Przetargi.pl
Dowożenie dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Nadarzyn do placówek oświatowych oraz powrót do domu w roku szkolnym 2018/2019

Gmina Nadarzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 05-830 Nadarzyn, Mszczonowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nadarzyn
    Mszczonowska 24
    05-830 Nadarzyn, woj. mazowieckie
    tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
    REGON: 1326919500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nadarzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowożenie dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Nadarzyn do placówek oświatowych oraz powrót do domu w roku szkolnym 2018/2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Nadarzyn do placówek oświatowych oraz powrót do domu w roku szkolnym 2018/2019 Na zamówienie składa się: TRASA 1: WOLA KRAKOWIAŃSKA, KRAKOWIANY, RUSIEC, WALENDÓW, NADARZYN, – PRUSZKÓW, UL. WAPIENNA 2 i z powrotem – 5 UCZNIÓW, TRASA 2:URZUT – GRODZISK MAZOWIECKI, UL. KILIŃSKIEGO 21 i z powrotem – 1 UCZEŃ, TRASA 3: RUSIEC, SZAMOTY, KAJETANY, NADARZYN, WOLICA – WARSZAWA, UL. KAROLKOWA 56, UL. LEONARDA 12, UL. BEŁSKA 5, UL. MARYNARSKA 2/6, UL. ZAKROCZYMSKA 6, UL. PODMOKŁA 8 i z powrotem - 6 UCZNIÓW 2. Dowożenie dzieci będzie realizowane w dni nauki szkolnej, przewidzianych w województwie mazowieckim oraz w tzw. okresie specjalnym, za który uważa się dzień funkcjonowania placówki oświatowej w miejsce innego dnia tj. „odpracowanego dnia”, o którym Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej na 7 dni przed tym dniem, po uzyskaniu tego rodzaju wiadomości od Dyrektora placówki edukacyjnej. 3. Liczba dowożonych dzieci – 12 4. Liczba dzieci w czasie realizacji zamówienia może ulec zmianie. 5. Świadczenie usługi musi odbywać się pojazdami: 1) przystosowanymi do przewozu dzieci niepełnosprawnych; 2) wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2008 r.; 3) odpowiednio oznakowanymi – muszą posiadać oznakowanie informujące o przewozie osób niepełnosprawnych zgodnie z przepisem art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, 1926, z 2018 r. poz. 79, 106, 138, 317, 650); 4) wyposażonymi w specjalistyczny atestowany sprzęt zabezpieczający – szyny do mocowania wózków dla osób niepełnosprawnych, rampy lub windy umożliwiające wjazd wózkiem z osobą niepełnosprawną do samochodu, pasy do przypinania osób znajdujących się na wózkach; 5) wyposażone w pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów; 6) posiadającymi aktualne badania techniczne dopuszczające pojazdy do ruchu; 7) umożliwiającymi opiekunom swobodny dostęp do dziecka w czasie jazdy. 6. Wykonawca w ramach usługi: 1) zapewni transport uczniów niepełnosprawnych przystosowanymi do tego celu samochodami, wyposażonymi w atestowany sprzęt zabezpieczający; 2) zapewni transport wózków inwalidzkich tych dzieci, które mają problem z samodzielnym poruszaniem się; 3) zapewni opiekę przewożonym dzieciom i pomoc w przemieszczaniu się; 4) przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy mając na względzie, że dziecko powinno być dowożone do ośrodka na godzinę rozpoczęcia zajęć lekcyjnych i zabierane po ich zakończeniu oraz jak najkrótszy czas przebywania dziecka w podróży: a) szczegółowy rozkład godzin przewozu Wykonawca ustali z dyrektorami poszczególnych szkół, do których uczęszczają dzieci oraz z rodzicami/opiekunami uczniów, b) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia na żądanie macierzystej szkoły ucznia lub Gminy Nadarzyn aktualnego rozkładu jazdy, 5) w przypadku czasowej niemożności świadczenia usług przewozowych z uzasadnionych przyczyn Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zorganizowania zastępstwa zapewniającego równorzędny poziom usług. Przez uzasadnione przyczyny strony rozumieją np. awarię techniczną pojazdu; 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli dowozów w zakresie: punktualności dowozów, oznakowania samochodów, warunków sanitarnych, ogrzewania oraz sprawdzania uprawnień osób przebywających w samochodzie na trasie dowozu uczniów; 7) pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę, winni posiadać przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno – opiekuńczych oraz przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy; 8) pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę są wyposażeni w środek łączności - telefon komórkowy; 9) Wykonawca powinien przed podpisaniem umowy zapoznać się z wszystkimi warunkami, które są niezbędne do wykonania przez niego przedmiotu umowy bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów. 8. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi normami, zasadami wiedzy oraz zaleceniami uzgodnionymi z Zamawiającym; 2) zapewnienie przy pomocy własnych środków (sprzęt, pojazdy samochodowe) sprawności technicznej pojazdów, a także odpowiednich kwalifikacji zawodowych kierowców; 3) zapewnienie, że pracownicy Wykonawcy posiadają niezbędne przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno – opiekuńczych wobec dzieci w czasie przewozu na trasie dom – szkoła – dom; 4) wykonawca gwarantuje przewóz uczniów pojazdami samochodowymi przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt (podesty – najazdy oraz szyny mocujące wózki inwalidzkie w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia) i oznakowanie zgodne z art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, 1926, z 2018 r. poz. 79, 106, 138, 317, 650); 5) w przypadku nieobecności zgłoszonego zgodnie z listą dzieci objętych zamówieniem, dziecka w danym dniu w miejscu odbioru Wykonawca zobowiązany jest powiadomić niezwłocznie o tym fakcie Zamawiającego. Nie zgłoszenie takiej sytuacji skutkować będzie koniecznością zwrotu przez Wykonawcę stawki ryczałtowej za przewóz dziecka w danym dniu, co powinno znaleźć odzwierciedlenie w najbliższej wystawionej przez Wykonawcę fakturze oraz dodatkowo Zamawiający zastrzega sobie prawo do naliczenia kary umownej w wysokości określonej w umowie w przypadku niespełnienia przez Wykonawcę powyższego wymogu; 6) przestrzeganie przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych osób fizycznych w związku z dostępem do takich danych, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz.1000) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO); 7) Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy; 8) Wykonawca zobowiązuje się do osobistego (siłami własnymi) wykonania kluczowych części zamówienia, za jakie uznaje się część transportową; 9) pracownicy Wykonawcy skierowani do wykonywania prac winni posiadać ważne badania lekarskie oraz przeszkolenie w zakresie bhp i p.poż.; 10) Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualne ubezpieczenie OC i NNW. 9.1. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę min. 3 osób (wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. kierowanie pojazdami. 9.2. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 9.3. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp)., zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 poz.1000) o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 9.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 9.2, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). 9.5. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę. 9.6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w ust. 9.1., będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 9.7. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 9.1-9.6. Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 300,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 9.8. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących czynności określone w ust. 9.1. zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust. 9.2-9.6, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. 10. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 6.000,00 złotych (słownie: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz.110, 650,1000). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Nr konta: 73 8008 0008 2001 0011 3306 0007 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.14. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, |o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego przewidziane przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty/dowody/ bądź informacje potwierdzające,że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie najwyżej oceniona każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu i oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 3. Zawartość oferty - kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i nr 3 do SIWZ; 3) stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru; 4) dowód wniesienia wadium, w przypadku innej formy niż pieniężna; 5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: a) oświadczenia złożone przez każdego z Wykonawców, sporządzone według wzoru stanowiących załączniki nr 2 i 3 do SIWZ, b) dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6) w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunków polega na zasobach innych podmiotów – zobowiązania tych podmiotów do udostępnienia zasobów, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach