub pleksi, z układem treści tablicy zgodnym z wytycznymi dotyczącymi obowiązków informacyjnych przy zadaniach inwestycyjnych dofinansowanych ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (treść wytycznych znajduje się w załączniku nr 8). Tablica może być wykonana po uprzednim zaakceptowaniu jej treści przez Zamawiającego. - zakup i posadzenie na terenie działek 887/1 i 887/2 w Bychawie sześciu drzew z gatunku Świerk (Picea sp.), o obwodzie pnia na wysokości 1 m nie mniejszym niż 2 cm, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 4.2. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do: 1) właściwego zabezpieczenia terenu prowadzenia robót - ponoszenie odpowiedzialności finansowej za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy oraz za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 2) prowadzenie prac w sposób możliwie jak najmniej kolizyjny z równolegle użytkowaną pozostałą częścią budynku i otoczenia szkoły, 3) zabezpieczenie otwartej przestrzeni pomiędzy sala a pozostałą częścią szkoły (przestrzeń o wym. ok. 2,8 m x 33 m) materiałem gwarantującym szczelność przed rozprzestrzenianiem się pyłu z terenu prowadzenia robót, 4) wykonania robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza i placu budowy, dozorowania, doprowadzenia wody, energii elektrycznej do placu budowy (zorganizowanie zaplecza dla potrzeb budowy, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób postronnych), montaż liczników ich poboru, 5) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. 6) przetransportowanie i zmagazynowanie w miejscu unieszkodliwiania odpadów powstałych w wyniku realizacji robót, 7) wykonania otworów w ścianach budynków użytkowanych w celu przeprowadzenia instalacji w sposób jak najmniej pyłotwórczy oraz odpylanie pomieszczenia na bieżąco, 8) wykonanie na własny koszt badań powykonawczych pomiaru natężenia oświetlenia, pomiaru skuteczności zerowania, ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznych, itp., 9) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji, 10) skompletowania i przedstawienia Zamawiającemu dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i prób, sprawozdania, niezbędnych świadectw kontroli jakości, dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń, 11) opracowanie kosztorysów powykonawczych do celów rozliczeniowych z instytucją dotującą, 12) ponoszenie odpowiedzialności finansowej za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 13) bieżące punktowe wykończenie przejść instalacyjnych w użytkowanych pomieszczeniach przynajmniej na gładko w kolorze farby zbliżonej do istniejącego koloru ścian, 14) przeszkolenie osób wskazanych przez użytkownika w zakresie obsługi urządzeń i systemów zainstalowanych w obiekcie, oraz opracowanie instrukcji użytkowania, 15) przestawienia w pomieszczeniach mebli biurowych wraz z zawartością w przypadku kolizji z trasą instalacji c.o. oraz powrót do stanu pierwotnego, 16) prowadzenia prac zgodnie w warunkami technicznymi wydanymi przez zarządców mediów oraz zapewnienia odbioru wykonanych prac przez przedstawicieli odpowiednich zarządców mediów znajdujących się w obrębie prowadzonych robót, 17) informowania mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu robót, i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami w formie ogłoszenia w miejscu dostępnym publicznie w pobliżu placu budowy, 18) zapewnienia obsługi geodezyjnej w trakcie budowy oraz wykonanie inwentaryzacji w stanie odkrytym i powykonawczej na koszt własny, 19) utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku - zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460), 20) wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz ponoszenie kosztów tych badań, 21) zapewnienia pełnienia czynności kierownika budowy oraz robót przez osoby z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności, 22) zapewnienia uczestniczenia kierownika budowy lub robót w naradach okresowych w terminach wyznaczanych przez Zamawiającego. 4.3. Roboty powinny być wykonane zgodnie z dokumentacją budowlaną, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną. 4.4. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót - zał. nr 7, dokumentacja projektowa - zał. nr 8 oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zał. nr 9 do SIWZ. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie realizacji inwestycji i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych do prawidłowego przygotowania oferty. 4.5. Podane w dokumentacji projektowej i innych dokumentach nazwy materiałów i urządzeń oraz producentów należy traktować jako przykładowe, dopuszcza się zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż przedstawione w dokumentacji projektowej. 4.6. W przypadku wygrania przetargu Wykonawca złoży Zamawiającemu Zabezpieczenie należytego wykonania umowy umożliwiającego Zamawiającemu złożenie żądania bezwarunkowej wypłaty odszkodowania za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy lub nienależyte spełnianie zobowiązań w czasie gwarancji, dla usterek wad ujawnionych do ostatniego dnia terminu gwarancji (z uwzględnieniem dodatkowego okresu zgodnie ze złożoną ofertą) w terminie do 7 dni od ujawnienia usterki wady, nawet jeśli usterka byłaby ujawniona ostatniego dnia tego terminu. (W treści zabezpieczenia nie powinny się znajdować konkretne daty zakończenia obowiązywania zabezpieczenia a jedynie odesłanie do okresu gwarancyjnego oraz daty protokołu odbioru końcowego, od której to daty liczy się początek okresu gwarancyjnego).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych) 2) Wadium może być wnoszone w: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 w Rejonowym Banku Spółdzielczym w Bychawie z dopiskiem: wadium - sala w gimnazjum. 4) Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 16.08.2016 r., do godz. 11:00. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego, 5) Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń, 6) W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e, do oferty należy dołączyć oryginał, 7) Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 2. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 1) wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 3., 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, 3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (ust. 6). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Dodatkowa gwarancja obejmująca rękojmię za wady robót budowlanych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.umbychawa.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach