Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Powiatu Starachowickiego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2020 r.

Powiat Starachowicki ogłasza przetarg

  • Adres: 27-200 Starachowice, ul. Dr W. Borkowskiego 4
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2760900 , fax. 041 2760902
  • Data zamieszczenia: 2015-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Starachowicki
    ul. Dr W. Borkowskiego 4 4
    27-200 Starachowice, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2760900, fax. 041 2760902
    REGON: 29100939500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat.starachowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Powiatu Starachowickiego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa budżetu Powiatu Starachowickiego, Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, których wykaz zawiera załącznik do niniejszego opisu, w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2020 r. wraz z wdrożeniem i serwisowaniem bankowości elektronicznej oraz przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu i systemu bankowości elektronicznej. Zakres zamówienia dla Powiatu jako jednostki samorządu terytorialnego i Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych Powiatu obejmuje: 1. Bieżącą obsługę bankową, w tym: 1.1. Otwarcie i prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych w złotych polskich i walutach obcych oraz kasy zapomogowo-pożyczkowej. 1.1.1. Otwarcie i prowadzenie rachunków sum depozytowych Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w złotych polskich do obsługi np. kaucji, wadiów i innych depozytów wnoszonych do postępowań przetargowych, konkursów itp. z funkcją automatycznego ewidencjonowania odsetek bankowych od poszczególnych kwot. Rachunek sum depozytowych umożliwi automatyczną obsługę wielu depozytów, poprzez indywidualne rachunki wirtualne, bez względu na ich wartość i pozwoli na ewidencjonowanie odsetek bankowych od poszczególnych sum depozytowych (np. kaucji) w taki sposób aby odsetki były doliczane do poszczególnych pozycji depozytowych i zwracane wraz z kaucją. System umożliwi również zarządzanie wpłatami dokonanymi bezpośrednio na rachunek sum depozytowych (w przypadku braku możliwości przyporządkowania interesantowi indywidualnego rachunku wirtualnego przed wpłatą np. wadia) i ewidencjonowanie odsetek bankowych od poszczególnych kwot. Rachunki te wolne będą od wszelkich opłat. 1.1.2. Otwarcie i likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek oraz potwierdzanie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych. 1.1.3. Telefoniczne udzielanie informacji o wysokości salda na rachunku. 1.1.4. Wydawanie opinii i zaświadczeń oraz sporządzanie historii rachunku na telefoniczny lub pisemny wniosek posiadacza rachunku. 1.2. Bezkosztowa obsługa gotówkowa w zakresie wpłat i wypłat, w tym: 1.2.1. Dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez osoby upoważnione, działające w imieniu posiadaczy rachunków Zamawiającego oraz jego jednostek. 1.2.2. Zapewnienie obsługi gotówkowej (w banknotach i bilonie) dla potrzeb jednostek objętych zamówieniem. Zamawiający dopuszcza możliwość wpłat gotówki w formie zamkniętej do wrzutni skarbca nocnego. Wykonawca zapewni akcesoria dostępu do wrzutni skarbca nocnego oraz dostarczy bezpieczne koperty. Dokonane wpłaty winny być zaksięgowane na rachunkach, których dotyczą w czasie rzeczywistym (w dniu dostarczenia do wrzutni). 1.2.3. Przyjmowanie wpłat gotówkowych od osób trzecich dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego i jego jednostek, we wszystkich placówkach bankowych, bez pobierania prowizji i opłat. 1.2.4. Wypłata gotówki każdorazowo osobom upoważnionym działającym w imieniu posiadaczy rachunku, za pomocą czeków papierowych lub elektronicznych. 1.2.5. Zapewnienie wymiany gotówki na nominały o mniejszej wartości, tj. na banknoty jak i bilon, pod warunkiem wcześniejszego jej awizowania. 1.3. Realizacja bezpłatnych przelewów (krajowych i zagranicznych) przekazywanych w formie elektronicznej jak i papierowej, na następujących zasadach: 1.3.1. Przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym. 1.3.2. Przelewy w formie elektronicznej powinny być realizowane w tym samym dniu. W przypadku braku dostępu do systemu bankowości elektronicznej przelewy złożone w formie papierowej do godz. 13:00 powinny być realizowane w tym samym dniu. 1.4. Wdrożenie systemu bankowości elektronicznej do obsługi rachunków bankowych dla dowolnej ilości stanowisk w dowolnej ilości jednostek (Powiat, Starostwo Powiatowe, jednostki organizacyjne), w tym: 1.4.1. Zainstalowanie systemów bankowości elektronicznej, w tym systemu zarządzania depozytami obcymi (kaucje, wadia, zabezpieczenia umów) i kasy zapomogowo-pożyczkowej. 1.4.2. Serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwanie awarii w możliwie najkrótszym czasie, przy czym reakcja serwisu od chwili zgłoszenia powinna nastąpić w ciągu 3 godzin; informowanie o wszystkich istotnych sprawach związanych z systemem bankowości elektronicznej (np. awarie, aktualizacje, przelewy odrzucone przez Bank). 1.4.3. Przeszkolenie pracowników, w zależności od zgłoszonych potrzeb, w siedzibie Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu i systemu bankowości elektronicznej. 1.5. System bankowości elektronicznej winien zapewniać co najmniej: 1.5.1. Dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym. 1.5.2. Dokonywanie operacji w czasie rzeczywistym. 1.5.3. Możliwość dokonywania przelewów bankowych. Przelewy muszą być podpisane przez dwie osoby upoważnione do dysponowania środkami na rachunku bankowym zgodnie z kartą wzorów podpisów stanowiącą integralną część umowy. 1.5.4. Generowanie (wydruk) wyciągów bankowych. 1.5.5. Pełną informację o dacie i godzinie operacji. 1.5.6. Dokonywanie operacji równocześnie tj. w tym samym czasie z różnych rachunków bankowych. 1.5.7. Przeniesienie istniejącej w systemie bankowości elektronicznej listy kontrahentów w ramach usługi bankowości elektronicznej wraz ze wszystkimi danymi dotyczącymi kontrahentów istniejącymi w danym systemie. 1.5.8. Przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich rachunkach wg różnych kryteriów wyszukiwania, co najmniej: rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, tytułu płatności, numeru rachunku i innych możliwych kryteriów, przy czym w okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest zapewnić możliwość przeszukiwania zbiorów danych z całego okresu objętego obsługą bankową (5 lat) oraz prowadzić w tym zakresie archiwum. 1.5.9. Oprogramowanie bankowe umożliwiające obsługę wczytywania zewnętrznych plików w formacie ELIXIR. 1.5.10. Możliwość eksportu poleceń przelewów przygotowanych w systemie finansowo-księgowym do systemu bankowości elektronicznej. Stosowane przez poszczególne jednostki systemy zostały wykazane w załączniku do opisu przedmiotu zamówienia. 1.5.11. Nadawanie nowych bądź zmiana istniejących uprawnień użytkowników systemu w dowolnym momencie obowiązywania umowy, na podstawie pisemnej dyspozycji. 1.5.12. Umożliwienie użytkownikowi autoryzowania zleceń płatniczych za pomocą elektronicznego klucza. Wszelkie urządzenia niezbędne do dostępu użytkownika do systemu dostarcza i konfiguruje Bank. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby użytkowników w trakcie trwania umowy. 1.6. Sporządzanie i udostępnianie wyciągów bankowych w wersji elektronicznej z potwierdzeniem operacji bankowych dla każdego rachunku bankowego nie później niż następnego dnia roboczego do godz. 8:00. Wyciągi muszą być sporządzone za dni, w których na rachunku bankowym wystąpiły obroty. Niezgodności dotyczące zapisów w wyciągach bankowych wyjaśniane będą przez Bank nie później niż w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia. 1.7. Zerowanie rachunków bankowych podstawowych i pomocniczych jednostek budżetowych Powiatu, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia kwot pozostałych na rachunkach na rachunki wskazane przez Zamawiającego. 1.7.1. Przeksięgowanie skapitalizowanych odsetek od rachunków bankowych Zamawiającego i jego jednostek na rachunek budżetu Powiatu, zgodnie ze złożonymi dyspozycjami w tym zakresie. 1.7.2. Wyznaczenie jednego doradcy klienta dla Zamawiającego i innych jednostek organizacyjnych powiatu. 1.7.3. Odpowiedzialność Banku za straty poniesione z tytułu nieterminowej i nieprawidłowej realizacji dyspozycji posiadacza rachunków. Za każdy dzień przekroczenia terminu realizacji dyspozycji posiadacza rachunków Bank zapłaci odsetki za zwłokę według stopy ustawowej. 1.7.4. Odpowiedzialność Banku za dokonywanie wypłaty z rachunku po otrzymaniu zgłoszenia utraty czeku lub blankietów czeku. 1.7.5. Zapewnienie obsługi Zamawiającego i jego jednostek podległych co najmniej w jednej placówce na terenie miasta Starachowic. 2. Dzierżawę: 2.1. Terminala POS, w tym: 2.1.1. Przyjmowanie płatności na rzecz Zamawiającego za pośrednictwem terminala POS (stacjonarne lub przenośne elektroniczne urządzenie umożliwiające dokonanie płatności kartami płatniczymi). 2.1.2. Wykonawca będzie świadczyć na rzecz Zamawiającego usługę związaną z realizacją i rozliczaniem transakcji opłacanych kartami płatniczymi za pomocą terminala POS, z wykorzystaniem także technologii zbliżeniowej. 2.1.3. Wykonawca wyposaży Zamawiającego w terminal POS w terminie 30 dni od daty podpisania umowy. Miejsce lokalizacji urządzenia w siedzibie Starostwa zostanie wskazane przez Zamawiającego. 2.1.4. Zamawiający obecnie nie korzysta z terminala. 2.1.5. Wykonawca zapewni obsługę techniczną i rozliczanie transakcji dokonanych przy użyciu terminala, a także obsługę procesu autoryzacji transakcji, przetwarzania i przesyłania komunikatów autoryzacyjnych oraz generowanie danych w postaci wyciągu transakcji. 2.1.6. Wszelkie opłaty i prowizje od płatności dokonywanych kartami płatniczymi będą ponoszone przez Wykonawcę. 2.1.7. W przypadku dokonywania płatności za pomocą kart płatniczych na wyciągu musi znaleźć się informacja o dacie obciążenia rachunku karty płatniczej i lokalizacji punktu, w którym nastąpiła płatność. 2.1.8. Przy dokonywaniu płatności za pośrednictwem terminala POS, Wykonawca zapewni funkcjonalność wpłat dedykowaną dla różnych rachunków bankowych Zamawiającego. 2.2. Kasy automatycznej (opłatomatu), w tym: 2.2.1. Udostępnienie możliwości dokonywania płatności przez Kontrahentów na rachunki Zamawiającego w kasie automatycznej (opłatomat). 2.2.2. Miejsce lokalizacji urządzenia w siedzibie Starostwa zostanie wskazane przez Zamawiającego. 2.2.3. Kasa automatyczna zapewni realizowanie wpłat standardowych (wyłącznie w złotych polskich) gotówkową i za pomocą kart płatniczych poprzez wybór odpowiedniej opcji na ekranie dotykowym lub poprzez wykorzystanie kodu wielowymiarowego. 2.2.4. Wpłaty dokonywane za pośrednictwem opłatomatu będą księgowane na wskazane przez Zamawiającego rachunki bankowe w czasie rzeczywistym w trybie on-line i dotyczyć będą w szczególności: opłat komunikacyjnych, opłat za prawo jazdy, opłat za dzienniki budowy, opłat za karty wędkarskie, opłat skarbowych, opłat za karty parkingowe, opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntów, dzierżawy, najmu, opłat geodezyjnych. W przypadku zmiany rodzajów wpłat Zamawiający poinformuje na piśmie Wykonawcę, który niezwłocznie dostosuje kasę automatyczną do ich przyjmowania. 2.2.5. Obecnie Zamawiający nie korzysta z kasy automatycznej. 2.2.6. Kasa automatyczna będzie własnością Wykonawcy. 2.2.7. Zamawiający zapewni bezpłatną powierzchnię i bezpłatny dostęp do prądu. 2.2.8. Proces instalacji kasy automatycznej wymaga ścisłej współpracy z Zamawiającym. Urządzenie powinno być zainstalowane w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy ogólnej. 2.2.9. Koszty związane z instalacją i podłączeniem urządzenia (przyłącza), dostarczeniem i konfiguracją oprogramowania, transmisją danych oraz z systemami bezpieczeństwa ponosi Wykonawca. 2.2.10. Wykonawca zapewni serwis i obsługę techniczną opłatomatu. 2.2.11. W terminie 7 dni po upływie obowiązywania Umowy stanowiącej przedmiot niniejszego postępowania przetargowego, Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia pierwotnego stanu miejsca instalacji urządzenia. 2.3. Jedynym kosztem Zamawiającego za korzystanie z terminala POS i kasy automatycznej (opłatomatu) będzie koszt ich dzierżawy. 3. Kredyt w rachunku bieżącym budżetu Zamawiającego: 3.1. W każdym roku obowiązywania umowy przez cały okres świadczenia usługi udzielenie na rachunku bieżącym budżetu Powiatu kredytu krótkoterminowego na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej w kwocie nieprzekraczającej 3 mln PLN. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym: 3.1.1. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Dopuszcza się również jako zabezpieczenie oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 3.1.2. Każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował zmniejszenie salda kredytu. 3.1.3. Uruchomienie kredytu będzie następować bez żadnych prowizji i opłat. 3.1.4. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłaty od salda niewykorzystanej części kredytu. 3.1.5. Kredyt powinien zostać postawiony do dyspozycji w ciągu dwóch dni od daty podpisania odrębnej umowy kredytowej. 3.1.6. Jedynym kosztem Zamawiającego będą odsetki naliczone od faktycznie wykorzystanego kredytu. 3.1.7. Kredyt oprocentowany będzie według stawki WIBOR 1M oznaczającej notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, według notowania z pierwszego dnia rozpoczynającego każdy okres obrachunkowy, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane, powiększonej lub pomniejszonej o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, stałej w okresie obowiązywania zamówienia. W przypadku, gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR, obowiązuje stawka WIBOR z dnia poprzedzającego dzień, w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki WIBOR 1M. 3.1.8. Odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, przy czym pierwszy okres rozpoczyna się od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, kolejne okresy liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym dzień całkowitej spłaty kredytu. 3.1.9. Zmiana stawek bazowych nie wymaga odrębnego powiadomienia Zamawiającego. 3.1.10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M, zostanie ona zmieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M. 4. Oprocentowanie środków pieniężnych: 4.1. Oprocentowanie środków na rachunkach bankowych, liczone jako dzienna stawka WIBID 1M skorygowana o współczynnik określony w złożonej ofercie, przy czym kapitalizacja (naliczenie) odsetek następować będzie raz na koniec każdego miesiąca tj. w ostatnim dniu kalendarzowym. Stopa WIBID 1M będzie korygowana przez pomnożenie przez stały współczynnik w okresie obowiązywania umowy (współczynnik musi być podawany z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) tj. WIBID 1M razy stały współczynnik x, przy czym współczynnik ten nie może być niższy niż 0,25. W przypadku likwidacji stawki WIBID 1M, stawka ta zostanie zmieniona na stawkę, która ją zastąpi, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem (do stawki WIBID 1M). 5. Wynagrodzenie Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia: 5.1. Za świadczenie usług objętych zamówieniem, za wyjątkiem kosztu kredytu w rachunku bieżącym, Wykonawca będzie pobierał miesięczne opłaty zgodne ze złożoną ofertą. Opłaty będą obejmowały wszystkie koszty generowane przez Wykonawcę w związku z obsługą bankową przedmiotu zamówienia określonego w opisie przedmiotu zamówienia. 5.2. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji, w tym również od Kontrahentów, za wyjątkiem miesięcznych opłat, o których mowa w ust. 4.1. 5.3. Miesięczne opłaty będą wyrażone w wartości brutto i będą opłatami ostatecznymi, a Wykonawca nie może żądać ich podwyższenia w okresie realizacji zamówienia. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy. 5.4. Wypłata wynagrodzenia następować będzie na podstawie wystawionych przez Bank faktur miesięcznych. Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie z dołu, tj. każdorazowo po upływie miesiąca świadczenia usług przez Wykonawcę, w terminie do 14 dni po otrzymaniu przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury. 5.5. Opłaty za prowadzenie rachunków bankowych ponosić będzie samodzielnie każda jednostka. Koszty związane z dzierżawą terminala POS i kasy automatycznej (opłatomatu) będzie ponosić Starostwo Powiatowe. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania (wdrożenia) wszystkich usług będących przedmiotem zamówienia w celu rozpoczęcia obsługi budżetu Powiatu Starachowickiego, Starostwa Powiatowego i jego jednostek organizacyjnych od dnia 01.01.2016 r. 7. Dodatkowe informacje za 2014 r.: ilość posiadanych rachunków bankowych (stan na 31.12.2014 r.): 119 ilość dokonanych przelewów w bankowości elektronicznej ze wszystkich posiadanych rachunków: 57744 ilość przekazanych przelewów w formie papierowej: 1 ilość wpłat gotówkowych: 1360 wartość wpłat gotówkowych: 3492387,53 zł ilość wypłat gotówkowych: 394 wartość wypłat gotówkowych: 964084,79 zł ilość użytkowników bankowości elektronicznej: 65
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koszt dzierżawy terminala POS oraz kasy automatycznej (opłatomat)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.starachowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach