Przetargi.pl
„Budowa chodnika oraz dwóch zatok autobusowych w m. Rybczewice od km 12+167,68 do km 13+000,00 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec”.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie ogłasza przetarg

  • Adres: 22100 Chełm, ul. Lwowska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825 603 123 , fax. 825 603 123
  • Data zamieszczenia: 2018-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie
    ul. Lwowska 24
    22100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 825 603 123, fax. 825 603 123
    REGON: 16771100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorządowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Budowa chodnika oraz dwóch zatok autobusowych w m. Rybczewice od km 12+167,68 do km 13+000,00 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: „Budowa chodnika oraz dwóch zatok autobusowych w m. Rybczewice od km 12+167,68 do km 13+000,00 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 837 Piaski – Żółkiewka Wieś – Nielisz – Sitaniec”. KOD CPV: 45000000-7 Roboty budowlane. 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne. 45111100-9 Roboty w zakresie burzenia. 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby. 45112210-0 Usuwanie wierzchniej warstwy gleby. 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych. 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli. 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg. 45233221-4 Malowanie nawierzchni. 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych. 45233292-2 Instalowanie urządzeń ochronnych. 2.Zakres robót obejmuje: 1. Roboty przygotowawcze: A. Odtworzenie (wyznaczenie) trasy i punktów wysokościowych oraz sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej drogi: - roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych – koryta pod nawierzchnie dróg (chodniki, zjazdy i zatoki autobusowe) w tym obsługa geodezyjna inwestycji wraz z wykonaniem niwelet warstw konstrukcyjnych nawierzchni, ochroną (odtworzeniem) punktów osnowy geodezyjnej oraz zarejestrowaniem inwentaryzacji powykonawczej; B. Usunięcie drzew i krzewów; - mechaniczne ścinanie drzew z karczowaniem pni, - karczowanie pni po ściętych drzewach, - wywożenie karpiny (po karczowaniu samych pni po ściętych drzewach) – zagospodarowanie przez Wykonawcę, - wywożenie dłużyc – wywożenie dłużyc, - wywożenie gałęzi - zagospodarowanie przez Wykonawcę, C. Zdjęcie warstwy humusu: - mechaniczne usunięcie ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 15 cm wraz z wywozem, D. Rozbiórki, elementów dróg, przepustów i inne: - rozebranie nawierzchni z betonu na zjazdach (materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę), - rozebranie nawierzchni dojść do furtek z kostki betonowej na podsypce cementowo –piaskowej (oczyszczenie, spaletowanie i przekazanie Właścicielowi), - rozebranie nawierzchni z płyt chodnikowych betonowych 0,35x0,35 m na podsypce piaskowej, - rozebranie nawierzchni z betonu asfaltowego mechanicznie (obszar istn. Zatok autobusowych przeznaczony do rekultywacji), - rozebranie podbudowy z mieszanki kruszywa (zatoki autobusowe), - rozebranie krawężników betonowych 20x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej- obramowanie zatok autobusowych, - rozebranie krawężników betonowych „leżących” 15x30 cm, - rozebranie obrzeży betonowych 6x20 na podsypce cementowo-piaskowej, - rozebranie betonowych ścianek czołowych przepustów pod koroną drogi (przedłużenie przepustu) i pod zjazdami, - rozebranie przepustów rurowych betonowych pod zjazdami o średnicy 40 cm, - rozebranie przepustów rurowych betonowych pod zjazdami o średnicy 50 cm,60cm, - rozebranie słupków do znaków drogowych, - rozebranie słupków prowadzących – urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego do przestawienia, - rozebranie tablic znaków drogowych – znaki do przestawienia, - rozebranie ogrodzenia – słupki stalowe, siatka (wraz z przestawieniem na granicę pasa drogowego), 2. Roboty ziemne: A. Wykonanie wykopów w gruntach kat. III: - wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. III-IV wraz z transportem urobku na nasyp na odl. do 1 km (teren robót), - plantowanie (obrobienie na czysto) powierzchni skarp i terenów zieleni w wykopie – grunt kat. III, B. Wykonanie nasypów w gruntach kat III: - wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. III pozyskanego z wykopu przez Wykonawcę wraz z formowaniem i zagęszczeniem, - wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. II-III pozyskanego z dokopu przez Wykonawcę wraz z formowaniem i zagęszczeniem, - plantowanie (obrobienie na czysto) powierzchni skarp i terenów zieleni w nasypie – grunt kat. III, 3. Odwodnienie korpusu drogowego: A. Przepust pod koroną drogi (betonowe, żelbetowe, prefabrykowane, ścianki czołowe): - wykonanie ścianki czołowej przepustu o wys. 1,55 m, szer. 3,80 m gr. 0,25 m z betonu C20/25 (B-25) dla przepustu żelbetowego dwururowego o śr. 80 cm wraz z wykonaniem deskowania, zbrojenia i izolacji ścian lepikiem, - wykonanie ławy fundamentowej pod ściankę czołową z betonu C20/25 (B-25) wraz z wykonaniem deskowania i izolacji lepikiem, - ułożenie przepustowych rur żelbetowych o śr. nominalnej 0,8 m na ławie z betonu C12/15 gr. 30 cm (przedłużenie przepustu), B. Czyszczenie urządzeń odwadniających (przepusty); C. Kanalizacja deszczowa: - wykonanie studni rewizyjnych z prefabrykowanych elementów betonowych DN 600 mm, - wykonanie wpustu ulicznego żeliwnego o wymiarach 300x500 mm wraz z kolankiem wlotowym 90 DN 150, wpust na ławie betonowej z oporem C12/15 gr. 15 cm, - wykonanie przykanalików od wpustów deszczowych z rur strukturalnych typu PP-HD o SN 8 i śr. nominalnej 160 mm na podsypce piaskowej gr. 20 cm wraz z elementami łączeniowymi, D. Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, 4. Podbudowy: A. Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, B. Podbudowa z mieszanki kruszywa niezwiązanego, C. Podbudowa z gruntu związanego cementem: - warstwa mrozoochronna z gruntu związanego cementem, - wykonanie podbudowy z gruntu związanego cementem; 5. Nawierzchnie: A. Nawierzchnia z betonowej kostki brukowej dla dróg i ulic oraz placów i chodników; 6. Roboty wykończeniowe: A. Umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków: - humusowanie i obsianie skarp mieszanką traw przy grubości humusu (torfu) 5 cm, - umocnienienie skarp płytami prefabrykowanymi ażurowymi 60x40x8 cm na podsypce piaskowej gr. 10 cm z wypełnieniem otworów gruntem rodzimym, B. Przepusty pod zjazdami z rur HDPE spiralnie karbowanych, C. Pobocze utwardzone kruszywem łamanym, 7. Oznakowanie i urządzenia bezpieczeństwa ruchu: A. Oznakowanie poziome nawierzchni, B. Oznakowanie pionowe, C. Słupki prowadzące oraz znaki kilometrowe i hektometrowe, D. Urządzenia zabezpieczające ruch pieszych, 8. Elementy ulic: A. Ustawienie krawężników betonowych, B. Ścieki z elementów prefabrykowanych. Wykonawca zobowiązany jest do:  Opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu organizacji ruchu (na czas prowadzonych robót) zatwierdzonego przez Zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich tj. Dyrektora ZDW w Lublinie, stanowiącego załącznik dokumentacji projektowej.  utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową;  zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (Wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu elektronicznej wersji powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację geodezyjną powykonawczą w wersji elektronicznej w formacie dxf i PDF.  wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową.  dokonania wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego;  utrzymania przedmiotowego odcinka drogi do dnia odbioru ostatecznego;  oznakowania robót w czasie ich prowadzenia i zabezpieczenia we własnym zakresie;  zapewnienia kierowania robotami objętymi Umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osobę posiadającą kwalifikacje oraz spełniającą wymagania określone w ustawie Prawo Budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje Inspektorowi Nadzoru prawo do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana, jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania robotami personel wskazany w wykazie osób, a w przypadku kierownika budowy wskazanego w ofercie. 3.Szczegółowy zakres robót ujęty jest w dokumentacji projektowej, stałej organizacji ruchu, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w kosztorysie ofertowym i przedmiarze robót stanowiącym część pomocniczą określania ilości robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Z uwagi na to, że niniejsza umowa jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu, w cenie umownej. 4. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek zatrudnienia na swój koszt nadzoru właścicielskiego związanego z prowadzeniem robót w okolicy występujących urządzeń obcych (sieć elektryczna, gazowa, wodociągowa, kanalizacyjna, telekomunikacyjna itp.). 5. Wraz z podpisaną jednostronnie umową Wykonawca dostarczy oświadczenie osoby wykazanej do realizacji zamówienia, która będzie pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (kierownik budowy/robót), o podjęciu obowiązków kierownika budowy/robót. 6. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będzie rękojmią na okres czasu wynikający ze złożonej oferty ( zgodnie z pkt. XV SIWZ). 7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. XXI.5. SIWZ w zakresie realizacji zamówienia. 8. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST, dokumentacji projektowej, przedmiarze, kosztorysie ofertowym itp. pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, Wykonawca będzie zobowiązany w druku oferty przetargowej wskazać, czy oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty Załącznika G, w którym wskaże poprzez tabelaryczne porównanie technologii, materiałów i sprzętu określonego w wyżej wymienionych dokumentach, że oferowane rozwiązanie jest rozwiązaniem równoważnym a tym samym spełnia wymagania Zamawiającego. Jeżeli rozwiązania równoważne będą naruszały wymogi ustawy Prawo budowlane, inne przepisy lub zasady wiedzy technicznej, spowoduje to uznanie ich za nierównoważne i odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 12 000,00 zł (słownie złotych: dwanaście tysięcy 00/100 ). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) Pieniądzu; 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) Gwarancjach bankowych; 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie w PKO Bank Polski S.A. na nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2 pkt 2)-5) Beneficjenta poręczenia/gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie, ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie, ul. Lwowska 24, 22-100 Chełm. UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2012 poz. 1376 z późn. zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy pzp) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja), treść gwarancji, w miejscu gdzie wskazany jest podmiot, na którego zlecenie udzielana jest gwarancja, winna wskazywać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub jednego z wykonawców - z zaznaczeniem, że składa on ofertę wspólną wraz z innymi podmiotami i ta właśnie oferta jest zabezpieczona gwarancją.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca dołączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, wzór załącznik B i C, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. VII.1 SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt. VII. 1 SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 4. Dokumenty należy sporządzić zgodnie ze wzorami dołączonymi do SIWZ w sposób wymieniony w pkt. XI. 5. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w formie oryginału. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa. ustawy pzp najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach