Przetargi.pl
Budowa budynku mieszkalnego leśniczówki Wronczyn wraz z budową instalacji zewnętrznej wodociągowej, energetycznej, kanalizacji sanitarnej i zjazdu z drogi powiatowej na teren zagrody leśniczówki

Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko ogłasza przetarg

  • Adres: 62095 Murowana Goślina, Łopuchówko
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8122161, 604-549-228 , fax. 618 122 161
  • Data zamieszczenia: 2018-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko
    Łopuchówko 1
    62095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8122161, 604-549-228, fax. 618 122 161
    REGON: 63001151000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku mieszkalnego leśniczówki Wronczyn wraz z budową instalacji zewnętrznej wodociągowej, energetycznej, kanalizacji sanitarnej i zjazdu z drogi powiatowej na teren zagrody leśniczówki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego i kompleksowego zakresu robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie uzyskanej przez Zamawiającego decyzji administracyjnej zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego – leśniczówki wraz z zagospodarowaniem terenu w zakresie budowy instalacji zewnętrznej wodociągowej, energetycznej, kanalizacji sanitarnej oraz infrastrukturą towarzyszącą: zjazd z drogi powiatowej (Decyzja nr 4478/17 z dnia 17.08.2017 r. znak spr.: AB.6740.07.142.2017.II) na terenie działki o numerze ewidencyjnym 1015/15 położonej w obrębie ewidencyjnym Stęszewko, gmina Pobiedziska. Przedmiotowa działka zlokalizowana jest na terenach leśnych i rolnych oraz posiada dostęp do drogi publicznej powiatowej nr 2408P (dz. ewid. 19/1, obręb Stęszewko) planowanym do budowy w ramach przedmiotowego zamówienia zjazdem na teren leśniczówki. W ramach zamówienia Wykonawca wykona: a) budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego o dwóch kondygnacjach nadziemnych, murowanego, wolnostojącego, niepodpiwniczonego o powierzchni zabudowy 141,85 m², powierzchni wewnętrznej budynku 202,10 m² i kubaturze wynoszącej ok. 890,11 m³. W części mieszkalnej przewidziano wiatrołap, przestrzenie komunikacji, pokój dzienny, kuchnię z jadalnią i spiżarnię, pokoje, sypialnię, łazienki oraz kotłownię z kotłem na drewno. W części kancelaryjnej przewidziano pomieszczenie: biuro kancelarii, toaletę i poczekalnię. Obiekt wyposażony będzie w instalacje: wodociągową, kanalizacji sanitarnej, grzewczą, wentylacyjną, elektryczną i odgromową; b) budowę przyłącza wodociągowego do budynku mieszkalnego jednorodzinnego Leśniczówki z istniejącej w drodze powiatowej nr 2408P sieci wodociągowej PVC. Przyłącze należy wykonać bez naruszania konstrukcji jezdni drogi powiatowej, metodą przecisku lub przewiertu w rurze osłonowej. Wykonawca na podstawie upoważnienia uzyskanego od Zamawiającego przed przewidywanym terminem rozpoczęcia robót zwróci się do Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu o wydanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót związanych z budową przyłącza wodociągowego w pasie drogi powiatowej nr 2408P. Wykonawca przygotuje również projekt organizacji ruchu drogowego w związku z planowanym zajęciem pasa drogowego drogi powiatowej nr 2408P – o ile przygotowanie takiego projektu będzie konieczne. Oznakowanie robót, organizacja oznakowania zgodnego z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu leży po stronie Wykonawcy, w tym opłaty za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie w nim urządzenia obcego. Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia Zakładu Komunalnego w Pobiedziskach Sp. z o.o. o terminie rozpoczęcia prac. Po przepłukaniu i przeprowadzeniu dezynfekcji wykonane przyłącze wodociągowe w stanie odkrytym Wykonawca zgłosi do Zakładu Komunalnego w Pobiedziskach Sp. z o.o. celem dokonania odbioru technicznego; c) budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej z budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej PCV w drodze dojazdowej o nr ewid. 1028 (obręb Stęszewko, gmina Pobiedziska) poprzez istniejącą studnię rewizyjną; d) budowę zagospodarowania działki budowlanej w zakresie: instalacji wody zimnej, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej (wykonanie linii kablowych zasilających, oświetlenie zewnętrzne); e) budowę przyłącza do sieci elektroenergetycznej – projekt zagospodarowania terenu przewiduje linie kablowe zasilające: - rozdzielnicę główną RG budynku mieszkalnego, - oświetlenie zewnętrzne w postaci dwóch aluminiowych słupów oświetleniowych na prefabrykowanym fundamencie. f) budowę zjazdu indywidulanego z drogi powiatowej 2408P Wierzonka – Pobiedziska na działkę nr 1015/15 w miejscowości Stęszewko. Zjazd z kostki brukowej granitowej na podsypce cementowo – piaskowej na podbudowie z kruszywa łamanego 0-63 mm. Zjazd obramowany krawężnikiem betonowym. Parametry zjazdu: powierzchnia 24,00 m², szerokość 5,00 m, spadek poprzeczny jezdni 2,0%, skos 1:1. Przed rozpoczęciem prac budowlanych związanych z budową zjazdu indywidulanego z drogi powiatowej nr 2408P Wykonawca zobowiązany będzie wykonać: - projekt zabezpieczenia robót i tymczasowej organizacji ruchu, który stanowić będzie załącznik do wniosku o zajęcie pasa drogowego drogi publicznej na czas prowadzenia robót drogowych związanych z budową zjazdu indywidualnego na działkę o nr ewid. 1015/15 (obręb Stęszewko, gmina Pobiedziska), - przed rozpoczęciem prac budowlanych związanych z budową zjazdu indywidualnego do działki o nr ewid. 1015/15 (obręb Stęszewko, gmina Pobiedziska) do obowiązków Wykonawcy należeć będzie uzyskanie zezwolenia Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu na prowadzenie robót w pasie drogowym zgodnie z art. 29 ust. 3 Ustawy o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 260 ze zm.). Za zgodność wprowadzonej na drodze organizacji ruchu z zatwierdzonym projektem odpowiada Wykonawca robót. Zabrania się prowadzenia jakichkolwiek robót w pasie drogi bez wdrożenia organizacji ruchu zgodnej z zatwierdzonym projektem jej organizacji. Oznakowanie robót, organizacja oznakowania zgodnego z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu leżą po stronie Wykonawcy, w tym opłaty za zajęcie pasa drogowego; g) Wykonawca uzyska w imieniu Zamawiającego prawomocną decyzję pozwolenie na użytkowanie inwestycji będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa. Roboty objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z wymaganiami zawartymi w pełnobranżowej dokumentacji projektowej, na którą składają się: a) projekt budowlany dla „Budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki”, b) projekt budowlany dla budowy „Przyłącze wodociągowe do budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki”, c) projekt budowlany dla budowy „Przyłącze kanalizacji sanitarnej do budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki”, d) projekt budowlany dla „Budowa zjazdu indywidualnego z drogi powiatowej 2408P Wierzonka – Pobiedziska na działkę 1015/15 w miejscowości Stęszewko”, e) projekt budowlany zagospodarowania terenu dla „Budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki”, f) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla „Budowa budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki”, g) przedmiary robót dla: budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki, , przyłącza wodociągowego do budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki, przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki, zjazdu indywidualnego z drogi powiatowej 2408P Wierzonka – Pobiedziska na działkę 1015/15 w miejscowości Stęszewko, zagospodarowania terenu oraz przedmiar dla pozostałego zakresu prac, który jest niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia, h) decyzje administracyjne, uzgodnienia, postanowienia wydane przez organy administracji. Dokumentacja, o której mowa w SIWZ stanowi integralną część opisu przedmiotu zamówienia, jako załącznik nr 11 do SIWZ. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania nie gorsze od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczony przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Zgodnie z art. 30 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w I gatunku, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów i urządzeń przyjętych w dokumentacji projektowej, posiadających niezbędne certyfikaty dopuszczające je do obrotu handlowego i stosowania w budownictwie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania świadectw jakości materiałów dostarczonych na plac budowy (deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności, atesty i aprobaty techniczne itp.), jak również do uzyskania akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego przed ich wbudowaniem (Inspektor nadzoru inwestorskiego po stwierdzeniu zgodności przedstawionych do wbudowania materiałów potwierdzi powyższe odpowiednimi adnotacjami i podpisem na w/w dokumentach). W przypadku nie spełnienia powyższego, Zamawiający ma prawo żądać usunięcia materiałów i urządzeń przez Wykonawcę z placu budowy, na jego koszt i w terminie do 3 dni od daty ujawnienia powyższego. Po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie uprawniony do wbudowania materiałów. Zamawiający ma prawo z ważnych przyczyn do ograniczenia przedmiotu zamówienia w stosunku do zakresu, o którym mowa w niniejszej SIWZ. Przez ważne przyczyny rozumieć należy w szczególności niesprzyjające warunki atmosferyczne, przyczyny przyrodnicze, okoliczności wywołane przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne, nieprzewidziany brak środków na sfinansowanie zamówienia przez Zamawiającego. Ograniczenie przedmiotu umowy nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia oraz wszelkie urządzenia i materiały objęte przedmiotem zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie - obejmujący zakończenie wszelkich prac w terenie, wykonanie wszelkich robót wynikających z poprawek i zaleceń, całkowite uprzątnięcie terenu, na którym wykonywana była robota lub składowane były materiały do budowy, wywiezienie resztek materiałów i odpadów wraz z przekazaniem Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej przygotowanej zgodnie z wymaganiami opisanymi we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Odbiór ten odbędzie się przy udziale upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. Szczegóły dotyczące biegu okresu gwarancji zostały uregulowane w istotnych postanowieniach umowy stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Uwaga!!! Okres gwarancji i rękojmi za wady jest jednym z kryteriów oceny ofert (szczegóły w rozdziale nr 17 SIWZ). W okresie gwarancji i rękojmi za wady Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac związanych z usunięciem wad i usterek na własny koszt, w najkrótszym możliwym terminie uwzględniającym techniczne możliwości ich usunięcia, jednak nie dłuższym niż 5 dni od przesłania drogą mailową lub faxem Wykonawcy zawiadomienia o konieczności usunięcia wady lub usterki. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 9.6 SIWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w drzewostanie na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę - stosowanie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę (w przypadku realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia – tj. wykonywanie wszelkich prac ręcznych (stanowiska robotnicze) w zakresie realizacji budynku mieszkalnego jednorodzinnego leśniczówki, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 10 do SIWZ. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z: - warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ, - aktualnym poziomem wiedzy technicznej, normami i uregulowaniami prawnymi, - ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r., poz. 142), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. nr 193, poz. 1890), - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. nr 191, poz. 1596 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., poz. 1650 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. nr 58, poz. 405 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332), - pełnobranżową dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 11 do SIWZ. Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji udzielonej przez Wykonawcę. Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: a) urządzenia placu budowy i kierowanie budową, b) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, c) wykonania prób, badań jak również dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, d) zapewnienia obsługi geodezyjnej, przez uprawnione służby geodezyjne obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą, e) utrzymania placu budowy w stanie minimalizującym utrudnienia oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, f) uprzątnięcia śmieci (powstałych w wyniku jego działań) z powierzchni, na której prowadzone były prace budowlane; po zakończeniu robót budowlanych zrealizowanych na gruncie, a przed ich zgłoszeniem do odbioru Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy, g) terminowego usuwania Wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów, oraz w czasie obowiązywania rękojmi i gwarancji, h) sporządzenia na żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego planów organizacji robót budowlanych służących realizacji przedmiotu Umowy i metod, które zamierza w tym celu przyjąć, i) dostarczenie Zamawiającemu wymaganych protokołów, instrukcji atestów, kart gwarancyjnych i świadectwa charakterystyki energetycznej budynku oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, potwierdzonej przez właściwy miejscowo urząd geodezji i kartografii (sporządzonej w min. 3 egzemplarzach dla Zamawiającego), j) wybór miejsca wywozu urobku oraz jego utylizacja, niezależnie od zasugerowanej w dokumentacji odległości takiego wywozu (utylizacji urobku należy dokonać zgodnie z ustawą o odpadach), k) informowanie zarządców mediów znajdujących się w pobliżu prowadzonych robót, oraz ponoszenie ewentualnych kosztów nadzoru z ramienia tych służb, l) dostawa materiałów do realizacji zamówienia objętego postępowaniem, ł) całkowite pokrywanie kosztów związanych z zasilaniem placu budowy i robót w energię elektryczną i wodę, m) utrzymywanie dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku (zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych – Dz. U. z 2015 r., poz. 460). Zamawiający informuje, że zmieniono pokrycie z dachówki karpiówki na dachówkę zakładkową ceramiczną, na co autor projektu wyraził zgodę i zakwalifikował przedmiotową zmianę jako nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego. Przedmiotowa zmiana uwzględniona została w kosztorysie ofertowym Wykonawcy stanowiącym załącznik nr 2a do SIWZ oraz przedmiarze robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 12 000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt. 6.1 ppkt. 3) triet a), b), c) lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej (warunki wskazane w pkt. 6.1. ppkt. 2) triet b) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ). Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się zamówienie, odpowiedniego zasobu. Z treści przedstawionego przez Wykonawcę wraz z ofertą dokumentu powinno jednoznacznie wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. W oparciu o treść ww. dokumentu, Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 8.1. ppkt 1) i 2). Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach na oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1. ppkt 1). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. ppkt 1) i 2) składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wg wzoru – zał. nr 6 do SIWZ). Dokument ten zobowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: (1) kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców. Jeżeli zgodnie z postanowieniami art. 22a ust. 1) ustawy, Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.6 ppkt. 1 lit od a) do i). Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 8.6. ppkt. 1 lit od a) do i) dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1) ustawy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 8.6. ppkt. 1) lit. a), b) i d) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 2) o których mowa w pkt 8.6. ppkt. 1) lit. c) składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. Dokumenty, o których mowa powyżej w rozdz. 8 pkt. 8.7. ust. 1 lit. b) oraz w rozdziale 8 pkt 8.7 ust. 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w rozdz. 8 pkt. 8.7. ust. 1) lit. a) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.7., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 8.8. stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; b) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; d) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna; e) Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.6. ppkt. 1) od a) do i) obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 8.6. należy załączyć: (1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki oraz, (2) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki. Kompletna oferta składana samodzielnie przez Wykonawcę powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru - zał. nr 1 do SIWZ); 2) kosztorysy ofertowe (wg wzoru – zał. nr 2a, 2b, 2c, 2d do SIWZ) wraz z zestawieniem kosztów materiałów, sprzętu i robocizny, 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 4 do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – (wg wzoru – zał. nr 3 do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu –(wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Kompletna oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał. nr 1 do SIWZ); 2) kosztorysy ofertowe (wg wzoru – zał. nr 2a, 2b, 2c, 2d do SIWZ) wraz z zestawieniem kosztów materiałów, sprzętu i robocizny, 3) oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia (wg wzoru – zał. nr 4 do SIWZ); 4) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy - oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 3 do SIWZ); 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru – zał. nr 5 do SIWZ); 6) pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zawierać: a) oznaczenie postępowania, którego pełnomocnictwo dotyczy; b) oznaczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) wskazanie pełnomocnika; d) zakres pełnomocnictwa; e) podpisy wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach