Przetargi.pl
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowości Doktorce, Lesznia, Zawyki

Urząd Miejski w Surażu ogłasza przetarg

  • Adres: 18-105 Suraż, ul. 11 Listopada 16
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 6503184 , fax. 085 6503184
  • Data zamieszczenia: 2013-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Surażu
    ul. 11 Listopada 16 16
    18-105 Suraż, woj. podlaskie
    tel. 085 6503184, fax. 085 6503184
    REGON: 00052884700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowości Doktorce, Lesznia, Zawyki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowości Doktorce, Lesznia, Zawyki dla budynków mieszkalnych, mająca na celu kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki ściekowej. Zakres robót obejmuje wykonanie 96 sztuk indywidualnych przydomowych oczyszczalni biologicznych, w tym: a)Doktorce - 58 sztuk, b)Lesznia - 27 sztuk, c)Zawyki - 11 sztuk. Oczyszczalnia pracuje w technologii niskoobciążonego osadu czynnego z zanurzonym złożem biologicznym, z zastrzeżeniem że całkowita powierzchnia złoża biologicznego dla oczyszczalni o przepustowości 0,9m3 na d i 1,4m3 na d nie może być mniejsza niż 170m2 na m3 tj. nie mniej jak 21 m2 na RLM. Ciąg technologiczny oczyszczalni składa się z następujących urządzeń: przykanalika DN110, rewizji DN 110, przepływowego osadnika gnilnego o pojemności 2500l, reaktora biologicznego o przepływie nominalnym 0,9m3/d lub 1,4m3/d, studzienki rozdzielczej, komory filtracyjnych (odbiornik ścieków oczyszczonych) lub studni chłonnych, układ wentylacji wysokiej połączonej z wentylacją niską. Oczyszczalnie mają pracować w warunkach tlenowych i beztlenowych. Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą PN-EN12566-3+A1:2009 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy. Zbiorniki oczyszczalni z uwagi na aspekty wytrzymałościowe, technologię wykonania i montażu powinny posiadać kształt walca i być montowane w pozycji leżącej z możliwością kotwiczenia np. za pomocą opasek stalowych. Zamawiający nie dopuszcza instalacji oczyszczalni, których zbiorniki zbudowano na planie koła (w postaci pionowo ustawionego walca lub stożka). Przedmiot zamówienia obejmuje również: a)roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne b)roboty budowlano - montażowe c)roboty elektryczne d)obsługę geodezyjną związaną z budową przydomowych oczyszczalni ścieków e)uporządkowanie placu budowy do stanu poprzedniego (wywóz, niwelacja terenu) f)przeprowadzenie rozruchu oczyszczalni g)wykonanie kompletnej analizy fizyko - chemicznej ścieków h)przeszkolenie użytkowników, dostarczenie instrukcji obsługi i)wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. 2.Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 3.Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania w trakcie realizacji zamówienia innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem że posiadają one parametry nie gorsze niż materiały i urządzenia określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia w ofercie wykazu innych niż podane w dokumentacji projektowej materiałów i urządzeń wraz z odpowiednimi dokumentami, opisującymi ich parametry techniczne (np. karty katalogowe) pozwalającymi jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne w stosunku do wskazanych przez Zamawiającego. Wszelkie towary określone w dokumentacji, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać towary aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalny parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach stronach internetowych producentów. Zgodnie z art. 30 ust.4 PZP Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza przez Wykonawców zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wskazać, ze oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinie. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników. Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą PN-EN 12566-3+A1, których cechy charakterystyczne opisane normą PN-EN 12566-3+A1;2009 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym. Ponadto zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia montowane w ramach zamówienia oczyszczalnie mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych, muszą składać się z minimum dwóch osobnych zbiorników osadnika gnilnego a następnie bioreaktora, oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE i być zgodne ze wskazaną wyżej normą. 4.Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w: a)projekcie budowlanym wraz z projektem zagospodarowania działki i wykazem materiałów i urządzeń (stanowiącym Załącznik Nr 1a do SIWZ) oraz b)Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR) (stanowiącej Załącznik Nr 1b do SIWZ) oraz c)Przedmiaru robót (stanowiący Załącznik Nr 1c do SIWZ) 5.Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 8 do SIWZ. 6.Ze względu, iż niniejszy przedmiot Zamówienia objęty jest dofinansowaniem w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013, Zamawiający wymaga aby wszystkie prace związane z wykonaniem przydomowych oczyszczalni w miejscowości Doktorce zostały wykonane w nieprzekraczalnym terminie do 13 września 2013r. 7.Zaleca się aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał oględzin terenu celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452324219
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 25 000 PLN 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)Pieniądzu, 2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)Gwarancjach bankowych, 4)Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Łapy 70808100090000110820000060 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, oryginał poręczenia lub gwarancji należy złożyć w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) przed upływem terminu składania ofert, w miejscu wskazanym w Rozdziale XI. Opakowanie (kopertę) zawierającą dokument wadialny należy opisać analogicznie do opisu oferty wskazanego w ust. 15 w Rozdziale X, z dopiskiem: wadium. 5.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego w Rozdziale XI terminu składania ofert. 6.Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 pzp, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta został wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Okoliczności zatrzymania wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa pzp. 12.Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale mają odpowiednie zastosowanie do czynności przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suraz.wrotapodlasia.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach