Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.08.2016 do 31.01.2021.

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski ogłasza przetarg

  • Adres: 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Głogowskiego 3/5
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 2672100 , fax. 41 2672110
  • Data zamieszczenia: 2016-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrowiec Świętokrzyski
    ul. Głogowskiego 3/5 3/5
    27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 2672100, fax. 41 2672110
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.ostrowiec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.08.2016 do 31.01.2021.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy (ujętych w załączniku nr 3 do SIWZ oraz ewentualnie utworzonych w okresie obowiązywania umowy) w okresie od 01.08.2016 do 31.01.2021 polegająca na: 1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących (dla 25 jednostek), 2) otwarciu, prowadzeniu i likwidacji rachunków pomocniczych (między innymi: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych - 25 jednostek, rachunków dochodów własnych - 20 jednostek, sum depozytowych itp.). Liczba otwieranych i prowadzonych rachunków może ulegać zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Na dzień ogłoszenia przetargu szacuje się liczbę rachunków pomocniczych na 70. 3) automatycznej identyfikacji masowych płatności (prowadzenie Wirtualnych Numerów Rachunków) dla Urzędu Miasta, spełniającej warunki określone w załączniku nr 4 do SIWZ. Na dzień ogłoszenia przetargu liczbę rachunków wirtualnych szacuje się na 23.000, w latach 2013-2015 na rachunki te wpływało około 12.000 wpłat. 4) zapewnieniu systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, bazującego na przeglądarce internetowej, która ma umożliwić w szczególności: a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach danej jednostki, b) składanie poleceń przelewu, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków (w tym kredytowych), c) składanie poleceń przelewów z datą przyszłą, z możliwością usuwania, przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku, d) import przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym Zamawiającego i podległych jednostek organizacyjnych do systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, e) zarówno w wersji jednostanowiskowej jak i sieciowej możliwość pracy wielu użytkowników z przyznawaniem uprawnień użytkownika na podstawie podanej nazwy użytkownika i hasła, f) generowanie i przechowywanie wyciągów bankowych, jako zestawienia operacji na poszczególnych rachunkach bankowych w formie pliku elektronicznego, które nie wymagają podpisu, ani stempla, najpóźniej do godziny 9:00 następnego dnia roboczego, g) przeszkolenie pracowników Gminy, w zależności od zgłaszanych potrzeb (bez dodatkowych opłat), h) instalacja i serwis systemu prowadzony będzie bez dodatkowych opłat, 5) w przypadku awarii systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych, realizacja przelewów w formie papierowej, 6) automatycznym lokowaniu środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na wszystkich rachunkach bankowych na lokatach -overnight-, o ile ich wysokość stanowić będzie kwotę co najmniej 10.000,- zł. Oprocentowanie lokat będzie opierało się o stopę WIBID 1M powiększoną/pomniejszoną o zaoferowaną przez Wykonawcę stałą marżę (z oferty). Dla potrzeb przygotowania oferty przyjmuje się, że lokaty zakładane będą przez 339 dni w roku, na średnią wartość 4.300.000,- zł. 7) lokowaniu wolnych środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych na podstawie odrębnych dyspozycji Zamawiającego (Zamawiający zastrzega sobie prawo do lokowania wolnych środków finansowych w innych instytucjach finansowych), 8) udzielaniu kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Gminy, który zostanie przeznaczony na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy na następujących warunkach: a) kredyt krótkoterminowy będzie miał charakter odnawialny w każdym roku budżetowym, każdorazowo uruchamiany będzie po przekazaniu Wykonawcy stosownej uchwały Rady Miasta na dany rok budżetowy oraz podpisaniu umowy (aneksu do umowy) o kredyt krótkoterminowy, b) wykorzystywanie kredytu będzie następowało poprzez obciążenie rachunku bieżącego Gminy bez potrzeby dodatkowych dyspozycji Zamawiającego, c) w roku zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest udzielić kredytu krótkoterminowego w wysokości 5 mln zł. W kolejnych latach budżetowych wysokość kredytu wynikać będzie z określonego przez Radę Gminy w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy. Kwota kredytu nigdy nie przekroczy limitu ustalonego w odrębnej umowie/aneksie do umowy. d) kredyt udzielony zostanie bez opłat i prowizji, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu, e) każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował automatyczne zmniejszenie salda kredytu, f) kredyt będzie spłacany nie później niż ostatniego dnia roboczego danego roku, a w ostatnim roku obowiązywania umowy - do ostatniego dnia jej obowiązywania, g) oprocentowanie kredytu krótkoterminowego będzie opierało się o stopę WIBOR 1M powiększoną/pomniejszoną o zaoferowaną przez Wykonawcę stałą marżę (z oferty), h) zabezpieczenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29.08.1997 r. i) do celów przygotowania oferty przyjęto średnie prognozowane zadłużenie w ramach kredytu w rachunku bieżącym na poziomie 1.200.000 zł w okresie 26 dni w każdym roku obowiązywania umowy. 9) zapewnieniu obsługi gotówkowej dla wszystkich jednostek gminnych, w tym: a) wypłat i wpłat gotówki dla-z kas prowadzonych przez jednostki, poprzez placówkę (lub placówki) na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego lub dowóz i odbiór gotówki przez przedstawicieli Wykonawcy, b) dostarczanie książeczek czekowych, c) możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy rachunków, za pomocą czeków, d) możliwość wymiany gotówki bez opłat na nominały o innej wartości, tj. na banknoty jak i na bilon, e) możliwość odbioru gotówki codziennie do godziny 2230, także w dni wolne od pracy i święta. 10) przyjmowanie przelewów na wszystkie rachunki bankowe Gminy, w tym przelewów zagranicznych, 11) -zerowaniu- rachunków bankowych zgodnie z dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy, 12) udostępnieniu Urzędowi Miasta dwóch skrytek sejfowych o rozmiarach co najmniej 30x40x40 cm, w tym jednej skrytki do przechowywania papierów wartościowych i drugiej skrytki ogólnego przeznaczenia, 13) świadczeniu innych usług bankowych na rzecz jednostek objętych przedmiotem zamówienia, tj. obsługa poleceń przelewów w formie papierowej, przechowywanie depozytów (w tym wartości pieniężnych), obsługa wpłat gotówkowych realizowanych w formie zamkniętej, udzielanie na wniosek Zamawiającego informacji o wysokości odsetek, wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń oraz udzielenia wszelkich informacji związanych z przedmiotem zamówienia, 14) prowadzeniu -wirtualnego- skonsolidowanego rachunku budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, na który przenoszone będzie dodatnie lub ujemne saldo rachunku bieżącego Gminy oraz salda ze wskazanych przez jednostki budżetowe rachunków bankowych, od których odsetki stanowią dochód budżetu Gminy, 15) przyjmowanie bez opłat wpłat gotówkowych dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki nie posiadające osobowości prawnej, w kasach oddziałów i filiach Banku na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, z tytułów wymienionych w art. 4 ustawy o dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 513 z późniejszymi zmianami). Za świadczenie wszystkich usług objętych zamówieniem (poza punktem 8) Wykonawca będzie pobierał miesięczne opłaty ryczałtowe zgodne ze złożoną ofertą z każdego rachunku bieżącego poszczególnych jednostek Gminy (na dzień zawarcia umowy jest to 25 jednostek), czyli całkowitym kosztem Zamawiającego z tytułu zawartej umowy (poza oprocentowaniem kredytu w rachunku bieżącym) będzie wartość stanowiąca iloczyn: opłaty miesięcznej, 25 rachunków bieżących i liczby miesięcy trwania umowy czyli 54. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji, w tym również od kontrahentów Gminy, za wyjątkiem wskazanych wyżej opłat. Wykonawca wkalkuluje w miesięcznej opłacie ryczałtowej koszt świadczenia wszelkich usług wymienionych w opisie zamówienia, za wyjątkiem oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym Gminy (określonym w punkcie 8). Miesięczna opłata ryczałtowa będzie wyrażona w wartości brutto i będzie opłatą stałą i ostateczną, a Wykonawca w okresie realizacji Zamówienia nie może żądać jej podwyższenia (Zamawiający nie przewiduje jego waloryzacji). W przypadku powstania nowych jednostek budżetowych Gminy, Bank będzie pobierał opłatę we wskazanej w ofercie wartości od dnia jej powstania. W przypadku likwidacji jednostki opłata będzie pobierana do dnia zakończenia likwidacji. W przepadku gdyby powstanie lub likwidacja jednostki nastąpi w trakcie miesiąca, opłata będzie rozliczana proporcjonalnie do faktycznej liczby dni kalendarzowych w danym miesiącu. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom następującego zakresu: 1) konwój gotówki (w tym zakresie dostarczanie i odbioru gotówki od-dla wszystkich jednostek), 2) wdrożenie bankowości elektronicznej wraz z przeszkoleniem i wdrażaniem nowych użytkowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: opłaty ponoszone przez Zamawiającego stanowiące koszty obsługi kredytu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.ostrowiec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach