Przetargi.pl
Kompleksowa modernizacja systemu oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych zlokalizowanego na terenie gminy Dziemiany

Gmina Dziemiany ogłasza przetarg

  • Adres: 83425 Dziemiany, ul. 8 Marca
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 880 022 , fax. 586 880 128
  • Data zamieszczenia: 2018-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dziemiany
    ul. 8 Marca 3
    83425 Dziemiany, woj. pomorskie
    tel. 586 880 022, fax. 586 880 128
    REGON: 19167513200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dziemiany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa modernizacja systemu oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych zlokalizowanego na terenie gminy Dziemiany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiot zamówienia stanowi kompleksowa modernizacja systemu oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne w ciągach komunikacyjnych i ogólnodostępnych przestrzeniach publicznych zlokalizowanego na terenie gminy Dziemiany Obecne wykorzystywane oświetlenie, które jest własnością ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o., wykorzystuje źródła światła wysokoprężne sodowe o mocach 70 W, 100 W, 150W. Oprawy mocowane są na słupach sieci napowietrznej wspólnych z siecią dystrybucyjną należące do ENERGA Operator. S.A. i słupach wydzielonych należących do ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Linie oświetleniowe zasilane są z dedykowanych szafek oświetleniowych rozdzielczo-sterujących. W celu ograniczenia zużycia energii elektrycznej zaprojektowano wymianę obecnych opraw na energooszczędne oprawy LED. Zakres robót winien obejmować wszystkie założenia zawarte w dokumentacji technicznej. W ramach wykonawstwa należy zrealizować m.in. następujące prace: 1. Zamontować liczniki czasu pracy we wszystkich szafkach oświetleniowych. 2. Zdemontować istniejące oprawy oświetleniowe oraz przewody elektryczne. 3. Zamontować oprawy zgodne z projektem lub równoważne zachowując istniejący system ochronny. 4. Zapewnić dostawę oprogramowania wraz z niezbędnym osprzętem pozwalającym na samodzielną zmianę przez konserwatora oświetlenia parametrów poziomów redukcji mocy w oprawach. 5. Oprawy linii oświetleniowej kablowej zasilić przewodem YDY 3x2,5 mm2 prowadzonym wewnątrz słupa i wysięgnika, 6. Oprawy linii oświetleniowej napowietrznej zasilić przewodem YDY 2x2,5 mm2 prowadzonym wewnątrz wysięgnika, przewód poza wysięgnikiem należy, pozostawiając zapas, podłączyć do zacisków linii napowietrznej. 7. Złącza bezpiecznikowe użyć stosowne do typu linii (kablowa, napowietrzna nieizolowana, napowietrzna oświetleniowa izolowana), na której zostaną zastosowane. 8. Zdemontowany materiał przekazać do utylizacji lub do Właściciela (Gmina Dziemiany, Energa Oświetlenie Sp. z o.o.), w zależności od decyzji Właściciela demontowanego majątku. 9. Wykonać pomiary elektryczne - skuteczności ochrony przeciwporażeniowej dla słupów kablowych, oraz wysięgników dla sieci napowietrznej. 10. Wykonać pomiary fotometryczne po modernizacji przed i po redukcji mocy w oprawach dla przęseł charakterystycznych dla których wykonano obliczenia fotometryczne w dokumentacji projektowej. 11. Dla ograniczenia poboru mocy biernej wykonać jej kompensację. Kompensacja może być wykonana indywidualnie lub grupowo. 12. Wykonać dokumentację powykonawczą. 13. Ze względu na konieczność utrzymania oszczędności zużycia energii elektrycznej na założonym poziomie, utrzymanie strumienia musi być zapewnione bez stosowania w oprawach układu autonomicznej redukcji ubytku strumienia świetlnego (bilans mocy opraw musi być stały w czasie trwałości projektu). Wykonawca zobowiązany jest po wykonaniu modernizacji oświetlenia do osiągnięcia efektu ekologicznego udokumentowanego sporządzonym raportem za każdy rok działania zmodernizowanego oświetlenia ulicznego począwszy od raportu za 2018 r. do roku 2023 r., w zakresie: - zakładanego obniżenia zużycia energii elektrycznej po wykonaniu modernizacji na poziomie nie mniejszym niż 78 236 kWh rocznie; - zakładanego ograniczenia emisji CO2 o wartość nie mniejszą niż 63,82 [Mg/rok], co oznacza zmniejszenie emisji CO2 o średnioroczną wartość 54,8%; 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia testów dowolnej liczby opraw, przed ich montażem. Oprawy których badania wypadły negatywnie nie mogą zostać zamontowane. Zamawiający lub jego przedstawiciel będzie sprawdzał faktyczne parametry dostarczonych opraw z danymi technicznymi przedstawionymi przez oferenta, miedzy innymi: czy moc opraw jest zgodna z dokumentacją projektową oraz czas/okres i wielkość redukcji mocy opraw. Zaznacza się, iż Wykonawca powinien przewidzieć i wykonać wszelkie inne roboty budowlane, dostawy i usługi konieczne oraz wymagane pod względem technicznym, technologicznym i prawnym, dla uzyskania kompletności realizacji i poprawności funkcjonowania systemu oświetlenia, niezbędne do jego użytkowania. W sytuacji gdy doświadczenie i wiedza Wykonawcy wskazuje, że Wymagania Zamawiającego, są niewystarczające dla osiągnięcia zamierzonego celu, to powinien on w swojej ofercie i cenie ująć takie rozwiązania wraz z uzasadnieniem. Wykonawca zobowiązany jest do zaznajomienia się ze wszystkimi szczegółami Wymagań Zamawiającego oraz poszukiwania objaśnień, jeżeli cokolwiek jest niezrozumiałe lub niejasne. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna obejmująca: - Projekt budowlany - Przedmiar robót - Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania I Odbioru Robót III. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących niżej wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, ze zm.).:  Nadzór nad osobami realizującymi roboty budowlane oraz podwykonawcami;  Współpraca z kierownikiem budowy podczas realizacji umowy;  Kontrola dostaw i stanu materiałów budowlanych;  Nadzór nad prawidłowością i jakością wykonania robót budowlanych;  Wykonywanie wszystkich robót budowlanych na terenie budowy. 1. Zamawiający wymaga, aby, Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia wymagań zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przed rozpoczęciem robót oraz każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, przedłożył zanonimizowane kopie umów o pracę zawartych z pracownikami potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia wyżej wymienionych osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, w szczególności poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia wyżej wymienionych osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 3. Nie przedłożenie przez Wykonawcę zanonimizowanych kopii umów o pracę o których mowa w ust. III. 1. zawartych przez Wykonawcę lub podwykonawców z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w ust. III. w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z ust. III.1. będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na umowę o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w umowie, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. IV. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach wskazano nazwę, znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy przyjąć, iż to są wskazania przykładowe. Zamawiający dopuszcza proponowanie innych materiałów i urządzeń, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ i załącznikami oraz są one zgodne z wymaganiami Zamawiającego oraz zapewnią uzyskanie parametrów technologicznych i jakościowych oraz standardu wykonania nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej, a także nie będą powodować: istotnych zmian konstrukcyjnych, przyjętej technologii, pogorszenia jakości oraz zmian w wydanych postanowieniach, decyzjach, uzgodnieniach i pozwoleniach. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP, Zamawiający dodaje wyrazy „lub równoważne” oraz dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. V. Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób uwzględniający wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach