Przetargi.pl
Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych przez Powiat Poddębicki zobowiązań z tytułu kredytów oraz pokrycie deficytu

Powiat Poddębicki w imieniu którego działa Zarząd Powiatu w Poddębicach ogłasza przetarg

  • Adres: 99200 Poddębice, ul. Łęczycka
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 678 78 00 , fax. 436 782 701
  • Data zamieszczenia: 2018-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Poddębicki w imieniu którego działa Zarząd Powiatu w Poddębicach
    ul. Łęczycka 16
    99200 Poddębice, woj. łódzkie
    tel. 43 678 78 00, fax. 436 782 701
    REGON: 73093482600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poddebicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych przez Powiat Poddębicki zobowiązań z tytułu kredytów oraz pokrycie deficytu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych przez Powiat Poddębicki zobowiązań z tytułu kredytów oraz pokrycia deficytu. 2. Kwota kredytu – 3 888 032,00 zł (słownie: trzy miliony osiemset osiemdziesiąt osiem tysięcy trzydzieści dwa złote 00/100). 3. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 31.12.2032 r. 4. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 31.01.2019 r. 5. Początek spłaty kapitału – od dnia 31.01.2019 r. 6. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach miesięcznych, w wysokości określonej w terminarzu spłat stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w terminie do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca. 7. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Powiatu Poddębickiego 8. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do ostatniego dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający dopuszcza powiadomienie o wysokości naliczonych odsetek za pomocą poczty elektronicznej, potwierdzonego niezwłocznie na piśmie. 9. Planowane uruchomienie kredytu w następujących terminach: Data uruchomienia - do dnia 31.12.2018 r. Kwota transzy kredytu- 3 888 032,00 zł. 10. Zamawiający zastrzega, iż planowane uruchomienie transzy kredytu może ulec zmianie. 11. Zamawiający zastrzega, iż łączna kwota uruchomionego kredytu nie może być mniejsza od kwoty 3 888 032,00 zł. 12. Zamawiający zastrzega, że terminy spłaty kredytu i wysokość poszczególnych rat kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat. 13. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 14. Koszty obsługi kredytu, cenę ofertową stanowi suma rat odsetkowych (obliczone w oparciu o stawkę WIBOR 3 M liczoną jako średnia arytmetyczna stawek WIBOR 3M data notowania na dzień 21 marca 2018 r., wynoszącą 1,70 % powiększoną o marżę banku. 15. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR 3M (wyliczonej jako średnia arytmetyczna stawek obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca) i marży banku. 16. Marża Banku nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 3M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu jest stawką liczoną jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 3M miesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane są odsetki. Średnią arytmetyczną stawkę WIBOR 3M należy liczyć do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest większa od 5 zaokrągleniu w górę podlega druga cyfra, jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub mniejsza od 5, druga cyfra nie ulega zmianie. 17. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu i rzeczywista liczba dni w roku). 18. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź w części, bez dodatkowych opłat. 19. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie na dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 20. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: 1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń społecznych regulowane są terminowo, 2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, 3) nie posiada zobowiązań spornych wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 4) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, 5) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych. 21. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zamówienie, którego przedmiotem jest udzielenie kredytu, może być realizowane w różny sposób, trudno wyodrębnić tu czynności które są niezbędne do realizacji zamówienia i jednocześnie odpowiadają cechom stosunku pracy. Czynności wykonywane przy realizacji zamówienia polegające na obsłudze kredytu nie stanowić wykonywania pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy. Z tego względu art. 29 ust. 3a ustawy Pzp nie znajduje zastosowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku na podstawie załączonego do oferty posiadanego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe oraz Oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiający należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda złożenia do oferty (jeśli dotyczy): zobowiązania tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 3. 3. Pełnomocnictwo – jeśli dotyczy 4. Dokument z którego wynika prawo do podpisania oferty i innych dokumentów składanych wraz z ofertą (chyba że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 poz. 570 z późn.zm) o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5. Terminarz spłat

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach